Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest nextlife

Det var et program om champagne på NRK2 i går kveld, og da tenkte jeg på deg :)

De fortalte både historien om Dom Perignon, og ga en flott i innføring i hvordan champagne produseres, lagres, serves og nytes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...for å kommentere Ciara først: Jeg er også knallgod på nytelsesbiten. :nigo:

Akkurat nå nyter jeg rester. :skaal:

Vi er hjemme igjen. VI har hatt en nydelig helg, med flott vær, fred og ro, god mat, masse jobbing - jeg med oppgave, og pøbelgemalen med sjøsetting av storebåten, tømmerhogst og gressklipping. Jeg var med på sjøsettingen - jeg kjørte hengeren tilbake til hytta, og på tømmerhoggingen. (Jeg stod nedenfor den skrenten han hang i for å hugge trær, og ropte "vær forsiktig!!".)

Hvis jeg er flink jente denne uken, bør jeg være i rute, og klare levering av føste utkast til veileder i midten av måneden. Det betyr at hvis jeg påtreffes for ofte her inne, skal jeg jages ut igjen! :pisk:

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...for å kommentere Ciara først: Jeg er også knallgod på nytelsesbiten. :nigo:

Akkurat nå nyter jeg rester. :skaal:

Vi er hjemme igjen. VI har hatt en nydelig helg, med flott vær, fred og ro, god mat, masse jobbing - jeg med oppgave, og pøbelgemalen med sjøsetting av storebåten, tømmerhogst og gressklipping. Jeg var med på sjøsettingen - jeg kjørte hengeren tilbake til hytta, og på tømmerhoggingen. (Jeg stod nedenfor den skrenten han hang i for å hugge trær, og ropte "vær forsiktig!!".)

Hvis jeg er flink jente denne uken, bør jeg være i rute, og klare levering av føste utkast til veileder i midten av måneden. Det betyr at hvis jeg påtreffes for ofte her inne, skal jeg jages ut igjen! :pisk:

Høres ut som bestemoren min, når faren min sto i et tre med motorsag. Da han bemerket at hun ikke kunne gjøre noe fra eller til ved å stå der, svarte hun at "ej kan no i alle fall vere øyenvitne og fortelle ka så skjedde når du datt ner". :fnise:

:duskedame: for utkast i tide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elastica

...og takk for kjempefint bilde. :ler:

Vi badet ikke, men guttene hang seg i et fjellbjørketre så de ble våte i håret. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og takk for kjempefint bilde. :ler:

Vi badet ikke, men guttene hang seg i et fjellbjørketre så de ble våte i håret. .

Forklaring: Pøbelprinsessen badet på lørdag. Med våtdrakt. I 8 graders vann. Jeg fotograferte, og hun insisterte på å sende bildet til elastica-guttene, hvilket vi gjorde. :nigo: Gærne, gærne pøbelprinsessen. Mon tro hvor hun har det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Hun er supertøff! Dessuten dreide det seg ikke om noe "vasse forsiktig ut til knærne"-bading - dette var full pakke med rutsjing fra vannsklien. Eldstemann fikk stjerner i øynene da han så bildet.

Hos oss er det iskaldt i vannet elven, og da mener jeg ISkaldt. Det dumme er at det neppe blir særlig varmere i løpet av sommeren, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklaring: Pøbelprinsessen badet på lørdag. Med våtdrakt. I 8 graders vann. Jeg fotograferte, og hun insisterte på å sende bildet til elastica-guttene, hvilket vi gjorde. :nigo: Gærne, gærne pøbelprinsessen. Mon tro hvor hun har det fra?

:fryser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdriftsrapport:

:idesmil::hallo: :hallo: :hallo::sur::bond::idesmil::hallo: :hallo:

....og så KG-pause. Og så er det på'n igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink! :klappe:

:kaffekopp: til KG-pausen?

Ja, selvsagt! :hjerte: -lig takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nextlife
Fremdriftsrapport:

:idesmil::hallo: :hallo: :hallo::sur::bond::idesmil::hallo: :hallo:

....og så KG-pause. Og så er det på'n igjen. :)

Du er en flinking :) Går det greit, eller er panikkfølelsen overordnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en flinking :) Går det greit, eller er panikkfølelsen overordnet?

Takk! :blomst:

Det går ganske greit, faktisk. Jeg har jo mye igjen å skrive, men heldigvis er jeg så heldig at når teksten først kommer ut av hodet, så blir det ganske bra flyt og språklig konstruksjon på det, så jeg slipper å file på setningene mine i det uendelige.

Panikkfølelsen glimrer med sitt fravær, men jeg har begynt å sette strikse grenser for flere sosiale avtaler denne måneden. To helger i Danmark på rad er mer enn nok, synes jeg. :blink: Heldigvis kommer den ene rett etter at jeg skal levere utkast nr. 1, så jeg har ikke tenkt å ha med meg laptopen til bryllupsmiddag i nabolandet. Den skal selvsagt være med på turen, da. Jeg skal bare ta en pause fra skrivingen akkurat under vielse og selskap. :fnise:

Det blir helt sikkert noen sene netter på slutten. Den tid - den sorg.

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest nextlife
Takk! :blomst:

Det går ganske greit, faktisk. Jeg har jo mye igjen å skrive, men heldigvis er jeg så heldig at når teksten først kommer ut av hodet, så blir det ganske bra flyt og språklig konstruksjon på det, så jeg slipper å file på setningene mine i det uendelige.

Panikkfølelsen glimrer med sitt fravær, men jeg har begynt å sette strikse grenser for flere sosiale avtaler denne måneden. To helger i Danmark på rad er mer enn nok, synes jeg. :blink: Heldigvis kommer den ene rett etter at jeg skal levere utkast nr. 1, så jeg har ikke tenkt å ha med meg laptopen til bryllupsmiddag i nabolandet. Den skal selvsagt være med på turen, da. Jeg skal bare ta en pause fra skrivingen akkurat under vielse og selskap. :fnise:

Det blir helt sikkert noen sene netter på slutten. Den tid - den sorg.

Det høres jo bra ut :)

Det er fint om du tar med laptop på bryllupsmiddag, vi er jo mange som er sjempe inrisert i brylluper, og forventer stadige rapporter om dokurver, pene dyrekonstruksjoner på presangbordet og om de har råsa velkomstrdrinker :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo bra ut :)

Det er fint om du tar med laptop på bryllupsmiddag, vi er jo mange som er sjempe inrisert i brylluper, og forventer stadige rapporter om dokurver, pene dyrekonstruksjoner på presangbordet og om de har råsa velkomstrdrinker :nigo:

Selvsagt skal jeg skrive referat! :nigo:

Brudgommen er en fornuftig og veldig kvalitetsbevisst mann, så vi regner med ypperlig mat og ditto vin. Og selskapsopplegget er jo helt supert, med vielse i landlig kirke, lystsejlas på åen og påfølgende kaffe, skiftepause, bryllupsmiddag, dans og nattmat. Sjempegøy! Jeg vedder hatten min på at det blir sjampis under lystsejlasen! :hoppe: Jeg tror jammen jeg gleder meg, når jeg tenker etter. :strix:

Men dersom det er dokurver, enhjørninger, dueslepp eller rytnisk sportsgymnastikkinnslag, kommer jeg til å :dåne: . Og når jeg har våknet opp fra dåningen, skal jeg sende MMS. Jeg lover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dersom det er dokurver, enhjørninger, dueslepp eller rytnisk sportsgymnastikkinnslag, kommer jeg til å :dåne: . Og når jeg har våknet opp fra dåningen, skal jeg sende MMS. Jeg lover!

:hoho:

Lykke til med skrivingen! Ser jo ut til at du har god kontroll. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med skrivingen! Ser jo ut til at du har god kontroll. :tommelsmil:

Jeg har stavekontroll. Hvis ikke hadde jo dette gått rakt til dundas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...