pøbelsara Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #1161 Del Skrevet 9. mars 2008 Flink! Jeg skal tilbringe dagen i horisontalen, tenker jeg. Var oppe og laget frokost, og det var igrunnen nok aktivitet for i dag, Takk! Jeg har forøvrig tatt en pause nå, etter strenge oppfordringer fra gemalen. han syntes at jeg var både stresset og sur, og mente at jeg trengte en pause. Derfor er jeg altså her inne, med mindre dårlig samvittighet enn jeg vanligvis har... Så dumt at du er så dårlig, men jammen fint at du er sykemeldt. Da kan du jo med (nesten) god samvittighet bruke tid på å bli bra igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 9. mars 2008 #1162 Del Skrevet 9. mars 2008 Noen pauser må man ha, selv i eksamensinnspurt. Og som min kollega sier (når han har pusset opp i ferien...), ferie er å gjøre noe annet enn det man vanligvis gjør Men jeg har stor tro på det altså, å ta seg små pauser i lesinga med aktivitet som er fundamentalt forskjellig fra pugging og lesing. Jeg tror det er bra for lesingen, og også for skuldrenes høyde over ørene . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #1163 Del Skrevet 9. mars 2008 Noen pauser må man ha, selv i eksamensinnspurt. Og som min kollega sier (når han har pusset opp i ferien...), ferie er å gjøre noe annet enn det man vanligvis gjør Men jeg har stor tro på det altså, å ta seg små pauser i lesinga med aktivitet som er fundamentalt forskjellig fra pugging og lesing. Jeg tror det er bra for lesingen, og også for skuldrenes høyde over ørene . Uff....det der med skuldrene over ørene, er et stort problem for meg. Jeg har en skade i en nakkevirvel som gjør at nervene kommer i klem, og jeg får VONDT...og det er ekstra ille når jeg stresser mye...og nå er det så ille at jeg ikke klarer å kle på meg selv uten å bruke en masse tid. Dumt. Det var en av grunnene til at mannen min befalte en pause i dag. Vanligvis er mannen min utrolig lite kommandrerende, da, så jeg tenkte det var best å høre på ham når han først ytret et ønske om at jeg kunne roe ned lesingen et par, tre hakk. Forøvrig merker jeg godt at selv om jeg har en pause, så fortsetter læringsprosessen allikevel. *optimistisk* *entusiastisk* *sliten* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 9. mars 2008 #1164 Del Skrevet 9. mars 2008 *optimistisk* *entusiastisk* *sliten* Hold ut, du har mål i sikte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 9. mars 2008 #1165 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Godt du snart får en skikkelig ferie fra lesinga... Det med skuldrene i øre høyde høres utrolig kjent ut... Mine stiger automatisk opp når jeg er stressa, og selv om jeg ikke har noen gammel skade så er det ganske ubehagelig.. En pause er da vel fortjent Endret 9. mars 2008 av jente 79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 9. mars 2008 #1166 Del Skrevet 9. mars 2008 Ja, hør på den kloke mannen, du, pøbelsara! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 9. mars 2008 #1167 Del Skrevet 9. mars 2008 Jeg ønsker deg en fin og avslappende søndagskveld, Pøbelsara, go en ny produktiv uke. Helgen min har bestått av mye annet enn lesing, når sant skal sies. Vi har rett og slett kost oss på hytta med vennebesøk, lekende unger (jenter er som olje på vann i gutteflokken vår...), god mat og drikke, litt ski, mye graving og besøk av snekker () Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #1168 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Ja NÅ er det slutt for i dag. Bort med alle pensumbøker! Jeg tenkte nemlig jeg skulle fortelle dere en historie om turen min til USA i fjor sommer. Amish country, Pennsylvania. Amish country er faktisk slik som det fremstilles på film. Folk lever uten strøm og uten bil, de kjører sine buggies (hestekjerrer) og alle kler seg i de tradisjonelle, enkle klærne. Jeg kom dit en fredag, og fredag er vaskedag! På alle gårdene vi kjørte forbi, hang det rad på rad med sorte selebukser og -kjoler til tørk. Jeg har aldri sett så lange klessnorer noen gang. Det var rad på rad med ensfargede blå, dyprosa og grønne skjorter og kjoler på snorene. Byene i Amish country heter Bird-in-hand, Blue Ball, Paradise, Intercourse og Fertility. (!) I Paradise fant jeg en t-skjorte med teksten "I went looking for Intercourse, and ended up in Paradise". Min kjære, søte morsomme venninne som døde for noen uker siden sa at hun heller ville ha en t-skjorte hvor det sto: "I went looking for Intercourse and ended up with Blue Balls." Jeg savner henne! Her er to bilder fra nabolaget der vi bodde; naboens postkasser og den lokale skolen med husdyr gressende i forkant: Endret 12. desember 2008 av pøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerie Skrevet 9. mars 2008 #1169 Del Skrevet 9. mars 2008 Åh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 9. mars 2008 #1170 Del Skrevet 9. mars 2008 Hørtes ut som en fantastisk tur :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #1171 Del Skrevet 10. mars 2008 Nå er jeg tilbake etter en dag hvor vi har sydd sammen den skriftlige delen av oppgaven vår, og blitt enige om hvem som skal gjøre hva på den muntlige biten. Denne siste delen av eksamen har vært utrolig - mye mer eksamen i gruppeprosess, enn i kvalitativ forskningsmetode, synes jeg. I dag ble jeg så sint at jeg måtte gå ut av rommet. Jeg kjente at jeg ble helt oppgitt og måtte bare gå min vei. Jeg er faktisk utrolig rolig og veldig tålmodig, men på ett eller annet tidspunkt i en eksamen må da alle gruppemedlemmer kunne se at man faktisk trenger litt progresjon for å bli ferdig?(!) Hvis man skal lever et bredt, gjennomtenkt og gjennomarbeidet resultat til et gitt tidspunkt, så MÅ man vel på ett eller annet tidspunkt rett og slett slutte å spikke fliser? (Retoriske spørsmål!) Det som har vært så forbasket irriterende er ikke bare at hun har spikket fliser, men at hun i tillegg har vist en helt merkverdig (eller manglende) forståelse for hva vi faktisk driver med. Det som står igjen å gjøre nå, er at jeg må sammenfatte og skrive ned min del av det muntlige fremlegget, og det regner jeg med at jeg gjør i morgen. Det skal gjøres på engelsk, ergo klarer jeg ikke å prate riktig så fort som på norsk, og da får jeg heller ikke sagt fullt så mange ord som jeg vanligvis gjør. Hvilket mest sannsynlig er en fordel for alle. Og da er jeg ferdig. Pøbelgemalen er reist til Irland i dag! *veldig misunnelig* Han kommer hjem igjen sent i morgen kveld, og skal jobbe hele tiden, så han får nok ikke mye til til å se Dublin...men, dog. Han rekker nok en øl på en irsk pub, tenker jeg, heldiggrisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 10. mars 2008 #1172 Del Skrevet 10. mars 2008 Fortsatt: Heia Pøbelsara! Vå får håpe vedkommende som spikker fliser avslører seg selv på en måte som ikke går ut over dere andre i gruppa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #1173 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Fortsatt: Heia Pøbelsara! Vå får håpe vedkommende som spikker fliser avslører seg selv på en måte som ikke går ut over dere andre i gruppa. :bukke: Jeg er ikke sikker på hvordan det kommer til å gå med flisespikkeren. Enten er hun utrolig smart og glup, eller så er hun utrolig IKKE-smart og -glup. Vanskelig å si. Huff. Men nå er vi snart ferdig, uansett. Det gleder jeg meg veldig til! Endret 10. mars 2008 av pøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 10. mars 2008 #1174 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Jeg vedder en latte på at hun ikke er smart og glup, men det motsatte. Endret 10. mars 2008 av junia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #1175 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg vedder en latte på at hun ikke er smart og glup, men det motsatte. Det som får oss til å tvile, er at hun plutselig og helt uten forvarsel, begynner å detaljbeskrive kompliserte, filosofiske teorier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 10. mars 2008 #1176 Del Skrevet 10. mars 2008 Det som får oss til å tvile, er at hun plutselig og helt uten forvarsel, begynner å detaljbeskrive kompliserte, filosofiske teorier. Jo, men kan hun ikke bruke det til noe er hun en slags dum. Jeg hadde en student engang som var helt super til det du beskriver, men som ikke klarte å relatere det til noen som helst innen praksisfeltet, hun beskrev bare teori på teori i en uendelig oppgave som ikke var svar på det et ble spurt om i det hele tatt. Og var veldig fornærmet på meg da karakteren ikke ble som bestilt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #1177 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Jo, men kan hun ikke bruke det til noe er hun en slags dum. Jeg hadde en student engang som var helt super til det du beskriver, men som ikke klarte å relatere det til noen som helst innen praksisfeltet, hun beskrev bare teori på teori i en uendelig oppgave som ikke var svar på det et ble spurt om i det hele tatt. Og var veldig fornærmet på meg da karakteren ikke ble som bestilt. Det der tror jeg nok kan være en ganske presis beskrivelse av vår studievenninne også. En av de andre jentene har vært sammen med henne på masterseminar, og fortalte at det er veldig mye svada og svært lite ull. Vel. Vi klarer det nok. Jeg har fått den tvilsomme æren av å koble oppgaven vår mot noen forskjellige teorier på fredag. F. eks. makt, integrering av ferdigheter og kognitiv dissonans. På engelsk. WIsh me luck! Jeg får la det stå til. Professoren vår ønsket seg forresten kaffe og kake etter eksamen fredag ettermiddag. Jeg tror jammen jeg skal bake, jeg! (Hun har nemlig lansert ideen om at hun gjerne vil veilede en gruppe masterstudenter fra prosjektbeskrivelse til innlevering, og den gruppen vil jeg gjerne være med i. Noen som har oppskrift på en megagod kake ?) Endret 10. mars 2008 av pøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 10. mars 2008 #1178 Del Skrevet 10. mars 2008 Hm. Gulrotkake må være tingen. Husk god kaffe også! Støtter 100% idéen om å hive seg på en slik gruppe, det har jeg bare gode erfaringer med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 10. mars 2008 #1179 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg kan bare tre kaker, gulrotkake, ostekake og sjokoladekake. Kognitiv dissonans, derimot Jeg tror også vedkommende har begrensede ferdigheter. Kanskje hun rett og slett bare har veldig god hukommelse. Noen er laget slik, jeg har en venninne som kunne sitere alle lærebøkene, men det holdt ikke helt i lengden ... Ønsker deg veldig lykke til i alle fall! Krysser fingre og tær og støtter deg i å hive deg med på den gruppen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #1180 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg har veldig lyst til å hive meg på den gruppen...Professoren kommer fra et engelsktalende utland. Hun er en rasende dyktig pedagog, og jeg synes hun er veldig inspirerende. Jeg tror nok at hun kommer til å kreve endel av "sine" studenter, men jeg har alltid vært av den typen som sitter foran i klasserommet og ivrig rekker opp hånden. En ekte nerd. Dessuten har hun gitt meg ny tro på at jeg har funnet et prosjekt som vil være både gjennomførbart og veldig morsomt. SÅ da gjenstår det bare å få forlenget attføringsperioden min... *sitter ute med laptop i fanget og drikker vin og Fordervet.* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå