Gjest Ludovie Skrevet 11. februar 2009 #5161 Del Skrevet 11. februar 2009 Bokomtale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerie Skrevet 11. februar 2009 #5162 Del Skrevet 11. februar 2009 Anna i Ødemarka har jeg også lest. Jeg leste den etter å ha vært på sommerferie i ei nabogrend, jeg fant den nemlig i mormors bokhylle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 11. februar 2009 #5163 Del Skrevet 11. februar 2009 Huff og huff. Det er sånt bestemoren min leste. Jeg liker ikke denslags "reality"-litteratur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 11. februar 2009 #5164 Del Skrevet 11. februar 2009 Haha, jeg har også lest Anna i Ødemarka og boken om Tater-Milla. Grønoset og Arild Møller gjorde det stort på søttitallet i Hjemmet ved å by på denslags skjæbner. Hvem husker ikke Dankert-Anna? Grundig parodiert Unit Fives hit Salamandra i fra Nesset... "elleve unga bar ho fræm ingen rakk å fyllje fæm alle husan brænt ned før dem va bygd opp...." Men spøk til side, litt av noen kvinneskjebner. Du store tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerie Skrevet 11. februar 2009 #5165 Del Skrevet 11. februar 2009 Anna i Ødemarka har jeg også lest. Jeg leste den etter å ha vært på sommerferie i ei nabogrend, jeg fant den nemlig i mormors bokhylle. Huff og huff. Det er sånt bestemoren min leste. Jeg liker ikke denslags "reality"-litteratur. Jeg tror vi har en fellesnevner her... Kan dy meg jeg og. Men enda verre synes jeg det er med sånne "basert på en sann historie" og "NN forteller om de tunge årene og kampen mot kreften" og sånn. Gjerne avbildet med etpar bjørkegreiner foran ansiktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 11. februar 2009 #5166 Del Skrevet 11. februar 2009 Eller enda verre: "Ikke uten min datter". Joda, skjebnene er reelle nok, men jeg takler rett og slett ikke sjangeren. Men ærlig talt: Paul Auster har en roman--Man in the Dark, som jeg fortsatt ikke har lest. Det er litteraturen sin, det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #5167 Del Skrevet 11. februar 2009 Eller enda verre: "Ikke uten min datter". Joda, skjebnene er reelle nok, men jeg takler rett og slett ikke sjangeren. Men ærlig talt: Paul Auster har en roman--Man in the Dark, som jeg fortsatt ikke har lest. Det er litteraturen sin, det. Ligger den i skal-lese-snart-bunken hjemme hos deg, eller venter den hos bokhandleren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 11. februar 2009 #5168 Del Skrevet 11. februar 2009 Den er hittil ikke innkjøpt. Jeg har et gavekort på 300 kroner på Notabene () i sekken, men klarer aldri å somle meg dit. Min neste i lesebunken tror jeg er The Enchantress of Florence av Rushdie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 11. februar 2009 #5169 Del Skrevet 11. februar 2009 Eller enda verre: "Ikke uten min datter". Den har jeg faktisk også lest og ja, den er enda verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerie Skrevet 11. februar 2009 #5170 Del Skrevet 11. februar 2009 Tror jeg så filmen jeg. Iallfall sånn halvveis. Svigermor anbefalte meg å lese den. Hun er med i en eller annen bokklubb hvor hun får tre romaner som er kokt ned slik at de får plass i et bind, kan det stemme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 11. februar 2009 #5171 Del Skrevet 11. februar 2009 Bokomtale. Burde ikke noen nevne Oddgeir Bruaset i denne forbindelse? Jeg kan påta meg oppgaven. Det hadde forresten vært en fin kombinasjon. "Der ingen kunne tru at nokon kunne bu, selvsagt i billedskjøne omgjevningar, men i harde kår." Jeg leste om Dankert-Anna i Hjemmet da jeg var liten. Det gjorde stort inntrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 11. februar 2009 #5172 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg har Moon Palace liggende på hytta. Anbefales? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 11. februar 2009 #5173 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Tror jeg så filmen jeg. Iallfall sånn halvveis. Svigermor anbefalte meg å lese den. Hun er med i en eller annen bokklubb hvor hun får tre romaner som er kokt ned slik at de får plass i et bind, kan det stemme? Det er Det beste/Readers Digest, det! Men det er en eller annen bokklubb som baserer seg på Sannferdige Historier fra Virkeligheten..... velbekomme! Endret 11. februar 2009 av eilan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mummi* Skrevet 11. februar 2009 #5174 Del Skrevet 11. februar 2009 Med hjemmelagede dokurver fra Jenny Endresen. Dokurver er s y k t, hører dere! Tror jeg så filmen jeg. Iallfall sånn halvveis. Svigermor anbefalte meg å lese den. Hun er med i en eller annen bokklubb hvor hun får tre romaner som er kokt ned slik at de får plass i et bind, kan det stemme? Det høres ut som Det Beste (Reader's Digest) bokklubb som min pappa hadde på 60-tallet. Eksisterer det fremdeles? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 11. februar 2009 #5175 Del Skrevet 11. februar 2009 Jeg leste om Dankert-Anna i Hjemmet da jeg var liten. Det gjorde stort inntrykk. Jeg også! Hun måtte spise råtten fisk med mark, det er det sterkeste jeg husker fra den livshistorien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #5176 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Dokurver er s y k t, hører dere! Betyr det at det ikke blir dokurver i LilleMy's bryllup? @ Alle dere som leser i boken min, men ikke i Mummi sin: Mummis datter, lilleMy skal feire bryllup i år. På det som må være et av verdens mest fantastiske steder å feire bryllup, tror jeg. :rødme: Og på en årstid hvor det er eventyrlig vakkert på akkurat det stedet. (Jeg var på biltur dit i fjor på den tiden, nemlig...) På akkurat det stedet tror jeg forøvrig at ferdaskrin med alle nødvendigheter i inne på do nok er mye mer korrekt enn en vanlig Jenny-dokurv, forresten. Endret 11. februar 2009 av pøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 11. februar 2009 #5177 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Jeg har Moon Palace liggende på hytta. Anbefales? Jo, det mener jeg å huske. Det er en veldig intrikat historie-i-historien, og altså typisk Paul Auster. Derimot var jeg mindre begeistret for den kritikerroste Music of Chance. Endret 11. februar 2009 av Deception Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 11. februar 2009 #5178 Del Skrevet 11. februar 2009 Haha, jeg har også lest Anna i Ødemarka og boken om Tater-Milla. Grønoset og Arild Møller gjorde det stort på søttitallet i Hjemmet ved å by på denslags skjæbner. Hvem husker ikke Dankert-Anna? Grundig parodiert Unit Fives hit Salamandra i fra Nesset... "elleve unga bar ho fræm ingen rakk å fyllje fæm alle husan brænt ned før dem va bygd opp...." Men spøk til side, litt av noen kvinneskjebner. Du store tid. Nå fikk jeg lyst til å lese om Anna. Jeg husker jo Hjemmet-historiene, om enn noe vagt. Jeg er en avviker, jeg elsket nemlig ukeblader og særlig historiene fra virkeligheten da jeg var liten. I mitt hjem fantes ikke denslags, så da jeg kom til andre var jeg fortapt og asosial og forsynte meg av ukebladene uansett selskap. Eller enda verre: "Ikke uten min datter". Jeg er ikke så glad i sjangeren etter at jeg ble voksen, det må jeg tilstå. Jeg har lest den nevnte boken, men den var jo passe skrekkelig. Det eneste jeg leser av denslags nå er innen en viss nisje som har med jobb å gjøre, og de er ofte veldig interessante (om enn ikke rent litterært sett. ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 11. februar 2009 #5179 Del Skrevet 11. februar 2009 Da jeg jobbet som pleieassistent på et sykehus her i byen, for tjue år siden var slike bøker en hit i samtalene på vaktrommet, akkompagnert av is med peanøtter og nonstop. Nå leser de nok bare Bedre Helse og iForm og spiser rå broccoli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 11. februar 2009 #5180 Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Bøker fra virkeligheten kan være fascinerende, men appellerer samtidig veldig til kikkeren og å rulle seg i andres elendighet. Det verste jeg vet, er når de som leser slike bøker ikke ser dette selv, og arguementerer hardt for at det er "lærerikt" osv. (Og jeg mener med dette selvsagt ikke at jeg aldri har lest slike bøker selv) Endret 11. februar 2009 av Donpedro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå