Saeria Skrevet 8. februar 2008 #581 Del Skrevet 8. februar 2008 Veldig fin argumentasjon, Malama. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 8. februar 2008 #582 Del Skrevet 8. februar 2008 Gratulerer med 14 uker Det går jo så fort dette her! :-D Klart, man kan ikke garantere at ungen blir raskere tørr ved å bruke tøybleier, men sjangsen er i hvertfall til stede Jeg tør ikke engang tenke på hva min mor kommer til å si når jeg forteller at vi skal bruke tøybleier Bestemoren min har veldig sterke meninger om bæretøy - hun er ikke veldig begeistret og kaller det nymotens tøv og synes synd på barna osv... Jeg forsøkte å argumentere litt, men fant ut at siden jeg strengt tatt ikke "skal ha barn enda" (at vi er prøvere er hysjhysj) så lot jeg være, trenger ikke å vise at jeg vet masse om slikt jente79: ang vasking så bruker man rispapir ell. innerst som man da bare kan kaste i do slik at man ikke må hanskes med det aller verste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 8. februar 2008 #583 Del Skrevet 8. februar 2008 jente79: ang vasking så bruker man rispapir ell. innerst som man da bare kan kaste i do slik at man ikke må hanskes med det aller verste Ok, lurte litt på det der. Takk for svar. Sånn er det når man er grønn på dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #584 Del Skrevet 8. februar 2008 MEN, rispapir funker absolutt best på barn som har begynt med fast føde da, så lenge de fullammes er det ganske tyntflytende det som kommer ut... Men det ER litt "gris" uansett hvordan man skal styre med det... det er vel sånt som vi bare må venne oss til. Det kommer nemlig en unge. Den finner glatt på å tisse på deg når du har tatt av bleien. (særlig gutter lager en fin fontene der de ligger...) de gulper på deg. De kaster opp på deg, jada, de finner glatt på å få spysyka oppi senga di. Og gjett hva? Det oppstår ikke helt uvanlig tilfeller der bleien ikke holder på det som kommer ut (dette er faktsi kvanligere med papirbleier enn tøybleier) og du ender opp med flytende bæsj fra nakken til anklene på den ellers så søte, velduftende babyen din... Så litt "ekkel klesvask" må man nok bare innstille seg på. Ser nå for meg å skylle av det groveste før de legges til vask jeg da. (holde en bleie ned i toalettet og skylle ned, eller en hånddusj med kaldt vann, eller rett og slett i vasken (og selvsagt vaske vasken etterpå, men man skal jo uansett vaske stumpen til ungen også, og skyller vel gjerne kluten i vasken, så hvorfor ikke?)) Meget mulig jeg endrer fremgangsmåte når jeg kommer igang, eller angrer meg på hele greia. Men jeg har lyst å prøve. Jeg har heller ikke fortalt mamma at vi skal bruke tøybleier, lurer på hva hun vil si da ja... Vi var vagt innom tema i juleferien, hvor hun fastslo at den tiden heldigvis er over, hvorpå jeg sa at tøybleier i dag ikke er helt som i gamle dager, og at man får dem med knapper og borrelås (slik som de vi fikk i posten denne uka) og min mann sa at de er jo miljøvennlige også. Så forlot vi tema der, vi satt og spiste frokost. Vi får ta det etterhvert. Bæretøy har hun nok i alle fall forstått at jeg kommer til å skaffe. GLEDER meg til å surre meg inn i et elastisk sjal og bære babyen min tett inntil meg, på utsiden jeg. Nå bærer jeg den på innsiden, men selv om den er 10 cm lang og spreller som bare det, så kjenner jeg den ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 8. februar 2008 #585 Del Skrevet 8. februar 2008 Ja, ekkelt må en nok bare innstille seg på. Jobbet i min tid på et hjem for psykisk utviklingshemmede, så jeg ble vel egentlig kurert for det meste da Hmm, kanskje lese litt i helga og lufte med mannen... Aner ikke hvordan han reagerer på tanken med tøybleier... Han har betenkeligheter med å skifte bæsjebleier allerede... Men er jo en vanesak... Man får til det man vil få til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 8. februar 2008 #586 Del Skrevet 8. februar 2008 MEN, rispapir funker absolutt best på barn som har begynt med fast føde da, så lenge de fullammes er det ganske tyntflytende det som kommer ut... Ah, det hadde jeg ikke tenkt på... Var forsåvidt klar over at det som kommer ut er rimelig tyntflytende, minnes da min kjære søster (hun er 10 år yngre enn meg) fant det for godt å bæsje mens jeg bar rundt på henne - tror mamma skulle skifte bleie og jeg bare "luftet" henne litt Så ja, de gjør vel endel ekkelt disse små, men så blir man vel vant til det... Og mm-bæsj lukter visst ikke noe særlig i følge min mor , tror det er i forhold til hvordan det lukter etter at de begynner med fast føde dog Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 8. februar 2008 #587 Del Skrevet 8. februar 2008 Nå er jeg glad jeg var ferdig med lunsjen før jeg stakk innom her.... Godt å høre alt står bra til i alle fall. Du får ha en god helg Stikker nok innom igjen, straks det er et mindre kvalmende tema på dagsorden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #588 Del Skrevet 8. februar 2008 Hehe, er det bleiene i seg selv, eller det litt mer sånn "babyer er ikke helt sterilt renslige" som er kvalmende tro? Tenker det der går bra jeg, vi venner oss nok til det Men kosligere tema for samtale kan jo være at det er FREDAG! HELG! WEE det er jo kjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 8. februar 2008 #589 Del Skrevet 8. februar 2008 Skjønner ikke at slikt er kvalmende jeg, men så er jeg lite fintfølende, skal litt til før jeg sier ææææsj Men helg blir vel godt ja! Har du noen planer for helgen Malama? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #590 Del Skrevet 8. februar 2008 Jeg synes egentlig heller ikke det er så ekkelt, men det er mer fordi jeg er innstilt på det, forbereder meg på det, fordi jeg jo tross alt skal få en baby, så da må jeg jo det... Helga... nja, ikke så mye planer utover å salppe av, litt husarbeide, men ikke noe mer planer egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 8. februar 2008 #591 Del Skrevet 8. februar 2008 Høres nå ut som en grei helg det da Blir omtrent som min, husarbeid og avslapning, og muligens en runde med et eller annet spill tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 8. februar 2008 #592 Del Skrevet 8. februar 2008 Nei, tanken på bæsjebleier gjør meg egentlig ingenting... Ikke alt annet gørr heller... Min lille tanke var vel mer at det var ekkelt å putte i vaskemaskinen hvor jeg også vasker andre ting... Men med god skylling først så er det jo egentlig ikke noe problem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #593 Del Skrevet 8. februar 2008 Vel, vaskemaskina har den fine effekten at den VASKER ting da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 8. februar 2008 #594 Del Skrevet 8. februar 2008 Det var vel ikke bleiene i seg selv som var problemet, mer de fine bildene jeg fikk i hodet av rennende avføring over hele babyen og den som bærer den og slikt... Ikke akkurat det jeg lengter etter i lunsjpausen. Så lenge tingene holder seg der de skal (i bleien) tror jeg nok det går fint Er vanligvis ikke så fintfølende jeg heller, men var visst det i dag. Kanskje fantasien min var for livlig i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #595 Del Skrevet 8. februar 2008 Hehe, kanskje det ja. Stort sett holder det seg vel inni bleien, men babyer har en tendens til at det av og til kommer ting ut den ene eller andre enden. Da er det bare å vaske da. Det går jo heldigvis bort Åhh, deilig at det snart er helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 8. februar 2008 #596 Del Skrevet 8. februar 2008 Vel, vaskemaskina har den fine effekten at den VASKER ting da.... Joda, men forestilte meg kanskje at ikke alt ble borte i første skylling... Er egentlig bare teit... Jeg har jo vasket mye i maskina før... Men alltid vært litt skeptisk til å putte sånne ting i maskina uten å ha skylt det godt først... Svette klær har jeg ingen problemer med å hive rett i maskina da Bare jeg som er litt teit Ha en fin kveld :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #597 Del Skrevet 8. februar 2008 Vel, kaldt skylleprogram først, og 60 graders vask, hver av disse bruker normalt flere "skyllinger" med vann, og rent blir det. Men nå er jeg suuuuupertrøtt, og meget klar for senga egentlig. Venter bare på at vaskemaskina skal bli ferdig, så jeg får henge opp klevasken. (pokker, det er håndklær inni der, og siden jeg vaska truseinnlegg er det uten tøymykner, da er det best å tromle håndklærne synes jeg, men nå er det natta...) Så trøtt og sliten jeg nesten ikke klarer holde hodet oppe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. februar 2008 #598 Del Skrevet 8. februar 2008 Natta. Sove godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 10. februar 2008 Forfatter #599 Del Skrevet 10. februar 2008 Søndag. Helg er deilig. Været er fint, og mannan sa noe om å gå tur.. Vel og merke blir det litt senere, jeg tenker vi sikter det inn mellom de to jaktstartene i skiskytter-vm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 10. februar 2008 #600 Del Skrevet 10. februar 2008 Gratulerar med morsdagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg