Gå til innhold

Bostedsløs uten familie rett før jul.


Gjest Logget ut KGbruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal være hos dem som er så snille og lar meg være her :)

Litt oppdateringer;

Jeg har vært hos sosialen, og får beskjed om at jeg skal tilbake ditt imorgen, og får mest sannsynlig livsoppholdspenger, jeg skal beholde 1000 av dem selv, så jeg kan spare, menst resten gir jeg til dem som jeg bor hos nå... Så føler jeg at jeg ikke trenger meg så på...

En annen god nyhet;

Jeg la ut annonse lørdag, mandag&tirsdag, og igårkveld ringte en mann og sa at han hadde noe han trodde passet meg... Ikke nok med det, men han hadde full forståelse for situasjonen, og sa at han hadde vært fosterbarn og visste hvordan det var og være ung uten noe hjelp... Jeg var så glad at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg... Nå er neste skritt en jobb, og jeg har vært på arbeidskontoret idag og meldt meg, og imorgen skal jeg ta med meg leiekontrakt, og dra ned på sosialkontoret med papirene (Han sa at hvis det trenges så kunne han være med ned, han visste til systemet)

Nå er neste skritt å ordne opp i økonomien, jeg skal spørre dem imorgen om jeg kan få en rådgivningstime for å ordne opp i ting så fort som mulig etter de åpner i nyttår... Jeg føler så at ting ordner seg at jeg blir nesten redd for at ting er litt for bra.

Så bra! Håper alt ordner seg til det beste for deg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest barelillemeg

Så bra at situasjonen ordner seg!

For fremtiden - tenk alltid at du skal ha en 'fuck you'-konto. Denne kan du bruke i situasjoner lik den du havnet oppi nå, eller i situasjoner du bare ikke finner deg i, og derfor må slutte i jobben, flytte fra romkamerater, reise fra vanskelig familie, eller lignende. Denne kontoen er din buffer, og den skal være hellig! Beløpet sparer du gradvis opp, og så slutter du når du når et beløp du kan klare deg på i en overgangsperiode (dette vil selvfølgelig variere fra person til person)

Dette var bare mitt lille råd...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for rådet! Det har jeg ikke tenkt på... Med engang jeg har skaffet meg jobb, og har en litt sikrere inntekt enn nå, så skal jeg opprette en slik konto... Det var jo utrolig smart!

Jeg fikk beskjed av ei som jeg "kjenner" at jeg kan også søke om støtte til ting i leiligheten, er det noen som vet hva det går ut på? Hadde tenkt å få ordnet alle søknadspapirer ferdig imorgen... Jeg har noe ting, som seng og kommode, og en gammel komfyr, men mangler endel annet.

Tusen takk for all støtte og lykke ønskninger :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta kontakt med frelsesarmeen og hør om ikke de har noen gamle bokhyller og stoler etc å dele med deg. Slik kan du jo også få klær og husholdningsting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hei på deg trådstarter!

Så bra at det ordner seg for deg.

Jeg vet hvordan det er når det tårner seg opp rundt en - da får en panikk. Men du har fått mange gode råd her og fulgt dem også og det ordner seg. Flott at du har funnet en fornuftig husvert som ser problemet ditt.

Er sikker på at selvtilliten din vil øke i og med at du ordnet opp selv. Husk det til neste gang ting blir vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Her i Bergen har vi en gjenbruksstasjon der man kan hente brukte ting helt gratis. Kanskje det finnes noe lignende der du bor også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Bergen har vi en gjenbruksstasjon der man kan hente brukte ting helt gratis. Kanskje det finnes noe lignende der du bor også.

Vet som sagt ikke hvor du bor, men det finnes en slik i Trondheim også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for rådet! Det har jeg ikke tenkt på... Med engang jeg har skaffet meg jobb, og har en litt sikrere inntekt enn nå, så skal jeg opprette en slik konto... Det var jo utrolig smart!

Jeg fikk beskjed av ei som jeg "kjenner" at jeg kan også søke om støtte til ting i leiligheten, er det noen som vet hva det går ut på? Hadde tenkt å få ordnet alle søknadspapirer ferdig imorgen... Jeg har noe ting, som seng og kommode, og en gammel komfyr, men mangler endel annet.

Tusen takk for all støtte og lykke ønskninger :klemmer:

Yup, du kan søke om støtte til å kjøpe nødvendige møbler. Tror det gis inntil 10.000,-

Fuck you-konto var forresten et veldig bra uttrykk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner ei som fikk møblert hele leiligheten sin ved å sette inn en annonse. Hun kunne hente alt selv da. Hun fikk til og med kjøleskap og tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ikke noe å si nå da, leste det i begynnelsen av tråden, men en kan være under barnevernet til en er 23. Jeg var der fra jeg var 9 til 23 år pga ingen familie eller støtte. De kan også gi deg gode råd og hjelp :)

Uansett, håper det ordner seg skikkelig for deg!! Etter en nedtur kommer det alltid en opptur!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yup, du kan søke om støtte til å kjøpe nødvendige møbler. Tror det gis inntil 10.000,-

Hva man får varierer veldig fra kommune til kommune. Alt fra at man må legge ut for møblene selv, ved å vise kvittering, til 30.000 å handle for. Ofte krever de også å komme på hjemmebesøk først, for å sjekke hva du har og ikke har. Ting man får dekket er nødvendig inventar, som vaskemaskin, kjøleskap, komfyr, bord, sofa, seng osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan vel søke om bostøtte også? Da jeg var i etableringsfasen fikk jeg høre at jeg tjente for lite til å få huslån, men for mye til å få bostøtte... Men det er et forsøk verdt iallefall. Det er bare å prate med kommunen du bor i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Dette har ikke noe å si nå da, leste det i begynnelsen av tråden, men en kan være under barnevernet til en er 23. Jeg var der fra jeg var 9 til 23 år pga ingen familie eller støtte. De kan også gi deg gode råd og hjelp :)

Uansett, håper det ordner seg skikkelig for deg!! Etter en nedtur kommer det alltid en opptur!!! :klem:

Sant det, men da må tiltaket ha vært satt igang før barnet fyller 18 år..

Til TS: Hvis du vil søke om støtte til møbler, så skriver du en egen søknad til det. Der konkretiserer du hva du trenger støtte til. Eks, kjøleskap, komfyr, seng.

Så bra det finnes slike omsorgsfulle huseiere der ute, som stiller opp og som skjønner situasjonen din. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...