smilefjes Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #321 Del Skrevet 26. mai 2008 :juhu: :juhu: :juhu: for 5 uker 5 uker allerede?? :dåne: Så fort det går!!! :juhu: for 5 uker. 5 uker! :hoppe: :hoppe: Gratulerer med 5 uker :banantroll: :banantroll: Takk takk søte dere! Utrolig hvor fort disse første par ukene har gått!!! Forrige gang jeg var gravid, syntes jeg tiden gikk så utrolig saaaakte. Håper det fortsetter å gå like raskt! Jeg er jo så klar for å bli mamma igjen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 26. mai 2008 #322 Del Skrevet 26. mai 2008 Ja, det var stas, det, selv om det bare var en prikk...hehe Det morsomste var nesten at gynekologen var så glad på mine vegne. Hun gjentok flere ganger: "Nå ble jeg glad! Dette er jo det vi jobber for!" og hun ba også om at kontordamen skulle få komme inn å se, for hun hadde tenkt sitt da hun spurte om siste mens og jeg sa den fremdeles var 16. april... Vel, det er jo ikke HVILKEN som HELST liten prikk da!!!! Høres moro ut hvertfall! Hyggelig å møte på leger som gleder seg like mye som en selv, eller de gjør kanskje ikke akkurat det, men det FØLES slik Det å dele gleder er jo helt supert, veldig koselig hvertfall. Får bare håpe at du nå opplever at resten av svangerskapet går fort. Tror kanskje det er lett å bli utålmodig?? Man gleder seg så til å møte den lille at veien dit føles fryyyyyyktelig lang? Kanskje enkelte må lære seg å også nyte reisen til målet? ...bare min lille filosofering i nuet... Uansett, hyggelig å høre at alt står bra til med deg! Ha en skikkelig super dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 26. mai 2008 #323 Del Skrevet 26. mai 2008 Heeey.. Tror jeg ikke har fått sagt grattis me graviditeten!! Hihi Alt bare bra? Lykke te videre i svangerskapet! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 26. mai 2008 #324 Del Skrevet 26. mai 2008 Forrige gang sa vi det ganske tidlig til både familie og på jobb. Grunnen var at jeg ikke greide å være diskret nok da jeg drakk alkoholfri vin i en bursdagsmiddag, så broren min "ferska" meg. Da syntes vi at vi måtte si ifra til resten av den nærmeste familien også. Jeg var da i uke 6 eller 7. På jobb sa jeg også fra tidlig, rett og slett fordi jeg var så kvalm og hadde behov for å benytte meg av et serdeles utvidet fleksitidbegrep. Så for at sjefen ikke skulle reagere på at jeg nesten aldri kom meg på jobb før i 11-12 tiden, sa jeg likegodt ifra. Det ble bare godt mottatt. Det morsomste var nesten at gynekologen var så glad på mine vegne. Hun gjentok flere ganger: "Nå ble jeg glad! Dette er jo det vi jobber for!" og hun ba også om at kontordamen skulle få komme inn å se, for hun hadde tenkt sitt da hun spurte om siste mens og jeg sa den fremdeles var 16. april... Virker som gynekologen min har som standard å innkalle til time en uke etter IKM, jeg var på det sist også, men da visste jeg jo at jeg ikke var gravid. Hehe...ja ikke mye å se så tidlig. Gled deg til ordinær UL, da er det masse å se! Utvidet fleksitidbegrep høres veldig bra ut! Får håpe du spiller unna den verste kvalmen denne gangen. Det høres ut som du har en fantastisk gynekolog! Holder hun til i Oslo eller utenfor byen? Hvis vi ikke får det til på noen måneder nå, tror jeg at jeg vil til henne. Det virker som du har fått god oppføling hele veien. Gud - tenk om du får tvillinger a!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 26. mai 2008 Forfatter #325 Del Skrevet 26. mai 2008 Sender deg PM med navnet. Hun var veldig ok når jeg kom til henne første gangen, og ga meg følelsen av å bli godt ivaretatt. De andre timene har hun vært fryktelig stresset (nesten alltid tre kvarter til en time forsinket), og det har nesten vært vanskelig å stille spørsmål (jeg har jo alltid 10.000... ), men jeg har jo blitt godt tatt vare på og resultatet kan jeg nesten ikke klage på heller Det var også kort ventetid før første konsultasjon. Passer for utålmodige sjeler... Men HÅPER du ikke trenger det!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 26. mai 2008 #326 Del Skrevet 26. mai 2008 Sender deg PM med navnet. Hun var veldig ok når jeg kom til henne første gangen, og ga meg følelsen av å bli godt ivaretatt. De andre timene har hun vært fryktelig stresset (nesten alltid tre kvarter til en time forsinket), og det har nesten vært vanskelig å stille spørsmål (jeg har jo alltid 10.000... ), men jeg har jo blitt godt tatt vare på og resultatet kan jeg nesten ikke klage på heller Det var også kort ventetid før første konsultasjon. Passer for utålmodige sjeler... Men HÅPER du ikke trenger det!!! Ja, herregud, hva ER det med legekontorer og timeforsinkelser?!? Synes alltid det er minst tre kvarter venting uansett hvilken lege jeg har hatt. Irriterende! Takk for PM, det er alltid betryggende å få slike leger (og tannleger) anbefalt av andre. Er ikke heeelt fornøyd med han jeg brukte sist. Han var veldig streit og gikk rett på sak, men synes jeg fikk dårlig informasjon i forbindelse med SAen. Og informasjon må jo bare alfa-omega i det yrket. Håper jeg slipper jeg også, men da har jeg i alle fall navnet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skogmusa Skrevet 26. mai 2008 #327 Del Skrevet 26. mai 2008 Ja disse mensmurringene var nytt for meg og,sjekker etter hver gang jeg er på do om det er noe rødt.Kjennes jo sånn ut at tanta er på vei.Men nå begynner det å avta og puppene blir bare vondere og vondere. Blir spennende for oss begge da og se om det er en ,to eller tre pergobabyer. Syns det holder med en om gangen jeg da men får jeg to så får jeg vel det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 27. mai 2008 #328 Del Skrevet 27. mai 2008 Åh, så gøy å lese her inne :juhu: dette blir kjempespennende !!! flere pergobabyer på gang , hehe.. :klem: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skogmusa Skrevet 29. mai 2008 #329 Del Skrevet 29. mai 2008 Gratulerer med 6 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrsSJ Skrevet 29. mai 2008 #330 Del Skrevet 29. mai 2008 :juhu: :juhu: 6 uker :juhu: :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 29. mai 2008 #331 Del Skrevet 29. mai 2008 6 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 29. mai 2008 #332 Del Skrevet 29. mai 2008 Hva?! 6 uker allerede?! :dåne: Så fort tiden går... Gratulerer så mye med 6 uker!! :juhu: :juhu: :juhu: :juhu: :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #333 Del Skrevet 30. mai 2008 Heeey.. Tror jeg ikke har fått sagt grattis me graviditeten!! Hihi Alt bare bra? Lykke te videre i svangerskapet! :D Hei du Alt er bra med meg! Jeg nyter den lille hemmeligheten, men prøver å holde gleden og engasjementet litt tilbake siden det er så tidlig enda... Håper du snart følger etter! Ja, herregud, hva ER det med legekontorer og timeforsinkelser?!? Synes alltid det er minst tre kvarter venting uansett hvilken lege jeg har hatt. Irriterende! Takk for PM, det er alltid betryggende å få slike leger (og tannleger) anbefalt av andre. Er ikke heeelt fornøyd med han jeg brukte sist. Han var veldig streit og gikk rett på sak, men synes jeg fikk dårlig informasjon i forbindelse med SAen. Og informasjon må jo bare alfa-omega i det yrket. Håper jeg slipper jeg også, men da har jeg i alle fall navnet! Hurra!!!!! Du slapp jo det!!!!! Ja disse mensmurringene var nytt for meg og,sjekker etter hver gang jeg er på do om det er noe rødt.Kjennes jo sånn ut at tanta er på vei.Men nå begynner det å avta og puppene blir bare vondere og vondere. Blir spennende for oss begge da og se om det er en ,to eller tre pergobabyer. Syns det holder med en om gangen jeg da men får jeg to så får jeg vel det da. Jeg tar alle jeg får, men det er vel mest praktisk med en om gangen, ja... Kjenner igjen det å kikke på papiret hver gang man er på do. Vi får bare håpe det går bra for oss begge. Er veldig spent på fortsettelsen! Åh, så gøy å lese her inne :juhu: dette blir kjempespennende !!! flere pergobabyer på gang , hehe.. :klem: Håper det snart kommer en til deg også!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #334 Del Skrevet 30. mai 2008 Gratulerer med 6 uker :juhu: :juhu: 6 uker :juhu: :juhu: Hva?! 6 uker allerede?! :dåne: Så fort tiden går... Gratulerer så mye med 6 uker!! :juhu: :juhu: :juhu: :juhu: :juhu: Takk og takk jenter. Ja, jeg synes faktisk tiden går ganske fort. Er 6+1 i dag og under seks uker til jeg kan slippe gleden litt mer løs. Formen er også ganske bra, men veeeldig trøtt på ettermiddagene, og i går kjente jeg jommen litt kvalme også. Kjørte bil hjem fra jobb og lurte nesten på om jeg måtte stoppe for å ikke kaste opp i bilen... Men det gikk over igjen og jeg vet jo ikke om det var pga graviditeten eller noe annet... Og så begynner jeg å bli litt lei av oppblåst mage. Alle klærne strammer, og jeg tenker også at det sikkert er mange som ser det og tror jeg er gravid. Men, hurra, det gjør jo ikke noe, for jeg er jo gravid! Klem fra lykkelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 30. mai 2008 #335 Del Skrevet 30. mai 2008 Hurra!!!!! Du slapp jo det!!!!! Jeg tar alle jeg får, men det er vel mest praktisk med en om gangen, ja... Kjenner igjen det å kikke på papiret hver gang man er på do. Takk og takk jenter. Ja, jeg synes faktisk tiden går ganske fort. Er 6+1 i dag og under seks uker til jeg kan slippe gleden litt mer løs. Formen er også ganske bra, men veeeldig trøtt på ettermiddagene, og i går kjente jeg jommen litt kvalme også. Kjørte bil hjem fra jobb og lurte nesten på om jeg måtte stoppe for å ikke kaste opp i bilen... Men det gikk over igjen og jeg vet jo ikke om det var pga graviditeten eller noe annet... Tenk, over 6 uker allerede! Og jeg er så glad for at jeg ikke trengte å kjøpe inn tempeutstyr allikevel. Kjenner meg veldig igjen med å sjekke papiret hver gang jeg er på do. Har gjort det siden tirsdag nå, og kommer sikkert til å fortsette med det til termindagen Trøtt ja? Det har jeg også vært denne uka her. Til og med sovet på dagen. Jeg burde tatt hintet allerede da.. Er ikke kvalm enda, håper jeg slipper unna det. Har sikkert spurt om det før, men var du syk/ kvalm da du gikk med lillemor? Hurra - vi er gravide!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hegepege Skrevet 30. mai 2008 #336 Del Skrevet 30. mai 2008 Tenk, over 6 uker allerede! Og jeg er så glad for at jeg ikke trengte å kjøpe inn tempeutstyr allikevel. Kjenner meg veldig igjen med å sjekke papiret hver gang jeg er på do. Har gjort det siden tirsdag nå, og kommer sikkert til å fortsette med det til termindagen Trøtt ja? Det har jeg også vært denne uka her. Til og med sovet på dagen. Jeg burde tatt hintet allerede da.. Er ikke kvalm enda, håper jeg slipper unna det. Har sikkert spurt om det før, men var du syk/ kvalm da du gikk med lillemor? Hurra - vi er gravide!! Signerer denne jeg.. Er også en av de som sjekker papiret hver bidige gang.. Vi hadde sånn lambi papir, men der så det hele tiden ut som jeg hadde blødd litt pga de røde hjertene, så vi gikk over til hvitt papir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 30. mai 2008 #337 Del Skrevet 30. mai 2008 Signerer denne jeg.. Er også en av de som sjekker papiret hver bidige gang.. Vi hadde sånn lambi papir, men der så det hele tiden ut som jeg hadde blødd litt pga de røde hjertene, så vi gikk over til hvitt papir Akkurat det papiret har jeg også irritert meg over! Nå skal jeg sporenstreks gå ut og kjøpe hvitt papir! Takk for tipset og god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hegepege Skrevet 30. mai 2008 #338 Del Skrevet 30. mai 2008 Akkurat det papiret har jeg også irritert meg over! Nå skal jeg sporenstreks gå ut og kjøpe hvitt papir! Takk for tipset og god helg Ja, det får du gjøre.. Vi gravide får gå til streik mot lambi Vi endte retten og sletten opp med coop sitt papir... Herlighet, det er utrolig hva man snakker om her inne altså Gratulerer så masse aimee, glemte vel å si det, regner med du har dagbok, så jeg får gå inn å abonnere der også Ha en superduper helg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #339 Del Skrevet 4. juni 2008 Tenk, over 6 uker allerede! Og jeg er så glad for at jeg ikke trengte å kjøpe inn tempeutstyr allikevel. Kjenner meg veldig igjen med å sjekke papiret hver gang jeg er på do. Har gjort det siden tirsdag nå, og kommer sikkert til å fortsette med det til termindagen Trøtt ja? Det har jeg også vært denne uka her. Til og med sovet på dagen. Jeg burde tatt hintet allerede da.. Er ikke kvalm enda, håper jeg slipper unna det. Har sikkert spurt om det før, men var du syk/ kvalm da du gikk med lillemor? Hurra - vi er gravide!! Det er jo nesten rart, men man glemmer jo fort noen av de negative tingene, så husker ikke ordentlig hvordan det var å gå gravid sist, men jeg var veldig kvalm en periode i 1. trimester, og når jeg har vært så trøtt nå, er det også kommet tilbake til meg at jeg var slik sist også... Ellers hadde jeg et flott svangerskap hvor jeg jobbet frem til 3 uker før termin og var egentlig ganske sprek. På slutten var varmen plagsom, da. 2005 var en flott sommer og jeg fødte ikke før i august...puh... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilefjes Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #340 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg skjønner ikke hva som har skjedd med tickeren min! I følge mine beregninger, skal jeg være 6+6, men den viser bare 6+2??? Uansett, i dag er den store UL-dagen som jeg har gledet og grudd meg til i to uker. Jeg er så redd for å oppdage at noe er galt, men jeg har jo selvfølgelig såååå lyst til å oppdage et bankende hjerte og en liten "reke" som lever i beste velgående.... Mannen skal være med, det blir nok godt å ha ham der... Ellers er det jo sååå deilig med været om dagen, men kjenner allerede at jeg blir ekstra varm nå som jeg er gravid. Så holder meg endel i skyggen og er ikke blitt knallbrun enda...hehe Det har vært mye jobb og mye besøk i det siste, så har ikke rukket å være så mye her inne, men har igrunn endel å fortelle, så får komme innom igjen med oppdatering fra UL og andre ting Nå må jeg nemlig få jenta mi avgårde til barnehagen og starte arbeidsdagen. Håper alle som stikker innom har en fantastisk dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå