Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært til veiledning - det var superfint. "This is very good writing" sa veilederen min om det jeg produserte i Thailand. :hoppe:

Dessuten har jeg bestemt meg for hva jeg skal gjøre med dum fillesak. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg vært til veiledning - det var superfint. "This is very good writing" sa veilederen min om det jeg produserte i Thailand. :hoppe:
Så bra! :hoppe:

Dessuten har jeg bestemt meg for hva jeg skal gjøre med dum fillesak. :lur:
Kakleblogg? :lur:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er superflink :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er på tide å skrive litt om Thailand. :) Vi hadde en utrolig deilig, lat ferie, så jeg tenkte jeg skkulle bryte god kaklehønereisebrevtradisjon, og dele skriveriene mine opp i temaer, istedet for dag for dag. :)

Ut på tur, aldri sur. Det er veldig langt å reise til Thailand! Da vi dro ned i fjor, mellomlandet vi i ett av de forente arabiske emiratene både på vei dit og på vei hjem. Denne gangen ble vi gledelig overrasket over at vi faktisk skulle fly direkte ned. Jeg elsker å sitte ved vinduet når vi er ute og flyr, og denne gangen var det flott vær og mye å se på underveis! VI fløy over det nordvestlige Afghanistan, og inn over nordlige del av India - og jeg hadde fantastisk utsikt til Himalaya - som reiste seg som en glitrende hvit rad av spisse tinder... Vakkert.

Når man lander på flyplassen i Krabi, er det ca. en times tur med minibuss, og to ferjeturer, før man omsider er fremme på Koh Lanta. Koh Lanta er en øy som er relativt preget av turisme, særlig lengst nord, men heldigvis er det veldig ingen store hotellkomplekser der, men desto flere små, hyggelige bungalowhoteller.

Den største byen på øya, Ban Saladan, er bare et lite gatekryss med butikker og resturanter. På tross av mange turister, klarer Thaiene allikevel å leve sine liv ganske så uforstyrret av alle utledningene rundt. De fleste jobber jo med turisme på den ene eller andre måten, men når man kommer utenfor hotellområdet, er det mye Thailandsk folkeliv å oppleve. Folk lever sine liv, i sine tradisjonelle hus, bygget på påler, for å unngå flom i Monsuntiden, med høner og geiter og hunder og småbarn yrende rundt husene med høyloftede plametak. De fleste husene har ikke vegger, bare flettede matter eller åpninger (hvor de kan rulle med presenninger når det regner som verst.) Barna bruker skoleuniformer, og da vi kjøret forbi den lokale skolen en tidlig morgen, sto barna oppmasjert på geledd i himmelblå uniformer.

Hotellet vårt

Hotellet vårt ligger direkte ved Prae Ae Beach (Long beach) og bungalowen vår lå bare noen få meter fra stranden. Vi kunne sitte ute på terrassen vår og høre bølgene slå mot stranden.

....fortsettelse følger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filler'n! :sur: Jeg får ikke til å laste opp bilder fra min egen PC!! :sur:

Jeg har et fantastisk bilde av Everything Shop - et ekte Thailands shoppingsenter som jeg gjerne ville dele med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fantastisk tilbakemelding! Så kult! :tommelsmil:

Jeg håper du får til det der med bildene, jeg har så lyst til å se. Gleder meg til flere reisebrev. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Gratulerer med kjempefin tilbakemelding. :)

Jeg kjente til og med lukten av Thailand slik du beskrev det. Det er en egen stemning der, som jeg husker som jeg skulle vært der i går. Hvis du vil, kan du sende bilder til meg på epost, så kan jeg publisere det i bloggen. Jeg kan til og med lage en egen Thailand-tråd! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elastica

God morgen, pøbelsara! Jeg kan tenke meg at pøbelprinsessen var fin i Lucia-toget. :)

Ellers håper jeg at du får en fin og produktiv dag, og at du klarer å tenke på noe annet enn det du har rapportert om i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, pøbelsara! Jeg kan tenke meg at pøbelprinsessen var fin i Lucia-toget. :)

Ellers håper jeg at du får en fin og produktiv dag, og at du klarer å tenke på noe annet enn det du har rapportert om i det siste.

Tak! Det er mye bedre nå - jeg har fått rast fra meg litt...og bestemt meg for hva jeg skal gjøre. det hjelper alltid. Også er det fredag i dag. :hoppe:

Og dessuten skal jeg på "bytte små jentekjoler mot kardemommebrunost"-date med Arran etterpå. I sentrum av tigerstaden. Noen andre som er i nærheten? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tak! Det er mye bedre nå - jeg har fått rast fra meg litt...og bestemt meg for hva jeg skal gjøre. det hjelper alltid. Også er det fredag i dag. :hoppe:

Og dessuten skal jeg på "bytte små jentekjoler mot kardemommebrunost"-date med Arran etterpå. I sentrum av tigerstaden. Noen andre som er i nærheten? :lur:

*Spent!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Er alltid i nærheten.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...