Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, alle sammen! Så hyggelig med velkomsthilsener - jeg har savnet dere!

To uker med tropisk varme, monsunregn og strålende sol, nydelig, fantastisk deilig, og utrolig billig mat, nydelige 28 graders varmt vann i det asurblå Andamanhavet, hyggelige, blide, gjestfrie, men ikke spesielt språkmektige Thaier, massasje i strådekket hytte på stranden, elefantsafari, moro og lek i vannet med pøbelprinsessen og pøbelgemalen. I tillegg har jeg vært effektiv student, og har lest masse, og sendt mange sider stoff til veileder.... Også har jeg lest "The Secret History" av Donna Tartt, "Mannen som elsket Yngve", "Like Water for Chocolate", Winter in Madrid", "Sushi for beginners" og enda en bok som jeg ikke husker navnet på. :overrasket:

Jeg skal skrive reisebrev - jeg har mye å fortelle. :smilorange: Også skvetter jeg når jeg ser meg selv i speilet. Jeg har jo skiftet farge. :overrasket:

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Pøbelsara og :velkommen: hjem til kalde nord.

Den turen høres helt fantastisk ut, jeg drømte meg helt bort av din beskrivelse hvordan det var der nede :)

Flink du er som har tatt deg tid til å være student :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Så herlig det høres ut! :) Beskrivelsene dine fikk meg til å begynne å glede meg til vår tur, også, enda lesing på ymse nettsteder i helga har gjort meg litt ille til mote: "Avbestill! Du kommer bare til å ligge og kaste opp uansett!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Velkommen tilbake, pøbelsara! :hoppe: Jeg skjønner godt at det var et sjokk å komme tilbake til kulde og snø. Noen ganger lurer jeg på hva jeg gjør her oppe, all den tid det er fullt mulig å bosette seg i områder med et mer behagelig klima.

Beskrivelsene dine fikk meg til å begynne å glede meg til vår tur, også, enda lesing på ymse nettsteder i helga har gjort meg litt ille til mote: "Avbestill! Du kommer bare til å ligge og kaste opp uansett!"

Pøh. Svangerskapskvalme er om kjent veldig vanlig, men det er enda vanligere å ikke få det. Jeg lurer på om det er noenogtredve prosent som blir rammet? Av disse er noen fryktelig plaget, mens andre har en mer moderat versjon. Uansett, det at det å være gravid nødvendigvis innebærer at man går rundt og er konstant kvalm er bullshit. Håper forresten at du slipper, for det høres jo ikke noe særlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois! Ikke avbestill, D! Det er som Ludivie sier, det er slett ikke alle som rammes av av svangerskapskvalme. Og selv om jeg var rammet i begge mine svangerskap, så var det helt annerledes enn omgangssyke. Mer slik at jeg ble akutt kvalm hvis jeg var sulten eller sliten. (Mitt tips er forøvrig å drikke masse kaldt vann hvis du må kaste opp. Det gjør mye mindre ubehagelig...)

Og så likte jeg bare grønn mat begge gangene. :) Og sitrusfrukter, jeg var helt vill etter både lukten og smaken.

Antakelig vil det gjøre deg utrolig godt med sol, varme, vakre omgivelser og rolge dager.

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Jeg har da ikke tenkt å avbestille, men det er klart at jeg fikk litt dårlig følelse da jeg leste alle de negative tilbakemeldingene. Jeg gleder meg til å dra, og har begynt å tenke på hvilke bøker jeg skal ta med meg. :sjarmor: Helst kunne jeg tenkt meg noen tykke romaner som det tar en evighet å lese, men som er oppslukende. Helst bør de ikke veie noe, heller. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception
Nærliggende å anbefale lydbøker da, Deception. ;)

Joda, men jeg er ikke så glad i det. Jeg blir stresset, rett og slett. :forvirret: Men praktisk er det jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen hjem, Pøbelsara! Høres ut som dere har hatt en kjempetur, og jeg er slett ikke misunnelig på sol og varme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men jeg er ikke så glad i det. Jeg blir stresset, rett og slett. :forvirret: Men praktisk er det jo.

Jeg er egentlig helt enig. Har "oppdaget" lydbøker som turkamerat til fots og i bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydbøker er kjekt som turkamerat. Jeg blir kvalm om jeg leser på bussturer, og da er lydbøker helt supert. Ellers må det ordentlige bøker til ja.

Velkommen hjem, Pøbelsara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Elastica

Pøbelsara! :hoppe:

Så deilig, jeg ser alt for meg. Her er det også kaldt og surt, og jeg drømmer om sol. Eller forresten, jeg drømmer om varm kakao foran peisen på hytta. På en sauefell med en god bok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ribbensbrudd. Hm. Pass bedre på deg selv neste gang du skal male. :nei: Håper det er bedre nå.

Du sier noe... :fnise: Enten er det fletta i bøtta, eller så er det knall og fall fra store høyder. Kanskje jeg burde innse mine begrensninger? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...