Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det andre dumme var at selv om saken min ble tatt opp, og min leder ble pålagt å gi meg oppresining og å be meg om unnskyldning, fikk jeg aldri noe annet enn en Gerd Liv Valla-unnskyldning. "Jeg beklager at du føler deg dårlig behandlet", sa hun. Selv om hun hadde fått pålegg om a beklage at hun hadde behandlet meg dårlig. Grrr. :sur:

FY SØREN! :sinna: :slåss: :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife
Jeg har aldri opplevd det før min siste arbeidsplass, jeg. Heldigvis!

Og det er sant det du sier om at det blir litt som en skorpe som rives av. Til å begynne med var jeg så preget av den saken, at jeg ikke likte å bevege meg særlig langt utenfor de trygge rammene her hjemme. Da følte jeg meg helt hudløs. Det er jo blitt mye, my bedre. Jeg føler meg fortsatt litt sårbar, og er veldig bevisst på at jeg nok er litt skjør fortsatt.

Andre ting jeg er sint for: Da dette skjedde, og jeg brøt helt sammen, ble lederen min helt lei seg og forskrekket og sa: Jammen, pøbelsara.... Du som er så sterk...? Akkurat som om det å være eller virke strek er noen unnskyldninig for at andre kan tillate seg å behandle deg dårlig. :kjefte:

Det andre dumme var at selv om saken min ble tatt opp, og min leder ble pålagt å gi meg oppresining og å be meg om unnskyldning, fikk jeg aldri noe annet enn en Gerd Liv Valla-unnskyldning. "Jeg beklager at du føler deg dårlig behandlet", sa hun. Selv om hun hadde fått pålegg om a beklage at hun hadde behandlet meg dårlig. Grrr. :sur:

Har du forresten fått turkis handlenett med blå blomst på i julegave fra fagforeningen din, Nextlife? :lur: Det har jeg!

Det er fryktlielig at konflikthåndtering foregår på slike måter, hun la vel ikke til at "jeg er ingen pusekatt" :ler:

Det er veldig fint at du har gått videre, og på den måten som du har gjort, FlinkeSara. Jeg er så barnslig når det kommer til sånne ting at jeg vil vært tilbøyelig til å komme tilbake å si "jeg skal faen meg vise dere, jeg" Trassig som en unge.

Handlenett er ankommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er en helt fantastisk gjeng!! :lillesky: Helt uvurderlige, er dere - og søte og snille og morsomme og fantastisk kloke. Nå føler jeg meg mye bedre. :klem:

Og til de av dere som mangler kulturell kompetanse: :sjarmor:

Den nye avataren min er Mary Pickford. Litt eldre enn dere andre,altså, akkurat som i RL. Dessuten var hun også kjent for å dyppe fletten i malingspannet - eller i hvertfall for å kunne gjøre det i teorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Kjære pøbelsara. Jeg vet ikke om du har oppdatert deg på de bortimot en million sidene vi alle har skrevet i dagbøkene mens du koste deg i Thailand. Men jeg skrev noe inne hos meg som handlet om den førjulstiden jeg hadde i fjor da jeg var syk.

Et av de sterkeste minnene fra julaften i fjor var da vi begge to satt på kg en rolig morgenstund mens alle ungene i hvert sitt hus spiste snop fra strømpene sine og så på tv. Vi kommuniserte litt frem og tilbake, og jeg husker jeg tenkte på hvor hyggelig det hadde vært å bli kjent med deg. Vi gikk vel over i pm-kommunikasjon etterhvert, såvidt jeg husker. Hvis du har den pm'en, ta den frem og les den.

Etter at jeg nå har blitt kjent med deg, vet jeg at det jeg antok for et år siden er sant. Det er sant, og mere til. Jeg er så glad for at du dumpet ned i livet mitt, eller rettere sagt ned i maskinen min.

Denne saken høres stygg ut. Likevel er det sånn at du har kommet videre. Kanskje bartedamen ikke har det? Jeg skulle ønske at du klarte å heve deg over dette og ikke la noe sånt sette fart i dumme følelser. Dumme følelser er.....dumme.

Forresten er bartedekorering undervurdert som sinnemestring. Jeg har forsøkt, og det hjalp. Særlig når jeg slang på the number of the beast i panna i tillegg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære pøbelsara. Jeg vet ikke om du har oppdatert deg på de bortimot en million sidene vi alle har skrevet i dagbøkene mens du koste deg i Thailand. Men jeg skrev noe inne hos meg som handlet om den førjulstiden jeg hadde i fjor da jeg var syk.

Et av de sterkeste minnene fra julaften i fjor var da vi begge to satt på kg en rolig morgenstund mens alle ungene i hvert sitt hus spiste snop fra strømpene sine og så på tv. Vi kommuniserte litt frem og tilbake, og jeg husker jeg tenkte på hvor hyggelig det hadde vært å bli kjent med deg. Vi gikk vel over i pm-kommunikasjon etterhvert, såvidt jeg husker. Hvis du har den pm'en, ta den frem og les den.

Etter at jeg nå har blitt kjent med deg, vet jeg at det jeg antok for et år siden er sant. Det er sant, og mere til. Jeg er så glad for at du dumpet ned i livet mitt, eller rettere sagt ned i maskinen min.

Denne saken høres stygg ut. Likevel er det sånn at du har kommet videre. Kanskje bartedamen ikke har det? Jeg skulle ønske at du klarte å heve deg over dette og ikke la noe sånt sette fart i dumme følelser. Dumme følelser er.....dumme.

Forresten er bartedekorering undervurdert som sinnemestring. Jeg har forsøkt, og det hjalp. Særlig når jeg slang på the number of the beast i panna i tillegg.

:klem:

Snufs. Og :klem:

Takk, Elastica.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye avataren min er Mary Pickford. Litt eldre enn dere andre,altså, akkurat som i RL. Dessuten var hun også kjent for å dyppe fletten i malingspannet - eller i hvertfall for å kunne gjøre det i teorien.

Åja! Hun stumfilmdama! Det passer jo at du har en litt mer antikk avatar enn oss, da, siden du er mer.... voksen, lzm.

Hør på Elasticas tips, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Øh, jeg håper virkelig det stod noe fornuftig i den pm'en. Og hvis det ikke gjør det, er det fordi jeg formulerte meg klønete. Jeg vet nemlig hva jeg ønsket å formidle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, pøbelsara! :klem: Jeg kjente jo litt til dette fra før av, og jeg synes heller ikke det er det minste rart at du blir satt ut i dag. Og sinna! For en heksehurpe! Er'e mulig å nominere seg selv til to priser? Fint du tegnet bart på henne. Hun burde få vorter og skjegg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du blir sint og frustrert. Er det ingen muligheter for at sannheten om denne personens etikk kan komme komiteen for øret...? Via den ene eller andre veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, for en historie! Skjønner veldig godt at du blir satt ut. :klem:

Skjønner godt du blir sint og frustrert. Er det ingen muligheter for at sannheten om denne personens etikk kan komme komiteen for øret...? Via den ene eller andre veien?
Den tanken slo meg også. Det hadde bare vært rett og rimelig, synes jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Huff, pøbelsara! :klem: Jeg kjente jo litt til dette fra før av, og jeg synes heller ikke det er det minste rart at du blir satt ut i dag. Og sinna! For en heksehurpe! Er'e mulig å nominere seg selv til to priser? Fint du tegnet bart på henne. Hun burde få vorter og skjegg også.

Hun har fått vorter og skjegg. Dessuten har hun fått svarte, stygge tenner, også. Den ultimate hevn. :lur:

Jeg ble fristet til å skrive til komiteen selv, jeg.

For øvrig sender jeg gjerne fullt navn og mail til disposisjon for å skrive en saklig sladremail.

Hm. DU sitter faktisk utrolig godt plassert i forhold til å gjøre akkurat det, DP. P

Huff, for en historie! Skjønner veldig godt at du blir satt ut. :klem:

Den tanken slo meg også. Det hadde bare vært rett og rimelig, synes jeg.

Takk, Nilma! Og, ja. jeg synes også det hadde vært rett og rimelig.

For noen år siden, fikk arbeidsgiveren min pris som månedens IA-bedrift, samtidig som jeg holdt på som verst med både arbeidsgiver, hovedvernombud, NAV og tillitsvalgte. Jeg tok det som en personlig fornærmelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Dette var lite hyggelig lesning. Utrolig at slikt skjer i det hele tatt, både med tanke på slik hun oppførte seg og at hun er (selv)nominert til slike priser.

Jeg kjenner deg jo ikke, men vil gjerne gi deg en :hug: uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etikkpris til en mobber og ryktesmed? Uhørt! :nei: Sett blomkålører på henne også! :kjefte: Skriv en protest, en eller annen av dere som er i posisjon til det. Gjør kort prosess! :slår:

Forøvrig er Mary Pickford utrolig søt (og det er sikkert du også!) og har du sett at bildet ligner litt på Twiggy? :biggrin:

Støtte- :hug: fra megherved avsendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...