Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke lyst til å dra på kontoret, men heller være med mannen på runde (...ny oppvaskmaskin). Men det jeg tror jeg må gjøre, er å hente den boka jeg skal skrive anmeldelse av, og i det minste ta en liten titt på de første kapitlene, og kanskje skrive litt notater. Jeg vet nemlig at jeg med min konsentrasjonsevne har en tendens til å bruke mye tid på slike ting. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke dumt ut! :briller: jeg må forte meg før det begynner å snø igjen, selvsagt, men foreløpig er det jo ikke en sky på himmelen.

Hm.... Kakao :kaffekopp: , :briller: og bok....?

Det hørtes ut som en knallplan for dagen! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig plan. Jeg ser ut mot himmelsblå ramme rundt sol og tørre gater. Jeg vil også kakao og bok! Håper du koser deg. :hjerte::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg klar! Varm sjokolade (med et lite chillidryss), solbriller, pulsvanter, stol med puter og saueskinn, ullgenser, etnografibok, artikkel om teori (hjelp!) og artikkel om organisasjonsendringer ligger klar. Hvis noen påtreffer meg her inne før kl. 13.00, så :pisk: meg tilbake til arbeidet. Takk!

:sol:

:kaffekopp:

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elastica

Det hørtes deilig ut med kakao og solbriller. Her er det definitivt vår, men likevel ganske surt i dag. Innedag, med andre ord.

Kos deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag: Oppe kl. 06.45. Laget frokost til pøbelprinsessen, ryddet rene klær ut av tørketrommelen, ryddet ut av oppvaskmaskin, drakk kaffe med pøbelgemalen, kjørte pøbelprinsessen til skolen, skrevet kondolansebrev til tanten min, spist frokost, skrevet litt på innledning til oppgave, tenkt på analyse, skrevet om analyse, limt inn tekst i maldokument til master, skrevet litt mer, vært i butikken og handlet inn torsk til dagens middag, diverse grønnsaker og annet til morgendagens middag, MNS-peptalk med studiekolleger, snakket med mamma i telefonen, skrevet et par innlegg på KG, laget mer kaffe og hentet post.

Nå: Skive mer. Lese artikkel. Skrive enda mer. Ikke tenke på at det er kort tid igjen til innlevering, men at jeg har to hele måneder til å skrive på. :)

Og :kaffekopp:

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke annet enn bli imponert over alt du får til jeg Pøbel. Jeg har spist frokost, surret på nettet, gått tur og spiser nå lunsj... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat lagt inn det jeg har av tekst i maldokumentet, og jeg har pt. 11.000 ord. Bare 19.000 igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelsmil:

Dette er imponerende. Husk at skrivingen bare er en del av arbeidet og at du antakelig har tenkt ut veldig mye som ikke er skrevet ennå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:tommelsmil:

Dette er imponerende. Husk at skrivingen bare er en del av arbeidet og at du antakelig har tenkt ut veldig mye som ikke er skrevet ennå. :)

Takk! :biggrin: Jeg håper du har rett. Jeg har vært i fullstendig panikkmodus en stund fordi jeg plutselig synes at jeg ikke kan noe om noenting. Og det løste jeg rasjonelt nok med å ikke gjøre noenting som helst i dagevis.

Mest sannsynlig er det et symptom på at jeg begynner å få en slags oversikt. Men det er så mye jeg gjerne skulle ha lest, og så mye jeg gjerne skulle vite... Også er det teorien, da... Jeg har ingen stor, overbyggende teori rundt oppgaven min. Og det er det mange andre som har. Planen er å implementere teori i forhold til dataene jeg har samlet inn. Hjelpe meg, for et slitsomt arbeid dette er. :bond:

Jeg skal forresten møte veileder på campus i morgen etter lunsjtid. Er du i den delen av verden i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal forresten møte veileder på campus i morgen etter lunsjtid. Er du i den delen av verden i morgen?

Dessverre. Skal på et møte med den andre av søstrene sisters. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du treffer henne mye oftere enn jeg gjør! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Be henne ta med en viss persons avhandling på påskeferie, please! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag: Oppe kl. 06.45. Laget frokost til pøbelprinsessen, ryddet rene klær ut av tørketrommelen, ryddet ut av oppvaskmaskin, drakk kaffe med pøbelgemalen, kjørte pøbelprinsessen til skolen, skrevet kondolansebrev til tanten min, spist frokost, skrevet litt på innledning til oppgave, tenkt på analyse, skrevet om analyse, limt inn tekst i maldokument til master, skrevet litt mer, vært i butikken og handlet inn torsk til dagens middag, diverse grønnsaker og annet til morgendagens middag, MNS-peptalk med studiekolleger, snakket med mamma i telefonen, skrevet et par innlegg på KG, laget mer kaffe og hentet post.

Nå: Skive mer. Lese artikkel. Skrive enda mer. Ikke tenke på at det er kort tid igjen til innlevering, men at jeg har to hele måneder til å skrive på. :)

Og :kaffekopp:

Den skal stå tidlg opp som skal henge med i dine gjøremål på en dag som denne! :hakeslepp:

...og enda var det mange timer igjen! Slapp 'a litt, nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i fullstendig panikkmodus en stund fordi jeg plutselig synes at jeg ikke kan noe om noenting. Og det løste jeg rasjonelt nok med å ikke gjøre noenting som helst i dagevis.

Mest sannsynlig er det et symptom på at jeg begynner å få en slags oversikt.

Jeg kjenner igjen denne følelsen. Den brukte alltid å dukke opp når det var igjen en ukes tid til eksamen for min del. Og jeg lærte også etterhvert at når denne følelsen dukket opp så betød det, akkurat som du sier, at jeg faktisk hadde rimelig oversikt over stoffet ;)

Jeg er utrolig imponert over hva du får ut av dagene. Skulle ønske jeg hadde halvparten av din selvdisiplin :sjenert:

Edit: Håper snøen holder seg unna hos dere. Her var det noen fnugg i lufta tidligere i dag, men heldigvis ingenting som la seg.

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner igjen denne følelsen. Den brukte alltid å dukke opp når det var igjen en ukes tid til eksamen for min del. Og jeg lærte også etterhvert at når denne følelsen dukket opp så betød det, akkurat som du sier, at jeg faktisk hadde rimelig oversikt over stoffet ;)

Jeg er utrolig imponert over hva du får ut av dagene. Skulle ønske jeg hadde halvparten av din selvdisiplin :sjenert:

Edit: Håper snøen holder seg unna hos dere. Her var det noen fnugg i lufta tidligere i dag, men heldigvis ingenting som la seg.

Hei Melloncollie :vinke: - så hyggelige å se deg her inne!

Jeg er ikke akkurat så veldig disiplinert. Det er faktisk sant. Men jeg er ganske kjapp når jeg først kommer igang, tror jeg - og det er jo fint når man surrer bort så mye tid som jeg gjør.

Jeg møtte veilederen min igår for å snakke om fremtiden, og bittelitt om oppgaven. Jeg fikk bekreftet at jeg i alle fall vet og har skjønt noe. Og det er fint! :nigo:

Og her :snø: det så det holder. :( Skikkelig møkkavær, er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...