Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heter det makeover når man går tilbake til sitt gamle jeg igjen? :klø:

Jammen - jeg har jo fått ny avatar! Jeg ville være ekte filmstjerne, slik som Ludovie, eilan, Deception, Fresi og Vera Vinge m. fl. jeg var lei av å være en skarve Disneyanimasjon. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så :kjempesinna: . Og :grine: .

Jeg har akkurat fiket til et bilde av noen i fagbladet mitt med en slageagurk.

Er det normal å slå på bilder i fagbladet ditt med slageagurker? (Jeg brukte slageagurken fordi jeg ikke kunne finne kjøttøksen. dessuten ville nok kjøttøksen laget merker i benkeplaten.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kortversjonen: Noen som for noen år siden spredte så stygge rykter om meg, at jeg ble helt satt ut, sykemeldt, og var ute av stand til å gå tilbake i jobb igjen, har nominert seg selv til en pris for et etikkprosjekt hun er leder for. :sjokk: HUn er avbildet med et stort smil i siste nummer av fagbladet mitt. Jeg ble helt kvalm, og agurken fikk som sagt unngjelde. Dessuten har jeg skikkelig lyst til å banne - skikkelige nordnorske tirader fulle av stygge ord om folk og dyrs kjønnsorganer. :kjefte:

Jeg kan ikke si her hva de ryktene konkret gikk ut på, men jeg kan iallefall si såpass som at det overhodet ikke var noe etisk høyverdig ved det hun gjorde dengangen. Det var rett og slett sjokkerende, himmelfallende stygt og slemt. Jeg var knust og ødelagt i årevis. :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception
Heter det makeover når man går tilbake til sitt gamle jeg igjen? :klø:

Da kalles det "makeunder". :nigo:

(Jeg har hørt uttrykket en gang, men husker ikke hva det betyr)

Ellers er det dessverre ikke sjokkerende å høre at enkelte totalt mangler skamvett og menneskelighet. :troest:

Endret av Deception
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tegnet bart på henne med sprittusj. :tronderbart: Det hjalp litt, faktisk! :fnise:

Men det som skjedde den gangen, er faktisk direkte årsak til jeg er student og ikke ute i jobb nå. Jeg er utrolig glad for at vi lever i et land hvor man blir tatt vare på og kan få en ny start når noe blir helt galt.

En annen ting som er veldig vondt, er at hun er avbildet sammen med en av dem som var en utrolig støttespiller for meg den gangen alt dette skjedde. Også kommer det litt utilstrekkelighetsfølelse snikende også - litt sånn "er du ikke ferdig med den dumme saken der enda liksom...?

Blæ. :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si. Men sender over en støttende :klem:

Går det forresten an å nominere seg selv til ting?

Hvis du har behov for ytterligere utblåsning, stiller jeg kaklebloggen til disposisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si. Men sender over en støttende :klem:

Går det forresten an å nominere seg selv til ting?

Hvis du har behov for ytterligere utblåsning, stiller jeg kaklebloggen til disposisjon.

Takk! :klem: Kanskje jeg må innom der for å blåse ut litt mer....

det går tydligvis an å nominere seg selv. Den dumme ugla har nemlig nominert seg selv til 2 :overrasket: priser. Dummaslemmastyggahurpa.

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest nextlife

Selv om du kanskje har gjort deg noenlunde ferdig med saken sitter det gjerne et sår igjen i sjelen som rives litt opp når du møter eller ser vedkommende. Jeg har ikke lang fartstid i bransjen men er faktisk oppriktig forbauset over hvor stygge mange er med hverandre. Jeg har ikke opplevd slikt i de andre bransjene jeg har vært, og undrer på hvor stor evne til ekte empati, omsorg og innlevelse disse menneskene egentlig har.

Jeg er sikker på at vedkommende fortjente både agurk og bart.

:troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kjøttøks.

Sånt setter seg forresten i kroppen, pøbelsara. Ikke tenk "dumme meg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du kanskje har gjort deg noenlunde ferdig med saken sitter det gjerne et sår igjen i sjelen som rives litt opp når du møter eller ser vedkommende. Jeg har ikke lang fartstid i bransjen men er faktisk oppriktig forbauset over hvor stygge mange er med hverandre. Jeg har ikke opplevd slikt i de andre bransjene jeg har vært, og undrer på hvor stor evne til ekte empati, omsorg og innlevelse disse menneskene egentlig har.

Jeg har aldri opplevd det før min siste arbeidsplass, jeg. Heldigvis!

Og det er sant det du sier om at det blir litt som en skorpe som rives av. Til å begynne med var jeg så preget av den saken, at jeg ikke likte å bevege meg særlig langt utenfor de trygge rammene her hjemme. Da følte jeg meg helt hudløs. Det er jo blitt mye, my bedre. Jeg føler meg fortsatt litt sårbar, og er veldig bevisst på at jeg nok er litt skjør fortsatt.

Andre ting jeg er sint for: Da dette skjedde, og jeg brøt helt sammen, ble lederen min helt lei seg og forskrekket og sa: Jammen, pøbelsara.... Du som er så sterk...? Akkurat som om det å være eller virke strek er noen unnskyldninig for at andre kan tillate seg å behandle deg dårlig. :kjefte:

Det andre dumme var at selv om saken min ble tatt opp, og min leder ble pålagt å gi meg oppresining og å be meg om unnskyldning, fikk jeg aldri noe annet enn en Gerd Liv Valla-unnskyldning. "Jeg beklager at du føler deg dårlig behandlet", sa hun. Selv om hun hadde fått pålegg om a beklage at hun hadde behandlet meg dårlig. Grrr. :sur:

Har du forresten fått turkis handlenett med blå blomst på i julegave fra fagforeningen din, Nextlife? :lur: Det har jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...