jente 79 Skrevet 15. mai 2008 #2181 Del Skrevet 15. mai 2008 Bare innom med en torsdags Gleder Papagenia seg til lørdag? Blir det sotr feiring på dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #2182 Del Skrevet 15. mai 2008 17. mai planer: (foreløpige....) Flaggheising og avsynging av "Ja vi elsker i hagen på slaget 08.00. Frokost hjemme hos foreldrene mine ca. kl. 09.00. Midt på dagen - arrangement på skolen papagenina skal begynne på i august. Pølser, is, kaker og kaffe. Dessuten håper vi på å treffe noen av vennene til papagenina. Kl. 17.00. Besøk av papagenos bror med kone og baby. Jeg tenkte å tilby litt av hvert - spekeskinke, asparges, grønn salat, couscoussalat, potetsalat av nypoteter med kryddergrønt, tzatziki, div. spekemat, div. laks, både varmrøkt, og kaldrøkt. Kjøttboller med tomatsaus, og diverse brød til. Diverse ost. Til dessert: Ostekake med jordbær og diverse frisk frukt. Jeg aner ikke hva jeg skal ha på meg. Bundasskjorten min har falt fra hverandre, etter 50 års tro tjeneste. Jeg har glemt å bestille en ny. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 15. mai 2008 #2183 Del Skrevet 15. mai 2008 Det høres ut som en hyggelig (og lang ) plan. Jeg aner ikke hva jeg skal ha på meg jeg heller, hvis det er noen trøst. Ikke har jeg bunad, ikke har jeg shoppet, og kaldt blir det helt sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 15. mai 2008 #2184 Del Skrevet 15. mai 2008 Oj, på den listen var det mye god mat!! Vi skal dra fra selskap til selskap og spise oss gjennom dagen, men også hos oss starter dagen med flaggheis hos god nabo. Veldig koselig tradisjon, som vi ble med på for første gang i fjor. Ellers har vi hatt mer enn nok med å karre oss opp til frokost. Nå derimot, er selskapeligheter kl 08 helt topp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 15. mai 2008 #2185 Del Skrevet 15. mai 2008 Hørtes ut som en veldig god feiring :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariposa Skrevet 15. mai 2008 #2186 Del Skrevet 15. mai 2008 Det høres ut som en flott feiring med mye snacks ,hvor jeg gjerne hadde meldt meg på fra midtpådagenarrangementet og utover... :-D Jeg aner heller ikke hva jeg skal ha på med den 17ende. Bunad har jeg ikke og ikke noe nytt er kjøpt inn. Får åpne noen skapdører å titte litt... Men jeg lar været bestemme, har en kjempesøt paraply som godt kan få lufte seg den dagen,og skal uansett ikke ut før til hovedprosesjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mummi* Skrevet 15. mai 2008 #2187 Del Skrevet 15. mai 2008 Wow, hvilken meny. Sikle - sikle. Heldige gjestene dine er! Men det er kjempehyggelig å samle mange på en slik dag, særlig når man har barn. Her i huset blir det sikkert noe enkelt, som kylling for eksempel. Den lager seg selv. Siden bunaden har hengt i krympeskapet de siste årene og ikke jeg, blir det et antrekk etter KPV-metoden, den pleier jeg bruke når jeg skal ut: Kikke i skapet. Prøve. Velge det som er minst ille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 15. mai 2008 #2188 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg vet ikke hvordan vår meny blir, skjønner ikke hvordan vi skal få tid til å spise et skikkelig måltid den dagen. Morgenen starter veldig tidlig. Kl 07.30 skal Lillemor og jeg møte opp i korpset vårt. Hun skal ha den fine uniformen på seg, som er litt styrete å få på. Fletter skal hun ha, hatten, og nypussede støveletter. Kl 08 er det flaggheising og spilling av nasjonalsang. Etter dette skal vi marsjere en times tid. Så er det frokost på skolen 09. Neste marsjering er 10.30 som pågår en ny time. Allerede her har jeg et problem, for fra kl.10 skal jeg stå i gymsalen å selge kaker :klø: Så er det oppmøte et annet sted kl 14.30, for neste spilling og marsjering, med avmarsj kl.16. En ny time går her, så er vi ferdige med spilling og drilling. Kl.17 er det tradisjonen tro stor kakebuffet hos noen venner. På et eller annet tidspunkt bør vi få kledt oss i bunad, og få spist litt, men jeg skjønner ikke helt når det skal bli. I 20-tiden, kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #2189 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg vet ikke hvordan vår meny blir, skjønner ikke hvordan vi skal få tid til å spise et skikkelig måltid den dagen. Morgenen starter veldig tidlig. Kl 07.30 skal Lillemor og jeg møte opp i korpset vårt. Hun skal ha den fine uniformen på seg, som er litt styrete å få på. Fletter skal hun ha, hatten, og nypussede støveletter. Kl 08 er det flaggheising og spilling av nasjonalsang. Etter dette skal vi marsjere en times tid. Så er det frokost på skolen 09. Neste marsjering er 10.30 som pågår en ny time. Allerede her har jeg et problem, for fra kl.10 skal jeg stå i gymsalen å selge kaker :klø: Så er det oppmøte et annet sted kl 14.30, for neste spilling og marsjering, med avmarsj kl.16. En ny time går her, så er vi ferdige med spilling og drilling. Kl.17 er det tradisjonen tro stor kakebuffet hos noen venner. På et eller annet tidspunkt bør vi få kledt oss i bunad, og få spist litt, men jeg skjønner ikke helt når det skal bli. I 20-tiden, kanskje Det der høres ut som en helt alminnelig korps-17.mai, nextlife. Jeg har en venninne som spilte i korps i mange, mange år. Først i skolekorps, så i jantisjar. De hadde aldri tid til noe annet enn marsjering - mer marsjering - konsert - og avsluttende marsjering på 17. mai. Men det er vel en livsstil det også, vil jeg tro. Selv har jeg bare sunget i kor, og vi slapp unna med avsynging av fedrelandssanger ved flaggheisingen, masjering bak korpset oppover Karl Johan med ivrig vinking til kongen - for så å ha fri til is- og kakespising resten av dagen. (Håper virkelig papagenina velger kor, forresten....da kan vi jo fortsatt hengi oss til minst 2 spiseorgier på 17. mai...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 15. mai 2008 #2190 Del Skrevet 15. mai 2008 God mat! Litt av det samme her, men i mindre og enklere skala - spekemat, (ekstra god) røkelaks og musserende er handlet inn, ellers blir det eggerøre, frukt og grønt og noe fransk ost, tenker jeg. Og så skal vi prøve å bake litt brød, kanskje. Ostekake hørtes nydelig ut, forresten. Burde ha en liten middag om kvelden også, men der er jeg helt blank. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 15. mai 2008 #2191 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) (Håper virkelig papagenina velger kor, forresten....da kan vi jo fortsatt hengi oss til minst 2 spiseorgier på 17. mai...) Men du aner ikke den følelsen hos Lillemor (og moren også forsåvidt) når hun kommer spradende med høye kneløft, i den fine uniformen sin, med den største staven (hun er tamburmajor) først i 17.mai toget Jeg ofrer et par bordsettinger for den følelsen av stolthet Men nå skal det sies at jeg spilte selv i hele ungdommen, har vært korpsmamma i 12 sammenhengende år nå, så jeg vet jo knapt annen måte å feire 17.mai på :gjeiper: Endret 15. mai 2008 av nextlife Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 15. mai 2008 #2192 Del Skrevet 15. mai 2008 Jeg aner ikke hva jeg skal ha på meg. Bundasskjorten min har falt fra hverandre, etter 50 års tro tjeneste. Jeg har glemt å bestille en ny. Skjedde med meg ifjor. Heimen husflid selger standardskjorter i bomull til rundt 500 kroner. Det ble redningen for meg der og da. Nå her jeg heldigvis fått fin, ny, brodert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 16. mai 2008 #2193 Del Skrevet 16. mai 2008 Heisan Papagena :-D Høres ut som masse deilig mat Vi er bedt til naboen på spekemat blant annet, så jeg aner ikke så mye utover det. For første gang på mange år skal jeg ha bunad etter at den har hengt i krympskapet i mange år. Nå er den sydd ut :-D Ha en flott dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #2194 Del Skrevet 16. mai 2008 Nå har jeg fått med meg diverse værmeldinger, og det blir jo bunadvær! Jeg har derfor tatt frem filla av en 53 år gammel bunadskjorte, og skal nødtråkle kragen fast til skjorten. Så får det briste eller bære. Heldigvis liker jeg bunaden min mye bedre med jakken på, og det er vel ikke særlig risiko for at det skal bli for varmt, tenker jeg. Også får jeg prøve å holde bunadtanken i hodet også etter 17. mai, slik at jeg faktisk husker å bestille en ny skjorte! Jeg har forresten lyst på ny bunad også. Her, ca. halvveis nede på siden, er den nye Hedmarksdrakten, og den er kjempefin!! (Og koster sikkert deretter.....) Også fant jeg et par bunadsko i str. 30 da jeg ryddet i alle mine gjemmer her om dagen. De burde passe perfekt til papagenina, som har en ganske søt bunadliknende festdrakt. Jeg synes ikke det er fint med bunadbarn i joggesko, selv om jeg synes det er litt galskap å kjøpe bunadsko som barna kanskje ikke får brukt mer enn én gang før de må skiftes ut. Men når man finner et par arvede bunadsko, er jo alt fryd og gammen! Hun er jo både liten og helblond og har lange fletter, så 17. mai kler henne ganske godt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Skrevet 16. mai 2008 #2195 Del Skrevet 16. mai 2008 Jeg har pleid å kjøpe bunadssko og pensko på Sparkjøp, av alle steder. Sist jeg kjøpte kostet det 79,- for et par, og det synes jeg er akkurat passe pris. Jeg får riktignok brukt dem på to barn da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Skrevet 16. mai 2008 #2196 Del Skrevet 16. mai 2008 Fiiiine bunader forresten. Fikk lyst på alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #2197 Del Skrevet 16. mai 2008 Jeg har pleid å kjøpe bunadssko og pensko på Sparkjøp, av alle steder. Sist jeg kjøpte kostet det 79,- for et par, og det synes jeg er akkurat passe pris. Jeg får riktignok brukt dem på to barn da. Økonomisko har vært redningen for oss. De har også billige, og helt greie bunadsko, i alle størrelser. Jeg var forresten inne og så på festdraktene til Lise Skjåk Bræk, klikk på inspirasjon, og se bildegalleri... Nydelig, synes jeg. Fantastiske tekstiler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Skrevet 16. mai 2008 #2198 Del Skrevet 16. mai 2008 Der var det mye fint jeg kunne sett meg selv i. Jeg får nok holde meg til min gamle røde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #2199 Del Skrevet 16. mai 2008 Der var det mye fint jeg kunne sett meg selv i. Jeg får nok holde meg til min gamle røde. Hvis du har den røde utgaven av bunaden fra distriktet ditt, så er den jo bare kjempefin! Min er i tung, svart ull, og jeg er mer en damask-, slike- og kniplinger-tilhenger. Ergo vurderer jeg bytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Skrevet 16. mai 2008 #2200 Del Skrevet 16. mai 2008 Det er to røde bunader fra distriktet mitt. Jeg har den uten broderier Kunne egentlig tenkt meg en med litt mer dill på, f.eks. den røde med broderier fra distriktet, men den har plutselig "alle". Min røde variant er det nesten ingen i min aldersgruppe som har. Arbeidsdagens siste kaffepause. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå