Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Gjest Helen Parr
Jeg har, innenfor en radius på iallfall 6 mil, INGEN pol som lagerfører Il Mimo og må etter hva jeg kan se til nabofylket for å få tak i. :roll: Noen som har det.

Prøv nettet. Jeg mener de sa til meg på polet at de hadde en kvote for nettsalg også. Ellers tror jeg ganske riktig at Il mimo nok er en overhypet vin som lever på populariteten fra de første årene.

Vi skal nok likevel få den ned. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Helen Parr
Jeg kjøpte bare tre. Vi må jo teste den først.

Det var nettopp dette "teste"-leddet jeg glatt hoppet over. Det henger nok sammen med min hang til rutiner - vi drikker gjerne den samme vinen om og om igjen, og jeg tok rett og slett ikke sjansen på en prøvesmak først, selvom jeg sikkert burde gjort det, så få flasker var det hos oss.

Likevel: Ingen anger, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra
Prøv nettet. Jeg mener de sa til meg på polet at de hadde en kvote for nettsalg også. Ellers tror jeg ganske riktig at Il mimo nok er en overhypet vin som lever på populariteten fra de første årene.

Nah. Det er nå en ypperlig unnskyldning for å ta en Trondheimstur! :Nikke:

Ellers... nettsalg fra vinmonopolet høres genialt ut! Leverer de på døra tro? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil, den er ikke overhypet. Den er nemlig hypet med veldig god grunn, og dermed altså helt riktig hypet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers... nettsalg fra vinmonopolet høres genialt ut! Leverer de på døra tro? :lur:

Det gjør de faktisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Feil, den er ikke overhypet. Den er nemlig hypet med veldig god grunn, og dermed altså helt riktig hypet. :ler:

Flott. Jeg bare fikk et inntrykk at jeg hadde gjort noe dumt da jeg raserte hyllene på polet mitt for Il mimo på lørdag. Den skrekkslagne ekspeditrisen var så skuffet over å pakke ned alle flaskene som nettopp var satt ut i butikken. Jeg skyldte på mannen min, for jeg hadde faktisk litt dårlig samvittighet for alle de andre innbyggerne i denne byen som ikke fikk en eneste flaske av denne vinen i år... :( Null sympati fra Herr Parr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Eurydike: Damen på polet var veldig enig i anbefalingen din, forresten. Hun anbefalte meg å komme tilbake snart, hvis jeg ville ha mer. Den flyr visst ut av hyllene der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott. Jeg bare fikk et inntrykk at jeg hadde gjort noe dumt da jeg raserte hyllene på polet mitt for Il mimo på lørdag. Den skrekkslagne ekspeditrisen var så skuffet over å pakke ned alle flaskene som nettopp var satt ut i butikken. Jeg skyldte på mannen min, for jeg hadde faktisk litt dårlig samvittighet for alle de andre innbyggerne i denne byen som ikke fikk en eneste flaske av denne vinen i år... :( Null sympati fra Herr Parr.

Hah! De vet sikkert ikke å sette pris på den uansett. De kan få drikke de litt mindre gode roséene i stedet. *ond*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Jeg ble nysgjerrig på denne Il Mimosaken, men den kan umulig væreettertraktet.

Her er over 800 flasker igjen i vår kommune, og 41 flasker bare på mitt nærmeste nabopol. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var et øyeblikk redd for at det var utsolgt her i byen også. Men så viste det seg at de ikke hadde giddet å gjøre plass i hyllene, men hadde stablet i kurv ved kassa. Snakk om danskebåt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
@Eurydike: Damen på polet var veldig enig i anbefalingen din, forresten. Hun anbefalte meg å komme tilbake snart, hvis jeg ville ha mer. Den flyr visst ut av hyllene der oppe.

Det er virkelig en god rosévin med mye karakter (noe de fleste roséer mangler) og stor anvendelighet, og dessuten et eksempel på at vinanmeldelsene i Dagens næringsliv som regel er til å stole på (eller er i tråd med min og en del andres smak, alt ettersom :ler:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Jeg ble nysgjerrig på denne Il Mimosaken, men den kan umulig væreettertraktet.

Her er over 800 flasker igjen i vår kommune, og 41 flasker bare på mitt nærmeste nabopol. :sjenert:

Løp og kjøp, Mariposa! Jeg smaker nå, og tror den vil være ypperlig egnet for kos på den fine verandaen deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kose deg med vin, papagena :-D

Så de hadde noen flasker på mitt lokale pol også... Kanskje en idè til sommerlige kvelder når jeg kan unne meg et glass vin igjen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fangsten, i tilfelle jeg har glemt å si det :sjarmor:

Og :hoppe: for at mannen snart er i hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kose deg med vin, papagena :-D

Så de hadde noen flasker på mitt lokale pol også... Kanskje en idè til sommerlige kvelder når jeg kan unne meg et glass vin igjen... :sjenert:

Et lite glass kan du unne deg med god samvittighet - og ganske snart også! :hoppe: Det hjelper godt på ammingen også.

(Åh...:rodme:....jeg husker så godt hvor deilig det var å kunne slappe av ute med et glass vin. Med en perfekt liten baby sovende i nærheten - og veldig, veldig stolt over det mirakelet vi hadde fått til!)

Jeg har vært på foreldremøte på papageninas skole idag. Det var veldig rart, men veldig hyggelig også. Og når jeg kom hjem, møtte jeg et overlykkelig barn som hadde vært på dukketeater med mormor. Hun var helt fascinert, og klarte å gi et nesten sammenhengende referat fra forestillingen. Hun er blitt så stor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, som om jeg ikke har nok med soave og crémants, nå blir jeg fristet til å kjøpe denne rosévinen også! Er forøvrig veldig glad i rosé, så jeg har vel en mistanke om den faller i smak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite glass kan du unne deg med god samvittighet - og ganske snart også! :hoppe: Det hjelper godt på ammingen også.

(Åh...:rodme:....jeg husker så godt hvor deilig det var å kunne slappe av ute med et glass vin. Med en perfekt liten baby sovende i nærheten - og veldig, veldig stolt over det mirakelet vi hadde fått til!)

Jeg har vært på foreldremøte på papageninas skole idag. Det var veldig rart, men veldig hyggelig også. Og når jeg kom hjem, møtte jeg et overlykkelig barn som hadde vært på dukketeater med mormor. Hun var helt fascinert, og klarte å gi et nesten sammenhengende referat fra forestillingen. Hun er blitt så stor!

Ja, det har jeg tenkt til. Har hatt en diskusjon om amming og alkohol med min kjære... Men jeg har fått han til å skjønne at det er forskjell på å sitte med vinglasset i hånda og ungen i puppen, og det å ta et glass vin etter at han har lagt seg og det sannsynligvis er noen timer til neste gang...

Dessuten har man jo pumper :lur:

Hørtes ut som den perfekte idyll det der, Papagena. Gleder meg :rødme:

Men skjønner ikke helt at det bare er noen uker unna da ;)

Morsomt å høre om Papagenia :-D Snart bursdag også. Blir hun 6?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg tenkt til. Har hatt en diskusjon om amming og alkohol med min kjære... Men jeg har fått han til å skjønne at det er forskjell på å sitte med vinglasset i hånda og ungen i puppen, og det å ta et glass vin etter at han har lagt seg og det sannsynligvis er noen timer til neste gang...

Dessuten har man jo pumper :lur:

Hørtes ut som den perfekte idyll det der, Papagena. Gleder meg :rødme:

Men skjønner ikke helt at det bare er noen uker unna da ;)

Morsomt å høre om Papagenia :-D Snart bursdag også. Blir hun 6?

Hun blir 6 år den dagen du vet :lur:. Hun har mistet begge tennene oppe, så nå ser hun veldig rar og søt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer en poltur i morgen gitt, de hadde Il Mimo på det lokale? Og du... jeg har alt glemt hva den andre roséen het, hva var det igjen...? Det var nettopp slikt jeg brukte "finn brukerens innlegg" til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...