Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Jeg har malesveis! :lur:

Alt håret er snurret sammen til en struttetopp. :nigo:

Eller Grorudpalme, som det også kalles.

Siden jeg allerede har kommet ut av skapet og røpet en viss forkjærlighet for sentimental countrymusikk, kvitterer jeg med en annen van Zandt:
og Marie.

Pancho and Lefty er faktisk en venn av meg sin fredagssang. Han er ganske selektiv og smal i musikkveien, og hører stort sett bare på Dylan eller van Zandt. Jeg smiler av slikt. Og smiler til Pøbelsara for det sedvanlige (Champagne, fredag, å bli flyktet inn av lykken)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller Grorudpalme, som det også kalles.

Pancho and Lefty er faktisk en venn av meg sin fredagssang. Han er ganske selektiv og smal i musikkveien, og hører stort sett bare på Dylan eller van Zandt. Jeg smiler av slikt. Og smiler til Pøbelsara for det sedvanlige (Champagne, fredag, å bli flyktet inn av lykken)!

Altså - :opplyser: det er stor forskjell på Grorudpalme og struttetopp. (:sur: )

Dette er en typisk grorudpalme... Mens dette er en typisk struttetopp.

Biiig difference! :nigo::fnise:

Og :rødme: til det siste du skrev. Jeg kunne sagt mye fint om hvor vakkert hverdagsparadiset er, etter at jeg unnslapp mitt eget, private helvete - men det får bli en annen gang. Jeg er redd det vill blitt svulstig og floskelaktig, og jeg vil ikke være en svulstig floskel! (Men gjerne en lykkelig, champagnedrikkende pøbel....)

Edit: :sur: ...fordømrade pølsefingre....

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Jeg kom plutselig til å tenke på platen med Robert Plant og Allison Krauss. Men etter å ha lett gjennom hele cd-samlingen (hvor det forresten råder komplett kaos) har jeg ikke funnet den. Jeg har så lyst til å høre på den! :grine: Så lyst at jeg vurderer å laste den ned fra iTunes.

Vel, jeg får ta meg en runde i bilene først.

Jeg fant forresten The Very Best Of Dolly Parton. Det får duge så lenge. :cowboy:

*løper til garasjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Der fant jeg platen! Da skulle man tro at jeg hadde country nok for hele helgen. I allefall så lenge romryddingen fåregår. :)

*laster inn på iPod*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Country... :rødme: Me like! I alle fall slike som Allison Krauss - og

- med Vince Gill. Mye gospelinspirasjon der.

Jeg liker Dolly Parton også - særlig etter at hun fant tilbake til bluegrass-røttene sine.

Også liker jeg denne sangen - A broken wing med Martina McBride. ALler mest på grunn av innholdet, tror jeg. Jeg er svak for litt pompøs, flerstemt koring...

Englestøvet det refereres til i dagboktittelen min, og min forkjærlighet for engler, har nemlig følgende opphav.... Mine kjære amerikanske venninnner som jeg har skrevet om før, og jeg, kaller oss selv for "Liberal Feminist Angels". Inspirert av at en av disse jentene ble kalt liberal feminist bitch av sin eks-mann. Vi byttet ut bitch med angel, og var veldig fornøyd med resultatet! :tommelsmil: og :fnise: Vi har tilogmed t-skjorter som ble laget til vårt første toppmøte i Pennsylvania med påskriften: "The first ever Liberal Feminist Angel Summit, PA Dutch Country - June 2007."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*løper og gjemmer meg etter at jeg har svart på et innlegg om menn og farsrolle inne i familie og barn....*

*feig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nextlife

Oppdatert på malingsforskning, engler, champagne og grorudpalmer.

Fridagen min opphørte desverre å være fridag kl 07.30 i morgest, men da har jeg den til gode :lur:

Mannen er på hjemtur, men med litt forsinkelser fra utgangsstedet og knap tid til siste flyet hjem er det usikkert om han rekker det.

Endret av nextlife
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife
*løper og gjemmer meg etter at jeg har svart på et innlegg om menn og farsrolle inne i familie og barn....*

*feig*

Jeg leste tråden, og svarene ts har fått (ikke ditt) var helt som forventet :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matprat!

Jeg har to andelår i kjøleskapet. Planen er å brune lårene, for så å steke videre i ovn. Jeg har kjøpt rødbeter, og skal dele dem i båter, ha over litt appesinsaft, for så å bake dem i ovnen sammen med andelårene. Sopprisotto (med kraft OG vin) ved siden av. :spise:

I morgen skal jeg ha familien til lunsj, og planen var å lage lapskaus. Lurer på om jeg skal brune kjøtt uten å dele det opp, la det trekke til det er helt mørt (okse høyrygg), slik at jeg får deilig kraft. Dele kjøttet i biter når det er kokt - og tilsette rotgrønnsaker i kraften, koke til grønnsakene er møre, og tilsette kjøttet. Hva tror dere matfolk der ute om den planen? (Det er litt enklere - jeg slipper å dele opp kjøttet nå, og kraften må da blil utrolig god hvis jeg gjør det slik?) På forhånd takk for tilbakemeldninger!

:klem:

God fredag! :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andelår! :spise:

Ellers er jeg også interessert i rapport og bilder fra maleprosjektet. :sjenert: Det er en del tre som en gang i tiden har blitt behandlet med en eller annen beis her, men det er ikke velykket, det er bare grått.

Håper du har en fantastisk champagnefredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg ha familien til lunsj, og planen var å lage lapskaus. Lurer på om jeg skal brune kjøtt uten å dele det opp, la det trekke til det er helt mørt (okse høyrygg), slik at jeg får deilig kraft. Dele kjøttet i biter når det er kokt - og tilsette rotgrønnsaker i kraften, koke til grønnsakene er møre, og tilsette kjøttet. Hva tror dere matfolk der ute om den planen? (Det er litt enklere - jeg slipper å dele opp kjøttet nå, og kraften må da blil utrolig god hvis jeg gjør det slik?) På forhånd takk for tilbakemeldninger!

:klem:

God fredag! :skaal:

Jeg synes det høres supert ut, og jeg vil gjerne høre om resultatet hvis det blir til at du gjør det slik! Den eneste ulempen slik jeg ser det er at ikke alle kjøttbitene vil få brunet-smak. Men det gjør sikkert ingen ting.

:skaal::vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pøbelsara, etter det jeg har hørt til nå tror jeg maten blir superb bare du har holdt en hånd over gryta!! :biggrin:

:fnise: Jeg bruker den magiske, kinesiske kokkekniven jeg kjøpte i Thailand i fjor, setter gryten til kok - drysser over noen velduftende urter som er samlet ved midnatt ved fullmåne, leser en liten besvergelse - og vips! - namnam! :kosteskaft:

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Travelt opptatt irl denne helgen? :)

Jeg har bursdag, og ble feiret både i går og i dag. Også har jeg fått iPod Nano (rosa, selvsagt) så jeg må jo prøve å få den til å virke! :hoppe::digge:

Jeg har også innkassert en stk. rosa PAL Tivoli radio, ny veske, vanter og lue, lysestaker og en superfin gammel mugge. Og etterpå skal vi ut og spise middag. Den sære seksåringen skal være med, så det blir vel enten italiensk eller TGI Fridays.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Gratulerer med dagen! :strix: Jeg visste jo at det var i disse dager! :klaske:

Så flotte ting du har fått! Rosa PAL med rosa iPod. :) Skaff deg en ledning som kan gi deg god ipodmusikk fra PAL'en først som sist. Da kan du bare plugge den rett inn i iPoden og spille i vei. Men det vet du sikkert. Jeg har også bestilt en egen docking-stasjon og lader til min. Da står den så fint oppå Tivoliradioen klar til bruk hele tiden.

Ble lapskausen god?

Vi har forresten en bursdag igjen i høst, så er det over. Nei, forresten, det er ikke over, da er det jo jul. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...