Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg elsker lister!

*står frem*

Nå har jeg gått til innkjøp av en liten notisbok til fjellet. Der noterer jeg ned alle ting vi trenger fra gang til gang. Kjempesmart. Svigermoren min fnyser imidlertid av meg. Men jeg ser jo resultatet av innkjøp etter innfallsmetoden som hun praktiserer når hun skal til sin hytte; det ender med et lager med 120 toalettruller, men ikke noe kaffe.

:sprettoy:

Det var smart, Elastica! Mamma har i alle år praktisert lister som hun henger opp på korktavla på kjøkkenet hjemme. Og det funker jo. Men jeg øyner en mulighet til å kjøpe en søt/pen liten bok. :lur:

Pøbelsara, jeg drømte om deg/oss i natt. :Nikke: Vi var på en interiørgaveklærtingogtangbutikk som hadde utrolig mye fint, og du skulle sett den vakre grønne kysa jeg kjøpte. :hoho: Vi var skjønt enige om at den var et varp og et helt utrolig klesplagg jeg bare ikke kunne la gå fra meg. Jeg ser den helt klart for meg enda og kan bare konstatere at klessmaken min i søvne og i våken tilstand er veldig forskjellig. Alt det andre vi titta på var fint da, og jeg er enig med drømmemeg om at jeg absolutt må tilbake til den butikken senere. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lister i hodet - for det meste.

De er detaljerte og lange. :sprettoy:

Jeg kjører en fin kombo. Skrive lang og detaljert liste som jeg så glemmer å ta med til butikken (sikkert fordi jeg ikke har en liste hvor jeg har oppført 'Husk handleliste'). :fnise:

Men! Da husker jeg hva jeg skal ha likevel. Det blir litt som effekten av kollokvie på grunnfag (en skriver alt selv, får ingenting med seg, husker).

Dopapir gjør rett og slett ikke samme nytten.

Det kommer an på hvor man bor. :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@eilan: Jeg kan da kjøre inn til campus for en :kaffekopp: ! Når passer det? :lur:

Er der onsdag, torsdag og fredag denne uka!

Og så :ler: litt av Faeriedrømmen. Det er så artig at vi driver og drømmer om hverandre. For meg er det et tegn på at vi betyr noe i livene til hverandre.

Planer for vinterferien, da? Du burde jo få brukt den der rosa forsinkede skibuksen din litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: av prinsessens definisjon på juks :ler:

Kjekt å skrive ned når en går tom for basisvarer. Spesielt på hytta, ellers blir det fort borte.

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest O-Ren Ishii
Pøbelprinsessen kommer inn på kjøkkenet, ser kokeboken, og sier: "Bruker du BOK?!? Pappa! - Mamma jukser! Hun kikker i boken for å finne ut hvordan man skal gjøre det!"

Herlig! :ler:

Jeg har generell listefobi, det ble derfor ikke skrevet ei liste til bryllupet vårt (som ble bestemt, planlagt og avholdt på 7 uker). Jeg ordnet alt selv, fra invitasjoner til mat og kaker, og både min mann og min mor som skulle trø til dse siste dagene var fortvilet over at alle lister kun fantes inne i hodet mitt :ler:

Jeg er imponert! :tommelsmil:

Vi har imidlertid valgt å legge bryllupet vanskelig til, og det er mye av logistikkmessig art som må på plass. Det er lurt å arrangere bryllup på et sted uten telefondekning og bilvei, nemlig. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
Det er lurt å arrangere bryllup på et sted uten telefondekning og bilvei, nemlig. :ler:

Der ingen kunne tru at nokon kunne gifta seg? Med Oddgeir Bruaset som vigsler, antar jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ingen kunne tru at nokon kunne gifta seg? Med Oddgeir Bruaset som vigsler, antar jeg?

Det høres ut som et bryllup helt i min gate. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Det høres ut som et bryllup helt i min gate. :sjarmor:

Med hjemmelagede dokurver fra Jenny Endresen. :lur:

:hoho:

Jeg skjønner at vi har en hel bryllupsmafia rede til å hjelpe til med alle de viktige detaljene. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å få sendt pakke til deg senest på lørdag. Går det bra? :sjenert:

Selvsagt! :biggrin: Men jeg vil gjerne vite hva du vil ha tilbake igjen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Det må jeg si! :fnise:

Den står i bokhyllen på mine foreldres hytte. Den er jo en litterær perle som formelig flommer over av fantastiske karakterer og setninger som : "Han satte i en vanvittig latter som endte i et rasende skrik."

Mamma kjøpte hele serien av en omreisende bokselger en gang på tidlig 60-tall. I følge min far, må bokselgeren ha vært skikkelig smashing - fordi alle damene i nabolaget kjøpte den serien.

Jeg leste hele serien en regnfull sommer på 70-tallet - jeg antar at jeg var 11 - 12 år den gangen. Jeg har jo alltid vært en lesehest, og regner med at jeg startet på den fordi jeg hadde lest absolutt alt annet vi har i hyllene der oppe. I nøden spiser fanden fluer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie
Jeg har jo alltid vært en lesehest, og regner med at jeg startet på den fordi jeg hadde lest absolutt alt annet vi har i hyllene der oppe. I nøden spiser fanden fluer.

Av samme grunn har det seg at jeg har lest Anna i Ødemarka. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...