Gjest Helen Parr Skrevet 7. mars 2008 #1141 Del Skrevet 7. mars 2008 For å ta et eksempel, så har jeg aldri vært så veldig interessert i astronomi. Men etter å ha hørt Knut Jørgen Røed Ødegaard (uten sammenligning før øvrig) sette i gang med lange utredninger om litt av hvert, så kan man jo ikke la være å bli interessert selv Engasjerte mennesker er alltid inspirerende! Det har jeg også tenkt på! Det er vel ingen som har gjort tilsvarende for interessen for flygende himmellegemer her i landet enn akkurat den mannen. Ære være ham for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 7. mars 2008 #1142 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg har tatt på Røed Ødegaard, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #1143 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Nemlig akkurat! Knut Jørgen Røed Ødegård er et typisk eksempel på glødende inspirerte inspiratorer. Jeg har alltid vært interessert i astronomi, jeg, men jeg må innrømme at å høre på KJRØ tar interessen til nye høyder. I dag inviterte forøvrig hovedforeleseren vår noen av oss til et forsøksprosjekt i forhold til å jobbe intenst med prosjektbeskrivelse til master og senere master sammen med henne. Jeg meldte meg straks og med en gang til dette. Jeg er utenom det ordinære studieprogrammet i forhold til obligatorisk prosjektinnlevering, men ser at det ville vært utrolig flott å kunne jobbe med henne. Jeg er ikke akkurat organisert og strukturert og disiplinert nok til å kave rundt på egen hånd. Men jeg er relativt lett å begeistre. Så nå krysser jeg fingrene for at jeg blir en av de utvalgte. (Kanskje veldig sannsynlig, i og med at jeg er utenom det ordinære løp, og derfor stå friere i forhold til arbeidsmetode for å nå det endelige målet.) Hun har dessuten som uttalt mål at hennes studenter skal fortsette videre på en akademisk løpebane, og akkurat nå er det definitvt det jeg vil. Kanskje jeg rekker et doktorarbeid før jeg blir 50 () ? God fredag, alle sammen! Endret 7. mars 2008 av pøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. mars 2008 #1144 Del Skrevet 7. mars 2008 Så spennende Lykke til, du kommende doktorand (er det ikke det det heter?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 7. mars 2008 #1145 Del Skrevet 7. mars 2008 Så spennende :-D Håper du blir plukket ut :-D Dette snakket om KJRØ får meg til å glede meg til april Har arrangert foredrag med han her i byen. Tror det blir veldig moro, og blir moro å møte han ansikt til ansikt. Da får nok jeg også ta på han, junia God fredag :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 7. mars 2008 #1146 Del Skrevet 7. mars 2008 Gratulerer med invitasjon til samarbeid med den inspirerende foreleseren, det er sånn som gjør det gøy å holde på. Og god champagnefredag til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariposa Skrevet 7. mars 2008 #1147 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Så spennende med masterstudier og inspirerende forelesere. Hvis foreleserens entusiasme er like stor som hos KJRØ, da må det jo være en fryd å høre på. Men jeg synes du har det skrekkelig travelt om dagen. Prøv å senke skuldrene,å gå inn i champagnemodus i kveld. Det er jo fredag! Ha en fin kveld ! :-D Det snek seg inn en skriveleif. Endret 7. mars 2008 av mariposa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 7. mars 2008 #1148 Del Skrevet 7. mars 2008 La bouteille est arvivée zu Hause! Med nydelig kort og hilsen. Linjesjampis, har krysset Lysakertunnellen x antall ganger????? Den skal drikkes når jeg leverer avhandlingen! Det passet ekstra bra at den kom i dag, fordi jeg trengte en oppmuntring! Det var også oppmuntrende lese det med veileder og prosjekt. Selv tok jeg hovedfag på det där viset, og se hvordan det endte.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #1149 Del Skrevet 7. mars 2008 Så fint at du har fått den vel i hus, Junia! Den har vært over kommunegrensen et par ganger ja...ekte linjechampis. Drikk den når du vil, du...her i huset er det sjelden at champagne spares til spesielle anledninger. (Men noen spesielle flasker blir jo spart på, da. ) Hvis du liker den, må du tipse Morgan. Jeg vet hun jakter på gode, tørre sprudleviner, og jeg synes i alle fall den som flyttet hjem til deg er veldig frisk og deilig! Jeg er veldig inspirert akkurat nå i forhold til oppgave, ja. Første mål må bli å få toppkarakter på masteroppgaven. Da vil i alle fall mulighetene være åpne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 7. mars 2008 #1150 Del Skrevet 7. mars 2008 Hvis du liker den, må du tipse Morgan. Jeg vet hun jakter på gode, tørre sprudleviner, og jeg synes i alle fall den som flyttet hjem til deg er veldig frisk og deilig! Ja, også kan dere gjerne tipse meg med det samme. Jeg går aldri av veien for å teste ut nyheter på det området Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 7. mars 2008 #1151 Del Skrevet 7. mars 2008 Linjechampis høres bra ut! Her går det i Chianti akkurat nå - opprinnelig valgt ut som følge til en pastamiddag der chilien vi brukte viste seg å være dynamittsterk. Så nå nyter jeg et ekstra glass i fred og ro etter at den verste heten har gitt seg i munnen. Det var også fint å lese om studieinspirasjonen din. Jeg har klokkertro på at engasjement og begeistring er den beste pedagog. Men ikke bare fra foreleseres side - også i undervisningssammenheng som ellers spiller publikum, dvs studentene, en omtrent like viktig rolle. Engasjementet kan aldri være bare enveis, da faller det dødt til jorden. Jo mer man gir som student, desto mer får man (og omvendt! ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 7. mars 2008 #1152 Del Skrevet 7. mars 2008 Det var også fint å lese om studieinspirasjonen din. Jeg har klokkertro på at engasjement og begeistring er den beste pedagog. Men ikke bare fra foreleseres side - også i undervisningssammenheng som ellers spiller publikum, dvs studentene, en omtrent like viktig rolle. Engasjementet kan aldri være bare enveis, da faller det dødt til jorden. Jo mer man gir som student, desto mer får man (og omvendt! ). Godt poeng, Eurydike. Jeg holder mye kurs og presentasjoner selv, og er alltid minst like spent på gruppen som de er på meg. Med akkurat samme opplegget kan en noen ganger føle at en står og roper ut i den store, tomme hallen, og andre ganger merker en umiddelbart at dette blir bra. Gruppedynamikk er så utrolig viktig, ikke bare mellom foreleser og tilhørere, men også mellom deltakerne. De forelesningene jeg selv er mest fornøyd med, er de hvor jeg ikke engang har rukket å komme gjennom alt jeg hadde tenkt, fordi det ble så gode diskusjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 7. mars 2008 #1153 Del Skrevet 7. mars 2008 Innom for å ønske god helg, og fortelle at nå har jeg også adoptert champagne-fredagen din. I alle fall denne uka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerie Skrevet 8. mars 2008 #1154 Del Skrevet 8. mars 2008 Av all lesingen rundt omkring på kg de siste par månedene er det spesielt to ting jeg har fått lyst på. Det ene er reker, og det andre er champagne. Helst i kombinasjon, og helst på en fredag. Finnes det champagne som passer til reker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 8. mars 2008 Forfatter #1155 Del Skrevet 8. mars 2008 (endret) Av all lesingen rundt omkring på kg de siste par månedene er det spesielt to ting jeg har fått lyst på. Det ene er reker, og det andre er champagne. Helst i kombinasjon, og helst på en fredag. Finnes det champagne som passer til reker? Klart det gjør! Det sies ofte at champagne passer til alt. Er ikke helt sikker på om jeg er enig i det, men reker, det passer det definitivt til. Jeg er spesielt glad i de supertørre champagnene, de som er laget av bare chardonnay-druer. (Derav navnet Blenc de blancs, fordi den lages av bare hvite (egentlig grønne, da...) druer.) Denne er et veldig greit alternativ til en litt dyrere ekte Champagne. Den er veldig frisk og "grønn" i smaken, og funker veldig bra med reker, synes jeg. Ellers liker jeg denne, og denne. Den drakk vi igår. Det er blitt et utrolig mye bedre utvalg i champagne bare det siste året. Jeg har fått servert noen kjempegode italienske spumanter og spanske cava'er, men jeg klarer ikke å huske hvilke! De er et utrolig godt og mye rimeligere alternativ til champagne, og vanligvis velger vi noe slikt på fredagskvelden. De er veldig gode på mussernde vin på mitt lokale pol, og jeg får alltid god hjelp. Dessuten ser jeg alltid etter en vin med mye friskhet og veldig lite sødme - da finner jeg ofte noe jeg liker. Endret 8. mars 2008 av pøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerie Skrevet 8. mars 2008 #1156 Del Skrevet 8. mars 2008 Tusen takk Vi er veldig lite bevandret mht drueprodukter med annen en rød farge, men mannen har en klar, dog gammel, formening om at han ikke liker tørre viner. Vi må vel gi det et forsøk likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 8. mars 2008 #1157 Del Skrevet 8. mars 2008 Klart det gjør! Det sies ofte at champagne passer til alt. Er ikke helt sikker på om jeg er enig i det, men reker, det passer det definitivt til. Jeg var ute og lunsjet i går, og kelneren lurte på om han skulle overraske meg med drikke til coq au vin. Det fikk han selvsagt lov til, og da fikk jeg faktisk servert champagne. Aner ikke hvilken det var, men det fungerte veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 8. mars 2008 #1158 Del Skrevet 8. mars 2008 Du benytter vel helga til å slappe av, pøbelsara? *streng* Bare innom for å gratulere med kninnedagen og for å ønske deg en fortsatt fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 8. mars 2008 Forfatter #1159 Del Skrevet 8. mars 2008 Du benytter vel helga til å slappe av, pøbelsara? *streng* Bare innom for å gratulere med kninnedagen og for å ønske deg en fortsatt fin helg! Nei, jeg gjør ikke det, Bodillen - her er det lesing. Om en uke er det over, uansett hvordan det måtte gå på eksamen. DA skal jeg slappe av, og så reiser vi ned til sommerstedet for å rive gammelt kjøkken og ta av gammlet gulvbelegg. Riktig avslappende!! Gratulerer med kvinnedagen til deg også og god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 9. mars 2008 #1160 Del Skrevet 9. mars 2008 Flink! Jeg skal tilbringe dagen i horisontalen, tenker jeg. Var oppe og laget frokost, og det var igrunnen nok aktivitet for i dag, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå