Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Gjest Deception
:hoppe: Jge gleder meg også til fredag! Innimelloom dagens metodelesning og -betraktninger, så har jeg prøvd en haug med antrekk.

Velget står mellom:

1) Rosa blondekjole. Kjolen er søt, men fargen er litt feil. Typisk NoaNoa-rosa, og jeg kler best babyrosa.

2) Smalt sort seleskjørt med høyt liv. Ekte vintage - jeg har hatt det i sikkert 10 år. Egentlig OK, men det er feil lengde på det - det er nedenfor midt på leggen - og jeg er i det kritiske hjørnet idag. OG kanskje litt vel sekretær/lærerinne-på-pikeskole-aktig.

3) Svart, knekort kjole. Alt var feil med den kjolen. Kjedelig fasong, kjedelig, kjedelig. (Men sikkert helt grei for dem som liker enkle, nøytrale plagg.)

4) Eks-brudekjolen. Den er også grei. Men kanskje litt kjedelig. Funker veldig fint med blondemansjetter til, forresten.

5) Hippie-inspirert linskjørt i burgunderfarget lin. Litt bohemaktig, er glatt over hoftene, korsettsnøring bak, seler over skuldrene og to kapper. Rekker til midt på leggen. Litt ballettskjørt møter Raja - på litt pøbelaktig vis. Var ikke så verst med hvit topp og svart bolerojakke til. Men muligens litt vel outrert...?

Hjelp. Har ikke peiling. Null bimbokompetanse. :(

Alle kjoler/skjørt ble forresten prøvd med svarte tights og høye ankeltstøvletter til.

Innimellom kjoleprøvingen har jeg faktisk både skrevet og lest. Litt.

Jeg synes eks-brudekjolen høres fin ut. :) Men du kan jo også forsøke å bruke noe annet enn svarte tights som tilbehør? For eksempel til den rosa ville jeg heller hatt et eller annet brunt, hvis det er snakk om gammelrosa. Og jeg tror den fargen er fin til deg; du må ikke være så kritisk. :troest:

Jeg har ingenting å ha på meg. :grine:

Sæææærlig! Det tror jeg ikke noe på, du er jo Kjole-Fresi? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes eks-brudekjolen høres fin ut. :) Men du kan jo også forsøke å bruke noe annet enn svarte tights som tilbehør? For eksempel til den rosa ville jeg heller hatt et eller annet brunt, hvis det er snakk om gammelrosa. Og jeg tror den fargen er fin til deg; du må ikke være så kritisk. :troest:

Sæææærlig! Det tror jeg ikke noe på, du er jo Kjole-Fresi? ;)

Jeg synes også den rosa høres fin ut, og veldig deg. :) Og brudekjolen er da super.

Jeg er ikke kjole-Fresi lenger siden jeg ikke har shoppet på et år, og ebaykjolene har aldri beveget seg utenfor huset, de er fullstendig ubrukelige.

Man kan neppe ha lårkort? Men man trenger ikke fotsid? Man bør kanskje ikke ha utringet med paljetter?

Hjelp! :grine:

Jeg skulle ønske at jeg også kunne være der. :(

Jeg skulle også ønske at du var der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Jeg kommer forresten til hovedstaden en tur den 2.-3. april, og har ingen planer utover å belemre Arran med min tilstedeværelse. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer forresten til hovedstaden en tur den 2.-3. april, og har ingen planer utover å belemre Arran med min tilstedeværelse. :sjarmor:

:hoppe::kaklehone: treff? :hoppe: Jeg er hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception
:hoppe::kaklehone: treff? :hoppe: Jeg er hjemme!

Det var liksom derfor jeg la inn et døgn i hovedstaden, da. :lur: La oss håpe de fleste kaklehønene har anledning. :hoppe:

Endret av Deception
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har allerede krysset av datoen. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror forresten jeg ifører meg den kjedeligste kjolen jeg har. Rett opp og ned, uformelig som en sekk og til kneet eller litt under. Svart. Vil jo ikke overstråle hovedpersonen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception
Jeg tror forresten jeg ifører meg den kjedeligste kjolen jeg har. Rett opp og ned, uformelig som en sekk og til kneet eller litt under. Svart. Vil jo ikke overstråle hovedpersonen heller.

:ler: Med ditt sprudlende vesen og Tøffe Sko blir det nok uansett tøft. Sist jeg var på en liknende tilstelning hadde jeg vid dressbukse og skjorte, men det var fordi antrekket måtte nødkjøpes samme dag (på det andre jobbstedet), gangen før det hadde jeg 60-tallskjole i satengstoff (svart) med ballongskjørt og lakksko. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også den rosa høres fin ut, og veldig deg. :) Og brudekjolen er da super.

Jeg er ikke kjole-Fresi lenger siden jeg ikke har shoppet på et år, og ebaykjolene har aldri beveget seg utenfor huset, de er fullstendig ubrukelige.

Man kan neppe ha lårkort? Men man trenger ikke fotsid? Man bør kanskje ikke ha utringet med paljetter?

Hjelp! :grine:

Jeg skulle også ønske at du var der!

Hm. Den rosa er fin, og det D sier om tilbehør er riktig. Men det var det med sko da. :cry3: Ha'kke noen som passer til. Og dessuten er jeg helt lutfattig fordi NAV, som alltid har behandlet meg på ypperlig vis, plutselig sviktet meg totalt, og jeg vet ikke når de kan rette opp feilen og gi meg de pengene jeg skulle ha hatt, sonm de ikke klarte å oversende. Og jeg liker ikke akkurat å be pøbelgemalen om penger, heller. Og da kan jeg ikke dra på skoshopping... :grine:

Og Fresi. jeg vet ingenting og kleskoden i slike selskapet, da jeg aldri har vært med på noe slikt noe før. Er det rart jeg gleder meg?! :hoppe: Men - etter hva jeg har fått beskjed om fra velinformerte kilder... (en herværende gluping med skyhøy bimbokompetanse - og kul på magen... :lur: ) ...så er fotsid å ta i litt hardt.

Og Ludovie... jeg skulle også ønske at du skulle dit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hippieskjørtet hørtes snasent ut :sjenert:

Det er snasent! Og dessuten er det det eneste designerplagget jeg har, også. Norsk også - så det er jo veldig PK, da. Kortreiste klær. :nigo:

Hjelpe meg - jeg er håpløs når det gjelder slikt noe - altså å finne ut hva jeg skal ha på meg. Og mannen, den skurken, nekter å uttale seg. Alt han sier er : -Den er fin. -Den er fin. Og -Den er fin, den også.

Makan! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes hippieskjørtet hørtes snasent ut :sjenert:

Hvis jeg ikke ifører meg til i anledning av fredagens festligheter, så kan det hende at jeg tar det på når jeg skal spandere champis på deg om noen uker... :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife
Hvis jeg ikke ifører meg til i anledning av fredagens festligheter, så kan det hende at jeg tar det på når jeg skal spandere champis på deg om noen uker... :nigo:

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Med ditt sprudlende vesen og Tøffe Sko blir det nok uansett tøft. Sist jeg var på en liknende tilstelning hadde jeg vid dressbukse og skjorte, men det var fordi antrekket måtte nødkjøpes samme dag (på det andre jobbstedet), gangen før det hadde jeg 60-tallskjole i satengstoff (svart) med ballongskjørt og lakksko. :)

Haha, takk! :) Sko har jeg nok av, der må jeg velge mellom røde, lilla, sorte (høøøye) eller knallrosa semskede støvletter (høøye). :fnise:

Men jeg vil ha lik ballongkjole! :grine: Den hørtes utrolig fin ut.

Hm. Den rosa er fin, og det D sier om tilbehør er riktig. Men det var det med sko da. :cry3: Ha'kke noen som passer til. Og dessuten er jeg helt lutfattig fordi NAV, som alltid har behandlet meg på ypperlig vis, plutselig sviktet meg totalt, og jeg vet ikke når de kan rette opp feilen og gi meg de pengene jeg skulle ha hatt, sonm de ikke klarte å oversende. Og jeg liker ikke akkurat å be pøbelgemalen om penger, heller. Og da kan jeg ikke dra på skoshopping... :grine:

Og Fresi. jeg vet ingenting og kleskoden i slike selskapet, da jeg aldri har vært med på noe slikt noe før. Er det rart jeg gleder meg?! :hoppe: Men - etter hva jeg har fått beskjed om fra velinformerte kilder... (en herværende gluping med skyhøy bimbokompetanse - og kul på magen... :lur: ) ...så er fotsid å ta i litt hardt.

Og Ludovie... jeg skulle også ønske at du skulle dit. :)

Ankelstøvletter er vel fint? Jeg skulle gjerne hatt mine vintage grågrønne, men de er ikke helt seg selv etter at jeg gikk tvers gjennom en snøfonn med dem. :sjenert: NAV bør gå og leke på motorveien, det er da ingen grunn til at de skal knuge på DINE penger? Uhørt.

Den eneste gangen jeg har vært i slikt selskap, var det dresskode smoking. Så da hadde jeg fotsid, og den fotside er helt ubrukelig siden den er lang og smal uten splitt og gir en skrittlengde på ti centimeter. Så jeg er takknemlig for at jeg slipper å gå som en havfrue, alternativt pingvin denne gang. Jeg har noen andre kjoler, men jeg tror de er litt for pyntet for denne anledningen. Det blir nok sort, femten år gammel sekk. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det er snasent! Og dessuten er det det eneste designerplagget jeg har, også. Norsk også - så det er jo veldig PK, da. Kortreiste klær. :nigo:

Hjelpe meg - jeg er håpløs når det gjelder slikt noe - altså å finne ut hva jeg skal ha på meg. Og mannen, den skurken, nekter å uttale seg. Alt han sier er : -Den er fin. -Den er fin. Og -Den er fin, den også.

Makan! :sur:

Tjihi. Jeg har for en gangs skyld en atypisk utgave av arten, en kritisk og kreativ en med masse forslag, stylingtips og kommentarer.

Likevel synes jeg som regel at jeg gjør det best selv. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...