Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Gjest Helen Parr
Det er bra. Jeg har en mistanke om at lydnivået ikke blir forenlig med stille sysler, men han har kanske steder å trekke seg tilbake til?

Det er ikke akkurat lydløst her til vanlig heller. :ler:

De to eldste skal til tante- og onkelehelg i Oslo den helgen, og reiser onsdag. Minsten og herr Parr blir derfor hjemme til lørdag morgen, og han har lovet å bidra med middag og drinker. Jeg håper det er greit for dere.

Dessuten har vi absolutt steder han kan gjemme seg hvis det skulle bli for bråkete - hvilket jeg altså ikke tror det blir. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy med helgetreff. Det kan virkelig anbefales.

Har truffet mange herlige KG-damer og mann......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med helgetreff. Det kan virkelig anbefales.

Har truffet mange herlige KG-damer og mann......

Ja, jeg gleder meg skikkelig! Nå har jeg vært så heldig å treffe noen av disse jentene tidligere også, og Junia er jo tilogmed blitt min egen akademia-frisør :fnise:..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! I dag er den store barneselskapsdagen. Vi venter innrykk av 14 gutter og jenter fra 3 - 6 år i dag. På menyen står pølser med valgfritt tilbehør, Storesøsters sjokoladekake, og pagaenas muffins (ferdigpakke med rosa glasur. Jeg liker ikke å bake...)

Vi har dekket langbord på terrassen og laget hinderløype i hagen. Papageno er helt genial når det gjelder å finne på morsomme ting for barn! Dagens leker blir hinderløype, sekkeløp og kasting av vannballonger på papageno. Den siste leken (altså kasting av vannballonger...) lanserte vi i fjor, til vill jubel fra barna. Det virket som om mange av barna vanligvis slett ikke får lov til å kaste vann på voksne, og leken ble derfor mottatt med skrekkblandet fryd og etterhvert vill begeistring. Jeg regner med at det er mange av de små gjestene som forventer en gjentakelse av programmet fra i fjor når de dukker opp i ettermiddag.

Og ellers :hoppe: :hoppe: :hoppe: jeg for Jente79 i dag - det ser ut som om babyen hennes har bestemt seg for å komme snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med å forestille meg at kasting av vannballonger på papageno er et høydepunkt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tegner til å bli et morsomt barneselskap! Og så deilig det må være å kunne ha det ute - morsommere for barna, og mye mindre vasking etterpå. Lykke til med gjennomføringen, og gratulerer med dagen til bursdagsbarnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den riktige, ordentlige bursdagen er ikke før i morgen, da - men det blir altså feiring i dag. Hun gleder seg, og nå vil hun i barnehagen snart,hvor hun skal feires med krone, is og bursdagssanger og så det er vel best at jeg løsriver meg fra laptopen min og følger henne til barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen herlige reiseskildringer du har her inne! Jeg er nettopp kommet hjem fra noen dager på Røros, og selv om det er flott der også blir jeg jammen litt misunnelig her jeg sitter :ler:

Det høres ut som det kommer til å bli et fantastisk barneselskap - håper dere koser dere alle sammen (selv om papageno får gjennomgå litt!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virket som om mange av barna vanligvis slett ikke får lov til å kaste vann på voksne, og leken ble derfor mottatt med skrekkblandet fryd og etterhvert vill begeistring.

Hva er det du sier? Ikke lov? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: papagena!

Litt seint ute med å fortelle om min fascinasjon for turreferatet ditt, men like ektefølt: Fantastisk! Kunne kjenne sola som varmet, brisen i håret og lukten fra havet. OG rosévinen ned strupen! :smile:

Så utrolig deilig å ha en sånn opplevelse som start på sommeren i Norge - man kommer rett i sommermodus med en gang! :sol: :sol:

Jeg synes Rivieraen er nydelig, men på grunn av prisnivået har vi holdt oss mest på den italienske siden (prisene er ikke så ulike lenger nå, tror jeg) og lenger sør i Frankrike (Languedoc-Rousillon) og selvsagt i Paris. En uke i Paris er obligatorisk hvert år. Er også ganske godt kjent i Normandie; camembert og calvados-land, du vet. Franskmennene er så flinke til å utnytte sine lokale spesialiteter, og Rivieraen kombinerer det Provencalske kjøkken med sjømat - det MÅ jo bare bli en spennende matopplevelse. :spise: *slurper*

Og i dag blir det nye, spennende opplevelser, skjønner jeg! Det høres bare helt knallfestlig ut å få lov til å kaste vann på en voksen! Så uhørt og deilig ulovlig!! :heks: Sikker på at det blir et flott barneselskap - krysser fingre for at sola ikke forsvinner i dag.

Lykke til med bursdagsselskapet! :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Herlig. Kaste vann på papageno. :ler:

Det er godt dere kan være ute, slik at man virkelig kan ta i når det gjelder vannkastingen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der fikk jeg en strålende idè til minstens bursdagsselskap på sensommeren... Men jeg tror jeg skal vente med å lansere den til den store dagen - når ungene står klare med ei balje full av vannballonger... Kanskje jeg også får kaste? :sjarmor:

Endret av Page
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare skryte litt av kjæresten min :rødme:!

Hardtarbeidende, seriøs leder på dagtid - men når han kommer hjem, er det ut av blådressen, inn i shortsen, ut og leke med papagenina (og med meg!) Han er fryktlig morsom og leken og har et utrolig barnetekke. (Det var jo en grunn til at jeg lot meg overtale til å starte på nytt med både nytt forhold og et nytt barn da vi traff hverandre (igjen) for 8 år siden.....)

Han er et oppkomme av gode ideer når vi skal ha barneselskap, og papageninas bursdag har blitt en happening som barna gleder seg stort til hvert år. Heldige Papagenina. Heldige meg!! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha et supert barnesselskap! :)

... og deilig reiseskildring! Trenger å lese slike positive ting!

Og så: :hoppe: for prosjektet ditt!

Endret av junia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ulva35

:vinke:

Høres herlig ut han mannen din. Menn med barnetekke, menn som har beholdt barnet i seg er herlige. :)

Ha en fantastisk feiring i dag :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muffinsene er ferdig, 30 ballonger er blåst opp, og jeg er litt svimmel. Nå skal jeg ta sjansen på å dekke bordet ute, også er det nesten klart til innrykk her. Mannen får ta seg av vannballongfyllingen, tror jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et fantastisk selskap :rødme:

Koselig at Papageno er så engasjert. Skjønner godt mange ikke er vant til å kunne herje sånn med voksne.

Kjære er også et vidunder med unger, er alltid så morsomt å se... gleder meg til å se han i rollen som pappa :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et fantastisk selskap :rødme:

Koselig at Papageno er så engasjert. Skjønner godt mange ikke er vant til å kunne herje sånn med voksne.

Kjære er også et vidunder med unger, er alltid så morsomt å se... gleder meg til å se han i rollen som pappa :rødme:

:fnise: Og nå kan det jammen se ut som om han m å inn i rollen som fødselsdagsarrangør på samme dato som min kjæreste i årene fremover....:-D

Lykke til Jente 79!!!

(Og til dere som ikke følger med inne hos Jente79 - vannet har gått, og hun, mannen, familien og halve KG venter spent på den lille gutten. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...