Gå til innhold

Nytt år, nye muligheter!


mysan

Anbefalte innlegg

Mysan - du må være litt forsiktig. Det er farlig å ramle ned fra gardintrapper og stiger. Man kan skade seg skikkelig. Jeg er glad det gikk bra med deg. Men - det finnes flotte teleskopstenger man kan feste klut, nal og andre vaskeremedier til. De er kjempefine, for da befinner man seg på bakkenivå selv om man må i høyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Hu og Bettie - teleskopstenger og eldgamle mormorer ja... jo'a.. :fnise:

Jeg tror jeg kjøper en teleskopstang med tilbehør for vindusvask til "mor", så slipper jeg klatreseanser ved senere anledninger.

At jeg minner om din eldgamle mormor når jeg velter i saktefilm, har jeg ingen problemer med å forstå Hu. Jeg følte meg nokså "gammel dame på høy stol" der jeg segnet ned og vekk fra vinduet. Heldigvis er plen og bed ganske mykt å lande på da.

Jeg har bladd gjennom dagboka mi ikveld for å finne fødselsdatoene på kattungene. De eldste var ca en måned eldre enn jeg trodde og de yngste noen uker yngre enn jeg trodde. Sånn sett må jeg i mitt hode at trodd at de var omtrent like gamle. Det vil si, jeg trodde det var fire uker mellom de to kullene, men det var nok nærmere sju ja.

Mens jeg sitter og leser så ser jeg både tanker om å kutte ut raske karbohydrater og oftere gåturer i skog og kratt... :ler: Ha'kke blitt mye av noen av delene gitt, så insulinpølsa sitter godt der den satt på forsommeren også.

Mofissen og jeg har vært ute og gått tur i skogen i dag. Og så kom regnet. Vi hadde med oss en av pusene på tur også, og han gikk og luntet bak oss mesteparten av veien innover, og så møtte jeg ham igjen på veien tilbake. Han er ikke overbegeistret for Kompis så han holder behørig avstand, og går gjerne inne i skogen tidvis.

Plutselig var han helt borte, og sluttet å svare når jeg ropte på ham også, og regnet høljet ned så jeg måtte bare ta Schmoooopisen å gå hjem. Heldigvis kom pusegutten tuslende av seg selv etter en times tid, kliss våt stakkars. Hadde han ikke vært her til kl 21 så ville jeg gått tilbake og lett etter ham. De er jo gjerne sånn disse pusene at de sitter og venter der man forlater dem, så...

Nå er det natta :natti:, skal prøve å komme meg litt tidligere opp i morgen, for å hjelpe Liten i gang med ting hun bør ta tak i, og da nytter det ikke å sove til det er en time til jeg skal være på jobb. Men det er så godt å sove om morran...

Vel, en god natt til dere alle! :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt i trynet og tror jeg bare skal legge meg.

Har vært på harrytur etter jobb så nå er fryser og kjøleskap fullt av deilig og sunn mat :Nikke: Selv grønnsakene er billigere i harryland nemlig, så vi har shoppet.

Skulle egentlig ha gått en skikkelig runde med vann og såpe her, men klokken har blitt så mange. Var ikke hjemme fra Sverige før halv ni, og kjørte Liten til Ski ved halv ti-tiden, vi rakk ikke før, og så var jeg hjemme igjen en drøy time senere, og nå orker jeg bare ikke gjøre noe mer.

Legge meg istedet å ta huset i morgen tidlig. Jeg har støvsuget i dag, og ryddet litt, og skiftet på kattedoen, så det er ikke så innmari mye jeg må gjøre, men jeg får et par gamle foreldre av meg på besøk, så da må det se litt koselig ut her. Pappa skal montere utekontakt for meg, til motorvarmeren på bilen. Det er jo snart vinter, må vite og jeg har ingen garasje. Stakkars bilen :(

Nei, nå renner øynene. Natta ladies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens beste suppe i dag. Jeg kokte lammekjøtt i tre timer, det ble så mørt at det falt fra hverandre. I kraften blandet jeg to bokser med finhakket tomat som var tilsatt hvitløk og søtløk, to glass med standard pastasaus, en halv pakke fullkorns penne rigate, et par gode never oliven, en hel rød løk (den freste jeg forresten i olje sammen med champignon i skiver før jeg helte over kraften og det andre), og så lot jeg det bare koke. Da alt var ferdig hadde jeg i kjøttet som mamma hadde fjernet beina fra, samt en god neve frisk rosmarin.

Krydret ikke noe ekstra utenom det som befant seg i glass og bokser med tomat og tomatsaus, og serverte med hvitløksbaguetter. Dritgodt!!

Vi var i Sverige i går og handlet, som nevnt, og jeg fikk fyllt opp hele kjøleskapet og fryseren til randen for 1499 NoK.

Da har jeg fått ca 15 middager med det i dag, samt masse grønnsaker, juice, melk, ost og pålegg. Kjøpte ikke noe snop, ikke noe brus eller annet som jeg allikevel ikke pleier å kjøpe, for i såfall går gjerne vinninga opp i spinninga. I bensin bruker jeg under en hundrelapp på den turen, så det er absolutt lønnsomt.

Nå har jeg fått utekontakt til motorvarmer, huset er ryddig, rent og varmt, det lukter godt her, en salig blanding av gryte, hvitløk, kaffe og duftlys, og det er ganske godt å være meg.

Nå skal jeg finne ut hva som er på tv ikveld, og hvis det ikke er noe spes så skal jeg faktisk lese istedet for å sitte og glo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mysan! :vinke:

Takk for hyggelig kommentar i dagboken min. Vet du, jeg har sniklest hos deg også. :fnise: Det slo meg da at du virket jo veldig hyggelig og reflektert person, og hvor rart det er at diskusjoner kan utvikle seg sånn som det gjorde i den tråden der... Jeg ville ikke skrive noe her, for jeg trodde at du kanskje ble å ta det ille opp. :gjeiper: Bra at du var tøffere enn meg da!

Den lammesuppen du laget hørtes helt fantastisk ut, og den kommenterte jeg faktisk til samboeren min i går. ;) Er hobbykokk selv, og elsker å lage mat.

Håper du også får en flott uke! I morgen skal jeg på sopptur. :)

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei misa, så koselig å se deg her. Det hender stadig at jeg krangler så det omtrent singler i glassruter i de forskjellige trådene, og jeg kan godt være rasende uenig med en bruker i én tråd og hans beste venn i en annen skjønner du. Sak og person ;)

Lammegryta var fortreffelig, og det jeg glemte å nevne var at nyreven parmesan på toppen virkelig satte prikken over i-en :sikle:

I dag forsvant resten av den gryta, og egentlig bør jeg bevege meg over mot fryseren og ta ut ett eller annet så vi får middag i morgen også. Jeg er ikke alltid så glad i å lage mat, men når fryseren er full av litt ymse, og grønnsaksskuffene i kjøleskapet er fulle, så er det litt morsommere enn når alt er tomt og man står på KIWI og klør seg i huet, mens man er sulten og matlei på samme tid :fnise:

Nei, nu er det sovetid, klokken er jo langt over leggetid. Egentlig var jeg trøtt for to timer siden, men da satt Liten og sov mot magen min i sofaen her mens jeg satt og så på tv, og nå har det gått over.

Men god natt :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir opp snart. Økonomi er for dem med penger, ikke for sånne som meg som sliter med lav inntekt.

Skatteoppgjøret som opprinnelig skulle være på 8500 er redusert til 3500. Den skulle liksom redde meg ut av det verste i første omgang. Jeg må ut med en liten gigasum til forsikring samtidig som borettslaget ikke vil vente lenger med at jeg kommer ajour med fellesutgiftene. I tillegg har jeg en forfalt strømregning og en del andre nedbetalingsavtaler. Nå må jeg kontakte de jeg har avtaler med og høre om jeg kan få utsette dem i hvert fall en måned, så får jeg bruke alt jeg klarer å skrape sammen til fellesutgiftene denne måneden, og så får jeg klare meg uten forsikring en måned til. Det er jo ikke bra, det gjelder bilen også,og jeg får vel plutselig varsel om avskilting. Nå skulle jeg kastrere begge hunnkattene mine også, og det må bare utsettes. Jeg gir rett og slett snart opp. Yme har begynt å jobbe, og bidrar som bare det, han bruker jo ikke penger på seg sjøl, men jeg ligger sånn bakpå at det vil ta tid før det faktisk letter på det daglige trykket.

Liten er også i gang med å skaffe seg egne inntekter men sånt er ikke gjort over natta. Jeg blir så sliten av dette her, og at det aldri skal bli bedre, så nå sitter jeg her med tårer i øynene og har mest lyst til å bare legge meg ned. Jeg orker ikke dette her lenger. Nå skulle denne flyttinga få meg ut av kaoset, men huset ble dyrere enn jeg trodde, megleren ble dyrere enn jeg trodde, takstmann og fotograf kom utenom, det samme med annonseringene, og jeg trodde alt det gikk i pakka til megleren, det har det nemlig gjort tidligere, men det er vel forskjellig praksis hos de forskjellige meglerne da. Jeg måtte ha bil da vi flyttet hit, og jeg måtte ha garderobeskap og et par stoler og sitte på. Alt trekker penger og jeg er omtrent like langt som jeg var, og nå kjøper jeg meg snart et tau, for dette går ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke noe liv, så nå skal jeg fortelle dere om kjøttkakene mine.

Jeg hadde en halvkilo kjøttdeig som jeg blandet med en kvart rødløk (Pleier å bruke en hel løk, men hadde ikke) 1 egg, 4 ts sjøsalt, 1 god teskje svart pepper, 1 liten bunke fersk oregano, en god teskje muskattnøtt og tre gode hvitløksfedd. Pga litt like løk ble de litt harde, men smaken var bare helt fortreffelig. Servert på tradisjonelt vis i brun saus og med poteter, ertestuing og tyttebærsyltetøy til. Nå er jeg så mett at det nesten er vondt, det er nemlig ikke lett å forsyne seg forsiktig og spise sakte. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name='mysan' post='6113204' date='14.10.2008 (16:49)

Nå er jeg så mett at det nesten er vondt, det er nemlig ikke lett å forsyne seg forsiktig og spise sakte.

Endret av Hanna panna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, - jeg er god og mett nå også jeg :fnise:

I dag ble det tacos til middag fordi jeg tok opp to pakker med kjøttdeig i går og bare brukte den ene.

Hatt en særdeles deilig arbeidsdag i dag. Var først innom butikken og kjøpte melk og bananer, deretter innom Felleskjøpsbutikken og kjøpte jord. Så lagde jeg havregrøt til "mor" før jeg kjørte til apoteket og nærmes tømte det for både dette og hint.

Var deretter innom blomsterhandleren og kjøpte blomsterbindetråd og ståltråd, og så tilbake til huset.

Stekte fire vaffelplater, laget kaffe til "mor" og meg, og så var dagen over. Kan man egentlig ha en bedre jobb? :ler:

Law of attraction. Jeg har lenge ønsket meg en jobb hvor jeg kan jobbe halv tid for full betaling, slik at jeg har energi til andre ting utenom arbeidstiden, og det har jeg nå. Det slo meg plutselig i dag at jeg ikke benytter meg av denne tiden, så det må jeg jo få gjort noe med, ellers er det jo bare et bortkastet ønske jeg har fått oppfylt, ja?

Har begynt på ny bok (den 3. eller noe sånt vel?), og skrev det første kapittelet i går. Kapittel 2 skrives i kveld. Og så skal det faktisk skrives minst et kapittel hver kveld, til jeg er ferdig. Denne boken skal fullføres og bli ferdig fort. Mitt neste ønske er nemlig å kunne jobbe hjemmefra på fulltid. Jeg liker nemlig ikke å måtte ut av huset for å gå på jobb hver dag. Jeg vil være disponent over egen tid, nemlig. Skytter trenger frihet, men desverre trenger man også penger, uansett hva slags tegn man er født under. :ler:

Boken er beregnet på ung ungdom og tar egentlig for seg filosofien rundt New Age-retningen. Jeg vet ikke altfor mye om disse tingene, så det blir mye fri diktning, og det spiller ingen rolle, da det utmerket godt kan være renspikket evntyr fra ende til annen. Det er en roman uten tøyler.

Nå er det luksusfellen, og så er det vel skriving da.

Jeg har forresten bestilt meg ny vaskemaskin i dag og den leveres på dør neste torsdag. I mellomtiden får vi vaske truser, sokker og t-skjorter for hånd. Det blir verre med de større plaggene, men vi har jo alltids noe å gå på, og det er ikke sånn at vi er i behov for å se så veldig velkledde ut mesteparten av tiden heller. Selv raser jeg rundt i eldstemanns olabukser fordi de er så behagelige og jeg ikke hadde hjerte til å kaste dem, og digre t-skjorter og gensere.

Så fort jeg kommer i hus er det over i pysj eller joggebukser. Kle seg pent gjør man bare når anledningen krever det. Og det er ikke ofte. Verken for meg eller de hjemmeboende ungene mine. Vi er noen asosiale latsabber :fnise:

Hej så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomi er noe dritt.

Blir spennende å lese boka di når du har fått den utgitt.

:fnise:

Jepp, gleder meg til det. Og se, nå er klokken kvart over elleve og kapittel to er ikke påbegynt en gang... jeg vet ikke hva jeg skal skrive der :ler:

Men jeg skal gjøre det før jeg legger meg. Tar med maskina i sengen tror jeg, og sitter der i nattens mummel og mørke, som Titten Tei ville sagt det.

Jeg skulle ønske jeg ikke var KG-avhengig. Det stjeler så mye tid fra meg. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, kapittel 2 er nesten ferdig. Nå skal jeg sove, jeg må tidlig på jobb i morgen for å kjøre "mor" til legen, og for meg som er vant til å sove til 10 så blir det hardt å skulle stå opp halv åtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, kapittel 2 er nesten ferdig. Nå skal jeg sove, jeg må tidlig på jobb i morgen for å kjøre "mor" til legen, og for meg som er vant til å sove til 10 så blir det hardt å skulle stå opp halv åtte.

*sparke mysan opp av senga*

Tenk på oss alminnelige dødelige som må opp kl. 6 du, så blir ikke halv åtte så galt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det, Cata :) Jeg tenker med gru tilbake til tiden da jeg måtte gå hjemmefra 6.30 for å være på jobb til 8.00. Og ikke var hjemme igjen før 17.45. Man kan ikke leve sånn, i hvert fall ikke hvis arbeidsdagen i tillegg bare er stress, og man ikke kan ta en kaffepause sammen med kolleger en gang, kun drikke den ved pulten mens telefonene kimer i ett sett.

Stengte vi telefonen vår et øyeblikk fikk vi streng beskjed om å slå den på igjen. Herremin, jeg er glad jeg er ferdig der. Call center anbefales ikke!!

Dagene mine nå er sååå mye bedre :Nikke:

I morgen skal jeg til mine foreldre og vaske et par maskiner med tøy igjen, og torsdag får jeg ny maskin her hjemme, så da ordner det seg igjen. Jeg måtte ha ny maskin nå, selv om jeg gjerne skulle hatt de pengene til å betale noen flere regninger med istedet.

Betalt regninger for rundt 20 000 denne måneden. Heldigvis har vi en serveringsjobb neste helg, ellers hadde vi ikke kommet oss rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, en gjest på snikk snakk sa at jeg er så ukoselig for tiden. Er jeg det? Er jeg sinna om dagen? Det kan hende... jeg er jo både asosial og usosial i det hverdagslige, så kanskje jeg er fiendtlig her inne også. Ikke her i dagboken tror jeg kanskje, men... i trådene. Jeg har nok kanskje en tendens til bare å svare i tråder hvor jeg ikke liker argumentene, og så slenger jeg med leppa i øst og vest, og viser null tålmodighet. Jeg som for et par år siden ble utnevnt til Takhøydemedister. Uff, nei dette er ikke bra :tristbla:

Jeg har til og med rapportert et par-tre innlegg, jeg som tidligere mente at folk måtte få si stort sett hva de vil, uten å bli ryddet vekk.

Jeg tror at jeg skal ta en pause fra forumet, lese litt og gå litt mer tur i skogen med Schmoofisen istedet, og så komme tilbake med friskt mot senere når sinnet har gått over. Ikke at jeg vet at jeg er sint, men noe må det jo være...

Til besøkende i boken som synes jeg har vært ufin i det siste - unnskyld! Jeg er jo egentlig ikke sånn. Jeg er jo en snill person som ler mye, og ikke klarer å være seriøs gjennom en hel samtale en gang.

---

I dag har jeg vært hos mamman og pappan min og vasket tre maskiner med tøy igjen. Lillebror med tre døtre kom også, så vi har kost oss, spist pizza og min lune eplekake som jeg tok ut av stekovnen og gikk rett i bilen med. Tok med kremfløte også, så vi har virkelig mesket oss.

Nå var det meningen at jeg straks skulle kjøre ut og hente Liten, men kjæresten hennes klarte å overtale henne til og sove over hos han så kjører han henne i morgen istedet. Jeg håpet at noe sånt skulle skje, for hun ville ikke hentes da jeg allikevel kjørte hjem tidligere ikveld, da var det jo litt i tidligste laget, og hun ville helst sove hjemme fordi hun sov hos kjæresten fra i går til i dag, og liker å våkne hjemme i egen seng og drikke morgenkaffe ute på forsiden av huset med mamman sin. Vi får ta kaffen når de kommer.

Jeg har endelig fått kjøpt 150L jord i dag, så i morgen MÅ jeg spa opp det beddet jeg skal sette ned alle løkene mine i. Nå er det faktisk frost om natten og hvis jeg somler mer nå, så blir det ingen tulipaner, krokuser, hvitveis og andre fine ting når snøen går neste vår. Sånn er det. Jeg har jo kjøpt meg stikkspade også for å lette arbeidet. Jepp, jeg får ikle meg mine grønne arbeidsstøvler i morgen og leke gartner en times tid eller hvor lang tid det kommer til å ta. Langt bed. Det er jo over tre hundre løker, må vite.

Nå skal jeg ta en rask titt i programmet for å se om det er noe jeg har lyst til å se, og hvis ikke, så går jeg rett og slett og legger meg. Ingen vits i å sitte her og kjede seg. Kan ta med en bok i sengen heller.

God natt, alle som er innom. :vinke::søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sover utrolig lenge hvis jeg får lov å sove til jeg våkner av meg selv. I dag var den over halv tolv før jeg våknet. Jeg la meg ikke spesielt sent i går og jeg leste litt på senga, men jeg antar at jeg i hvert fall sov før 1.30, kanskje ennå tidligere... nå sitter jeg her med håret i absolutt alle mulige retninger, mascaraen glemte jeg å ta av meg i går fordi jeg så sjeldent bruker sminke nå for tiden, og det kjennes ut som om noen har puttet en liten sten inn i hodet mitt i løpet av natten. Det er ikke veldig vondt, men det kjennes ut som det ligger ett eller annet inni der.

Jeg har tent et lite duftlys, og laget meg en kopp kaffe, så får vi se om ikke dagen lysner litt.

Det er vakkert vær i dag og jeg MÅ få gravd opp det bedet, selv om det ikke frister særlig akkurat nå. Men jeg skal gjøre det. Få det av skuldrene mine liksom.

Pusemor har vært ute siden forrige natt, så jeg blir litt bekymret for henne. Hun pleier ikke være borte sånn. Hun går mye ut og inn, og er kanskje mer ute enn inne, men allikevel da. Det er langt til bilvei her, men vi har jo skogen og alle grevlingene og revene rett bak huset omtrent. Vi har biler i veien her også, men kan ikke tenke meg at hun er påkjørt inne på området her. Da ville jeg vel fått beskjed. Alle vet at kattene er mine.

Moderens vaskemaskin sentrifugerer ikke like godt som min gjorde. Nå går tørketrommelen for tredje gang på håndklærne og undertøyet jeg vasket i går. Jeg skal henge opp det som ikke skal tromles så fort jeg er ferdig med kaffen min, og da håper jeg at jeg får tromlet resten også. Jeg gleder meg som et barn til å få vaskemaskinen min på torsdag. Nå flyter det over på badet. Det står tre skittentøysdunker der, den er riktignok tom fordi den inneholdt bare litt tøy fra Liten som det hastet med, men Ymes og fellesdunken er fremdeles ganske så fulle.

Helt ærlig: Man har for mye klær til tross for at man aldri har noe å ha på seg. Det er ikke nødvendig med fjorten boksere/truser, nitti par sokker, førti t-skjorter og elleve gensere. Man burde faktisk vært litt mindre jålete og klart seg med tre av hver. Litt flere truser og sokkepar, men av de store plaggene? Absolutt. Grunnen til at vi har så mye klær er IKKE at vi trenger det. Ikke prøv deg en gang!! Det er reint og skjært jåleri!! Man "kan ikke" gå i samme genseren i to dager etter hverandre, eller den samme buksa to dager i strekk. Åååå nei, man blir jo så himla møkkete/svett av å sitte på kontor eller skolebenk, eller her i stua for den saks skyld. Bullshit!

Eller kanskje; de andre på jobben/skolen vil synes jeg er møkkete og ekkel hvis jeg kommer i de samme klærne i dag som jeg hadde på meg i går. :roll: Hvis man ikke kler seg i veldig spesielle ting så er det ingen som husker hva du hadde på deg i går.

Ja, ja, så irritert kan man altså blir når klesvasken hoper seg opp, og man plutselig får litt perspektiv på hvordan man faktisk sløser og forbruker her i den vestlige verden.

Jeg hørte en mann på radio i går som snakket om miljøbevissthet og det å ta ansvar. Han mente at nordmenn flest nok hadde gode intensjoner og mente selv at de både var miljøbevisste og tok ansvar, men at det i realiteten var ganske så langt fra virkeligheten. Vi vil ikke gi slipp på komforten vår, og deri ligger problemet.

Nå er jeg nede i mitt andre kaffekrus og jeg kjenner at det begynner å bli litt mye. Jeg klarer ikke så mye kaffe om gangen, så det pleier å holde med ett krus. Det hender ofte at jeg har lyst på mer når kruset er tomt, men jeg kommer aldri mange slurkene ned i andre omgang før det stopper seg.

Nå må jeg se å komme i gang med ett eller annet. Ha en fin søndag. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå nei, man blir jo så himla møkkete/svett av å sitte på kontor eller skolebenk, eller her i stua for den saks skyld. Bullshit!

Neiiiida mysan, du er ikke sint vel? :ler: *peker oppover og viser til mysanspørsmål i innlegget over dette*

(Men, altså, stort sett er du ikke sinna i dagboka di i allfall - og siden jeg er elendig som stalker så vet jeg faktisk ikke om du er det i andre tråder :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjerpet meg og prøver å ikke være så sinna lenger. Nå svarer jeg hyggelig i noen tråder også, istedet for bare å besøke de trådene som irriterer :ler:

Jeg har nå fått ny vaskemaskin i hus, og tredje vasken er nu ferdig hører jeg. Fantastisk!!

Jada, pusemor kom hjem igjen. Heldigvis. Jeg har for mange katter, men jeg har liksom ingen å miste allikevel. De har jo sine egne personligheter alle fire, ikke sant? Hun har forresten fått litt av en personilghet, den siste kattungen også, hun som var så redd. Plutselig har hun snudd tvert om og gått fra nevrotisk villkatt til skravlete, kosesyk, malende og skravlende pusejente. Helt utrolig! Hun skiftet personlighet over natta!

Nå kommer hun når vi roper, og blir totalt overlykkelig over en hver form for oppmerksomhet. :ler:

Nå sitter jeg her og ser på spøkelser på FEM. Elsker de programmene. Det er ikke alt jeg tror like mye på, men underholdende er det uansett.

Og etter det skal jeg sove. Klokken er snart hundre og jeg er skikkelig trøtt. Var tidlig oppe i dag 'se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...