Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Kjære alle sammen! Et riktig godt nytt år til alle dere også! Jeg har begynt på en dagbokrunde med nyttårsønsker, men det tar litt tid - det Virkelige Livet må jo leves litt innimellom, det også. :)

2008 har vært et fint år. Jeg har blitt kjent med alle dere, søte, morsomme KG-jenter. :klem: Noen av dere har jeg truffet helt på ordentlig også, og jeg setter utrolig pris på KG-venninnene mine, både kaklehønene og jentene i ulveboken. :klemmer:

Dessuten er har jeg endelig funnet ut hva jeg skal bli. :nigo: Alle advarsler om det uforutsigbare livet i Akademia har ikke skremt meg - i verste fall kan jeg jo falle tilbake til erfaringene jeg har med både ledelse og forvaltning og klinikk. Men akkurat nå er målet å virkelig å stå på og gjøre veldig bra på oppgaven min, slik at jeg kan forte meg videre mot en doktorgrad så fort som mulig. Jeg er sikkert litt gal, men what the heck, lizm. Jeg har veldig, veldig lyst, og økende tro på at jeg kan klare det, så da er det bare å jobbe på. Og om 10 dager bærer det ut i felten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Pøbelsara!

Var så koselig at du var innom dagboka mi og kalte meg kjære. Kjente jeg ble litt ekstra glad av det. Og det er noe av det jeg liker best ved deg - det at du på enkelt og naturlig vis klarer å få andre til å føle seg litt ekstra verdigfull. Er egentlig ikke lenge siden jeg ble kjent med deg. Har jo sett deg her og der i dagbøker og forum, men det er først i det siste at jeg har fått kontakt med deg. Og jeg gleder meg til å følge deg gjennom 2009. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

Som alltid blir jeg imponert når jeg leser om dine planer og mål, og utrettelige innsats for å få det til å skje :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødkinnet pøbelsara i turbukse og Dale-genser sjekker inn.

Vi har gått på skøyter på fjordisen i flere timer! :rødme: Jeg elsker å gå på skøyter - og jeg elsker barfrost og lav vintersol. Kombiner disse tingene, og det blir en perfekt ettermiddag for pøbelfamilien.

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære alle sammen! Et riktig godt nytt år til alle dere også! Jeg har begynt på en dagbokrunde med nyttårsønsker, men det tar litt tid - det Virkelige Livet må jo leves litt innimellom, det også. :)

Det høres veldig kjent ut, spesielt siden jeg er så ambisiøs at jeg forsøker å oppdatere meg på alt som har skjedd i romjula i samme slengen. Snakk om evighetsprosjekt :fnise:.

Håper 2009 blir et fantastisk år for deg, og at du kommer mange skritt videre på veien mot målet om en forskerkariære. Det er når man tør å satse på det man virkelig ønsker at man kjenner man lever. Men det er jammen ikke alltid enkelt å følge hjertet, selv om det ganske sikkert er riktig. Godt nytt år til deg, jeg er veldig glad for at jeg har fått bli kjent med deg, bo hos deg, dra på tur med deg, og ikke minst at du har delt raust av kloke ord og egne erfaringer. Det siste har vært spesielt godt siden graviditet og nært forestående familieforøkelse er nytt terreng for meg. Håper vi får muligheten til å møtes også i 2009 :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skøyter på fjordisen er herlig. Men du har vel fått med deg hva Isoppsynet sier...?

Vi har fulgt med, og var litt oppgitt på nyttårsaften, da vi så folk ute på isen med barnevogn på tross av altfor tynn is - da meldte de 6 cm. Nå har det vært så kaldt at det nok er adskillig tykkere is, og vi traff noen isfiskere som meldte om 15 cm. tykkelse bare noen meter fra land - så da tok vi sjansen. Skikkelig gærne :nigo; - men det var mye folk ute, og ikke et knirk og høre, eller en råk og spore noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, håper dere har med ispigger da. Folk har gått i flokk på isen ikke langt fra der jeg jobber også, og ikke langt unna er en stor råk (som antakelig er frosset over nå, men med tynn is).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen pøbel :)

Er du tidlig oppe den siste fridagen i jula?

:jepp: Her må man nyte de siste timene ferie i fulle drag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, håper dere har med ispigger da. Folk har gått i flokk på isen ikke langt fra der jeg jobber også, og ikke langt unna er en stor råk (som antakelig er frosset over nå, men med tynn is).

Huff - nå følte jeg meg litt uansvarlig her. :flau: Vi har både ispigger og tau. Dessuten er jeg ganske overbevist om at isen vil bli merket i morgen. Det har jo vært så kaldt i mange dager nå, og det har heldigvis ikke vært noen uhell.

Og derfor tror jeg vi tar en tur på isen i dag også. Det er jo helt magisk der ute. Men vio er hverken eventrylystne eller dumdristige, så vi holder oss langt unna elvemunninger og sund mellom øyene. 15- 20 meter fra land mellom Båtstøjordet og Høvikodden er planen for dagen.

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skøyter på fjordis er rett og slett noe helt annet enn hvilken som helst annen is. Man kan liksom gå og gå. Jeg er gift med en som synes slikt er fullstendig uansvarlig (uansett hva Isoppsyne mener), så ingen fare for at det blir noen tur på oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt misunnelig på skøytemulighetene ja. Vi pleier å gå når det er fin is på vannet like ved her vi bor. Gidder ikke små sprøytede baner og sånn, men når man kan gå et stykke uten å måtte snu hele tida så blir det noe annet. Nå er det tykk sne på vannet vårt, det krever ganske sjeldne værforhold for at isen skal bli sikker samtidig som den er snøfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de få tingene jeg savner fra der jeg bodde før er isen. Jeg bodde rett ved et stort vann. Og det var islagt store deler av vinteren. Ikke at jeg gikk så mye på skøyter. Men jeg var ofte nede på isen og pilket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat kommet tilbake. Det var vakker lav januarsol over isen, og vi ble helt til solen hadde gått ned. Masse folk - de eldste jeg så, var nok godt over 80, de skøytet avsted hånd i hånd - det var nydelige forhold - kjempedeilig og morsom mosjon! Og veldig sosialt, også. Folk ble helt unorske og smilte og hilste til fremmede der ute på isen. En fin dag! :rødme:

Og nå har pøbelprinsessen og jeg satt pizza- og brøddeig. *stolt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...