Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Gjest Bodillen
Jeg surfet og vindusshoppet (kan man si det når man bare titter og ikke kjøper på nett?) i mange timer i går.

Skjermshopping?

Du, jeg har et tolkningsproblem inne i dagboka mi. Så vidt jeg har skjønt er dette innenfor ditt fagområde...? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjermshopping?

Du, jeg har et tolkningsproblem inne i dagboka mi. Så vidt jeg har skjønt er dette innenfor ditt fagområde...? :sjenert:

Jeg kommer over for å ta en titt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
Jeg surfet og vindusshoppet (kan man si det når man bare titter og ikke kjøper på nett?) i mange timer i går. Først etter kjole...og så etter sko. Hjelpe og trøste så mye greier det er å få kjøpt på eBay.

Jeg har faktisk sett både en amerikansk landsby og en jumbojet til salgs på ebay, men klær, sko, sminke, bøker etc er nok hakket vanligere. Selv har jeg kjøpt mye barnetøy der (f.eks. Mini Boden er et favorittmerke som ikke er å få her i Norge) - og mye annet rart ;)

Rakk ikke innom Mamut-salget i dag, men har med meg ei solid liste til i morgen og håper å fremdeles finne godbitene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammut er tingen :jepp: Forhåndsbestilte på nett og fikk stor bokpakke allerede lørdag -skjønnlitteratur, kunst, mat... Men hvor får jeg kjøpt mer oppbevaringsplass...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor får jeg kjøpt mer oppbevaringsplass...?

Det, samt generell februarblakkhet, er grunnen til at jeg skal holde meg langt unna nevnte salg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil på Mamut salg jeg også... Men har samme problem som enkelte over... :sjenert:

Mye annet å bruke penger på nå for tida... :sjenert:

Jeg bor nok et sted som er litt kaldere enn deg, Pøbelsara. Selv om det ikke er så langt unna... Merker det gjerne på denne tida av året... :sjenert:

Er veldig tydelig hvor sola tar om dagen. Er fortsatt holke der det er skygge. Håper vi blir kvitt den snart.

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: pøbelsara :)

Har ikke vært på mammutsalg jeg heller. Har så utrolig mye bra bøker liggende, som jeg skal lese. Men det spørs vel om det blir en liten tur alikevel :sjenert:

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Mannen min får stjerner i øynene når det er mammutsalg. I år funkler de ekstra siden vi har fått flere bokhyller. Jeg er smertelig klar over at det snart havner bøker i bunker på gulvet og oppå hyllene. Igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, alle sammen!

Fryktelig møkkavær her i dag....kliss vått over alt. Nå er det på tide med en liten pause i lesningen, jeg har fyrt opp kaffemaskinen for å lage meg en latte.

Jeg ble så inspirert av Mammutsalget jeg var på i går, at jeg vurderer en tur til en lokal bokhandel i dag. Det ville være helt atypisk meg å kjøpe julegaver på denne tiden av året, men veldig lurt!! Kokebøker pleier å være populært hos flere av de vi pleier å kjøpe gaver til, så jeg tror nok det blir en runde i dag også.

Men nå....:kaffekopp:

Ps. Til de som måtte interessere seg for slik....jeg leser og leser, og i en av bøkene våre hevdes det at et teoretisk rammeverk er av vesentlig betydning for an god kvalitativ forskningstilnærming....mens den andre boken hevder at behovet for teoretiske rammeverk til tider er sterk overdrevet....noen ganger kan man komme langt med å beskrive et fenomen, når det er det studien går ut på. SÅ da lurer jeg....må jeg nok en gang faktisk gjøre meg opp en egen mening om noe....begrunnet i det jeg lærer underveis?

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det, samt generell februarblakkhet, er grunnen til at jeg skal holde meg langt unna nevnte salg....

Da blir jo det nærliggende spørsmåler: Hvor kjøper man viljestyrke...? :sjenert:

Mannen min får stjerner i øynene når det er mammutsalg. I år funkler de ekstra siden vi har fått flere bokhyller. Jeg er smertelig klar over at det snart havner bøker i bunker på gulvet og oppå hyllene. Igjen.

Det er sånn det begynner å se ut her også -men da jeg flyttet i høst fikk jeg plass til færre bokhyller... Et par esker med den mest uaktuelle faglitteraturen står i kjelleren, det er mulig jeg må sortere ut en eske til med mindre jeg finner på noe lurt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutter aldri å mase på mannen min om at vi trenger flere bokhyller. Han tror vi har massevis og mer enn nok, men hélas! At det går an å ta SÅ feil! :roll:

Sliter også med den nevnte februarblakkheten, på toppen av det hele kommer etpar uforutsette flybilletter. Intet mammutsalg i år mao. Regntøy til ungene derimot....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutter aldri å mase på mannen min om at vi trenger flere bokhyller. Han tror vi har massevis og mer enn nok, men hélas! At det går an å ta SÅ feil! :roll:

Sliter også med den nevnte februarblakkheten, på toppen av det hele kommer etpar uforutsette flybilletter. Intet mammutsalg i år mao. Regntøy til ungene derimot....

Jeg har hittil vært forskånet for den februarblakkheten....men jeg skal en tur til IKEA i løpet av uken, og den turen kan fort endre på saker og ting....

Elelrs så fant jeg et par fine støvler til pøbelprinsessen når vi ryddet i boden i helgen...arv fra naboen, i str. 31...passet perfekt med ullsokker oppi. Også var de rosa (eller losa, som det heter i faerie-huset) med blomster og sommerfugler på, så det var veldig populært. Og helt gratis, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble så inspirert av Mammutsalget jeg var på i går, at jeg vurderer en tur til en lokal bokhandel i dag. Det ville være helt atypisk meg å kjøpe julegaver på denne tiden av året, men veldig lurt!! Kokebøker pleier å være populært hos flere av de vi pleier å kjøpe gaver til, så jeg tror nok det blir en runde i dag også.

Det hørtes veldig smart ut :Nikke:

skulle absolutt tenkt i samme baner... :sjenert:

Men kjenner jeg meg selv rett blir det ikke noe av denne gangen heller...

Da blir jo det nærliggende spørsmåler: Hvor kjøper man viljestyrke...? :sjenert:

Den aller enkleste løsningen er å holde seg langt unna bokhandelen. Både på nett og i virkeligheten... :sjenert:

Lukke øynene, stikke fingrene i ørene og late som mamutsalg er noe en aldri har hørt om...

Nå har jeg også en SVÆR haug med bøker jeg ikke har lest hjemme.

Mannens besteforeldre døde i fjor, og jeg var den eneste :overrasket: som ville ha bøkene etter dem. Det var mange!!!

Inkludert en svær samling med det beste bøker og et komplett leksikon fra en del år tilbake. Mannen var lettere oppgitt. Vi har jo egentlig ikke plass.

Men man kan da ikke hive bøker :roll:

Lot være å ta med de rosa dameromanene da :fnise: Det skar meg ikke så i hjertet å hive de ;)

Ellers er februar blakkheten heldigvis passert i heimen hos oss. Så vi har faktisk litt slakk akkurat nå. (Bonus i februar er en kjekk oppfinnelse :sjarmor: )

Men med oppussing av barnerom og handling av utstyr (noe en trenger MYE av når det er førstemann) vil gjøre store innhogg etterhvert.

Så trenger egentlig å holde meg langt unna shopping en stund til... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den aller enkleste løsningen er å holde seg langt unna bokhandelen. Både på nett og i virkeligheten... :sjenert:

Lukke øynene, stikke fingrene i ørene og late som mamutsalg er noe en aldri har hørt om...

Jeg jobber i bibliotek -å studere mammutkatalogen er en arbeidsoppgave...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke vært på mamut-salget enda og har heller ikke lagt inn bestilling. Men vurderer å trøsteshoppe på nettet i dag.

Bokhylleplass ja.... Hvis jeg halverer mengden cd'er så har jeg faktisk en hel hylle ledig. I tillegg er det sikkert noen bøker som fint kan havne i kjelleren i påvente av loppemarked.

Har jo de aller fleste cd'er på pc, så jeg trenger de egentlig ikke i hyllen. Kan jo spare på de om jeg vanligvis spiller i cd-spilleren og legge resten på boden.

Når det gjelder å kaste bøker, så gir jeg dem til loppemarked i stedet for å hive dem i returpapir, men enkelte bøker blir også kastet. Kanskje jeg skal høre med broren min om han vil ha mer :sjarmor: Han er hysterisk redd for at bøker skal kastes, så han tar i mot det aller meste. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb kan jeg kaste/kvitte meg med bøker uten de store samvittighetskvalene, det er verre hjemme. Jeg har fortsatt (riktignok i boden nå pga plassmangel) pensumbøker jeg ikke engang leste da jeg skulle ha gjort det. Så hvis noen er interessert i uåpnede bøker om russiske litteraturteoretikere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb kan jeg kaste/kvitte meg med bøker uten de store samvittighetskvalene, det er verre hjemme. Jeg har fortsatt (riktignok i boden nå pga plassmangel) pensumbøker jeg ikke engang leste da jeg skulle ha gjort det. Så hvis noen er interessert i uåpnede bøker om russiske litteraturteoretikere...

De aller fleste skolebøkene har jeg kastet, men jeg har fra siste studiet enda. De er gode oppslagsverk, men står ikke i bokhyllen.

Russiske litteraturteoretikere? Tror jeg står over denne gangen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at de russiske litteraturteoretikerne får vente....her skaper sykepleieteoretikerne nok krøll og forvirring for tiden. Nå skal jeg male tak. Jeg har, utrolig nok, vært forutseende og ikledd meg en caps. Ikke mer maling i håret her i gården, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...