Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Håper du blir bedre av forkjølelsen snart. :kose:

Thank you, Shaun! Jeg blir nok det. :) I dag er det jo fredag, og jeg har hørt at champagne er så bra mot forkjølelse. :skaal: Eller c-vitaminer....

post-321-1232110198_thumb.jpg

Sjæbbisjikk og alt!

Fantastisk nydelig, eilan. Men jeg hadde ikke hatt hjerte til å bruke den - bortsett fra kanskje til å ha salvie eller andre krydderutrer oppi. Plastbøtte funker sikkert det også. :lur:

:vinke: Pøbelsara

Høres ut som du har hatt en fin uke i felten, men synd du skulle bli forkjølet da :troest:

Ta vare på deg selv og god bedring :klem:

Takk, Ulva! Jeg skal ta det litt med ro i helgen. :nigo:

Forpleiningen høres jo strålende ut. Hvor i alle dager har du vært? *nysgjerrig*

Utrolig dumt at du skulle bli syk nå da. Er du sikker på at sommerhus i vinterland er det rette for en forkjølet og travel pøbel?

For å ta det siste først - nei, jeg er slett ikke sikker på at sommerhuset er det beste sted å oppholde seg for meg alkurat nå. Men jeg har avtaler å forholde meg til - og arbeid jeg veldig gjerne skulle blitt ferdig med. SÅ da drar jeg uansett. Hvis jeg blir sykere, får jeg heller forholde meg til det når den tid kommer. :)

Hvor jeg har vært? På Østlandet, i en av de lange dalene som går fra nord til syd med store elver i, i en kommune med lite folk og mye natur og masse plass. Jeg har studert.

:lur:

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Deception

God bedring, Pøbelsara. :) Du må passe på deg selv, så du ikke får lungebetennelse nå. Jeg vet forresten alt om forkjølelser, for jeg tok med meg en ned til Karibien, og har tatt den med meg hjem igjen, også. Men legen kunne ikke høre noe da han lyttet på lungene mine i går, så det er mer irriterende enn farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Feil kafé-bord-historien er ikke så veldig spennende, egentlig. Shaun skulle besøke slekt i "min" by, jeg plukket henne opp på togstasjonen og vi tok en kaffe sammen før hun ble plukket opp av slektningene (som forøvrig fikk full rapport om hvem jeg og mine forfedre er/var slik at de kunne godkjenne meg, hvis jeg ikke husker feil. Lite sted må vite.). I tidlige morgenstunder er kaféutvalget i denne byen heller dårlig, vi satset på den som var åpen, fant oss et bord (vi var de eneste gjestene) og kjøpte det vi skulle ha. Etter en stund kom det flere gjester, de tittet rart på oss og satte seg ved bordet like ved. Etterhvert kom flere kjente av disse, de tittet like rart på oss men satte seg nå ned. Etterhvert (over)hører vi av samtalen deres (som ikke var spesielt diskret) at vi har tatt denne gruppens STAMBORD :sjokk: . Vi ba selvfølgelig så ydmykt om unnskyldning og satt akkurat så lenge som vi hadde tenkt. :fnise: Jeg har passert denne kafeen flere ganger senere og disse folkene sitter alltid ved dette bordet.

Og nei, denne kafeen har ikke spesielt god kaffe, men har bakeriutsalg. Den ligger like ved kirken så anbefales spesielt på lørdager hvor man kan sitte og se på brudeparene når de kommer ut på trappa etter at brudeseremonien er over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Faerie! :hoppe:

Jeg har hørt historier om at gamlekara i NRK har et tilsvarende stambord i NRK-kantinen, men at uerfarne nyansatte i alle fall blir advart der, dersom de prøver å sette seg.

Så bra at dere ble sittende. :fnise: Så lenge bordet ike var behørig merket med et reservert skilt, var dere jo i deres fulle rett, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke:

Gamlekara på jobben min har faste plasser. :fnise: Heldigvis jobber noen av dem 60/40 så enkelte dager i uka kan vi sitte akkurat hvor vi vil. Lucky us. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Deception
Den ligger like ved kirken så anbefales spesielt på lørdager hvor man kan sitte og se på brudeparene når de kommer ut på trappa etter at brudeseremonien er over. :)

Var det en "freudian slip", dvs. at den lot ditt sanne jeg skinne gjennom? :fnise:

Men stambord er skumle greier, jeg klarte som fersk i lærergjerningen å sette meg på samme bord som de tøffe mannfolkene, men tror jeg ble sett på som et irriterende element siden jeg ikke føk unna med en gang. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vel vi har ironisert veldig over begrepet brudeseremoni før. Vistnok lansert av en vordene brud på KG. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i byen har jeg observert at enkelte bort er "merket" med små skilt eller liknende, så sånn at stakkars nykommere ikke skal sette seg på feil bord i vanvare :ler:

Håper du har fått en helg med avslaping og hvile pøbel, og at du er frisk og rask igjen til nye feltstudier :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Dere kan bare beholde snøværet der sør. Jeg har ikke noe ønske om at det skal komme hit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På La Closerie des Lilas (Syrinstølen) på Montparnasse, Paris hadde Hemingway, Picasso, Apollinaire, Sartre osv egne skilt på sitt faste bord. Men det er fritt fram nå ... :fnise:

Du har sikkert forlengst dratt avgårde til nye eventyr i felten, men ønsker en fin uke til deg i alle fall. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...