Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Jeg er en modig, modig kvinne, og farger selv - men det er egentlig fordi alle frisører alltid klager over at jeg har alt for langt hår. :blink:

Moi? :engel: Sa ikke at det var for langt, men litt slitt i tuppene den gangen jeg klipte det....

Forøvrig fikk jeg gode bobler i lønn. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moi? :engel: Sa ikke at det var for langt, men litt slitt i tuppene den gangen jeg klipte det....

Forøvrig fikk jeg gode bobler i lønn. :sjarmor:

Nei, du er det hederlige unntaket, faktisk - de andre, ikke-akademia-frisørene jeg har vært hos, pleier å stønne oppgitt, nemlig. Er det mulig å bestille en time på nyåret, forresten? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er det hederlige unntaket, faktisk - de andre, ikke-akademia-frisørene jeg har vært hos, pleier å stønne oppgitt, nemlig. Er det mulig å bestille en time på nyåret, forresten? :nigo:

Klabert det, vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nitrist møkkavær, og jeg har sovet lenge (dvs. til 8.30 :fnise: ), vasket badet og ellers ingenting. Pøbelgemalen og pøbelprinsessen er på gaveekspedisjon - jeg er spent på hva de finner på til meg. :lur: Dessuten er jeg spent på om pøbelgemaen klarer å unngå et besøk i lekebutikken som var ønsket av pøbelprinsessen. Pøbelprinsessen + lekebutikk = mer skrot og rot i Pøbelheimen. Og det vil jeg ikke ha!! :grine: Særlig ikke med tanke på at det er fire dager til julaften, og jeg regner med at lekebeholdningen blir utvidet ganske myte den dagen.

I mitt neste liv skkal jeg bli antimateriallistisk hippie-filosof.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception
I mitt neste liv skkal jeg bli antimateriallistisk hippie-filosof.

Ja, man kan jo drømme. :fnise: Jeg tenker også at jeg bare vil ha få, men nøye utvalgte ting, men jeg føler meg motarbeidet stadig vekk, til og med av meg selv. Det er vel noe med at man blir bombardert med fristelser fra alle kanter konstant. :)

Her har været klarnet litt opp, og himmelen er nydelig mørkeblå mot de hvite fjellene (vi bor jo høyt slik at vi har flott utsikt), men til gjengjeld er mye av snøen borte, og veier og gater isete og ekle. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det forøvrig grått og mørkt og nitrist regnvær - og all snøen er borte. :tristbla:

Og ikke har jeg utsikt til vakre fjell, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen pøbelsara! Jeg har ikke engang dusjet ennå - alt jeg har gjort er å drikke kaffe og eplejuice, og snart skal jeg spise et par knekkebrød.

Jeg har tenkt å lage leverposteien din i morgen, men jeg finner ikke igjen oppskriften! :grine: Husker du hvor du postet den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggnog (litt for sent til Arrans nabofest, men dog....)

* 4 cups half-and-half

* 2 cups whole milk

* Dash allspice

* 1/2 cup sugar

* 5 egg yolks

* 1 cup brandy

* 1/2 cup spiced rum

Directions

Combine the half-and-half, whole milk, allspice and sugar in a large saucepan and heat until steaming.

Whisk the egg yolks in a small bowl and ladle some of the hot mixture into... Read More the bowl while whisking constantly. Then whisk the tempered egg mixture back into the remaining hot liquid. Stir until mixture coats the back of a wooden spoon, then place immediately into an ice water bath. Once it has cooled down to room temperature, add liquors and chill. Serve very cold.

jeg liker ikke Eeg nog så lykke til og GOD JUL.

Takk til min kjære svigerfetter i California som har sendt meg denne oppskriften på Eggnog. Jeg tror faktisk jeg foretrekker gløgg....

Jeg er forøvrig imponert over norsken hans. Han er gift med min kusine som emigrerte som treåring, og har aldri vært i Norge.

@Loduvie - jeg skal lete i mine notater. Var det kyllingleverposteien, eller vanlig leverpostei?

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Loduvie - jeg skal lete i mine notater. Var det kyllingleverposteien, eller vanlig leverpostei?

Vanlig leverpostei. Tusen takk! :)

Jeg har søkt i både den nåværende og den forrige dagboken min uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppdaget at antall julegaver har økt betraktelig i år, og enda er ikke alt i hus... :sjenert:

Er vel sånn det er å få barn :ler:

God jul :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppdaget at antall julegaver har økt betraktelig i år, og enda er ikke alt i hus... :sjenert:

Er vel sånn det er å få barn :ler:

God jul :hug:

Huff - ja, det er sånn å få barn, og jeg har fått fullstendig gaveskrekk i år, jeg. :blink: Jeg leste i Dagbladet at et norsk barn får ca. 10 kg. julegaver hver. Hjelpe og trøste! :blink: Og her snakker vi om barn som har det meste av alt allerede. Det er utrolig hyggelig at folk vil kjøpe noe til barna, og det merker jo dere nå :) - men gudbedre så mye rot det blir! (Av dette innlegget an du lese at jeg nå i flere dager har forsøkt å rydde huset, men fortsatt ikke er i mål... :fnise: )

Håper dere får en superhyggelig første jul med lillegutt, Jente79! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei pøbelsara. :)

Har du funnet leverposteioppskriften? Jeg skjønner forresten ikke hvorfor jeg ikke klarer å finne den, verken her eller i noen av dagbøkene mine. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei pøbelsara. :)

Har du funnet leverposteioppskriften? Jeg skjønner forresten ikke hvorfor jeg ikke klarer å finne den, verken her eller i noen av dagbøkene mine. :klø:

Jeg kan skrive den ned om ca. 3 strakser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er en smule forsinket i forhold til de tre straksene jeg skisserte for en god stund siden. Vi fikk besøk og har byttet noen julegaver.

Leverpostei:

400 gr. svinelever

150 gr. svinekjøtt, ikke for magert

3 - 4 rensede ansjos

1 liten løk skåret i båter

4 ss. hvetemel

2 store eller 3 små egg

2 dl. melk eller kaffefløte

1 ts. merian eller timian

1 ss. salt

pepper

tynne spekkskiver til formen.

Skyll leveren og del kjøtt og lever i ganske store biter. Dette males sammen med løk og ansjos en til to ganger i kjøttkvern. Rør inn hvetemel, melk/fløte, egg og krydder, og smak røren godt til. (Stek en prøvekake.)

Kle en avlang form med spekkskiver, eller smør formen godt! Stekes på 160 grader i vannbad i 45 - 60 minutter.

Den er veldig god. Da jeg laget den sist, kvernet jeg noen skiver bacon sammen med kjøttet. Det var veldig namnam!

:spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal forresten ta med noen vedkubber, gløgg, pepperkaker og lefse med sylte på til nærmeste strand etterpå. Vi skal ha solsnubål i vannkanten. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Elastica
Vi skal forresten ta med noen vedkubber, gløgg, pepperkaker og lefse med sylte på til nærmeste strand etterpå. Vi skal ha solsnubål i vannkanten. :hoppe:

Det hørtes koselig ut! Og jeg kan tenke meg hvor det er. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

:vinke:

Jeg har vært innom deg 2 ganger før og fant ut at det var på tide med en ny visit.

Har ikke tid til å lese gjennom dagboka de nå, da jeg har begynt å lese gjennom ei annen her inne på KG. Den boka vekser så fort. Kanskje jeg er ferdig til neste jul. Det er målet iallefall.

Ønsker deg en nydelig mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå - det har vi pleid å ha noen ganger "hjemme" - *misunnelig*

Ellers er sola vekke "hjemme" i noen uker midt på vinteren, pga. feilplassert fjell. På skolen der moren min jobber, pleier de å feire solas gjenkomst med et stort bål. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...