Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Ikke engang selvpålagt drikkeforbud etter klokken åtte hjelper.

:sjokk: Og jeg som trodde du var selveste vindrikkeren på KG! Ingen vin etter 20.00? Og i påsken?

Imaget ditt som den vindrikkende, uansvarlige mor, fikk akkurat en alvorlig knekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Helen Parr

Så super jeg som en svamp før åtte, da.

For å være litt seriøs, jeg unngår "drikke en halv liter vann før sengetid, fordi det er sunt". Ellers nyter jeg mine to-tre glass vin med glede og god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hørtes ut som en snørik påskeferie :Nikke: Var mye snø når vi kom på hytta også, men det var kaldt så den var heldigvis lett å bli kvitt...

Utedo er et kapittel for seg selv... Mine foreldre har bygget ut på hytta, så nå er det bare en meter i friluft for å komme seg på do. Det er også et lys på hytteveggen, så litt lettere å finne fram. Men mine argumenter for å ha lys inne på utedoen faller for døve ører og det samme vil å bygge doen helt inn. Er man på hyttetur på fjellet skal det være utedo, og en utedo må oppfylle visse primitive krav. Alt i følge min far...

Ved sjøen gjelder heldigvis andre regler :-D

Ha en fin dag, Pøbelsara

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, begynner jeg å få dårlig rykte? :ler:

Jeg trodde jeg var selveste prektigpetra her inne.

Hm. Etter de innleggene i den "hvor mye drikker du"-tråden, bør du nok fylle opp med endel innlegg om vasking, rydding, organisering etc. igjen hvis du ønsker å gjenerobre prektigpetratronen. (prektigpetra og pøbelsara...:fnise:)

:vinke:

Utedo er et kapittel for seg selv... Mine foreldre har bygget ut på hytta, så nå er det bare en meter i friluft for å komme seg på do. Det er også et lys på hytteveggen, så litt lettere å finne fram. Men mine argumenter for å ha lys inne på utedoen faller for døve ører og det samme vil å bygge doen helt inn. Er man på hyttetur på fjellet skal det være utedo, og en utedo må oppfylle visse primitive krav. Alt i følge min far...

:klem:

:sjokk: Ikke LYS? Hvordan skal man få lest alle ukebladene fra 1976, 1982 og Se&Hør fra påsken 1997 da?

Jeg synes det er helt vindunderlig herlig å vandre ut en tidlig sommermorgen når vi er i sommerhuset. vandre barbent i duggvått gress, høre fuglene synge, se om det er kommet flere markjordbær i bedet og følge med på kjøttmeisfamilien som har bygget rede i mønet på uthuset....se utover fjorden, og gå inn på do. Men det er IKKE det samme når det ligger 50 cm. snø overalt, det blåser stiv kuling og dovinduet atpåtil er knust av dumme innbruddstyver tridligere i vinter. Ikke det samme i det hele tatt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:hallo:

Veldig enig med deg pøbelsara. Det blir definitivt ikke det samme :ler:

Fikk såååå lyst på sommer jeg nå, når jeg leste den poetiske beskivelsen din :)

Men vi får vel trøste oss med at det slett ikke er så lenge til slike dager.

Håper sommeren i år byr på mange sånne dager etter den dårlige sommeren i fjor.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sjokk: Ikke LYS? Hvordan skal man få lest alle ukebladene fra 1976, 1982 og Se&Hør fra påsken 1997 da?

Jeg synes det er helt vindunderlig herlig å vandre ut en tidlig sommermorgen når vi er i sommerhuset. vandre barbent i duggvått gress, høre fuglene synge, se om det er kommet flere markjordbær i bedet og følge med på kjøttmeisfamilien som har bygget rede i mønet på uthuset....se utover fjorden, og gå inn på do. Men det er IKKE det samme når det ligger 50 cm. snø overalt, det blåser stiv kuling og dovinduet atpåtil er knust av dumme innbruddstyver tridligere i vinter. Ikke det samme i det hele tatt!!!

Da må man til med lommelykt :Nikke:

Utedo er ganske mye mer sjarmerende om sommeren enn om vinteren ja... Blir veldig korte besøk for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stabæk leder 1-0 over enga :hoppe:

Hva heter forresten lokalavisen deres? Jeg fant det i Moss avis jeg

:hoppe::duskedame: :banantroll: :juhu:

Lokalavisen vår heter Asker og Bærum Budstikke - eller Budstikka.Følg med her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke begi meg ut på fotballkommentarer (men jeg mener bestemt at jeg så en slags fotballkjendis på Gardermoen nå nylig, jeg kan bare ikke komme på hvem han er :ler:) - men jeg har kost meg med beskrivelsene av sommeren i sommerhuset. Dette påskeværet var jo litt av en uvelkommen elendighet for sommerhus, jeg skjønner veldig godt at dere dro hjem. Men hjemmepåske er også veldig fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en eks som lignet på han, faktisk. Nei, dette var en ung fyr, mellomblondt hår, kort lugg og litt lengre hår ellers. Litt sånn glorete belte. Hvis han ikke er fotballspiller er han kanskje realitystjerne eller noe :klø:. Tror kanskje han snakket en form for dialekt, men jeg var for opptatt med å sikre meg sånn passe god kaffe til at jeg husker noe særlig.

Jeg har ikke sjangs til å finne ut av det :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fresi: Kanskje det var Morten Gamst Pedersen?

:overrasket:

Jeg tror det! Det ligner!

Jeg er stolt over å ha gjenkjent en fotballspiller (og dessuten har jeg selvfølgelig hørt det navnet før, altså, jeg bare ... kom ikke på det.)

Takk, jente 79 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:overrasket:

Jeg tror det! Det ligner!

Jeg er stolt over å ha gjenkjent en fotballspiller (og dessuten har jeg selvfølgelig hørt det navnet før, altså, jeg bare ... kom ikke på det.)

Takk, jente 79 :)

Er ikke noe stort fotball fan selv, men det var det første som fallt meg inn når jeg leste beskrivelsen din :-D

Ikke dårlig å kjenne igjen han nei... Er ikke videre fotball interessert selv, men med en mann som er ekstremt interessert så plukker man da opp litt ;)

Han passer jo perfekt Fresis beskrivelse - både dialekten, håret og blingblingfaktoren!

Ikke sant... :)

Endret av jente 79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er fotballpraten også i gang ja. Jeg vil bare kommentere at jeg velger å tro på det jeg alltid har hørt; dersom man har dårlig generalprøve, så blir premieren god. Og omvendt ;)

Men gratulerer med seieren altså. Heldigvis serien som teller! (Ja, jeg er en smule nervøs før seriestart, og jeg får bare mindre og mindre sansen for Martin Andresen. Vi får nå se hvordan dette går.)

Ellers synes jeg beskrivelsen til Fresi passet perfekt til Gamst Pedersen, og jeg forstår godt at det ikke er lett å vite om han er fotballspiller eller realitykjendis! Godt mulig han hadde vært det andre alternativet dersom han ikke hadde lyktes med fotballen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten Gamst Pedersen var det første som slo meg også :fnise: Du skal ikke undervurdere dine observasjonsevner, Fresi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...