Gå til innhold

Hva har du bakt i dag?-tråden

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Grovbrød, baguetter og sjokoladekonfekt...selv om det ikke akkurat er å bake.. Også har eg montert pepperkakehuset så når gutta kommer hjem fra barnehagen skal vi pynte det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg bakt kongelige nøttekaker og nå, etter en liten pause, skal jeg bake kokosmakroner mens jeg setter sammen kransekakeringene jeg bakte i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag ble det fyrstekake og brune pinner/kolastenger, og så har jeg pyntet pepperkakehuset. Og dermed er julebaksten ferdig for i år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bakt krumkaker mens 17-åringen har spist opp serinakakene, men de baker jeg ikke en gang til nå. Kanskje i romjula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biscotti med tranebær, pistasjnøtter og hvit sjokolade.

De ble litt mørkere og ikke fullt så pene som på bildet, men slett ikke verst etter at sjokoladen kom på! :)

Kan jeg spørre om sjokoladen holder seg inni kjeksen under steking? Jeg lagde kjeks med mørk 70% sjokolade her om dagen, og sjokoladen smeltet utover så kjeksene ikke ble så veldig pene :forvirret: Det var riktignok en oppskrift uten egg, kanskje det har noe å si? Jeg har tenkt å prøve oppskriften du linker til nå i jula, de ser så juleaktige ut :)

(I dag har jeg forresten ikke bakt noen ting, men har tenkt å lage ladning nr to med brune pinner, og altså disse kjeksene, i romjula)

God jul og på forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Kan jeg spørre om sjokoladen holder seg inni kjeksen under steking? Jeg lagde kjeks med mørk 70% sjokolade her om dagen, og sjokoladen smeltet utover så kjeksene ikke ble så veldig pene :forvirret: Det var riktignok en oppskrift uten egg, kanskje det har noe å si? Jeg har tenkt å prøve oppskriften du linker til nå i jula, de ser så juleaktige ut :)

(I dag har jeg forresten ikke bakt noen ting, men har tenkt å lage ladning nr to med brune pinner, og altså disse kjeksene, i romjula)

God jul og på forhånd takk for svar :)

Som du ser av oppskriften skal sjokoladen ikke være inni kjeksen her - de ferdigstekte og avkjølte biscottiene skal dyppes i smeltet hvit sjokolade og avkjøles igjen til sjokoladen stivner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mdre Mia utlogget

Idag har det blitt pepperkaker, så har jeg bakt kanelsnurrer og brød. Igår bakte jeg brune pinner, sjokoladekake og laget deig til pepperkakene. Tenkte å bake lefse, men så ble jeg plutselig så lat. Stakk istedet innom Rema og kjøpte to pakker smultringer. Synes det er greit så lenge Rema sine er bedre enn mine....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som du ser av oppskriften skal sjokoladen ikke være inni kjeksen her - de ferdigstekte og avkjølte biscottiene skal dyppes i smeltet hvit sjokolade og avkjøles igjen til sjokoladen stivner.

Aha - litt lat lesing her :sjenert: Det løser sikkert et lite problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Håper det går bra med biscottiene, gjest! :nisse:

Jeg har tre julekaker stående til etterheving nå - med rosiner, fiken og dadler i. Og det blir det siste jeg baker denne julen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest hyggelig

akkurat nå har jeg american chocolate fudge cake i ovnen. den er utrolig god! deigen har bl.a. brunt sukker og 1dl rømme i seg, så det er mektige greier.

i midten er det smørkrem, og på toppen er det en fantastisk glasur av kokesjokolade og fløte som skal smelte littegranne slik at den renner ned på siden av kaka når man spiser den. gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

I dag har jeg laget brownies fra New York. Gud, hvor god den var! :) Lagde en i går også, men fant fort ut at jeg måtte ha en til- skal ha selskap i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyggelig

jeg har nettopp laget daimiskake for første gang. gleder meg til å smake på resultatet i morgen ;) marengsbunn med hjemmelaget is med daimbiter i. mmmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart
jeg har nettopp laget daimiskake for første gang. gleder meg til å smake på resultatet i morgen ;) marengsbunn med hjemmelaget is med daimbiter i. mmmm!

OI! Har du lyst til å dele oppskriften hvis den blir vellykket? Er på utkikk etter en god daimiskakeoppskrift :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...