Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk trappestige til jul - så nå kan jeg male ferdig kjøkkentaket - uten å brekke flere ribben, tror jeg.

Jeg fikk ny telelinse til kameraet mitt, og ny PC på deling med pøbelprinsessen. Også fikk jeg mat og penger og diverse velværeprodukter og lys og lysestaker og kaffe og masse annet.

poff*

Maten var veldig god, og det er masse rester igjen.

I morgen skal vi ha selskap med hele pøbelfanilien, pøbelvenner og den gjestende superheltfamilien fra småbyen. Jeg håper folk spiser veldig mye, fordi jeg har veldig, veldig mye mat på lur.

Men nå skal jeg har meg litt julebrus og en lefse med sylte. :nigo: Og etterpå skal vi på gedigen frokost hos foreldrene mine.

Vennligst ikke siter dette innlegget - jeg kommer til å slette...

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang det uleselige du kommer til å slette har jeg et tilsvarende problem, men hakket nærmere i slekt. Jeg må fordøye det litt mer før jeg ser råd for å sette ord på det. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Vi har et soverom (det såkalte kontoret) dedikert til den slags, og det fungerer foreløpig etter hensikten, men vi har ikke møtt samme type problemstilling, selvsagt. ;)

Men jeg fikk en idé til neste års julegaver.

Spøk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har forsåvidt en gang hvor vi planlegger å henge opp gamle slike bilder. Av den typen som avbilder alvorlige kvinner og menn i sine fineste klær, i sorthvitt.

Jeg må beskrive andre steder, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Jeg fikk ikke med meg problemstillingen. :grine: Men kanskje jeg kan se noe i rl? :lur:

Forresten håper jeg du har lest pm'en jeg har sendt deg. Minsten kastet opp i gangen hjemme rett etter hjemkomst fra familieselskap. Så nå er det tre som er syke. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du har hatt en fin julefeiring med familien. Skulle gjerne ha vært med både på lillejulaften og samme med dere i dag, jeg er så veldig glad for at jeg har møtt deg og de andre kaklehønene, og synes det er skrekkelig upraktisk å bo så langt unna når dere møtes på cafe. Ha en fortsatt fin romjul :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elastica

Tusen takk for sist! :klem: Det var synd at ungene ikke kunne være med, men det var veldig hyggelig å treffe deg og dine. :klem: Vi får ta igjen det tapte til sommeren. Kanonspretterten ligger med øreverk, og eldstemann har feber. Minsten insisterer på at han er syk, men han virker ærlig talt ganske frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for sist! :klem: Det var synd at ungene ikke kunne være med, men det var veldig hyggelig å treffe deg og dine. :klem: Vi får ta igjen det tapte til sommeren. Kanonspretterten ligger med øreverk, og eldstemann har feber. Minsten insisterer på at han er syk, men han virker ærlig talt ganske frisk.

Stakkars minsten, han føler seg sikkert helt utenfor. God bedring til alle syke gutter, og tusen takk for hyggelig besøk. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hvordan laget du forresten risottoen?

Risottooppskrift følger etterpå - nå må jeg hente den lille pøbelprinsessen hos en venninne.

Tror aldri jeg fikk den risottooppskriften jeg? :klø: Tror du kanskje du kunne hatt tid til å finne den fram nå i disse travle romjulstider? Jeg leter etter noe godt å servere på nyttårssaften se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, Faerie - jeg skal forsøke meg på den risotto-oppskriften....

Mål opp risottoris tilsvarende det antall posjoner du skal ha. (Der kom jeg meg pent unna det faktum at jeg aldri måler noe av det jeg har oppi grytene når jeg lager mat. :nigo: )

Jeg laget sopprisotto den gangen, tror jeg, og bløtet derfor en passende mengde tørket sopp i varmt vann.

Finhakk to sjalottløk og minst 2 fedd hvitløk, surr det i litt olje til det er blankt - tilsett derett risottorisen, og surr videre. Tilsett den oppbløtte soppen, og bløtevannet til kjelen, og kok under stadig omrøring, mens du tilsetter væske hele tiden - jeg bruker hvitvin og kraft - eller bare vann, hvis jeg mangler kraft.

Når risen er al dente, rør inn revet parmesan, noen klatter med smør og litt grønne krydderutrer. Bladpersille er fint, timian passer fint til skogsopprisotto.

værsågod å spis! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler::hug: En ekte pøbelsaraoppskrift. :ler:

Tusen takk. Nå må jeg bare våkne, forsøke å få meg selv presentabel, få unger i klær, spise frokost og få oss til byen før butikkene stenger klokka 16. Polet stenger sikkert før og der skulle jeg også vært. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble forresten sparket ut av min egen seng i dag. :blink: Illsinte seksåringer som i halvsøvne sparker mammaene sine og krever at de (mammaene) står opp, er ikke mye moro. Nå er jeg sur og lei, og har lyst til å kjefte på noen, og evt. kaste ut juletreet.

Men snart skal vi ut på skøyter. Jeg tror jeg venter med å surte/kjefte mer til etter at vi har vært ute. Kanskje frisk luft og mosjon er det jeg trenger?

sutrehilsen fra

ps

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...