Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Neste gang dere er på sånn småbyferie så skal jeg snike meg med. Blir mer og mer nysgjerrig.

Men det er jo herlig når man "klikker" sånn med mennesker man treffer via nettet.

Ja! :rødme: Helt fantastisk! De er en helt utrolig gjeng; smarte, kloke, enormt kunnskapsrike, pene og veldig, veldig morsomme. Dessuten har de utrolig pene kjoler, alle sammen! :mrgreen: ....og sko!

Edit: Byttet ut et komma med et semikolon.

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lacuna
Ja! :rødme: Helt fantastisk! De er en helt utrolig gjeng, smarte, kloke, enormt kunnskapsrike, pene og veldig, veldig morsomme. Dessuten har de utrolig pene kjoler, alle sammen! :mrgreen: ....og sko!

Og muligens en anelse rølpesnobbete? :sjenert: Jeg innrømmer at det er noe komisk over å bøtte innpå cognac i vinglass mens man ler seg fillete av andres valg av boblende dråper. Men vi har i det minste akademisk kritisk distanse til fordommene og selvmotsigelsene.

:fnise:

Endret av Lacuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papagena ga meg lyst til å synge, og det er ikke noe særlig for sarte nabo-ører. :fnise:

Ikke overbevist om at jeg vil høre Skravla synge Tryllefløyten... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke overbevist om at jeg vil høre Skravla synge Tryllefløyten... :fnise:

Betyr det at "nattens dronning"-arien ikke lyder som vakker musikk når Skravla synger? :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg selvfølgelig være forsiktig med å spre ubegrunnede rykter -strengt tatt har jeg vel ikke hørt Skravla synge -men jeg har aldri hatt inntrykk av at hennes ønske om å komme i operaen innebar å befinne seg på selve scenen...

Men mindre det innebar nærkontakt med tenor-rekka i operakoret, da. Eller -det var kanskje meg, det ja... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og muligens en anelse rølpesnobbete? :sjenert: Jeg innrømmer at det er noe komisk over å bøtte innpå cognac i vinglass mens man ler seg fillete av andres valg av boblende dråper. Men vi har i det minste akademisk kritisk distanse til fordommene og selvmotsigelsene.

Snakk for deg selv! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betyr det at "nattens dronning"-arien ikke lyder som vakker musikk når Skravla synger? :sjokk:

:jepp:

Ikke bare den arien som lyder grusom når jeg synger. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg selvfølgelig være forsiktig med å spre ubegrunnede rykter -strengt tatt har jeg vel ikke hørt Skravla synge -men jeg har aldri hatt inntrykk av at hennes ønske om å komme i operaen innebar å befinne seg på selve scenen...

Men mindre det innebar nærkontakt med tenor-rekka i operakoret, da. Eller -det var kanskje meg, det ja... :plystre:

For å si som Fakse; Snakk for deg selv.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme har slått meg :fnise:

Men det er selvsagt noe heeeelt annet når jeg selv står for bøttingen, med stadig svakere selvkritikk og distanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bittelittegranne rølpesnobbete, ja. :mrgreen:

Den akademiske distansen er implisitt.

Dessuten er det utrolig hva et vininntak på ca. en bøtte per pers. gjør med både akademisk distansering og ganglag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lacuna

Nå er jeg snart klar for ferie, men kommer plutselig tilbake. Jeg vet ikke helt hvordan det blir med ferierapporteringen, for man har visse idealer å leve opp til, og jeg har uansett planer om ren og skjær latskap, så det blir nok mer type KG-artikkel enn dyptgående journalistikk fra Morgenbladet jeg leverer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med gammelt nick forresten. Herlig å se deg som deg selv igjen :)

Ja, gubba. Det så jeg ikke før nå i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife

Henger meg på skaren som ønsker ditt gamle nick velkommen. Dette var noe av det første jeg la merke til da jeg begynte å surre her inne i august i fjor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig morgen her rett utenfor storbyen. Fint vær, og fredelig og rolig. Dessuten ser ikke huset mitt så verst ut, heller. Ergo bør jeg kunne få jobbet litt i dag, hvis jeg bare klarer å løsrive meg fra KG.

Pøbelprinsessen og jeg besøkte pappen min på sykehuset i går. Han har hatt en stor operasjon, og blir nok inneliggende noen dager til. Han var litt spak, men ved godt mot. Jeg håper virkelig denne operasjonen er velykket - det har vært litt leit å se Pappa de siste årene. Han har alltid vært frisk og sprek og sporty og aktiv, men de siste årene har han vært ganske halt,og hatt mye vondt, og har ikke kunnet gjøre mange av de tingene han har satt så pris på før. Han får veldig god oppfølging, og det er lagt en god plan for videre rehabilitering når han kommer hjem, også, så nå krysser jeg fingrene for at det har gått bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper også det går greit med pappaen din. At han tidligere har vært sprek er vel i alle fall den beste forutsetning for at rehabiliteringen skal gå greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer Fakse. Og en fysiterapeut som vet hva h*n gjør er alfa og omeg for rehab.

Heldigvis har han allerede vært i kontakt med en fysioterapeut som har mye erfaring med rehabilitering etter slike operasjoner, og de har programmet klart for tiden etter utskrivelsen. Han hadde trent med fysioterapeut to ganger på sykehuet i går også. Han var litt sliten etter det, men kjente at han begynte å få kontakt med muskulaturen sin igjen, og det er jo alfa og omega når man skal komme seg på bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...