Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Gjest Lacuna

Jeg ble også Gabrielle, men vet i grunnen ikke helt hva det vil si, for jeg har hele tiden unngått den serien. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble også Gabrielle, men vet i grunnen ikke helt hva det vil si, for jeg har hele tiden unngått den serien. :fnise:

Klart det. Gabrielle står også i med yngre menn, vettø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ta testen jeg også, og ble Susan. Det stemmer ang.matlaging,men resten...

Jeg ble også Susan, men det stemmer ikke når det gjelder matlaging! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife

Jeg ble Bree, greit nok at jeg har kontroll på matlaging, rydding, og generelt er opptatt av rutiner og systemer, men så infam som henne er jeg IKKE.

Endret av nextlife
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nysgjerrigheten tok overhånd... :sjenert: Jeg ble også Susan, men vil på det sterkeste benekte at jeg ikke kan lage mat, eller at jeg er på desperat kjærlighetjakt. Men ufokusert? Tja... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacuna
Klart det. Gabrielle står også i med yngre menn, vettø!

:sjenert: Skjønt hvem som står i med hvem er vel et definisjonsspørsmål. :fnise:

Jeg ble Gabrielle også ifølge denne testen. :sjenert: Brennmerket for livet.

Endret av Lacuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er usedvanlig mange sinte/dumme gjester på KG fortiden. det går i sykluser, det der, tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er eksamenstid -et sted må de jo lufte ut spenning, frustrasjon og skuffelser...

Det som skremmer meg litt, er at folk jeg har møtt som argumenterer slik, ofte er hellig overbevist om både at de har rett, at verden faktisk er svart/hvit, og at det viktigste i livet faktisk er å vinne enhver diskusjon eller meningsutveksling. Også når de andre deltakerne i diskusjonen er ganske lykkelig uvitende om at det pågår en "være-best"-konkurranse.

Derfor synes jeg det er skremmende; jeg tror nemlig ikke at folk svarer slik for å ha det gøy, men fordi de faktisk har en slik grunnholdning til livet og andre mennesker. Men det er nå meg, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti noen av det slaget ja... Ikke bare har de rett og vet alt som er verdt å vite, men vi andre som måtte finne på å være uenige er direkte dumme som ikke har skjønt hvordan det er, selv om vi kan hoste opp godt dokumenterte bevis på at det faktisk ikke er sånn. Stort sett prøver jeg å unngå å duiskutere med sånne mennesker, da har jeg heller en meningsfylt dialog med nær meste vegg.

Virlig skremmende blir det når disse menneskene ender opp i maktposisjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...som en tidligere eldre kollega sa til meg når jeg argumenterte i mot at man kunne klassifisere mennesker inn i kategoriene a til d, der nordmenn var a og afrikanere d:

"Bare vent til du blir eldre Donpedro. Da har du fått litt mer erfaring og ser hvordan ting henger sammen".

*smile forståelsesfullt*

:frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife
...som en tidligere eldre kollega sa til meg når jeg argumenterte i mot at man kunne klassifisere mennesker inn i kategoriene a til d, der nordmenn var a og afrikanere d:

"Bare vent til du blir eldre Donpedro. Da har du fått litt mer erfaring og ser hvordan ting henger sammen".

*smile forståelsesfullt*

:frustrert:

:sukk: Si meg, slo du, eller greide du å sitte på hendene?

Endret av nextlife
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest nextlife

Slik ovenfra-og-ned holdninger får meg til å tilte (kjenner dere det uttrykket, eller er det kanskje dialekt?) fullstendig. Jeg blir ikke snill når noen viser slik hersketeknikk i diskusjoner. Diskuter saklig, eller la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i alle fall bodd stder der man støtt og stadig tilter :fnise:

Og jeg hadde tiltet og klikket i vinkel dersom en kollega hadde funnet på å si noe sånt til meg (jeg har fått høre noe lignende en gang, faktisk.). Foreldre er verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Det er usedvanlig mange sinte/dumme gjester på KG fortiden. det går i sykluser, det der, tydeligvis.

Tråden din er ryddet, ser jeg. *nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacuna

Å tilte er faktisk et direkte oversettingslånord fra engelsk 'to tilt', som betyr "incline or cause to incline toward a particular opinion". :lese:

Ellers er hersketeknikker noe av det i verden som gjør meg mest rasende, ved siden av å bli undervurdert, som egentlig er en del av det samme bildet. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...