Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Men jeg ble ikke spesielt glad for en annen lysdingeldangelgreie jeg fikk hos noen andre i familien - den var garantert mye dyrere, men hjelpe meg så stygg den var. Giveren sa faktisk "jeg vet at den ikke er deres smak og at den ikke passer hos dere, men jeg synes den var fin så jeg kjøpte den uansett"

Takke meg til billige gaver man faktisk får bruk for.

:sjokkert: For en ting å si!!

Skrevet

Jeg fikk hundesnacks. Neste år får jeg kanskje hunden som skal spise dem...?

• Liker 2
Skrevet

:ler: I år fikk jeg ikke noe som kan bidra på denne listen, for alle (5) gavene var fullt brukbare, men opp gjennom årene har jeg fått min del av merkelige saker.

Min far er normalt flink til å finne presang til meg, men for noen år siden hadde han tidenes skivebom. Han hadde vært i en eller annen katalog (trolig Select) og handlet og der hadde han kommet over et kakefat i gjennomsiktig plast. Gjett hvem som ble lykkelig eier av det? :fnise: (Må tilføye at jeg fikk noe annet som var brukbart også, så full katastrofe ble det ikke. Og fatet "mistet" jeg visst i en søppelsekk da jeg flyttet.)

Tidenes allerverste er en vase jeg fikk som barn - av en venn av familien. Den var i noe slags keramikk, stygg som nøkken og med rååååååsa kanter. Attpåtil var den så liten at den omtrent bare kunne romme en løvetann. Nåja, kanskje like greit siden jeg aldri ville orket å sette den fram uansett. Tror faktisk den ligger i en skuff hos foreldrene mine enda, når jeg tenker etter.

Skrevet (endret)
[...] Men jeg ble ikke spesielt glad for en annen lysdingeldangelgreie jeg fikk hos noen andre i familien - den var garantert mye dyrere, men hjelpe meg så stygg den var. Giveren sa faktisk "jeg vet at den ikke er deres smak og at den ikke passer hos dere, men jeg synes den var fin så jeg kjøpte den uansett" [...]
Aldri så ille... Nå vet du jo at hun liker den, så da er neste års julepresang til henne i boks... :fnise: Endret av Kamikatze
  • Liker 5
Skrevet
Aldri så ille... Nå vet du jo at hun liker den, så da er neste års julepresang til henne i boks... :fnise:

:hoho:

*ikke en smiley som jeg bruker ofte, men her måtte jeg bare... forslaget er jo genialt*

• Liker 1
Skrevet
Aldri så ille... Nå vet du jo at hun liker den, så da er neste års julepresang til henne i boks... :fnise:

:skratte:

Skrevet

I år fikk jeg ikke noe merkelig, men det merkeligste jeg noen gang har fått var fra farmor: En plast-boks fra gullsmeden (sånn man vanligvis pakker inn smykker i, som følger med på kjøpet) med et par brukte plastøredobber (ja, det var ørevoks på den ene) og en 20-kroning, pent pakket inn i bomull og doktor-tape... Lillesøster fikk det samme, bare at plastøredobbene hennes var i en annen farge (turkise). Året etter fikk jeg en voksduk med fugler på som var så gammel at den var litt sprukket og luktet gammel voksduk... tror jeg var 13 år. Men jeg blir ikke sur av gavene hennes, de gir oss latterkrampe år etter år :skratte:

Skrevet

en gang fikk jeg en vase formet som en sylinder sammen med en rose av plast

Skrevet

Kjipeste gave i aar maa nok vaere at broren min presterte aa ikke meg noe som helst uten at dette var avtalt paa forhaand :hakeslepp:

Jeg forventer slettes ikke mye, og det trenger ikke koste all verden heller, men han kunne jo i alle fall ha tryllet frem en konfekteske til en soester som bor i utlandet og som han bare ser et par ganger i aaret (jeg var paa besoek i hjembyen rett foer jul).

Noe annet kjipt jeg fikk et aar var fra en venninne som gav meg en middels stor plastbolle, en liten gul duk og et champagneglass med bilde av et brudepar og teksten 'Just married' paa... Jeg var singel den gangen og hadde bedt henne kjoepe meg noe smaatt som ville faa plass i kofferten min (forklarte at jeg ikke hadde mye plass). Jeg tror jeg beholdt duken.

Skrevet

Den merkeligste gaven jeg har fått i år er en liten flaske med juleøl :fnise:

Holdt på å åpne pakken med ullundertøy i, og plutselig datt denne ølen ut av pakka, fikk en liten støkk da ja :fnise:

For det første så liker jeg ikke øl, og for det andre så lurer jeg fælt på hva den gjorde sammen med ullundertøyet. Men fikk meg en god latter da :D Så kan godt få en slik pakke neste år også:D

Skrevet

Årets verste julegave ble gitt til en ungkar og sprellemann på 25 år: En glasskål med stearinlys oppi! Stearinen var formet og farget som jordbær med fløte! En utrolig fæl og helt upassende julegave, vi lo og vi lo og folk ristet på hodet og sa: Hva tenkte hun på da hun kjøpte denne?

Jeg skjønner at ikke alle har god råd og kanskje ikke har like god fantasi heller, men da kan man heller kjøpe noe praktisk og kjedelig som votter eller lignende og for all del gjerne kjøpe noe som kan byttes...

Jeg har kuttet ut å kjøpe til andre enn de nærmeste. Gir til den nærmeste familien og til min beste venninne og barna til en annen venninne. Adventstiden har blitt mye fredeligere nå som jeg slipper å kjøpe så himla mange gaver og passe på å få møtt alle før jul og bytte gaver...

Skrevet

Hehehe....har fått meg ein god latter av denne tråden!!!

Verste julegåva eg/me fekk var to brukte bøker frå mi mor.....pinlig....veit ikkje om eg skal sei takk for det ein gong. Ho gav jo berre bort noko ho sjølv ikkje hadde bruk for.

Men det verste er at ho betalte 150 kr i porto for å senda det til oss....!! Det er som ein kunne sagt: neste år, kjøp ein billig, NY pocketbok til 99,- og bruk 50 på å senda den til oss. Makan til gjerrighet!! Like før eg seier ho kan la vera å senda oss julegåver, for dette var andre året ho gjorde dette.....

Skrevet
Kjipeste gave i aar maa nok vaere at broren min presterte aa ikke meg noe som helst uten at dette var avtalt paa forhaand :hakeslepp:

Jeg forventer slettes ikke mye, og det trenger ikke koste all verden heller

Samme her. Søsknene mine har ikke gitt meg hverken bursdaggave eller julegave i år. Poenget er ikke at jeg er materialistisk, men jeg syns det er trist at de ikke bryr seg om meg.

Jeg forventer ikke mye, hadde blitt superglad for en bitteliten ting, f.eks. noe ungene deres har laga, bare en liten oppmerksomhet som viser at de ikke har glemt lillesøstra si. Men neida. Ikke et julekort eller en sms med "god jul" en gang.

Jeg er student, og rimelig blakk, men kjøper ALLTID fine gaver til alle barna deres, fordi jeg syns det er koselig å bruke de få kronene jeg har på de skjønne tantebarna mine :) Men hva er takken? Ser aldri snurten av dem. Og de er aldri hjemme i jula, og de inviterer aldri mamma og pappa i jula.

• Liker 1
Skrevet

Må få skryte også. ( hadde ikke forventet noe )

Jeg er blakk, min kjære bror gav meg gave kort på 1000 kroner.

Han har også invitert meg på middag ute.

Han fikk ingen ting av meg i år av forståelsesfulle grunner.

Kommer aldri til å glemme det, kommer alltid til å stille opp for ham. Føler meg heldig som har en slik flott bror. ( ikke bare med tanke på gave men med medmenneskelighet )

• Liker 5
Annonse
Skrevet
Hehehe....har fått meg ein god latter av denne tråden!!!

Verste julegåva eg/me fekk var to brukte bøker frå mi mor.....pinlig....veit ikkje om eg skal sei takk for det ein gong. Ho gav jo berre bort noko ho sjølv ikkje hadde bruk for.

Men det verste er at ho betalte 150 kr i porto for å senda det til oss....!! Det er som ein kunne sagt: neste år, kjøp ein billig, NY pocketbok til 99,- og bruk 50 på å senda den til oss. Makan til gjerrighet!! Like før eg seier ho kan la vera å senda oss julegåver, for dette var andre året ho gjorde dette.....

Jeg fikk også brukte bøker til jul i år, to stykker, og det var faktisk noe av det jeg ble mest glad for! Jeg er nesten ferdig med den første av bøkene og den er veldig bra. Bøker kan fint brukes om igjen, og hvis man selv liker boken og tror mottakeren også vil like den synes jeg det er en fin gave. Hvis du fikk et helseleksikon for kvinner fra femtitallet kan jeg derimot forstå at du er misfornøyd...

Hilsen Hu som bare fikk fine gaver i år. :)

• Liker 2
Gjest hyggelig
Skrevet (endret)

Jeg fikk et grusomt kakefat med høy, tykk stett og lokk med glasskuppel av en god venninne! Det så seriøst ut som noe mormor på 83 kunne hatt i kjelleren sin! Det hadde et slags blondemønster på, og et skilt på midten hvor det stod "cake" med store bokstaver.

Jeg lo litt for meg selv og tenkte hun hadde fått det gratis fra en bokklubb eller noe, men på kvelden på julaften ringte hun meg og fortalte med stor innlevelse at hun hadde sett det og bare "visst" at det var helt meg.

Videre fortalte hun meg at det hadde vært kjempedyrt, og at de hadde flere ting i samme serie på butikken, men det fikk vente til bursdagen min...

Vi har kjent hverandre i årevis, så forstår ikke helt hvordan hun kom frem til at den gaven var "helt meg"....

Jaja, det er tanken som teller!

Endret av hyggelig
Skrevet
Søstrene hans er rundt de 30. De har ingen dårlig økonomi, og dessuten er de ikke mange heller. Det er min samboer, to søstre med mann og barn, veldig liten familie, så det er ikke slik at de har veldig mange å kjøpe til. Barna mine ble ikke sure for hansker fra LaMote de, men vi legger alltid mye tanker og penger i gavene til barna der, syntes det er koselig å gi en gave barna virkelig setter pris på. Neste år blir det handling av gaver til de på Rema 1000.

Huff. Så utakknemlig du er. Håper ikke barna dine merker din misnøye.

Jeg var igrunn fornøyd med gavene, men gavene til Veslejenta var det værre med.

Min mor hadde kjøpt nissedrakt i to nr for stor og b.la en vaskebjørnlue.

For det første synes jeg slike nissedrakter er ....usjarmerende... og når hun fikk den på julaften er det få anledninger til å bryke den.

Men, hun er bare 7 mnd og merker ikke så mye til det..

Men du... Bare vent til hun er 2-3-4 år og det skal være nissefest i barnehagen. Perfekt.

Jeg fikk hundesnacks. Neste år får jeg kanskje hunden som skal spise dem...?

Fikk faktisk anti age krem av eksen!

• Liker 1
Skrevet
en gang fikk jeg en vase formet som en sylinder sammen med en rose av plast

Det fikk jeg i fjor. Jeg likte den gaven godt jeg:)

Jeg pleier alltid å få kjempefine gaver. Den eneste jeg kommer på nå som jeg har stusset litt over er en pakke med en barbiedukke med ulike klær man kunne skifte til.Denne fikk jeg av en tante. Da var jeg 15. Jeg ga den bort jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...