Gå til innhold

Nytt år, nye muligheter!

mysan

Anbefalte innlegg

Det tok tid å rydde i papirene, men nå er det gjort. Nå må jeg finne en perm og en hullemaskin så jeg kan få litt orden en gang for alle, slik som jeg hadde i gamledager da ungene var små.

Da arkiverte jeg alt av papirer på alfabet og dato alt etter som, og visste hele tiden hva som befant seg hvor osv. Jeg må tilbake dit :Nikke: Det kan jo hende man blir litt mindre sliten hvis man har orden i sysakene også, ikke sant?

Hundekurset som vi skulle reise på i helgen er avlyst pga syke hunder og syke trenere :( Og vi som hadde gledet oss sånn... Jeg får finne frem boken "Du er sjefen" igjen og trene litt på egenhånd med ham. Jeg tror egentlig det går helt fint, så lenge jeg gjør det hver dag og er konsekvent med ham, jeg merker jo allerede at han er i ferd med å bli eldre og at han faktisk liker å prøve og være lydig og gå pent. Han er nemlig verdens snilleste vovve av gemytt. Han er bare snill og god. Dere skal se ham når han legger seg pent ned ved siden av pusemor, som er den av pusene som aller minst liker henne. Han liker jo henne, og vil veldig gjerne at hun skal skjønne at han er snill, så når hun knurrer til ham, legger han seg pent ned og bare titter på henne mens han holder avstanden. Og hun er litt mindre hysterisk nå faktisk, så han gjør en god jobb. Noen ganger demonstrerer han ved å spise ved siden av henne også. Nuffelig er han faktisk. Han tenker og føler, og når pusene ikke vil leke med ham blir han oppriktig lei seg, og legger seg gjerne ned og piper foran dem for å vise at han er liten og ufarlig. Til å spise opp er han, pøbelen.

Nå ligger han i lenestolen ved siden av meg, og den er jo egentlig alt for liten for ham, så han ligger på tvers med hodet utenfor og bakbena oppover armlenet. Men han skal være der hvor mor er nemlig. Noen ganger får jeg lyst til å mose ham, bare fordi han er så hjertelig. :hjerterrundt:

Idag er den store husarbeiddagen tror jeg. Har fri fra jobb, og tenkte jeg skulle være litt flink her hjemme, nå er det direkte møkkete her faktisk. Men jeg tror jeg skal ta med vovs en tur ut først, sånn at jeg blir ferdig med å møkke til labbene og maven hans før jeg vasker gulv og sofaputer. Og så må jeg bare begynne å venne ham av med å skulle være i sofaen, fordi han ofte er møkkete, og dessuten liker å ligge der og gnage på gnagebeinet sitt og andre ting, og noe av det han gnager og tygger på lager flekker i sofaen, og det er ikke pent på en beige sofa for å si det sånn.

Nå er det bare en kaffe til så må jeg komme i gang med ett eller annet. Ha en alldeles fortreffelig tirsdag der ute i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag fikk jeg en innmari hyggelig telefon fra min kusine.

Hun sier: Du har jo bursdag snart du...

Jeg: Ja, det har jeg, og det har jeg tenkt å bare forbigå...

Hun: Ja, men det har ikke vi.

("Vi" er hun og søstrene, mine to andre kusiner).

Hun fortsetter: Vi synes nemlig at du fortjener en markering av dagen og det eneste du behøver å gjøre er å komme. Du fortjener det fordi du alltid stiller opp.

Jeg: Hva har jeg gjort??

Hun: Jo, du sier jo alltid ja hvis vi spør deg om bistand til noe, det er jo ikke nei i din munn...Du har hjulpet oss så mange ganger.

Jeg: Ååå så søte dere er... nå ble jeg skikkelig rørt.

Var ikke det koselig? Jeg visste ikke at folk så sånn på meg, jeg. Det er jo bare naturlig å si ja hvis noen spør om hjelp vel? Det har jeg da virkelig ikke reflektert over engang...

Men det var i hvert fall innmari hyggelig, så en fredag kveld i desember skal jeg til min kusine og bli feiret =) De hadde egentlig tenkt seg lørdagen kvelden etter, men da jobber jeg, og akkurat den helgen kommer min kusine som bor lenger nord i landet nedover også, så da prøver vi å få det til fredag kveld istedet. Og at jeg skal ha med meg mine to håpefulle på jobb kvelden etter, løser de ved at en av mennene kjører ut hit og henter dem på lørdag i god tid før vi må dra på jobb. Jamen har jeg en søt familie :)

Da kan jeg overnatte hos min kusine og ikke behøve å tenke på og måtte kjøre hjem på kvelden, slik at jeg kan drikke vin til maten. Nå gleder jeg meg stort! Det kommer til å bli kjempekos!

---

I dag har været vært utrolig fint, og Kompis og jeg har vært på fotballbanen og lekt i nesten en time. Mye morsommere enn å gå tur i lysløypa i og med at det er så umulig å få ham til å gå pent. På fotballbanen er det jo ikke folk (ikke når jeg velger å gå ned der med ham i hvert fall), selv om det kom to damer gående tvers over i dag, mens vi lekte. Han ville gjerne bort og hilse, men jeg sa nei, trakk litt i båndet og viftet med leken hans - et langt, tykt tvinnet tau i mange farger og med mange knuter på- og da ga han seg med en gang faktisk. Så leke er garantert mer virkningsfult enn godbit på den karen.

---

I kveld, etter at Kompis har lagt seg, skal jeg høre på noen lydfiler om Remote viewing, dvs å kunne se ting andre steder, se ting du egentlig ikke kan se fra der du befinner deg. Dette er faktisk en vitenskap og militæret i USA har brukt det i årevis. Yme har hørt på et par av filene nå, og han sier det er kjempeinteressant, og det tror jeg på. Jeg kan ikke høre på det før vovsen har lagt seg, for det krever full konsentrasjon, og kurset tar 18 timer, så man får ta det litt etter litt. Jeg elsker sånt.

Noen vil sikkert si at dette går under paraplyen paranormalt, men jeg mener at ingen ting egentlig er paranormalt. Alt er fullstendig normalt, vi bare vet ikke nok og forstår ikke nok av det på nåværende tidspunkt.

Nå er det mer lesing på The Campaign for Philosofical Freedom, og så blir det vel noe tv-titting utover.

Ha en fin lørdag, alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg...det raker meg ikke det aller minste egentlig, men har du lagt ned msn'en din? Har ikke sett deg der på månedsvis. (OK, ukesvis i allfall.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er heller det at Liten og jeg deler en strømadapter igjen. Kompis tygde i stykker den forrige min, nå har han klart å drepe Liten sin også, så nå deler vi min nye, og hun bruker dataen masse når hun bare sitter her.

Batterilevetiden på sånne bærbare er jo bare møl. Min lader ut etter max tjue minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i tidvis julestemning om dagen. :klø: Jeg har lyst til å pynte til jul! Det er noe med at alle katalogene har jo kommet i posten, med julepynt og masse fint i rødt. Jeg har lyst på ny julestjerne til vinduet istedet for den gamle i messing. Og så finnes det så utrolig mye fint i engler og nisser og duker og brikker og lyseholdere og kubbelys og ymse pynt og..og..og... og lykter i alle fasonger og størrelser. Og gardiner, vinduspynt, vinduskarmpynt... jeg blir helt syyyyk!!

Samtidig vet jeg at jeg kan ikke bare gå ut og kjøpe alt det fine jeg gjerne skulle hatt. Økonomien min er litt anspent. Inntekten er helt fin, men jeg har jo dette evinnelige etterslepet som jeg ikke klarte å kvitte meg med i flytteprosessen, så jeg er liksom like langt.

Nå får jeg imidlertid hjelp i løpet av kort tid, men jeg vet ikke i hvilken form ennå, og det vil antakelig uansett ikke ha noen praktisk betydning før over nyttår uansett. Det gjør ikke noe. Jul blir det uansett, og koselig blir det også. Dette blir vår første jul i dette huset, og jeg antar at vi bare skal være oss tre i år på selve julaften, og så blir det vel frokost hos mine gamle 1. dag og svigerfamilien 2. dag som vanlig, og ellers ingen særlige planer.

Jeg har en venninne som er alene i verden, hun har kun en kusine - eneste familie hun har etter at begge deres foreldresett er døde og begge er enebarn, og jeg skal høre med henne hvilke planer hun har for julen, og har hun ingen stående invitasjoner noe sted, så ber jeg henne komme hit. Hun har en vennekrets som overgår de fleste, men allikevel så kan det jo hende at alle har nok med familiedramaer julaften så. Jeg spør i hvert fall, så bestemmer hun selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pausetid.

Jeg bruker altfor mye tid på KG. Nå må jeg ta en pause å få unna noe av alt det andre jeg heller bør bruke tid på, og jeg vet av erfaring at dersom jeg går inn her for å lese dagbok, egen eller andres, så er jeg stuck.

Trådene jeg diskuterer i inneholder nøyaktig de samme temaene som tråder jeg har diskutert i en drullion ganger tidligere, og jeg begynner smått å bli lei av å gjenta meg selv til stadig nye mennesker.

I en periode fremover nå blir det derfor mer husarbeide, mer lesing av bok/bøker, og skriving på boken jeg selv holder på med. Denne skal nemlig gjøres ferdig og sendes inn til vurdering. Nå må det være slutt på alle planer jeg har som faller i grus etter fjorten dager. Vil man ha endringer, må man nemlig endre metodene sine. Gjør jeg ikke det, vil jeg sitte her og gremmes fremdeles om både 5, 10 og 15 år og det gidder jeg ikke. NÅ er det SLUTT!

Ha det godt, alle som én - jeg kommer plutselig tilbake, men forhåpentligvis ikke på riktig, riktig lenge.

Take care!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså du... Da blir det pause på meg også, siden det eneste jeg egentlig gjør her inne er å sjekke hvordan det står til med deg i blant. Du dukker vel opp igjen tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå kjedet jeg meg helt grenseløst et øyeblikk, så da tenkte jeg at jeg skulle sjekke dagboken et øyeblikk. Hei Cata og Hu :vinke:

*tusler ut igjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er stadig like flink til å gå til jobb, Cata - jeg er imponert.

Bildene er hysteriske, Silmarill :ler:

Hei, Bettie - holder du hodet over vannet?

Avhengigheten min til KG er kurert. Jeg har ikke snev av lyst til å gå ut i forumet en gang, jeg ville bare innom dagboken for å se om noen hadde vært på besøk, og der var dere jo :klem:

Nå skal jeg til mamman min på juleverksted, og se om jeg kan få printet ut noen bilder Liten og jeg har tatt av henne som hun skal gi til kjæresten sin, og så skal jeg smake på nystekte pepperkaker som alle tanteungene baker i dag, og ellers bare drikke kaffe og slarve. Liten kommer antakelig etter hvert også, hun er hos kjæresten sin og de skal på et par visninger i dag, så det er spennende :)

I kveld skal jeg lage adventsstake... eller pynte et glassfat jeg kjøpte på -nille, på glassfatet er det sementert fast masse små glassbiter i mosaikmønster. Det veier elefant og er innmari stilig. Liten og jeg var i skogen i går og sanket mose, tyttebærlyng, noen kvister med moseskjegg på, noen kongler og litt granbar, så det skal nok bli en fin dekorasjon.

I løpet av et par uker kan jeg antakelig bytte den ut, fordi Yme driver og lager en i glass til meg, hvor han først har skåret ut to avlange glassplater som smeltes til en slags bue tror jeg og med plass til lysene, og som han skal dekorere så de blir frostet og pyntet med gull. Jeg aner ikke hvordan den blir, men den høres lekker ut. Når den kommer i hus, endrer jeg bare den jeg lager i kveld til en juledekorasjon istedet, så kan jula bare komme. :)

Nå må jeg hive meg rundt. Skal i butikken og kjøpe aviser til arbeidslederen min som jeg skal kjøre innom med på veien.

Ha en god advent, alle. Jeg titter innom bøkene deres etter hvert. Nå må jeg bare ut igjen før jeg blir sittende og ender opp med å snoke i forumet igjen, for det vil jeg helst ikke. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint du kikker innom av og til da - og send et par pepperkaker hitover, er du snill.

Nei, forresten, jeg skal visst på julebord i kveld så da blir det neppe plass til en eneste kake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er stadig like flink til å gå til jobb, Cata - jeg er imponert.

Bildene er hysteriske, Silmarill :ler:

Hei, Bettie - holder du hodet over vannet?

Avhengigheten min til KG er kurert. Jeg har ikke snev av lyst til å gå ut i forumet en gang, jeg ville bare innom dagboken for å se om noen hadde vært på besøk, og der var dere jo :klem:

Nå skal jeg til mamman min på juleverksted, og se om jeg kan få printet ut noen bilder Liten og jeg har tatt av henne som hun skal gi til kjæresten sin, og så skal jeg smake på nystekte pepperkaker som alle tanteungene baker i dag, og ellers bare drikke kaffe og slarve. Liten kommer antakelig etter hvert også, hun er hos kjæresten sin og de skal på et par visninger i dag, så det er spennende :)

I kveld skal jeg lage adventsstake... eller pynte et glassfat jeg kjøpte på -nille, på glassfatet er det sementert fast masse små glassbiter i mosaikmønster. Det veier elefant og er innmari stilig. Liten og jeg var i skogen i går og sanket mose, tyttebærlyng, noen kvister med moseskjegg på, noen kongler og litt granbar, så det skal nok bli en fin dekorasjon.

I løpet av et par uker kan jeg antakelig bytte den ut, fordi Yme driver og lager en i glass til meg, hvor han først har skåret ut to avlange glassplater som smeltes til en slags bue tror jeg og med plass til lysene, og som han skal dekorere så de blir frostet og pyntet med gull. Jeg aner ikke hvordan den blir, men den høres lekker ut. Når den kommer i hus, endrer jeg bare den jeg lager i kveld til en juledekorasjon istedet, så kan jula bare komme. :)

Nå må jeg hive meg rundt. Skal i butikken og kjøpe aviser til arbeidslederen min som jeg skal kjøre innom med på veien.

Ha en god advent, alle. Jeg titter innom bøkene deres etter hvert. Nå må jeg bare ut igjen før jeg blir sittende og ender opp med å snoke i forumet igjen, for det vil jeg helst ikke. :goodbye:

Så flink du er da Mysan :-)

----

............ha,ha, ja de bildene var morsomme - ler når jeg tenker på ekelte av dem :fnise:

Har lagt ut en ny "grei" me KV :ler:

Edit:skrivefeil

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer på om jeg får noen adventstake. Time will show.

Men den jeg har laget selv av skogens kvist og kvas er ganske lekker. Problemet er bare at jeg må sette den vekk så ikke My spiser den opp når ingen er her og ser etter. My er den siste kattungen fra i sommer, som venter på eieren sin. Eieren er klar, hun må bare få hentet henne.

I kveld har jeg vært i forumet og bega meg inn i et par debatter igjen. Jeg greier bare ikke å la være når det er noe som engasjerer. Nå var det forslaget til Bjarne Håkon Hansen om å vurdere heroin til de tyngste brukerne, og den nye sexkjøpsloven som skal gjelde fra nyttår.

Heroin til de som har prøvd alt annet uten å lykkes er jeg for, kriminalisering av horekunder er jeg i mot.

Videre har jeg vært innom en debatt om innvandring igjen, og greier ikke for mitt bare liv å fatte at det er mulig å se så totalt gjennom fingrene med problemene som følger i kjølvannet av den politikken som føres i dag med den begrunnelse at de fleste jo ikke er verken kriminelle eller til noe problem ellers. Jeg er helt enig i det, men det utelukker allikevel ikke at det oppstår problemer, og at noen av disse problemene ikke er noe vi skal ta lett på eller bare finne oss i.

I dag har jeg hatt fri fra jobb - bursda' nemlig, og sjefen syntes jeg burde ta fri for å feire meg selv, så det har jeg gjort. Ble vekket av Liten i morges med beskjed om at kaffen var klar, og har ellers blitt beordret vekk fra kjøkkenet både sent og tidlig med beskjed om å gå og sette meg. Hun har bakt, og tømt oppvaskmaskin, og ryddet, og spandert kaffe på meg ute. Søte, skjønne, vakre jenta mi :)

Jeg har kjempet mye for den ungen. Jeg har grått og revet meg i håret, men hun er virkelig verdt det. Og nå går det bra :)

Det er utrolig hva alder kombinert med riktige medisiner har gjort for henne. Så til de som har tenkt: Be henne ryke og reise, lås døra for henne, osv... Da hadde hun vært død i dag, så skru dere! Ikke mene så kraftig om ting dere ikke vet nok om. :nei:

Nå er klokken hundre ser jeg, og jeg burde gå og legge meg. I morgen er det arbeidsdag igjen.

Ha det fortsatt flott damer, og kos dere i adventstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i går, men takk allikevel :klem:

Nå er jeg halvveis til 100 så nå kan det bare gå fremover. Uerfarenheten er bak meg, nye erfaringer og mer visdom er foran meg. Jepp - det kjennes igrunnen ganske bra ut :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...