pøbelsara Skrevet 20. april 2008 Forfatter #1881 Del Skrevet 20. april 2008 Jippi! Det var gøy!!! (...at Stabæk vant, altså...) Vi er tilbake etter en fantastisk helg midt i våren på sørlandet. Jeg våknet opp til speilblank fjord hver morgen, fulgene hørtes ut som om de hadde fått i seg mye sentralstimulerende midler, veggene på kjøkkenet er malt to strøk, og gulvet ett strøk. Vi har ryddet ut alt som var i vinteropplag i gjestehuset, drukket utepils og uterosévin. VI har et bekkefar på eiendommen, og en 20 meter høy gran som vokste ved bekken, hadde knekt av ved roten og falt over plenen vår!! Antakelig ble kombinasjonen masse sne og masse vann i bekken i påsken for mye for det gamle treet.... Ergo har vi litt å rydde opp neste gang vi kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 20. april 2008 #1882 Del Skrevet 20. april 2008 Folk er ofte så redde fordi de ikke vet hva de skal si til andre som har det vanskelig. Men det er jo ingenting man kan si som mirakuløst gjør det lettere for folk som opplever en krise i livet. Men det kan være utrolig deilig å slippe å finne på og lage middag når man er fryktlig sliten av noe som er vanskelig. Så sant så sant. Da vi hadde vår runde med gutten vår som var kritisk syk var det flere som spurte hva de kunne gjøre for å hjelpe, men vi visste ikke hva vi skulle svare fordi vi kom ikke på noe. Så kom svigermor på besøk, fant fram skurebøtta og vasket huset fra vegg til tak. OG DET TRENGTES (tung gravid og X antall uker på sykehus gjorde at hybelkaninene var blitt til hybelkenguruer), og det var så herlig! Mer skal ikke til. Det er ikke alltid så lett å be andre om tjenester, noen ganger trenger man at folk forteller deg hva de skal gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 20. april 2008 #1883 Del Skrevet 20. april 2008 Hørtes ut som en fin helg, papagena :-D Ingenting er som en hytte ved sjøen når skinner :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 20. april 2008 #1884 Del Skrevet 20. april 2008 ...og når det gjelder det å la barn smake på det meste; slik er jeg oppdratt. Og det funket ikke, for å si det slik. Bedre nå som jeg er voksen, som barn var det en hel haug med ting jeg ikke likte (bla alt kjøttpålegg, all ost, melk, div typer kjøtt osv). Så noen ganger må man ha lov på å skylde på barns sære personlighet og ikke foreldrene. Men fremdeles er jeg ganske sær, har en helt dustete sperre mot sjømat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 20. april 2008 #1885 Del Skrevet 20. april 2008 En strålende fotballhelg for oss begge, dette! :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 20. april 2008 #1886 Del Skrevet 20. april 2008 Det hørtes ut som en herlig og idyllisk helg ved sjøen, når man ser vekk fra all jobbingen deres. Det er alltid trist med trær som går over ende. Hos oss har det gjennom flere etapper minket betraktelig på "skogen" i hagen. Nå er det seks frukttrær, en kjempekristtorn og en blodbøk (? - hvertfall et tre med røde blader) igjen. Ungene sørget over morelltreet vi tok i fjor, for ikke å snakke om et gigantisk plommetre som det ikke var plommer på, som tok all sol. Det var et fantastisk klatretre for dem, men vi måtte nesten ta det vekk for at vi skulle gjøre det med hagen som vi hadde planlagt. Ungene gråt sine modige tårer, stakkars, jeg fikk helt dårlig samvittighet. Nå er det heldigvis glemt og jeg fryder meg over å slippe å koste så mye på terrassen. Dessuten er hagen planert og det er bedre plass til trampolinen, noe som var avhengig av at plommetreet ble tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 20. april 2008 #1887 Del Skrevet 20. april 2008 En strålende fotballhelg for oss begge, dette! :juhu: Gratulerer med seieren til dere fotballfans. Jeg er IKKE fotballinteresserert, men heier på det lokale laget av ren patriotisme,og har for skams skyld kjøpt et sesongkort på tribunen som jeg villig låner ut til venner og kjente, man støtter da opp om lokale helter, må vite :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 20. april 2008 #1888 Del Skrevet 20. april 2008 Gratulerer med seieren til dere fotballfans. Jeg er IKKE fotballinteresserert, men heier på det lokale laget av ren patriotisme,og har for skams skyld kjøpt et sesongkort på tribunen som jeg villig låner ut til venner og kjente, man støtter da opp om lokale helter, må vite :gjeiper: He he... vi har alle våre måter å vise det på. Jeg finnes heller ikke fotballinteressert, så jeg har kjøpt sesongkort på Lerkendal til gubben. Vi bor i Oslo. Vinn vinn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Page Skrevet 21. april 2008 #1889 Del Skrevet 21. april 2008 Fotball? Jeg tror faktisk heller jeg ville sett på lunsjtrav på nrk fremfor en hel fotballkamp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 21. april 2008 #1890 Del Skrevet 21. april 2008 Lunsjtrav. Jeg er nesten enig. Det eneste jeg vet om fotball er at corner er mål, offside er et fremmedord og at Morgan Andersen er en banditt. Ha en fin dag, papagena! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariposa Skrevet 21. april 2008 #1891 Del Skrevet 21. april 2008 Heisan Høres ut som en fortreffelig helg i sommerhuset. Arbeid og kos i skjønn forening. :-D Håper du har en fin mandag også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 21. april 2008 #1892 Del Skrevet 21. april 2008 Lunsjtrav. Jeg er nesten enig. Det eneste jeg vet om fotball er at corner er mål, offside er et fremmedord og at Morgan Andersen er en banditt. Da har du jo fått meg deg betydelige innsikter! Fantastisk analogi til lunchtrav, selv om jeg ikke kan stå inne for sammenligningen av underholdningsverdi. Gratulerer med resultatet, og ha en god dag, Papagena! :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 21. april 2008 #1893 Del Skrevet 21. april 2008 Nå har jeg lest og ledd meg gjennom de sidene som har blitt skrevet om bryllupsplaner og dets like mens jeg var bortreist. Dere er ikke riktig rette noen av dere sier jeg bare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 21. april 2008 #1894 Del Skrevet 21. april 2008 Høres ut som en aktiv og hyggelig helg. Hva trær angår har min nabo et enormt bjerketre et par meter fra min veranda. Skulle gjerne sett at det blåste ned - ikke pga solforholdene, men pga all jobben løv og diverse medfører for meg. Grr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 21. april 2008 Forfatter #1895 Del Skrevet 21. april 2008 Nå har jeg lest og ledd meg gjennom de sidene som har blitt skrevet om bryllupsplaner og dets like mens jeg var bortreist. Dere er ikke riktig rette noen av dere sier jeg bare! Gleder du deg ikke til småbyferie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 21. april 2008 #1896 Del Skrevet 21. april 2008 papagena :-D Høres ut som du har hatt en deilig helg i sommerhuset. Og seieren til Stabæk er vel prikken ovet i `en vil jeg tro Ha en super kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 21. april 2008 #1897 Del Skrevet 21. april 2008 Gleder du deg ikke til småbyferie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 22. april 2008 #1898 Del Skrevet 22. april 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 22. april 2008 Forfatter #1899 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) JAAAA! Er det ikke deilig? Jeg har vært flink husmor og vasket diverse tekstiler som hører til i sommerhuset (sengetøy og håndklær) og hengte det opp UTE! Hurra! Det er ingenting som er bedre enn rent sengetøy som er tørket ute. Jeg hadde litt dårlig samvittighet i høst fordi jeg ikke vasket alle tekstiler som hører til i sommerhuset da - men det er jo mye, mye hyggeligere å kunne legge på rent sengetøy nesten rett fra snoren istedet for noe som har ligget i lintøyskapet gjennom en hel vinter. Nå :kaffe: og :lese:. Endret 22. april 2008 av papagena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 22. april 2008 #1900 Del Skrevet 22. april 2008 Jeg vil også ha klessnor ute. Har planlagt det siden vi kjøpte huset, men i sommer SKAL jeg få satt opp et stativ! Er det dameromaner eller pensum du leser så ivrig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå