Malama Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #561 Del Skrevet 6. februar 2008 Mannen foreslo at han kan gi meg en massasje i kveld, massere ut slitenheta... Tviler på at han klarer massere ut den, men når jeg er SLITEN, så hørtes det jo godt ut da. Folk tolker mitt "sliten", som at jeg er trøtt. Jada, jeg blir trøtt, av at jeg er sliten, men jeg føler meg fysisk sliten, kjenner det i armer og bein, jeg er SLITEN. Føles litt bedre i dag enn i går tror jeg, i alle fall enn så lenge, men jeg gleder meg til å få mer overskudd. Nå er jeg jo kommet til 2. trimester, som ifølge alle skal være den gode tiden, da er tretthet og kvalme over, og man er enda ikke blitt stor og tung, det er nå man skal ha overskudd og nyyyyte svangerskapet. Jada, for all del, jeg nyyyyyyyyyyter svangerskapet, jeg elsker å være gravid, selv om jeg synes det er litt dårlig gjort at det vokser ut "sideflesk" på meg. Mage er greit, men... Jaja, det hører vel med. Det er jo et kjempevidunder at jeg får lov til å ha en baby i magen, så da skal jeg ikke klage. Det er jo tross alt fantastisk å tenke på, at det er ne liten baby inni magen min, ca 8 cm lang, et pitte lite menneske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 6. februar 2008 #562 Del Skrevet 6. februar 2008 Gjerne litt massasje her også, takk! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 6. februar 2008 #563 Del Skrevet 6. februar 2008 Tror det er helt normalt å ikke føle seg 100% overlykkelig hele tiden i løpet av svangerskapet. Forøvrig så er det forskjell på å være trøtt og sliten. Det er jo to forskjellige ting Så jeg skjønner hva du mener når du sier du er sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 6. februar 2008 #564 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Massasje hørtes deilig ut. Fått 20 min her på jobben i dag, og har faktisk følt meg mer opplagt i dag. Men ikke helt sikker på om det er massasjens skyld da Tror det der med når du føler deg mer opplagt i første enn annet trisemester er individuelt. Jeg føler vel egentlig at 1. trisemester var best. Var jo i form, merket veldig lite. Bekymret meg mer om alt skulle gå bra, men hadde ingen fysiske plager... Har ikke mye nå heller da. Men er som deg sliten... Pluss at jeg har et par murringer jeg vil stoppe så tidlig som mulig... Vil ikke ha noen plager takk... Tror ikke det er bare graviditeten da... En kombinasjon av jobbsituasjon akkurat nå, vær, mørke og at det fortsatt virker litt vel lenge til påske... Håper det går seg til Endret 6. februar 2008 av jente 79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #565 Del Skrevet 6. februar 2008 Å gå omkring og være overlykkelig hele tiden, det høres jo noe unormalt ut ja. Altså, hver gang jeg tenker på at det faktsik ER en baby i magen min, så må jeg smile, og koser meg med tanken og vissheten. Jeg er lykkelig. Det er bare litt... slitsomt å være så sliten... Jeg er i det minste litt mindre sliten i dag enn i går da. Jobber litt mer konsentrert også. Det kan muligens ha å gjøre med at jeg MÅ bli ferdig med mva-oppgjøret før jeg kan gå hjem, og jeg SKAL ta senest 1635 toget for å rekke å hente en pakke på posten (som kom i går, men da jeg dro på posten for å hente den "poster er jo åpen bare til 6, så vi må dra før middag") møtte jeg en lapp på døra om at de hadde endret fra 1. februar, bare åpent til FEM! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #566 Del Skrevet 6. februar 2008 Og det siste innlegget glemte jeg visst å poste før nå. Men nå ER jeg faktsik ferdig med MVA-oppgjøret, og kan gå hjem! snart i alle fall, legge vekk litt papirer og avslutte ting og tang. Men, ble ferdig emd det jeg måtte bli ferdig med. Og det i god tid. Rekker med andre ord posten, og hente pakken min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 6. februar 2008 #567 Del Skrevet 6. februar 2008 Hva? Postkontor som har vært åpent til kl 18? Bortskjemt du har vært da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 6. februar 2008 #568 Del Skrevet 6. februar 2008 En av de store fordelene vi fikk når vi flyttet. Ble post i butikk. Plutselig var det greit å hente pakker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #569 Del Skrevet 6. februar 2008 Hva? Postkontor som har vært åpent til kl 18? Bortskjemt du har vært da Hehe, flytta fra post i butikk på kiwi (åpent til etter jeg la meg) til postkontor som stengte klokka seks. Og nå stenger det altså klokka fem. Men jeg fikk henta pakken min 10 flotte bleier I kjønnsnøytrale farger, vi vet jo ikke om det er gutt eller jente, så de er grønne, gule, og hvite. Og søøøøøøøte Tenk at vi skal få en baby som passer inn i der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. februar 2008 #570 Del Skrevet 6. februar 2008 Du kommer til å satse på tøybleier altså? Selv om det nok er en god stund til jeg skal ha barn, så er det absolutt noe jeg vurderer som aktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 6. februar 2008 #571 Del Skrevet 6. februar 2008 Mannen foreslo at han kan gi meg en massasje i kveld, massere ut slitenheta... Tviler på at han klarer massere ut den, men når jeg er SLITEN, så hørtes det jo godt ut da. Folk tolker mitt "sliten", som at jeg er trøtt. Jada, jeg blir trøtt, av at jeg er sliten, men jeg føler meg fysisk sliten, kjenner det i armer og bein, jeg er SLITEN. Føles litt bedre i dag enn i går tror jeg, i alle fall enn så lenge, men jeg gleder meg til å få mer overskudd. Nå er jeg jo kommet til 2. trimester, som ifølge alle skal være den gode tiden, da er tretthet og kvalme over, og man er enda ikke blitt stor og tung, det er nå man skal ha overskudd og nyyyyte svangerskapet. Jada, for all del, jeg nyyyyyyyyyyter svangerskapet, jeg elsker å være gravid, selv om jeg synes det er litt dårlig gjort at det vokser ut "sideflesk" på meg. Mage er greit, men... Jaja, det hører vel med. Det er jo et kjempevidunder at jeg får lov til å ha en baby i magen, så da skal jeg ikke klage. Det er jo tross alt fantastisk å tenke på, at det er ne liten baby inni magen min, ca 8 cm lang, et pitte lite menneske! Å, jeg skjønner så godt hva du mener, Malama! Jeg også er så bunnsliten for tida, forferdelig hormonell, og ikke helt komfortabel med vektoppgangen selv om jeg synes det er gøy med mage. Vi får bare prøve å tenke positivt så godt vi kan - som du sier har vi jo veldig mye å være glade for. Viktig å huske på det når man er litt langt nede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #572 Del Skrevet 7. februar 2008 Vi satser på tøybleier ja. Jeg har lyst til å prøve i alle fall, og jeg tror vi skal klare det jeg Massasjen glemte vi av, får se om jeg kanskje får den i dag... Heldigvis ikke like sliten i går som jeg var dagen før, og føler meg trøtt, men ikke sååå sliten i dag, enda i alle fall. Det at vekta går oppover, det plager meg egentlig ikke. Jeg trives med vekta mi som den er, men jeg er klar over at den sånnsett er litt lav da, men det er nå slik jeg bare ER (eller var...) og dette har vært min naturlige vekt uten slanking eller sånn i en evighet. Men med en baby i magen skal jeg selvsagt opover i vekt. Magen kommer den, og med den kommer kiloene. Aller helst vil man vel bare ha en søt bump på magen, men det kommer nok litt andre steder også. Det er naturlig det. Det går nok bra. Koooser meg med magen min jeg. Den er liten enda, men der er en liten baby inni den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #573 Del Skrevet 7. februar 2008 Hmm, skremte jeg alle bort herfra nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 7. februar 2008 #574 Del Skrevet 7. februar 2008 Litt nysgjerrig på disse tøybleiene dine jeg da... Har aldri egentlig tenkt tanken, men i disse miljøtider er det vel ikke så dumt... Hvorfor vil du bruke tøybleier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 7. februar 2008 #575 Del Skrevet 7. februar 2008 Det er så herlig å lese om hvor glad du er for å være gravid :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #576 Del Skrevet 7. februar 2008 Hvorfor vil du bruke tøybleier? Vel, det begynte med at jeg leste at en bleieunge genererer et TONN med ikke-gjenvinnbart søppel. Men var skeptsik til tøybleier, men nysgjerrig. Dess mer jeg leste, dess mer likte jeg tanken, og endte opp med å komme til å tenke på at etter fødsel (om jeg skulle være så heldig å bli gravid) kommer renselse. Det betyr blod i ukesvis, og ikke "lov" med tamponger. Jeg får FNATT av bind, takler det ikke, bare tanken på å gå med det i ukesvis... Samtidig kom jeg over en plass på nett hvor en hevdet at hun fikk mye mindre menssmerter når hun gikk over til tøybind. Koblet dette litt mot at når jeg har vondt er det av og til en lettelse å sitte på toalettet, trekke ut tampongen og kjenne at smertene gir seg litt da... så jeg tenkte "verd å prøve", og kjøpte en prøvepakke. Rakk bare prøve dem en gang, så ble jeg gravid, men fant ut at dette var noe annet enn klamme plastbind i alle fall! Har gått 100% over til truseinnlegg i bomull, vasker dem sammen med undertøyet, de puster og er myke som om jeg bare har ei tykk truse. Ideelt. Jeg er gravid, med den ekstra utflod det innebærer, jeg trenger truseinnlegg daglig, og har ikke lyst på sopp... Tanken på å pakke inn hele stompen til ungen i plast og papir og superabsorberende kjemikalier i 3 år, når jeg selv ikke takler det i 1 uke, bare et lite bind... Så leste jeg mer om det, og fant ut at det er en grad kaldere nedi tøybleier enn i papirbleier, noe som de så vidt har begynt å forske litt på, om den økende tendensen til menn med dårlig sædkvalitet kan ha med det å gjøre, for sædceller liker ikke varme, og "forstadiene" til de fremtidige sædcellene til mannen ligger nå nedi der... Det er jo noe med at menn som har en testikkel som ikke "kommer ned" av seg selv må opereres som barn, helst før de blir så gamle, og har større sjangs for redusert kvalitet. Jeg vil gjerne ha barnebarn også jeg, og unner ikke mine barn å måtte gjennom infertilitetsutredning om de kan slippe... (Ikke at vi kom så langt i utredninga, men langt nok til at jeg helst ville sluppet, men ser for meg at vi må gjennom det igjen om vi vil ha flere, men dette orker jeg ikke snakke om, det er litt sånn... privat også) Også er jeg jo sunnmøring (man skal være passe shopoholiker for å ikke spare penger på tøybleier) og siden jeg bor i en kommune som dessuten gir (eller renovasjonsselskapet gjør det) 500 kroner i støtte pr tøybleieunge, mot dokumnetert kjøpt bleier for minst 500 kroner, og personnummeret til ungen (så de kan skjekke at man har en bleieunge, antar jeg) så blir det jo enda mer lønnsomt. Også er det så mange fiiiiine bleier. Og det er litt kult. Og litt "annerledes". Og litt miljøvennlig. Og jeg slipper å drasse med meg et par pakker bleier fra butikken hver uke (greit, jeg kjører bil til butikken, så jeg hadde sluppet bære dem, og det er stort sett mannen som går ut med søpla (det er et lite stykke å gå for oss da, fra oss til borettslagets søppelhus.) Også har jeg lyst, rett og slett. Derfor har jeg lyst å prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #577 Del Skrevet 7. februar 2008 Det er så herlig å lese om hvor glad du er for å være gravid :-D Det er jo et privilegie å så oppleve. Et lite under som vokser i magen min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 7. februar 2008 #578 Del Skrevet 7. februar 2008 Er kjempekoselig å lese i dagboka di og følge graviditeten din Utrolig mange gode argumenter for å bruke tøybleier ja Jeg kom på et du glemte: de fleste barn som bruker tøybleier blir raskere bleiefrie slik at man slipper å ha bleiebarn i 3-4 år slik som er vanlig med engangsbleier (ikke så rart da, ungene kjenner jo ikke at de blir våte...) ...jeg tror familien min vil anse meg som meget alternativ når min tid kommer: tøybleier og bæretøy er ikke helt A4 i familien gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 8. februar 2008 Forfatter #579 Del Skrevet 8. februar 2008 At de statistisk blir fortere tørr er jo heller ingen ulempe nei, men det tar jeg som det kommer. Bæretøy og tøybleier er nok ikke helt A4 i min familie heller nei. Uten at vi hadde nevnt tøybleier med et eneste ord fikk vi vel "advarsler" og eller "den tiden er heldigvis over" fra 3 ulike hold (men ei tante som var for...) når jeg nævnte bæretøy en gang, utbrøt mamma at ja, hun hadde jo sett dem på Moa (handlesenterområde hjemme) der de går med ungene knyttet fast. Det er vel ingen i familien som har tatt i noe annet bæretøy enn noe jeg mistenker var en babybjørn som tanta mi hadde for 13 år siden, men det skal nok bli andre boller... 14+0 i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 8. februar 2008 #580 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) 24 uker Takk for et informativt svar, Malama. En fin ting med deg, du skriver gode og utfyllende svar :-D Må innrømme at for meg er også tanken på tøybleier og bæretøy en tanke jeg aldri har hatt i mitt hode før jeg ble gravid. Kan hende noen venninner har brukt det, men tror egentlig ikke det... Enig i at det er et godt poeng i forhold til sædkvalitet. Man ønsker jo sin lille et best mulig utgangspunkt på alle andre måter, så hvorfor ikke tenke på den måten også... Kan det at en testikkel må opereres ned være arvelig tro :klø: Mannen min måtte det i ung alder, og jeg hadde det i bakhodet før vi begynte å prøve. At det kanskje kunne ta litt tid pga det... I og med at det klaffet veldig fort for oss, faktisk to ganger på 3 måneder så regner jeg med at mannens sædkvalitet er bra. Men det betyr jo ikke at det ikke kan være et hinder for lillegutt når han kommer... Miljøet er absolutt en ting å tenke på Det er utrolig hvor mye søppel vi kreerer... Har aldri prøvd tøybind selv, så aner ikke hva jeg ville syntes om det. Men nå har jeg aldri hatt problemer med engangsbindene heller... Eneste er at jeg forestiller meg at det er en ganske guffen jobb å vaske det i maskina... Men egentlig må man vel være forberedt på mye guffent når man får bleiebarn... Tror jeg får sjekke litt mer. Takk for svar. Ha en fin fredag Endret 8. februar 2008 av jente 79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg