Gjest ¤bella¤ Skrevet 8. november 2008 #981 Del Skrevet 8. november 2008 Så deilig å være nesten ferdig. Får håpe dere blir ferdig med det meste i dag da, så du får slappet av i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 9. november 2008 #982 Del Skrevet 9. november 2008 Barnerommet er i ferd med å bli ferdig skjønner jeg, så gøy! Hvordan gikk det med tapeten i går? Vi ble ferdig med rommet i går, vi skulle dog ikke gjøre så mye som dere Vi bor jo i en liten (58kvm) sentrumsleilighet, så babyen må finne seg i å dele rommet med pcen det første året. Kjøpte både seng og kommode i går, i tillegg til en del andre praktiske ting som laken, sengetøy, håndkler etc. Det er så rart å titte inn å se hvordan det nokså sterile arbeidsrommet nå har blitt klart for et nytt familiemedlem! Og du går fremdeles rundt med murringer eller? Lurer på hvor lenge du skal det :klø: Så spennende Concertina!! Ha en fortsatt god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 9. november 2008 Forfatter #983 Del Skrevet 9. november 2008 Så deilig å være nesten ferdig. Får håpe dere blir ferdig med det meste i dag da, så du får slappet av i morgen Vi ble ferdig med alt jeg trenger å hjelpe til med Svigerfar og min kjære legger nå gulv og skal legge lister på soverommet. Jeg har tenkt å bruke dagen til annet forefallende arbeid - rydde og vaske litt i stua/kjøkkenet, bake litt kanelsnurrer til barselstiden (har allerede satt deig), vaske ullbuksene til småtten og koseducken som svigermor har kjøpt, stryke gardiner, tilpasse madrassen til senga... Joda, jeg har nok å gjøre Håper du koser deg på cupfinalen Barnerommet er i ferd med å bli ferdig skjønner jeg, så gøy! Hvordan gikk det med tapeten i går? Vi ble ferdig med rommet i går, vi skulle dog ikke gjøre så mye som dere Vi bor jo i en liten (58kvm) sentrumsleilighet, så babyen må finne seg i å dele rommet med pcen det første året. Kjøpte både seng og kommode i går, i tillegg til en del andre praktiske ting som laken, sengetøy, håndkler etc. Det er så rart å titte inn å se hvordan det nokså sterile arbeidsrommet nå har blitt klart for et nytt familiemedlem! Og du går fremdeles rundt med murringer eller? Lurer på hvor lenge du skal det :klø: Så spennende Concertina!! Ha en fortsatt god helg Barnerommet ble ferdig for noen uker siden, vel, mangler enda tapetgiraffen og gardiner etc, men jeg avventer akkurat det til vi ser hvem som skal bo der Småtten skal uansett bo inne hos oss i begynnelsen. Akkurat nå holder vi på med soverommet vårt. Siste rom i leiligheta som vi skal gjøre noe med nå, badet bør pusses opp, men det har vi ikke råd til nå. Har ikke så mye plass vi heller, 65 kvm, så småttens rom blir kombinert barnerom og gjesterom, hvor vi skal ha PC-en måtte gudene vite Spørs om ikke vi må mekke en pen løsning å ha på soverommet vårt når småtten flytter på eget rom... Så koselig å handle inn både kommode og seng Hva slags seng ble det? Utrolig koselig å se det fylles opp. Jeg gikk flere ganger om dagen og sjekka skuffene etter at vi startet og handle - fremdeles så må jeg ta en titt nå og da Tapetseringen...vel... det gikk veldig bra, helt til vi fikk lagt siste stripa - som da var kuttet av en annen rull. Vi hadde ikke sjekket om det var samme batchnummer på de to rullene da vi kjøpte de, så... Den siste stripa er da merkbart mørkere enn resten! Vi skal innom Maxbo i morgen og sjekke om de fremdeles har den batchen vi kjøpte av inne, men jeg har mine tvil, det er jo evigheter siden vi kjøpte de... Jaja, får se hvor lenge det plager meg, blir det for ille så får vi kjøpe en annen tapet senere Mye murringer fremdeles ja... Har skikkelig vondt på natta, sover litt dårlig pga det. Men det fører liksom ikke til noe mer, det er jo bare vondt hele tiden... Har hatt noen slike "tak" innimellom, men ikke noe mer. Håper jeg slipper å gå slik i 4 uker, da tror jeg jeg blir gal! Menmen, jeg får vel bare trøste meg med at det modnes og at det betyr at kroppen gjør seg klar. Småtten kommer jo snart! Håper du har en fin helg du og! --- Diller nå litt her, skal gå og gjøre noe mer fornuftig snart I morgen skal vi på IKEA, i utgangspunktet skulle vi bare innom for å kjøpe noen kurver til å ha i skapet på stellebordsløsningen, vi skal jo ha klesskap, men vi venter på å få inn pengene fra salget av leiligheta, har liksom ikke 6000 kr til klesskap sånn akkurat nå. Har gått mye penger på småttenstæsj og oppussingsting denne måneden.... Men så kom svigerfar i dag og sa at han kunne låne oss de pengene slik at vi får på plass klesskapet - så da blir det klesskap og montering av dette i morgen! Gleder meg vanvittig til å få det på plass Men nå skal jeg komme meg bort fra denne datamaskina og gjøre noe fornuftig Ha en flott søndag jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 10. november 2008 Forfatter #984 Del Skrevet 10. november 2008 Fikk ikke til å sove noe særlig lenge i dag... Våkna da sambo dro 06.30 og ble liggende og forsøke å sovne igjen... Det gikk dårlig! Dagen i dag kan bli laaang! Soverommet ble ferdig i går! Så nå står vinduet oppe og varmen på full guffe for å "bake ut" evt avgasser - det skal jo ikke være stort siden alt er malt med sensmaling, men vi har jo lagt tapet etc så "just in case". I dag blir det som sagt tur på IKEA - og vi skal kjøpe både klesskap og seng ser det ut til! Har fått pengene for leiligheta på konto, og selv om det egentlig gjenstår endel papirarbeid før alt er i orden (sikkerheten på lånet må flyttes etc så det er endel styr), så har vi litt kronasjer nå Så nå sitter jeg og skriver liste over alt vi må kjøpe - det blir noen deler når man skal kjøpe klesskap! Skal i tillegg ha noe annet småstæsj så det er greit å ha ei liste å forholde seg til! Siden hodet ikke helt følger med for tiden så må jeg skrive lister for å huske hva jeg bør gjøre Så planen for dagen er: -skrive ferdig liste over hva man må handle på IKEA -tørke støv i stua -stryke de siste tre gardinfagene og henge de opp -støvsuge stua -tilpasse madrassen -re opp senga -lanolisere ullbukser -sette på en klesvask -lage middag (blir wok m/kylling i dag) I natt våknet jeg forresten opp flere ganger med skikkelige "stikninger" i underlivet, kjentes ut som om noen stakk en kniv opp der og vridde rundt! AU! Kom med jevne/ujevne mellomrom en periode, jeg sovna innimellom så det var nok en stund mellom de... Håper det betyr at noe skjer og at småtten kanskje begynner å bli klar for å komme ut snart Men nå skal jeg legge fra meg maskina og gjøre noe, ha en fin mandag jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 10. november 2008 #985 Del Skrevet 10. november 2008 Her skjer det stadig ting, ja. Kan tenke meg det er deilig å få rommet ferdig! Vi hadde også rommet klart, men nå er det bare masse rot der inne Han sover jo ikke der, og vi flyttet masse av klærne inn på badet. Så før han skal flytte inn der når den tid kommer må det ny opprydning til! Håper neste natt bringer med seg litt mer søvn! Har du forresten sett denne tråden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 10. november 2008 Forfatter #986 Del Skrevet 10. november 2008 Har du forresten sett denne tråden? Nei har ikke det så takk for tipset, jeg hadde sikkert ikke lagt merke til den ellers siden jeg stort sett er så svimete for tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 12. november 2008 Forfatter #987 Del Skrevet 12. november 2008 Kom plutselig på at jeg har jo tippeliste, og det har jo allerede passert etpar av de datoene aimee: - 7. november Scheherazade: - 10. november Monica85: - 11. november Revenka: - 14. november _lene_: - 18. november imli: - 20. november MellonCollie: - 23. november ¤bella¤ : - 24. november Woopsie Daisy: Pysepus: Arkana: Tussi: LilleSiri: Så da er det bare og vente og se hvem som har rett... om noen har det! Var til akupunktur i dag, fikk satt enda ei ekstra nål, og nå har i hvertfall murringene økt i styrke... Men om det fører noen vei er en annen sak! Ingen hast uansett, h*n kommer når h*n kommer! Og er verdens nydeligste uansett hvem h*n viser seg å være! Nå skal jeg rydde litt her hjemme, det er verktøy overalt siden sambo og svigerfar holder på å montere garderobeskap... Sambo skal legge de siste listene på soverommet i morgen, og etter det så er vi vel ferdig nok... Burde lagt lister i stua og, men vi får se hva som skjer framover! Så nå er det bare å ta den siste shininga her hjemme så er huset klar til å ta i mot småtten. Har riktignok ikke fått slyngevugga i posten enda, men har blitt lovet at den skal komme snart! Ellers er alt på plass! Senga er red opp, stelleplassen er ryddet og organisert, skinnposen er rensa og hjulene på vogna pumpet opp I dag har jeg pakket det aller meste i kofferten, og stelleveska er full av småttens stæsj - hentesettet som mamma har strikket og andre klær til hjemreise, pledd, koseducken som svigermor har kjøpt og noen bleier til avreisen Så nå venter jeg bare på lillegullet vårt! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 12. november 2008 #988 Del Skrevet 12. november 2008 Hmmm, vant ikke termintippnglotteriet altså, men har jo fortsatt et lodd i kjønnslotteriet! Håper også at det skjer noe snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 13. november 2008 #989 Del Skrevet 13. november 2008 Fint om du kan vente til i morgen å føde.. Får lønn da se Godt å lese at alt er klart for småtten. Har tenkt på en ting. Hvordan skal dere gjøre det med bleier på sykehuset da? Skal dere begynne med det stoff-greine med en gang der? Eller venter dre til dere kommer hjem? Håper du får en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 13. november 2008 Forfatter #990 Del Skrevet 13. november 2008 Hmmm, vant ikke termintippnglotteriet altså, men har jo fortsatt et lodd i kjønnslotteriet! Håper også at det skjer noe snart! Ja, her er det jo faktisk to lotterier så Håper det skjer noe snart jeg og, men den positive følelsen jeg hadde før jeg la meg i går forsvant litt etter litt ettersom natta gikk uten at noe skjedde Fint om du kan vente til i morgen å føde.. Får lønn da se Godt å lese at alt er klart for småtten. Har tenkt på en ting. Hvordan skal dere gjøre det med bleier på sykehuset da? Skal dere begynne med det stoff-greine med en gang der? Eller venter dre til dere kommer hjem? Håper du får en fin dag Tror jeg kommer til å vente mye lengere enn til i morgen gitt Stoffgreiene Jeg skal vise deg moderne tøybleier etterhvert jeg Men nei, vi gidder ikke å starte med tøy på sykehuset, bek er visst noe drit (bokstavelig talt ) å vaske av, og i tillegg blir det vel mer enn nok å gjøre når vi kommer hjem om vi ikke skal ha en full ladning med bleier å vaske. Tar med meg noen bleier for å ta på på vei hjem fra sykehuset, må ha noen løsninger å velge mellom, derfor flere enn en Håper du får en fin dag du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 13. november 2008 #991 Del Skrevet 13. november 2008 På barsel på KK var det faktisk tøybleier og vanlige bleier, inkludert en "bretteoppskrift" på veggen, med oppfordring om å ta kontakt med jordmor for demonstrasjon. Ikke noe fancy riktignok, bare brettebleier (for det er det de som bare er stykker med stoff kalles?). Vi prøvde ikke da, mer enn nok styr med libero-bleien syns jeg. Mangler trening med bleieskift! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 13. november 2008 #992 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg tippa skikkelig feil! At det går an.. Nå tippper jeg heller 18 november. Ja, det gjør jeg. Helt uoffisielt selvfølgelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 13. november 2008 #993 Del Skrevet 13. november 2008 Håper du har hatt en fin dag snuppa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 14. november 2008 #994 Del Skrevet 14. november 2008 God morgen Concertina! Nå er det endelig fredag igjen Planleggger du baby denne helgen eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 14. november 2008 Forfatter #995 Del Skrevet 14. november 2008 På barsel på KK var det faktisk tøybleier og vanlige bleier, inkludert en "bretteoppskrift" på veggen, med oppfordring om å ta kontakt med jordmor for demonstrasjon. Ikke noe fancy riktignok, bare brettebleier (for det er det de som bare er stykker med stoff kalles?). Vi prøvde ikke da, mer enn nok styr med libero-bleien syns jeg. Mangler trening med bleieskift! Det er noen steder de har brettiser/brettebleier på barsel ja Vi har en ladning med slike liggende og, de er billige og visstnok veldig nette på nyfødte, og tilogmed sambo mente de var veldig enkle å brette, så vi får se Jeg tippa skikkelig feil! At det går an.. Nå tippper jeg heller 18 november. Ja, det gjør jeg. Helt uoffisielt selvfølgelig Hehe, vi får se om du har rett Håper du har hatt en fin dag snuppa! Hadde det, litt slitsomt med sen trening, hvertfall nå som det har begynt å bli så mørkt tidlig. Kjennes jo ut som om hele dagen hadde gått. Håper du har fått vite hva som ligger i magen i dag - trakt eller tut? God morgen Concertina! Nå er det endelig fredag igjen Planleggger du baby denne helgen eller? Freeeedag!! ...dog utgjør det ikke store forskjellen når man er i permisjon, vel, sambo slutter tidlig på jobb og i morgen og på søndag så er han jo hjemme så helg er jo kos Jeg kan godt si at jeg planlegger baby i løpet av helga jeg, men jeg tror ikke jeg har så veldig mye jeg skulle ha sagt i den prosessen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 14. november 2008 Forfatter #996 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg glemte å juble for 39 uker i går! Så da får jeg juble litt for 39+1 Dagene går litt i et her! Jeg gjør ikke så mye, ting går litt tregt - i går brukte jeg halve dagen på å støvsuge stua og sofaen! Det er ting jeg vanligvis gjør unna på 10-15 min elns Vi fikk opp skapdørene på soverommet i går, det var tungt, de er jo enorme! Har slike skap på 2.36 fra ikea, så skapdørene er jo skikkelig svære beist! Men fint blir det! I dag skal vi innom IKEA og handle innmat til skapene, de hadde ikke alt inne da vi var der sist, så skal vi montere dette. Deretter så skal vi sette på en fôring opp mot taket slik at vi slipper støvsamling, to lister langs veggen, montere gardinstang, henge opp gardiner, sette ben på senga, henge opp tre speil som "sengegavl", og så er det bare å reie opp senga og nyte det nye soverommet Resten av helga er egentlig ikke planlagt, dvs vi har billetter til Madrugada i morgen, og er formen slik den er i dag så blir det konsert! Det er jo siste sjangse å se Madrugada på, og selv om det ikke er det samme uten Robert Burås, så er jo musikken magisk og en kveld med stemmen til Sivert Høyem er jo ikke å forakte ...jeg lurer på om småtten kanskje er Madrugada-fan og ikke vil ut før han har fått være med på konsert Vi har jo spilt endel Madrugada gjennom svangerskapet så man vet jo aldri Kjennes i hvertfall ikke ut som om h*n har tenkt seg ut med det første, er ingen forandring i vondter eller murringer eller noe, så her kan det nok enda ta noen uker. Menmen, h*n kommer når h*n er klar! Men nå skal jeg brette litt klær og tørke litt støv. Så lenge soverommet ikke er ferdig så blir jeg liksom ikke ferdig med rydding av stua - det er altfor mye ting som egentlig skal stå på soverommet som fyller opp halve stua... Men, i dag blir vi ferdig, det er ingen tvil! Og som jeg gleder meg! Ha en flott helg jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 14. november 2008 #997 Del Skrevet 14. november 2008 Åh, så heldige dere er som skal på konsert! Den kunne jeg tenkt meg, ja. Som du sier er det vel ikke det samme uten Robert, men kan uansett tenke meg det blir litt av en opplevelse med tanke på at det er siste konsert. Stemmen til Sivert er herlig ja Du er jammen tålmodig. Selv om det jo er fornuftid med tanke på at ikke du er kommet til termin enda, så er jeg imponert Jeg husker meg selv som rimelig mye mer sytete og utålmodig på den tida der! Men som du sier, babyen kommer når den er klar. Og uansett er det ikke lenge igjen Ha en fortsatt fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 15. november 2008 #998 Del Skrevet 15. november 2008 Tenk at når er du over 39 uker på vei. Helt utrolig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 16. november 2008 Forfatter #999 Del Skrevet 16. november 2008 Det var en flott konsert i går! Riktignok så har jeg vært på bedre Madrugada-konserter, og jeg tror konserten på Sentrum Scene ville vært bedre i den forstand at man hadde kommet mye nærmere og det hadde vært mer intimt.... Spektrum var stappfullt (det var noen få sitteplasser ledig helt ute på sidene), og vi hadde plass langt oppe (enda vi ikke bestilte billetter så sent...). Men - de spilte vanvittig mye bra som jeg ikke hadde hørt live før, masse gamle låter og en nyyydelig versjo av min favoritt: Strange Colour Blue Sambo var i ekstase over at de spilte Highway 2.000.000, det er en b-side som ikke akkurat blir trekt fram i tide og utide De holdt på i 2,5 time, og det virket overhode ikke som om det varte så lenge Robert ble nevnt, de spilte en av hans favorittlåter: "The Dark End of the Street", var utrolig sterkt å høre stemmen til Sivert knekke i det han introduserte låta. Så jeg grein en tåre eller to i går og. Midt i Lift Me så fikk jeg vanvittige sammentrekninger/kynnere/etellerannet som gjorde vondt - og gjennom resten av konserten så kom det slike med ujevne mellomrom og av ujevn lengde. Men det var det, etter at konserten var ferdig og jeg fikk beveget meg så kjente jeg ikke noe mer, så det ørlille håpet jeg hadde om at noe kunne være på gang var raskt borte Hjemme så fikk vi innviet soverommet (synes sambo sa det så bra: "hvem sitt hotellrom er så dette?"), vi reiet på nysenga med nytt sengetøy, og med litt så endte kvelden veldig bra I dag er sambo på Birkelunden og titter litt, mens jeg skal flytte over alle klærne våre inn i nyskapet. Så blir det rydding av kåken, muligens litt listing her og der for å bli kvitt de to hele lengdene vi har liggende, men vi gidder ikke stresse med å tømme bokhyllene og det hele akkurat nå for å gjøre ferdig stua (har etpar andre "problemer" som må løses og før hele stua blir listet, bla skal vi ha en vedovn på den ene veggen og bak den kan vi jo ikke liste). Svigerfar mente vi bare skulle kjøre i gang i dag, men jeg trenger en dag uten stress, en dag vi kan gjøre litt småtteri i vårt tempo, og jeg synes det er viktigere å rydde opp i alt rotet (verktøy og bygningsmateriell flyter i stua og gangen), enn å få på plass listene - de kan vi strengt tatt ta litt etter litt. I ettermiddag så må vi innom tanta til sambo, hun har bursdag... Har vi kjøpt gave? Nææææi... har vi lyst til å dra dit? Nææææi... Hadde håpet jeg lå på barsel i dag slik at jeg slapp å ta stilling til dama, men neida Jaja, nå skal jeg fylle klesskapene - dvs jeg tror ikke jeg har klær nok til å fylle de skapene, de er jo enorme! Nå skal det sies at jeg har pakket bort alt som ikke har passet under graviditeten, så etterhvert så blir det nok fyllt opp Ha en flott tirsdag jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 16. november 2008 #1000 Del Skrevet 16. november 2008 Syns ikke konserter er like på i spektrum. Det er ett eller annet med lyden der. Samboern var også på konserten i går. Koste seg masse. Kos deg i bursdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå