Simpleminded Skrevet 20. februar 2008 #721 Del Skrevet 20. februar 2008 Spis litt til du Du spiser jo for to nå, og da er det helt normalt å bli raskere sulten etter måltidene enn før.. Ja, graviditeten er jo 9 måneders ventetid før man blir mamma. Men de 9 månedene er jo fylt med spenning og opplevelser så denne tiden ville jeg ikke vært uten! Vi har mye å glede oss til framover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #722 Del Skrevet 20. februar 2008 Spise skal jeg nok ja. Håper bare å få en avklaring fra min mann om hvor lenge vi skal jobbe, så jeg vet hvor mye jeg skal spise... Om vi klikevel skal hjem om en time, trenge jeg ikke like mye, som om vi skal jobbe 2-3 timer før det blir aktuelt å dra hjem og lage middag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 20. februar 2008 #723 Del Skrevet 20. februar 2008 Nyter å være gravid jeg også :rødme: Og enig med deg, ikke så travelt når en vet at en er gravid. Da har man en termindato og se frem mot, og vet når en blir mamma. Verre under prøvinga, da vet en jo aldri hvor lang tid det tar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 22. februar 2008 #724 Del Skrevet 22. februar 2008 16 uker!!! Ha en fin dag, Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 22. februar 2008 #725 Del Skrevet 22. februar 2008 for 16 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 22. februar 2008 #726 Del Skrevet 22. februar 2008 for 16 uker!!! Det går jo utrolig fort dette, Malama. Håper du får en god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #727 Del Skrevet 22. februar 2008 16 uker er fine greier. Jeg synes det er helt rart at jeg kan ha en 16 cm lang baby inni meg, uten å merke det! Men det er jo kos da, og fredager er fine dager, lese om babyens utvikling på morgenkvisten. Og dessuten er det FREDAG og derfor snart HELG. Wee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 22. februar 2008 #728 Del Skrevet 22. februar 2008 Rart at en ikke merker noe ja... Men nå er det nok ikke lenge til du gjør det tenker jeg :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #729 Del Skrevet 22. februar 2008 Ubrukelig i dag. Har brukt noe tid på telefonen med en som slett ikke skjønner hva jeg prøver å forklare, men han skal ta det opp med sin økonomimedarbeider, og komme tilbake til meg... Jaahh... Men sånn ellers, så sitter jeg her med masse rutiner jeg skulle lest... for å korrigere dem, og skrive nye, ettersom de er utdaterte, mangelfulle og inneholder en del feil. Og altså er det eneste skriftlige materialet som eksisterer om store deler av min jobb, som altså en eller annen skal overta... Men hodet mitt fungerer dårlig, jeg lurer på å gå på butikken og skaffe mat (har ikke matpakke, det var tomt for knekkebrød, og jeg er tom for pålegg på jobb, så det hjalp lite at vi har brød) Skulle tro det var jeg som hadde sover 2,5 time i natt (mannen kom til sengs i halvtretida eller noe sånn, litt før tre i alle fall, og sto opp igjen rundt halv seks... noe jobbgreier som skal være presentert for sjefen og akseptert innen klokka 11 i dag...) jeg føler meg helt klar for ø krøke meg ned i en krok og sove jeg altså, og slett ikke klar til å lese og skrive rutiner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 22. februar 2008 #730 Del Skrevet 22. februar 2008 Uff, hørtes ikke ut som noe ålreit å gjøre på fredagen... Men det er snart helg :juhu: God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #731 Del Skrevet 22. februar 2008 Jepp, snart helg er fine greier, og mannen antydet en kort da,g hjem i tre-halvfiretiden (siden hans frist for det hastegreiene er før lunsj, og han ikke regner med det er mye annet som "brenner", og han er trøtt og sliten...) Så jeg skal kanskje være på jobb i 4-4,5 time til før det er helg, og dette inkluderer lunsjen. Egentlig har vi 20 minutter lunsj, men den er ofte nærmere en halvtime, og det er fredag, den blir i alle fall ikke kortere på fredager, når hele avdelinga samles til felleslusnj med vintrekning og skravling. Helge avdelinga er litt rolig, litt preget av at det er en del fravær pga vinterferien også. Så jeg skal nok holde ut noen timer på jobb. Men effektiv er jeg ikke. Det er lett å begynne å tenke på andre ting, når man sitter med sånne tørre rutiner... Jeg VET det er en viktig jobb, og kan være AVGJØRENDE for at jeg slipper å knytte babyen på magen og komme på jobb i september for å lose dem gjennom tertialoppgjørests små og store luner... Jeg vet at for hvem nå enn som skal ta over mine oppgaver, blir dette viktige dokumenter. Men det føles dørgende kjedelig og "unødvendig" likevel, og har følgelig vært utsatt lenge... jeg skulle jo helst laga skikkelige rutiner med en gang jeg tok over jobben, for det var mangelfult allerede da, og er blitt enda mer utdatert siden den tid... men dette er jo aldri noe man prioriterer. Før man må. Og nå må jeg. Men absolutt, jeg gleder meg til HELG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #732 Del Skrevet 22. februar 2008 Klokka er 13:10 Om jeg er riktig heldig (dvs, mannen klarer å komme seg ut så tidelig) skal jeg gå klokken 14:50. (alternativt håper jeg han klarer det så jeg går 15:20) Kanskje bare 1 time og 40 minutter igjen til helg! Weee!!! (Jepp, så kjedelig er dette rutinearbeidet at jeg gledelig teller ut slike ting...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #733 Del Skrevet 22. februar 2008 Det er nå desuten mye man skal tenke på, men... De bygger jo om KK! Hvilket betyr at jeg antakelig ikke får omvisning på fødeavdelingen, for øyeblikket står det i alle fall på infosidene deres at det pga ombyggingen for tiden ikke er omvisninger. Ikke har de fødselsforberedende kurs der heller, hverken på føden eller storken, oga budsjettsituasjonen. (jordmorforeningen holder kurs, men altså er det ikke kurs på sykehuset) hvilket altså betyr at det er stor sjangs for at jeg ikke får se fødeavdelinga før jeg kommer inn der for å benytte den. Jeg liker å planlegge ting! Storken er under ombygging nå, så de har ikke rom med badekar der for øyeblikket. (men de har badekar på badet i gangen da, og dusj på fødestuene...) Man kan ikke ligge på barsel på Storken, for de har ikke barselsrom for øyeblikket (hvor lenge er denne midlertidige perioden tro?), det blir barselsavdelingen eller hotellet. Hva som skjer med føden og barsel finner jeg ikke ut av, for det står bare at det kommer de tilbake til, disse avdelingene blir ikke berørt før til høsten 2008 (siden er nemlig fra høsten 2007, så det er jo "lenge" til det...) Men hallo, jeg skal føde i august 2008, og vil gjerne vite hvilke avdelinger som er åpne, med hvilke rom og fasiliteter... Aller helst ville jeg sett dem også... Jadda... Det var de rutinene ja. Jeg får vel lese på dem, og skrive litt oppdateringer. Jeg får vel alltids føde, en eller annen plass... Har hørt mye bra om storken jeg da (og en del mindre bra om føden) så jeg hadde litt lyst å føde på storken, men klart, badekaret var jo en av de fine tingene der da, så når barselsrommene er i bruk som fødestuer, uten badekar, og barselsrom altså ikke finnes for øyeblikket, virket det ikke like forlokkende... Tro om storken blir normalisert til "høsten" da, når de begynner på de andre avdelingne? Og når er "høsten" tro? Jeg insisterer på at august fortsatt er sommer, men slike byggeprosjekter har jo meget flytende tidsbegreper... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 22. februar 2008 #734 Del Skrevet 22. februar 2008 Lett å la seg rive med tankene når en jobber med kjedelig rutine arbeid Får håpe alt er i orden på sykehuset til du skal føde... Men er nok sant... Byggeprosjekter tar sjelden kortere tid enn en forventer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #735 Del Skrevet 22. februar 2008 De finner nok alltids en seng til meg, så jeg skal nok få føde ungen, regner jeg med. Jeg synes bare det hadde vært kjekt å få se fødeavdelinga før den tid... menmen, vi finner nok ut av det. De har sikkert en plass til meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #736 Del Skrevet 22. februar 2008 Klokka er 13:10 Om jeg er riktig heldig (dvs, mannen klarer å komme seg ut så tidelig) skal jeg gå klokken 14:50. (alternativt håper jeg han klarer det så jeg går 15:20) Kanskje bare 1 time og 40 minutter igjen til helg! Weee!!! (Jepp, så kjedelig er dette rutinearbeidet at jeg gledelig teller ut slike ting...) Og klokka er 14, så nå nærmer det seg helg! Men, det hadde vært en fordel med et livstegn fra min bedre halvdel, om at han fortsatt kan sikte på en kort dag. Ingen mail om at "nå er møtet over", ingen svar på mailer om hvordan det går... på tide med en sms. Mailsystemet deres fungerer ikke alltid helt optimat med tanke på leveringstider inn og ut av huset... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #737 Del Skrevet 22. februar 2008 14.50 og her sitter jeg Som jeg trodde, min mann hadde ikke fått mailene mine, men han skulle kontakte meg påtelefon angående hvilket tog vi tar. Jeg ber om 15 minutters varsel, så det blir nok ikke 1505, for da skulle jeg visst det nå... Jaja, håper på 1535-toget da, slik at jeg skal gå om en halvtime. Snart helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 22. februar 2008 #738 Del Skrevet 22. februar 2008 God helg og grattis med 16 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 22. februar 2008 #739 Del Skrevet 22. februar 2008 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #740 Del Skrevet 22. februar 2008 Og pizzaen er i ovnen og straks klar Vi hadde tenkt å lage taco, men det var bare vissen salat på butikken, så da laga vi pizza i stedet. Straks klar, og min sultne mage synes det er ikke et sekund for tidelig. Vi får vel dekke bordet og gjøre klart. Nam Helg er fine greier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg