Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Jammen går det unna hos deg, både i hagen og faglig! Flott at du får avgårde prosjektet nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg falt overende i dagsengen med pc i fanget, et glass iskald hvitvin plassert lett tilgjengelig ved siden av meg i vinduskarmen, og Spania og Italia kjemper om den siste plassen i semifinalene i EM.

I den andre stuen vår, er én sofa stablet oppå den andre, og slipe- og skrapeutstyret ligger utover guvet. Den ene stuen vår har godt bevart panel, fint tregulv, og utrolig flott listverk. Når jeg blir ferdig med å skrape og slipe i morgen, skal jeg male listene hvite, og gulvet i samme farge som kjøkkengulvet. Jeg gleder meg. Men nå er jeg sliten!

@Ulva: det er ganske morsomt å prøve å holde villniset her i sjakk. Ikke akkurat finluking jeg driver med, nei. Her har jeg kjørt unna trillebårlass på trillebårlass med lange grener. Jeg regner med at det er minst like frodig og hurtigvoksende hos dere, så det er litt av et prosjekt mannen din planlegger! Jeg har lyst på grønnsakshage her nede etterhvert også, men det må vente til vi er ferdige inne. Kanskje neste år? Det hadde vært hyggelig å kunne hente inn sine egne grønnsaker, og jeg har masse plass til det også. Jeg drømmer om litt poteter, gulrøtter, reddiker og neper, kanskje agurk og sukkererter, litt plukksalat, og så vil jeg ha mine egne urter!

@Helen: Jeg blir her nede mer eller mindre hele sommeren. Jeg skal innover noen dager neste uke fordi pøbelprinsessen skal i et par bursdager, men ellers kommer jeg til å være her. Vi vil veldig gjerne ha besøk!

@Junia: Jeg er veldig glad for at prosjektbeskrivelsen er nesten helt ferdig. Jeg er så utrolig fornøyd med veilederen vår, hun er så inspirerende, og trykker på alle de rette arbeidslystknappene mine! Vi skal på enda en veiledning før ferien, og jeg tror at vi har fått en utrolig flott start på prosjektene våre. De fleste andre studentene sterter ikke med veiledning før etter ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det riktig fint St. Hans-vær i dag. Solen titter stadig frem, og vi koser oss ute. Pøbelprinsessen er midt i en lek som involverer seks Barbie-dukker og en fargerik ponni, og jeg har en fristund på KG.

Vi var inne i den ene av de idylliske nabobyene i dag, og vi handlet masse ferske grønnsaker i torgboden; nypoteter, neper, blomkål, reddiker, bladsalat, fersk hvitløk, nye gulrøtter, rødløk, lokal eplemost og norske jordbær. Nam! Nå ligger alt i et gammelt fat på kjøkkenbordet, og jeg blir glad av å bare se på alle de fargerike grønnsakene. Vi var innom fiskehandleren også, og kjøpte ferske reker til i kveld, og en bit fantastisk god varmrøkt laks. Så i kveld blir det hyggelig St. Hansfeiring for pøbelprinsessen og undertegnede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Her i huset blir det nok feiring hjemme, uten bål. Men de siste timene har silregnet gitt seg og sola tittet frem, så kanskje....?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Her er det sildreregn og lite som minner om at det er sommerens lengste dag. I kveld blir det trening på meg, og dugnad på herr Parr. En høyst vanlig dag, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Her hos oss dro vi ut på fjorden med robåt på blikk stille vann. Returen foregikk i øsende pøsregn, dere kan tro jeg rodde fort!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nextlife

Her gikk formiddagens sol og pene vær over i regn og vind utover ettermiddagen, ergo verken bål eller grill på oss, noe som egentlig passt meg utmerket siden formen ikke er helt på topp.

God St.Hans feiring til deg og pøbelprinsessen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blåser det!

Vi har feiret St. Hans med et festmåltid bestående av reker med agurk, (pøbelprinsessens faste tilbehør til alt...) godt brød, hjemmelaget aioli og limebåter. Til dessert hadde vi jordbær. Uten tilbehør. Helt utsøkte, var de!

Etterpå har jeg slipt gulv, lagt barn, malt stuegulv, tent tre kubbelys i peisen, og sjenket meg ett glass hvitvin.

Gulvet blir kjempefint. Det er så moro å restaurere gamle rønner! (Uansett hva man gjør, så ser det 100 ganger bedre enn det gjorde før...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Så utrolig flink du er med oppussing, pøbelsara! Jeg er imponert over at du klarer å motivere deg til å gjøre det alene. Jeg er skikkelig dårlig på sånt. :sjenert:

Det høres dessuten veldig idyllisk ut, med både reker, jordbær og et ørlite glass hvitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også norske jordbær i kveld, med italiensk vaniljeis til. Bærene var utrolig gode og søte, og ga sommerstemning. I motsetning til været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en sommerlig St. Hansaften i sommerhuset :)

Ser du er flink med restaureringsjobben! Begynner dere å komme i mål snart, eller gjenstår det fortsatt mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en sommerlig St. Hansaften i sommerhuset :)

Ser du er flink med restaureringsjobben! Begynner dere å komme i mål snart, eller gjenstår det fortsatt mye?

Hm. Det er jammen ikke godt å si! :fnise: Når jeg blir ferdig med gulvet og listene i den ene stuen, begynner det vel å se greit ut inne. Det er fortsatt endel som gjenstår, men det skal tas litt senere. Vi planlegger et lite påbygg på huset, hvor vi kan ha et soverom til, og et lite bad, men det må søkes om, og i og med at hele eiendommen vår er innenfor strandsonen, kan akkurat søknadsprossessen ta litt tid.

Jeg har også planlagt å restaurere de gamle vinduene vi har beholdt. Det skal gjøres i sommer, dersom det blir vær til det. Jeg er avhengig av oppholdsvær, fordi jeg må gjøre det ute. I fjor sommer regnet det så mye at jeg ikke fikk begynt engang!

Men det utrolig stygge og slitte gulvet i stuen blir virkelig kjempefint når det blir malt! (Tenk gulvene til Helen i en lysere farge...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også utrolig imponert over oppussingsinnsatsen din. Jeg er fryktelig dårlig på sånt, og særlig til å holde på alene. Det høres ut til å bli et helt fantastisk sommerhus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dallandra

Dønn imponert over innsatsen. Ønsker meg en brøkdel av arbeidslysten din, for her blir all lyst kvalt av en eksamenskarakterventende mann. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Pøbelsara :-D

Henger meg på de andre her. Er mektig imponert over innsatsen din :bukke: Håper du får kost deg litt også midt oppi all jobbinga.

Og at det blir skikkelig fint sommervær snart.

Ha en nydelig dag Pøbelsara :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når noens pappas fly blir forsinket, og det er en Monsoon-butikk på flyplassen. kan små pøbelprinsesser ende opp med en slik og en slik.

Hjelpe meg, den unge damen er velkledt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte kjoler! Kan tenke meg at hun blir fin. Hun er vel ikke så verst fornøyd med pappaen, antar jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...