Rosalind Skrevet 11. juni 2008 #2561 Del Skrevet 11. juni 2008 Slik ovenfra-og-ned holdninger får meg til å tilte (kjenner dere det uttrykket, eller er det kanskje dialekt?) fullstendig. Selvfølgelig. Vi va' et gjæng som tilta førdi vi va' fri førr skjænk. Å tilte er faktisk et direkte oversettingslånord fra engelsk 'to tilt', som betyr "incline or cause to incline toward a particular opinion". :lese: Jøss! Ellers gleder det meg at innleggene om TV-serietester er over. Jeg følte meg så veldig utilstrekkelig hver gang jeg kikket inn her og ikke visste hvem Susan var. Og forresten er jeg nysgjerrig på hvilken tråd som utløste hjertesukket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lacuna Skrevet 11. juni 2008 #2562 Del Skrevet 11. juni 2008 Og forresten er jeg nysgjerrig på hvilken tråd som utløste hjertesukket! Sikkert en av de 93 "alle-kvinner-er-horer-som-bare-er-ute-etter-penger-og-stor-pikk"-trådene. Den verste er heldigvis slettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 11. juni 2008 #2563 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg tror papagena startet en tråd om misantroper (husker ikke akkurat ordvalget) med referanse til alle de trådene Lacuna nevner. Ellers finnes vel "en tilt" også (som substativ?). Mener å ha vært borti tilt på båtmotorer. En dings man tilter i en eller annen retning. Og nextlife: Veldig bra setning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #2564 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg startet denne tråden fordi jeg rett og slett var en liten smule lei av alle de 193 trådene Lacina nevner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 11. juni 2008 #2565 Del Skrevet 11. juni 2008 Si meg, slo du, eller greide du å sitte på hendene? Jeg nøyde meg med å frese og himle med øynene. Vi snakker tross alt om en mann som seriøst tok med seg avisen på do på jobben, når han hadde 3 barn å passe på. Så fikk han da også sparken til slutt, i og med at han slett ikke befant seg i huset der han skulle sitte nattevakt da noen tilfeldig kom innom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 11. juni 2008 #2566 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Ellers finnes vel "en tilt" også (som substativ?). Mener å ha vært borti tilt på båtmotorer. En dings man tilter i en eller annen retning. Rullestoler kan også tiltes (verb), det betyr at man lener de bakover så sittestillingen reguleres og trykket dermed endres. Mao samme prinsipp som båtmotor. Endret 11. juni 2008 av Donpedro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 11. juni 2008 #2567 Del Skrevet 11. juni 2008 Mer tilt: Tilt brukes som faguttrykk i filmanalyse for å betegne en kamerabevegelse. http://en.wikipedia.org/wiki/Tilt_(camera) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 11. juni 2008 #2568 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg må si jeg er ganske så fornøyd med tilt-pratet. Horisonten er betraktelig utvidet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 11. juni 2008 #2569 Del Skrevet 11. juni 2008 Jeg må si jeg er ganske så fornøyd med tilt-pratet. Horisonten er betraktelig utvidet Signerer, mye ny lærdom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 11. juni 2008 #2570 Del Skrevet 11. juni 2008 Selvfølgelig. Vi va' et gjæng som tilta førdi vi va' fri førr skjænk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 11. juni 2008 #2571 Del Skrevet 11. juni 2008 Haha! Jeg krediterte deg for setningen og ser først nå at det var Rosalind som sto bak. My bad. Fin setning uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 11. juni 2008 #2572 Del Skrevet 11. juni 2008 Haha! Jeg krediterte deg for setningen og ser først nå at det var Rosalind som sto bak. My bad. Fin setning uansett. Greit nok at jeg av og til kommer med dialektisk ord og vendinger, men jeg tar den ikke helt ut Det er det bare Rosalind som gjør, for hun har bodd i min by, og har det morsomt på inbyggerne her sin bekostning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. juni 2008 #2573 Del Skrevet 12. juni 2008 Mannen min mobber meg også når jeg sier "fri førr". Jeg var godt voksen før jeg skjønte at det kanskje ikke var et innlysende uttrykk for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 12. juni 2008 #2574 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Ops -her ble det visst dobbelt... Endret 12. juni 2008 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 12. juni 2008 #2575 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg skjønner hva det betyr, men det er ikke akkurat et dagligdags uttrykk på mine kanter... Gikk forresten på skole med en nordfra, som alltid spurte "ka tid klokka?". Første gang hun sa det, lurte vi andre veldig på hva for en katt det var hun snakket om, og hva den gjorde i klokka... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. juni 2008 #2576 Del Skrevet 12. juni 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 12. juni 2008 #2577 Del Skrevet 12. juni 2008 God morgen, papagena. Er sengetøyet klart? Jeg sitter på jobb og svetter over en oppgave. Resultatet mitt har større konsekvenser for oppdragsgiver enn jeg liker å tenke på. Vurderingene mine bør være gjennomtenkte, for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #2578 Del Skrevet 12. juni 2008 God morgen, papagena. Er sengetøyet klart? Jeg sitter på jobb og svetter over en oppgave. Resultatet mitt har større konsekvenser for oppdragsgiver enn jeg liker å tenke på. Vurderingene mine bør være gjennomtenkte, for å si det sånn. Både sengetøy og senger er klart - eneste ulempen er at det ser ut som om jeg må medbringe Tingeling-sengetøy til meg selv, fordi gjestene mine får det sengetøyet som faktisk ser nogenlunde greit ut. Jeg har flyttet alt for mye av reservesengetøyet til sommerhuset. Jeg er forresten glad for at vi skal til "Fru-Støv-På-Hjernen" fredag. Gjestene vil bli imponert over forskjellen mellom Parr-heimen og huset mitt. Jeg har riktignok klart å forandre huset mitt fra vilt kaos til mildt kaos - men ikke særlig mer enn det. De får ta det som det er, rett og slett... Lykke til med Viktige Oppgaver i dag, Helen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 12. juni 2008 #2579 Del Skrevet 12. juni 2008 Ikke glem at det bor to hunder og tre aktive gutter hos meg, så det blir aldri helt rent. Og nyvasket er det omtrent i ti minutter. *får prestasjonsangst* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 12. juni 2008 #2580 Del Skrevet 12. juni 2008 Kjenner jeg er litt småmisunnelig på alle dere som har denne Store Happeningen i dagene som kommer. *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå