Gå til innhold

Betale Husleia "in natura"?


Gjest Hanna23

Anbefalte innlegg

Jeg vil anta at de fleste kvinners holdning til prostitusjon henger nøye sammen med om vi kunne tenke oss det selv.

Jeg vil absolutt ikke gjøre dette, men jeg dømmer automatisk ikke dem som gjør det. Alle har sin egen rett å bestemme hva som er riktig for dem.

Jeg ser ikke sex som noe så hellig at noen andre ikke skulle gjøre byttehandel. Hvis det er greit for dem hvorfor skulle det ikke være greit for meg? Hvem er jeg for å bestemme over hva som skulle være riktig eller galt? Det er jo ingen tredjepart som straffes over det, så hvorfor har ikke to voksne mennesker lov til å bestemme hvilke betingelser de har for å ha sex?

Og vi snakker her om frivillig prostitusjon da, hvor det ikke er tredjeparter som får vondt.. Selv hvis det da er en kone som blir bedraget, det er ikke prostituertes skyld, det er mannenes skyld som er utro.

Jeg er fortsett overbevist at det skjer mye av sånn byttehandel enn mange tenker til vanlig.

Om det er like kynisk definert er en annen sak, men mange bytter sex for noe. Om det er da å være sammen med noen du egentlig ikke elsker, men bare fortsetter å være sammen for økonomiske grunner - det er jo ikke så langt i fra prostitusjon heller egentlig. Bare at de ordene har ikke blitt vekslet - men en får økonomiske fordeler for å fortsette å ha sex en ikke egentlig har lyst for.

Så jeg synes det er mer byttehandel med sex enn bare det som blir stemplet som prostitusjon. Med prostitusjon er det i det minst ærlig - ingen av partene er lurt.

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Helen Parr
Jeg vil absolutt ikke gjøre dette, men jeg dømmer automatisk ikke dem som gjør det. Alle har sin egen rett å bestemme hva som er riktig for dem.

Slik vil nok de fleste svare.

Det er likevel en kjensgjerning at mange, kanskje de aller fleste, på et vis fordømmer prostituerte, enten det er tale om ren prostitusjon eller en slik type byttehandel som du beskriver i innlegget ditt. Og da mener jeg fordømmer i den forstand at de ikke ønsker seg i den situajsonen selv. Mange vil nok føle seg særdeles ukomfortable ved tanken på at de er nødt til å miste sin integritet for å kunne få lov til å bo et sted. Det er alltid interessant å se på hva som kan være den bakenforliggende årsaken til dette synet.

For meg dreier det seg altså om manglende integritet. Dette kan sikkert overføres til andre livsområder også, ikke bare byttehandel med sex som vare. Men også om å utføre arbeid som strider mot ens overbevisning.

Dette er selvsagt bare løse tanker fra min side. Jeg prøver å gå til bunns i de tankene som dukker opp i hodet mitt når noen spør om det er greit å ha sex i stedet for å betale husleien. For meg er dette fullstendig uaktuelt, og jeg hadde automatisk trodd at vedkommende var ytterst desperat dersom man falt ned på det valget.

Det er nok rimelig naivt å tro at dette ikke skulle være en del av svarene som dukker opp i en tråd hvor man spør om råd om det er greit å pule for gratis husleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne aldri ha solgt kroppen min for husleie, da hadde jeg heller funnet et billigere sted å bo eller en jobb som ikke er så psykisk belastende som prostitusjon er (også såkalte luksushorer sliter etterhvert med det de bedriver, mange bøker om emnet på biblioteket) - det ville gått på min egen integritet løs.

Men dersom du velger å gjøre det, må husleiekontrakten endres. Til hvilke tjenester betalingen skal bestå av - tidspunkt, lengde, hvilke seksuelle handlinger som er keseptert. Ellers kan du risikere at han plutselig vil hver uke, at kompiser skal delta, at han presser fram analsex, fisting, SM etc. Og du kan i tillegg ende opp med å få krav på manglende betalt husleie.

I tillegg bør du tenke på om du syns det er greit at omgangskretsen din, potensielle framtidige arbeidsgivere og besteforeldrene dine får vite at du prostituerer deg. For som tidligere nevnt - du kan ikke regne med at han kommer til å holde kjeft om det.

EDIT: la til et siste avsnitt

Endret av Wadjet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Det synes jeg var et godt og konstruktivt innlegg, Wadjet. Her skisserer du faktiske problemstillinger ts kan komme opp i, samt en del av de holdningene man risikerer å møte dersom dette kommer ut.

Det er dessverre med utgangspunkt i at de fleste fordømmer prostitusjon man må gå inn i noe slikt. Det er en kjensgjerning, og lite vi kan gjøre med. Vi kan selvsagt sitte her og fordømme de som fordømmer, men det hjelper neppe ts den dagen hun må forholde seg til at alle vet at hun er den som måtte ligge seg til husrom. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest Julie

Ved å betale din husleie med sex vil det ikke finnes bevis for at du har betalt. Huseier, forliksråd og andre kan i verste fall gi deg dom for manglende husleieinnbetalinger, og selv et filmopptak av at du har sex med din utleier vil ikke være bevis i en rettsak, da det står skrevet i husleiekontrakten (regner med at dere har en) har oppført en sum husleie i norske kroner som man skal betale med.

Betalingsmiddelet sex vil derfor ikke være kompatibelt med betalingsmiddelet NOK. Kontoutskrifter det det som gjelder og banken loggfører vel ikke sex som "utgående transaksjonsbeløp" skulle jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo en del ONS pr. måned og kan like godt ha sex med husverten, for å sette dette litt på spissen :-)

For min del, så syntes jeg det hørest litt ekkelt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betalingsmiddelet sex vil derfor ikke være kompatibelt med betalingsmiddelet NOK. Kontoutskrifter det det som gjelder og banken loggfører vel ikke sex som "utgående transaksjonsbeløp" skulle jeg tro.

Dette løser seg ganske enkelt ved at husverten skriver ut en kontantkvittering og gir henne hver gang de har hatt sex, eller at de endrer kotnrakten ved å sette husleia til ett lavt, symbolsk beløp, som hun kan betale inn og få kvittering på. (Det første er kanskje det beste, siden løsning to vil gi henne mulgihet til å snyte han.) Det som er viktig er at hun faktisk krever dette, og ikke bare går utifra at han er grei.

Endret av Eir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Don Giovanni

Enn så tolerante dere synes å virke her, så forbeholder jeg meg retten til å fordømme jenter som gjør slik TS vurderer å gjøre. Jeg er far til en jente og jeg fordømmer alle menn (og kvinner) som ser på jenter som potensielle horer. Og for at menn skal fortsette å se på jenter som potensielle horer så må slike som TS benytte seg av markedet. Derfor fordømmer jeg alle jenter som gir menn i huseiers kategori grunn til akkurat det. Like mye som jeg fordømmer mennene selv. Så kan dere være så tolerante dere vil for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har i to innlegg nettopp beskrevet din holdning til de lavest på rangstigen og det er helt i orden at du mener at det er greit å peke og henge ut prostituerte. Deg om det.

Imidlertid - i teksten som er sitert over er det direkte faktafeil. Prostitusjon som yrke er akseptert i Thailand - man kan leve side om side med sine medSØSTRE uten å bli sett ned på. Men ingen Thailandsk ektemann vil finne seg i at konen er prostituert. Det kan være at det er greit at hun HAR VÆRT DET EN GANG, men jeg tviler sterkt. Et av de største problemene for kvinnelige turister i Thailand er nemlig thailandske menns syn på kvinner som kler seg helt vanlig vestlig og som går i bikini på stranden. Bare horer i deres eget land gjør det, altså må de vestlige jentene også være horer. Av den grunn kan det være svært farlig for vestlige jenter i Thailand alene om kvelden.

Så jeg aner ikke hvorfor Thailandske horer kom inn i denne tråden i første omgang.

Jeg pleier aldri å viske og tiske om folk som selger kroppen sin, men det er mulig vi som bor i litt større byer er litt mer herdet.

Jeg kan heller ikke se at en avtale mellom to voksne mennesker om ytelser mot betaling skal være gjenstand for andres kommentarer på den måten du beskriver. Det er nemlig ikke helt slik at det er helt stuerent å skryte til kompisene om at man må betale for sex for å få det.

Det vi BØR diskutere i denne tråden er hvordan denne jenten kan beskytte seg mot å bli utnyttet og så bør vi kanskje være hakket mindre fordømmende mot de som har det dårligere enn oss.

hvis du først skal debattere, så får du sørge for og lese tekstene nøye, istede for og skrive noe bare for og skrive noe. Jeg har ikke sagt EN eneste gang at JEG dømmer noen som helst, hva hun gjør, og evnt. velger og gjøre er HELT opp til henne, jeg råder ikke over andres liv, og jeg dømmer IKKE. Jeg skrev om generellt hva slags holdninger hun kommer til og møte i samfunnet, for det er IKKE all som er like runde i kantene for og si det mildt.

Og jeg skrev kun det at jeg ikke synes det er ok og selge seg, og at jeg ikke liker det, men det er bare ett SYNSPUNKT! Ser ikke ned på noen av den grunn!

Og dette med med at thailand kom opp, er for og sette det i ett annet perspektiv, at det er fra land til land hvorvidt sånnt er greit før noen hever øyebrynene, og du blir en utstøtt!

Og jeg så ett program på discovery nettopp om dette temaet, om bordellene og prostitusjonen i thailand, og det ble det sagt at det var en akseptert virksomhet, også av ektefeller, fordi der ble det sett på som vanlig arbei. Men, discovery tar sikkert feil....

Og det er kanskje ikke så stuerent nei, og bytte til seg sex, men om denne husverten vinkler det på en annen måte til kompisene sine, kan ikke du råde over.

Mitt råd uansett til trådstarter er egentlig , gjør hva f*** du vil. Du vet hva evnt. konsekvenser vil bli, det er kun du i denne verden som kan svare på og vite om det er verdt det, og om du kan leve med det. Det er ditt liv, og ingen skal dømme uansett hva du velger. Ingen er perfekte. Ser du at løsningen for nettopp DEG er og ha sex for husleie, så gjør du det. Men jeg sitter med en vond følelese av at du kommer til og angre.

Håper du kommer utav dette på en god måte, og at du får ett fantastisk lliv.

Lykke til videre=)=) NaMaSte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Jeg er helt enig med Don Giovanni.

I tillegg til at jeg tror hun blir fordømt av mange andre, fordømmer jeg henne selv.

Så. Da var det sagt.

Men det var kanskje ikke slike meninger du var ute etter, ts?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjekk fyr som vil blåse av flere tusen kroner for å få sex en gang i måneden? Det må enten ikke stemme at han er kjekk, ellers må han være stein, stokk dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal gjøre akkurat som du vil. Må innrømme at jeg aldri helt har skjønt dette med at sex skal være så spesielt og at det ikke må besudles. For meg er det seksuelle som det aller meste annet: det kan være veldig betydningsfullt, men det kan også være fullstendig følelsesløst.

Hvis du føler deg komfortabel med dette, så hvorfor ikke? Jeg ville aldri dømt deg for dette, og det kan jeg sverge på. Allikevel synes jeg du bør tenke deg godt om først, mest på grunn av allmennhetens reaksjon hvis de finner ut av det (som man ser i denne tråden). En annen ting du bør tenke over er at dette sannsynligvis vil rammes av halliklovgivningen fordi det er en leilighet med i bildet. Det vil ikke gå ut over deg direkte, men det er jo noe å tenke på.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kjekk fyr som vil blåse av flere tusen kroner for å få sex en gang i måneden? Det må enten ikke stemme at han er kjekk, ellers må han være stein, stokk dum.

Ja, hvis er dreier seg on ett knull for en måneds husleie, så er det utrolig generøst av husverten, synes han viser stor raushet og fortåelse i en sikkert vanskelig situasjon for henne.

Skulle han forholdt seg til markedspriser, ville nok snarere en gang i uka være nærmere riktig betaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle han forholdt seg til markedspriser, ville nok snarere en gang i uka være nærmere riktig betaling.

Det kommer da helt an på hvor høy husleia er, og hva slags prostituerte man kjøper. Å betale 1500-3000 kroner gangen for horer som ikke er narkomane gateprostituerte er da ganske normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pinpointed
Og da mener jeg fordømmer i den forstand at de ikke ønsker seg i den situajsonen selv. Mange vil nok føle seg særdeles ukomfortable ved tanken på at de er nødt til å miste sin integritet for å kunne få lov til å bo et sted.

Selv om jeg ofte synes du skriver mye bra, mener jeg dette er et klart bomskudd. Det er en stor forskjell på å fordømme, enten det er verbalt eller non-verbalt, og det å ha egne preferanser en ikke gir uttrykk for. Selv har jeg dobbel standard i mange tilfeller. Jeg ønsker ikke en lavstatusjobb fordi jeg ikke vil bli sett ned på av omverdenen, men jeg bruker ikke lavstatusjobber som utgangpunkt for å rakke ned på folk i diskusjoner, og jeg kritiserer dem ikke for jobbene deres. Hadde jeg fordømt dem, hadde jeg gjort nettop det. Dessuten fins det yrker jeg respekterer, som bla. matematiker, som ikke har like høy status i samfunnet sammenliknet med f.eks advokat og lege. Jeg fordømmer da ikke matematikere, fordi jeg ikke kunne tenkt meg å bli matematiker.

Når det gjelder integritet, så hva med å bryte ned dette begrepet for å finne ut akkurat hva en ødelegger ved å motta penger mot sex. Dersom en som kristenfanatisk politiker skal fronte seg selv som prostitusjonsmotstander, vil en kunne ha et troverdighetsproblem. Dersom en ønsker å jobbe i kirken, vil en ha et reelt troverdighetsproblem.

En helt annen ting er hvordan en i praksis skal møte anklager og retorikken fra mindre reflekterte mennesker som har et behov for personangrep. Jeg personlig skulle nok klart å avfeie dette med sarkasme, men jeg vet ikke hva TS er i stand til.

Vær forberedt på at de fleste vil rynke på nesen. Sjekk deg regelmessig for sykdommer, selv om jeg ikke tror at den faren er høy når du ligger med en sjenert mann i midten av 30 årene som er villig til å betale en student for sex. Jeg syns tilbudet hans var ærlig. Få kontantkvittering, så går det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest pinpointed
En kjekk fyr som vil blåse av flere tusen kroner for å få sex en gang i måneden? Det må enten ikke stemme at han er kjekk, ellers må han være stein, stokk dum.

For alt vi vet kan typen være sykelig sjenert, homofil, eller ha sosialfobier. Jeg vet ikke hva du legger i det å være dum, men du høres litt fordomsfull ut.

Sånn sett høres det ut som en vinn-vinn situasjon for TS og husverten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... så sånt er litt mer vanlig enn jeg trodde, altså.

fikk fullstendig hakeslipp når èn av jentene på en visning jeg var på, ymtet frempå at hun hadde litt dårlig råd, men kunne stille kroppen sin til disposisjon.

hun ble kastet ut.

jeg tror slike ting betyr mer enn man kanskje tror. det kan muligens virke fristende for noen, men du risikerer å ende opp med et merkelig selvbilde.

edit: dispensasjon?? haha!

Endret av milla-mor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at jeg først ville tilbydt meg å vaske for han noen ganger i mnd mot et avslag i husleia. Men klart om mannen er kjekk og på min alder, og jeg var singel ville jeg kanskje tenkt på det for en måned eller to. Men ikke for et helt år.... Da ville jeg tenkt på det moralske i det tror jeg. Men for en måned eller to ville jeg tenkt på det som et lite eventyr, og kanskje humret litt av det på mine gamle dager.

Og jeg er veldig prippen på det med sex altså!!! Så man trenger nok ikke være prostituert for å gjennomføre det stuntet der....

Det får da være måte på hvor fordømmende og besservissere vil skal være ovenfor andre da. Det syns jeg er utrolig smålig av dere. Og dytter dere langt ned på respekt-stigen min i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Selv om jeg ofte synes du skriver mye bra, mener jeg dette er et klart bomskudd. Det er en stor forskjell på å fordømme, enten det er verbalt eller non-verbalt, og det å ha egne preferanser en ikke gir uttrykk for

Jeg forsøkte bare å finne en årsak til at det ligger litt i ryggmargen min å rynke på nesen av prostitusjon. Dermed konkluderte jeg med at det muligens var fordi jeg ikke kunne tenke meg det selv.

Mulig det var litt for rask slutning? Jeg er iallefall enig i det du skriver om dobbeltpreferanser, og jeg fordømmer normalt ikke folk som gjør andre ting enn jeg kunne tenkt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...