Fresi Skrevet 17. desember 2008 #4621 Del Skrevet 17. desember 2008 Min forhenværende (første) gikk en gang og satte seg i bilen fordi jeg fikk stressanfall inne på Obs! Jeg skjønner han egentlig, men hater stedet, og nå på denne tiden av året får jeg skjelven og blir kvalm bare ved tanken. Nærbutikken er i grunnen nok, og alle andre butikker kl 10.05 om morgenen. Det er jo det lureste, selvsagt. Jeg har vært en tur på nærbutikken i dag og fant ut at de ikke hadde en eksotiske ingrediensen matyohurt. Jeg måtte spørre etter det, og det viste seg at det bare var en boks igjen da de ikke solgte noe av det. Den slags gir meg stressanfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 17. desember 2008 #4622 Del Skrevet 17. desember 2008 Før var det en liten SmartClub i sentrum, jeg vet ikke om den fortsatt er der? Genial. Alle mulige grønnsaker og frukt. Og ender. Andeconfit i store bokser. Gåsefett. Alt mulig i lekker mat. Gode eplesafter og lekkerheter på glass og flaske. Resten må man jo bare gå forbi Den er nedlagt og blitt Coop Mega. Aner ikke. :klø: I min uvitenhet trodde jeg den eneste SC'en i Osloområdet er den gigantiske på Slependen? Alle fordommer trekkes tilbake hvis det er mulig å få tak i digg mat der. Edit: Elendig geografikunnskap. SC finnes på Alnabru og på Slependen. Og anbefales. Det skal han der Brynestad ha, da butikken åpnet for over ti år siden, var den alene om å ha mange av varene den solgte. Nå får vi kjøpt det meste i vårt nærområde. Men fortsatt jeg SC. Selv om jeg har fått stressanfall der også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 17. desember 2008 #4623 Del Skrevet 17. desember 2008 Den er nedlagt og blitt Coop Mega. Det ante meg. Hvorfor, hvorfor, hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 17. desember 2008 #4624 Del Skrevet 17. desember 2008 Det ante meg. Hvorfor, hvorfor, hvorfor? Slutt å surk, her vet vi ikke hva Smart Club er. Det meste eksotiske vi har er Mega og Eurospar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 17. desember 2008 #4625 Del Skrevet 17. desember 2008 Slutt å surk, her vet vi ikke hva Smart Club er. Det meste eksotiske vi har er Mega og Eurospar Jeg surker! DNM og jeg pleide å kjøpe confit der! Men OK, jeg forstår deg. Surking slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #4626 Del Skrevet 17. desember 2008 Nextlife - kan du ikke kommer nedover på en eksotisk Smart Club og IKEA-tur, da? Med innlagt ølbøtting underveis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 17. desember 2008 #4627 Del Skrevet 17. desember 2008 Haha! Vi forenes på SmartClub! Jeg stiller med medbrakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 17. desember 2008 #4628 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Jeg trenger en tur til Smart Club jeg også. Og nå trenger jeg forresten en bøtte med vin. Jeg har dårlig tid, ingen ryggrad, fraværende mann (nei, ikke jakt akkurat nå) svigerfamilie som melder forfall til middag, to kilo pinnekjøtt på komfyren og behov for ryddings på kjøkkenet. Også sitter jeg altså her og kjefter og smeller. Inni meg. På de som plutselig ikke kunne komme. Noen mennesker mangler rett og slett totalt relasjonell ansvarsfølelse. Alltid. Grrfmumle. Endret 17. desember 2008 av Elastica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 17. desember 2008 #4629 Del Skrevet 17. desember 2008 Så rart at du smeller, lzm. Skulle ønske jeg var i nærheten. Jeg skulle ha satt til livs en kilo (bortimot) og tatt meg kraftig sammen og ryddet etterpå (jeg kan hvis jeg vil, jeg er datter av selveste ryddedronningen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 17. desember 2008 #4630 Del Skrevet 17. desember 2008 Dessuten skulle jeg helt i deg ganske rikelige mengder vin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 17. desember 2008 #4631 Del Skrevet 17. desember 2008 Det går bare ikke an! Jeg tror forresten at ferdigdampet pinnekjøtt kan fryses. Jeg har ikke gjort det selv, men jeg tror Eurydike har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 17. desember 2008 #4632 Del Skrevet 17. desember 2008 Så rart at du smeller, lzm. Skulle ønske jeg var i nærheten. Jeg skulle ha satt til livs en kilo (bortimot) og tatt meg kraftig sammen og ryddet etterpå (jeg kan hvis jeg vil, jeg er datter av selveste ryddedronningen). Jeg også. Dessuten skulle jeg helt i deg ganske rikelige mengder vin. Jeg også. Jeg tror forresten at ferdigdampet pinnekjøtt kan fryses. Jeg har ikke gjort det selv, men jeg tror Eurydike har. Det stemmer, og det går helt fint. Vi pleier å bruke dette (stort sett rester) i gryter e.l, men det vil også gå helt bra å legge det frossent rett i gryten og tine/varme det over damp i noen minutter før servering. Ellers kan det brukes til feks komler, i salt lapskaus eller i enkel tomatsaus med sjalottløk, hvitløk og timian, med masse god potetmos til (vi henfaller som regel til sistnevnte). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 17. desember 2008 #4633 Del Skrevet 17. desember 2008 Nextlife - kan du ikke kommer nedover på en eksotisk Smart Club og IKEA-tur, da? Med innlagt ølbøtting underveis? Haha! Vi forenes på SmartClub! Jeg stiller med medbrakt. Jeg har planer om både en og to turer nedover utpå vinteren, men er ikke sikker på når det blir. Og fy for gjester som ikke dukker opp. Skam på seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #4634 Del Skrevet 18. desember 2008 Pøbelsaras juletrepoll: Hvilket av disse ville DU valgt? (Burde skrive oppgave, men surfer nettet etter juletrær istedet for...Juleprokrastinering, tro jeg det kalles...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 18. desember 2008 #4635 Del Skrevet 18. desember 2008 Sinna på Elasticas dustegjester - grr. Lykke til med juletrejakten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 18. desember 2008 #4636 Del Skrevet 18. desember 2008 Æsj... Nå begynte jeg å lese her inne.... Og merkelig, det er mye, mye mer moro enn å skrive eksamen.... For noen lekre juletrær!! :dåne: Tror jeg tar en av hver.... Her må fornuften overta... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 18. desember 2008 #4637 Del Skrevet 18. desember 2008 "Toasted champagne" er vel deg, ps? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #4638 Del Skrevet 18. desember 2008 Har pakket inn 27 gaver. Ganske mange igjen enda. Dessuten har jeg laget grunnlaget til hvit gløgg: 1 l. Balholm Eple 2 kanelstenger 6 nellikspikre 2 cm. fersk ingefær skåret i tynne skiver 2 stjerneanis ca. 1 ts (eller litt mer) kardemommefrø. Jeg kokte det opp, og lot det stå og trekke på svak varme i ca. 10 minutter. Nå står kjelen og avkjøler seg med krydderet i - jeg har tenkt å la det stå og trekke en stund til - men det smaker bra allerede nå - og lukter kjempedeilig. Videre plan er å blande 1 del eplekrydderblanding med en del hvitvin, og varme opp, og servere med en appelsinskive. Vurdering følger etter prøvesmaking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 18. desember 2008 #4639 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg fikk luftbro-pakke i dag Det beste var nesten at jeg hadde glemt at den var på vei, og at jeg derfor ble veldig gledelig overrasket da den kom i posten i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Page Skrevet 19. desember 2008 #4640 Del Skrevet 19. desember 2008 Gosh, for noen lekre juletrær, lzm!!! Bare innom mellom slagene (de sju) for å oppdateres litt og ønske deg en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå