Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Hjemme fikk vi ikke do inne før jeg var åtte år. Før det hadde vi utedo i fjøset. Og det var skummelt det. Det var jo et gammelt og dårlig fjøs med kuer. Og det var ikke uvanlig at et eller annet dyr klarte å komme seg løs der inne. Så vi visste jo aldri om det sto ei ku eller en stut rett innenfor når vi åpnet fjøsdøra... :redd:

Så herlig eksotisk, Shaun! :hjerte: Men jeg kan forestille meg at det nok ikke alltid var like morsomt å gå på do for en liten jente, hvis det sto digre kuer mellom det forgjettede land - altså doen - og en tissetrengt liten stakkar!

Nå sitter jeg ved arbeidsbordet i 2. etasje i sommerhuset og skriver og skriver, mens jeg innimellom unner meg å la blikket hvile på fjorden utenfor. :hjerte:

Jeg har bestemt meg for å bli her i noen dager over helgen, så kanskje jeg kan bli ferdig med denne #¤%¤"#%-oppgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ender opp som forsker, forslår jeg at vi tar noen tverrfaglige seminarer nede på det stedet ditt, ps!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig eksotisk, Shaun! :hjerte: Men jeg kan forestille meg at det nok ikke alltid var like morsomt å gå på do for en liten jente, hvis det sto digre kuer mellom det forgjettede land - altså doen - og en tissetrengt liten stakkar!

Ja, eksotisk var det nok å møte kyr på veg til do. :ler:

Mange ganger har jeg følelsen av at jeg er vokst opp i en annen tid enn mine jevnaldrede venner. Jeg er jo vokst opp med fattige småbrukere som foreldre. Også hadde jeg besteforeldre i samme huset. Så for meg var det helt vanlig med hjemmesydde/hjemmestrikkede og arvete klær. Og jeg husker lange dager i eldhuset sammen med bestemor. I dag er det vemodig å tenke på at den store baksteovnen og den kjempedigre jerngryta der er borte. Og jeg minnes turer til fjells for å hilse på kyrne på sætra. Ja, også var det jo våronn og slått på gamlemåten. Steinplukking og hesjing var ikke noe vi ungene slapp unna. Og faktisk kan jeg å melke for hånd (men da det omsider kom melkemaskin på gården, klarte jeg å snike meg unna melkinga). Det var ikke snakk om skoleskyss heller for oss (ikke før vi begynte på ungdomsskolen). Og om vinteren var ikke skolevegen vår brøytet en gang. Så ofte måtte vi gå på ski til og fra skolen (og da tråkket vi løype selv).

Ja-ja, ikke rart at jeg har blitt litt rar... :ler:

Høres forøvrig lurt ut å bli noen dager ekstra i sommerhuset, og bli ferdig med oppgaven. Lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shaun: jeg synes du ga en fantastisk beskrivelse av oppveksten din. :)

Hold deg i sommerhuset, du pøbel. :) Nå er det ikke lenge igjen! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife

Jeg fniser for meg selv av beskrivelsene om kyr på doveien. Moren min er notorisk redd for kyr, hun slutter å puste om hun kommer i nærkontak med de. For noen år siden, men de ennå hadde utedo på hytta parkerte ei ku seg utenfor doen med moren min inne. Faren min var ute på tur, så det var ingen som savnet henne de 3 timene det tok før kua fant det for godt å gå sin vei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:rulle: over do-historien til nextlife, og :) av oppveksthistorien til Shaun. Og altså, Shaun - jeg synes ikke du er det minste rar, jeg. :) Jeg har forøvrig også vokst opp med hjemmesydde og -strikkede klær. Men det var ikke mye av verken utedoer eller kyr i blokkleiligheten i drabantbyen jeg vokste opp i. Og bortsett fra en og annen skidag, var det lite skigåing til skolen også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjodor D.
Da jeg var lita jente, var jeg sikker på at det bodde en elg (!!) nedi utedoen på hytta. Jeg var av en eller annen merkelig grunn livredd for elger, men hvor jeg fikk det fra at det bodde en i doen er litt uvisst. Så jeg måtte alltid lyse ned i doen med lommelykt (:sprettoy:) for å sjekke om det var noen elg der før jeg satte meg ned.

Skrekken gikk heldigvis over etterhvert. :ler:

Der du er fra er det vel vanlig at man titt og ofte er og roper på elgen etter en real fest, så kanskje det er forklaringen? :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rulle: over do-historien til nextlife, og :) av oppveksthistorien til Shaun. Og altså, Shaun - jeg synes ikke du er det minste rar, jeg. :) Jeg har forøvrig også vokst opp med hjemmesydde og -strikkede klær. Men det var ikke mye av verken utedoer eller kyr i blokkleiligheten i drabantbyen jeg vokste opp i. Og bortsett fra en og annen skidag, var det lite skigåing til skolen også.

Jeg er også oppvokst med hjemmesydde klær. Pluss at jeg arvet mye fra storebrødrene mine. :)

Der du er fra er det vel vanlig at man titt og ofte er og roper på elgen etter en real fest, så kanskje det er forklaringen? :filer:

Skjønner ikke hva du snakker om. :snurt:

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utedo og arvede/hjemmeproduserte klær var en naturlig del av min barndom også. Sånn var det på små gårder i "gamle dager" :fnise:

Lurer på om Englefjes er fra samme sted som meg...... der ble/blir det ropt på mye elg....... Men ikke av meg selvfølgelig :rosaengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om Englefjes er fra samme sted som meg...... der ble/blir det ropt på mye elg....... Men ikke av meg selvfølgelig :rosaengel:

Jeg er ikke så langt fra der Shaun bor. :)

Men jeg har selvfølgelig aldri ropt på doelgen. A-L-D-R-I.

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så langt fra der Shaun bor. :)

Men jeg har selvfølgelig aldri ropt på doelgen. A-L-D-R-I.

Ahhhh... da er du ikke fra samme sted som meg.

Nei jeg kan aldri tenke meg at hverken du eller jeg har ropt på elgen..... :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lener meg tilbake og digger do- og elgdiskusjonene i boken min*

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er noen trøst, har jeg samme tidsfrist som du, og vi skal lage en diger prosjektsøknad som involverer flere personer, hvor prosjektlederen er bortreist i hele neste uke. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lener meg tilbake og digger do- og elgdiskusjonene i boken min*

:fnise:

Var det ikke noe med at elger er trendy for tiden? Kanskje ikke i disse formene, men pytt. :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hvis du ender opp som forsker, forslår jeg at vi tar noen tverrfaglige seminarer nede på det stedet ditt, ps!

:tommelopp:

Jeg hadde helt oversett denne - men selvsagt skal vi det!

Og professoren min er veldig, veldig for tverrfaglighet. :nigo: Kanskje vi kan finne på et genialt prosjekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun professoren din hørte jeg forresten masse lovord om i en fest jeg var på for et par uker siden. Hun er visst helt super på rekruttering, inkludering og nettverksbygging. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun professoren din hørte jeg forresten masse lovord om i en fest jeg var på for et par uker siden. Hun er visst helt super på rekruttering, inkludering og nettverksbygging. :)

Hun er det! :rødme: jeg priser meg lykkelig for at jeg hadde vett til å be om henne som veileder, hun er helt utrolig. Og dessuten veldig dyktig, tror jeg. HUn er i alle fall publisert ca. 10 ganger mer enn neste mann på listen på instituttet vårt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...