Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det må da gå an å lage noe slikt - en surfevennlig spinningsykkel?

Jeg tenkte akkurat på det selv. Jeg har jo en veldig nevenyttig far, da - så kanskje jeg skal gi han oppdraget med å utvikle en slags laptopholder til spinningsykkel? Det mest utfordrende blir jo å lage en håndtaksmus - slik at man kan betjene laptopen mens man spinner i vei. Hm. Hadde jeg hatt noe slikt noe, ville jeg ha spunnet vilt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bør vel ha en champagneholder også? :lur:

:hoho: Med KG og champagne tilgjengelig på spinningsykkelen, ville jeg nok ikke gjort annet enn å spinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er det man mangler for å få opp treningsgleden.

bytte ut den kjedelige vannflaska.

Har en kollega. De er en gjeng som går mye. Hver fredag har de med et eller annet godt som nytes på turen. :-D

Kan visst bli en sein tur da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pøbelsara på bibelskole

(Inspirert av søndagskolesanger inne hos Fresi.)

Da jeg var i USA i fjor sommer, tilbragte jeg noen dager hos min venninne Juliet i NY State. Den uken jeg var der, var det bibelskole for barna i kirken hun og familien hennes hørte til, og Juliet skulle undervise der. Hun prøvde å få vikar når jeg var der, men lyktes ikke. Jeg syntes det å være med på bibelskole ville være en aldeles utmerket mulighet til å oppleve dagliglivet i en liten "one-street" by. Så da ble jeg med da, på bibelskolen. Det var en opplevelse, til og med for en tilnærmet hedning - eller en i alle fall relativt inaktiv kirkegjenger som meg. Presten het reverend Chip. Han hadde rundkrage, kortermet skjorte og bermudashorts og sandaler. Alle var veldig hyggelige og veldig nysgjerrige overfor eksotiske, norske meg, som kom på besøk en helt vanlig onsdag på bibelskolen deres. Amerikanere er generelt både veldig hyggelige og gjestfrie, og jeg følte meg veldig velkommen. Jeg hadde med kameraet mitt, og løp rundt og knipset bilder av alt og alle. Det var veldig eksotisk og veldig hyggelig. Og barna var jo bare så søte. Og de sang! Av full hals - og selvsagt sanger med bevegelser til. Tema for bibelskoleuken var forresten "Lift off" og symbolet var luftballonger. Jeg har bilde av en av de små luftballongene som barna hadde malt under her.

Bibelskolen var en fantastisk opplevelse. Og jeg kom plutselig til å tenke på dette, når jeg leste om søndagsskolesanger med bevegelser inne hos Fresi.

Og under er det bilder!

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle jeg gjerne ha vært med på! Veldig eksotisk og amerikansk (innbiller jeg meg).

Men er det bibelskole inne hos meg altså :fnise:?. Det høres strålende ut, såfremt det ikke er snakk om å redde meg fra fortapelsen etter innleget mitt om å lære å rulle rullings fremfor pianotimer. Som forøvrig var en spøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle jeg gjerne ha vært med på! Veldig eksotisk og amerikansk (innbiller jeg meg).

Men er det bibelskole inne hos meg altså :fnise:?. Det høres strålende ut, såfremt det ikke er snakk om å redde meg fra fortapelsen etter innleget mitt om å lære å rulle rullings fremfor pianotimer. Som forøvrig var en spøk.

Jeg er ikke sikker på hvordan det startet med søndagsskolesanger inne hos deg, Fresi - men det var selvsagt Junia som startet det da. (Enten det gjelder griseprat eller søndagsskolesanger, så kan du stole på at Junia bidrar som best hun kan...:fnise:) Men jeg tror ikke det hadde noe med pianotimene å gjøre...

Bibelskolen var helt fantastisk, Fresi. Veldig eksotisk. Ekstremt hyggelige og vennlige mennesker. Søte unger. (Og snack- og coffee-breaks, selvsagt!) Og en fantastisk liten by. Den turen min var rett og slett en opplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket. Særs fornøyelig, takk for bidrag!

Jeg tror jeg hadde digget den turen din. Det hørs ut som småby-Amerika som jeg bare har sett på film, det må ha vært en opplevelse. Jeg er jo som tidligere sagt veldig glad i menneskelig variasjon :fnise: - derfor liker jeg også Charterfeber (helt uten sammenligning forøvrig, selvsagt).

Fine bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay

Her (og i Fresis bok) har dere hatt oppbyggelig undervisning mens undertegnede er blitt både mishandlet og loppet for en halv tusenlapp av en svenske med hundeøyne (dvs. naprapaten).

Jeg har veldig mange søndagsskoleminner, men ingen spesielt interessante, annet enn at jeg tidlig skjønte at det såklart var fisker man måtte få i garnet, og at de måtte stå på rad og rekke. Ordning&reda allerede den gangen.

Ellers har selvsagt mine ami-slektninger (med samme etternavn) like godt bygget sin egen kirke. Nothing more, nothing less. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har selvsagt mine ami-slektninger (med samme etternavn) like godt bygget sin egen kirke. Nothing more, nothing less. :)

Fikk opp en rekke treff på navnet ditt og "church" da jeg googlet, ja.... ;) Makan til bibelspreng slekt!

Når vi snakker om bibel og ballonger, kan jeg ikke la være å nevne boka og nettstedet Bibelballonger. Det er mulig at jeg, mannen min og alle mine venner i bransjen er skrudde i hue, men bibelballongen "troens sverd" (finner ikke bilde av den) ser mest av alt ut som en kjempemessig rosa dildo. Jesus på korset i ballonger er nok heller ikke noe jeg vil by mine barn... :ler: Takke meg til gammeldags flanellograf, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndags skolen minner meg om barndommen :-D Husker vi var der hver søndag. Til og med når det var -26 Da var forøvrig jeg og min søster de eneste som dukket opp.

Men må innrømme at jeg anser meg nok mer som en hedning nå, og når jeg ser mine foreldre så skjønner jeg egentlig ikke hvorfor de sendte oss på søndagsskole. Kommer ikke fra en utpreget kristen familie og har aldri vært mye i kirken.

Men var kanskje tradisjon.

Mitt mest spesielle minne om søndagsskole var når vi var i gudstjeneste etter at Kong Olav var død. Vi hadde vært på hytta, og stakk innom gudstjenesten på et lite sted på vei hjem.

Der gikk alle barna i søndagsskole under gudstjenesten. Husker jeg og min søster fikk veldig mange nysgjerrige blikk siden vi ble sittende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Morgan le Fay
Fikk opp en rekke treff på navnet ditt og "church" da jeg googlet, ja.... ;) Makan til bibelspreng slekt!

Ja, ikke sant? Men av og til har det litt motsatt effekt, uten at jeg anser meg som "ugudelig" eller noe sånt. Jeg beundrer evnen til å ha en dyp, personlig tro, men jeg antar at skeptikeren i meg har tatt litt overtaket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Når det gjelder tro tok nok skeptikeren i meg fullstendig over allerede da jeg gikk på "Yngres" som 10-11-åring sammen med brødrene mine. Det var helt klart serveringen etter bibeltekstene og allsangen som var i fokus. De damene laget verdens beste boller og sjokoladekake. De visste å lokke til seg unger, gitt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så er det meg, eller så har dette vært en dårlig dag på KG. Noen ganger blir jeg sur og lei meg av dumme misogynister og folk som er så idealistiske at de helt har latt alt som likner på sunn fornuft fare. (Nei, jeg vil ikke linke. Jeg er nemlig paranoid i tillegg til grinaktig. :fnise:)

Enten så er det slik at alle er dumme når jeg er sur, eller så blir jeg sur når alle er dumme.

Men til alle dere som pleier å stikke innom her: HEI!!! :-D

I tillegg til å surre rundt her inne alt for lenge i dag, så har jeg ryddet ferdig et rom som lenge har trengt det, og jobbet ute i hagen. Og lest. Og dagen er jo ikke over enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Faerie
Enten så er det slik at alle er dumme når jeg er sur, eller så blir jeg sur når alle er dumme.

Jeg har også en sånn dag i dag. :troest:

Egentlig har jeg mest lyst til å finne ei venninne, en bunke interiørblader, en sofa, en flaske vin og to glass, og bare sitte og skravle. Men som alltid når slike behov melder seg så er det noe i veien for å gjennomføre planene. :forvirret:

Dessuten så går det jo over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeder meg i dag, jeg. Ikke det at det er mangel på ting å gjøre, men likevel. Dessuten nysgjerrig :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...