Rosalind Skrevet 27. mai 2008 #2321 Del Skrevet 27. mai 2008 Vi satt på tribunen og ergret oss over at Stabæk trodde de skulle vinne uten å gidde å spille fotball engang. Men det gikk nå bra til slutt. Alanzino, den lille brasilianeren er et funn! Men har de gått med på pengekravet nu? God morgen, Papagena! :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #2322 Del Skrevet 27. mai 2008 Men har de gått med på pengekravet nu? God morgen, Papagena! :rosasmil: Hei Rosalind - men det er vel snart kvelden, er det ikke? Morgen:rosaengel: Han firte visst på kravene en god del, den lille brasilianeren. Og godt var det, han er jo et fyrverkeri på banen - han piler avsted som en liten mus.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 27. mai 2008 #2323 Del Skrevet 27. mai 2008 Kan tenke meg det ble en fornøyd liten frøken med så mye bling-bling :-D Er selv oppvokst i snekkerbukser med volvo merke på... Kan lure på hva mine foreldre tenkte på... Ha en fin dag, Papagena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #2324 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Rivieraen fredag og lørdag - Shop (and eat) 'till you drop. Fredag våknet vi til deilig solskinn, og guttene våre skulle bare ha halvdag med jobbing. Vi jentene spiste en LAAANG frokost på terrassen til hotellet, oppvartet av en flørtende og ganske engelsktalende kelner. Det er utrolig deilig å sitte i solskinnet, drikke kaffe, bryte biter av croissanten, skravle, tøyse med rare franskmenn, og drikke mer kaffe. Etterhvert bega vi oss ut i byen, og det ble shoppet! Jeg vandret rundt sammen med en annen av de skandinaviske konene, og vi hadde det riktig hyggelig. Med intet mindre enn 6 døtre tilsammen (når jeg regner med stedatteren), så ble det både mye å snakke om, og mange fine ting å kjøpe. Butikkene var fylt opp med florlette, ultrafeminine gevanter i deilige, lyse farger, og vi prøvet og handlet ganske aktivt i flere timer. Før vi omtrent falt over ende på en strategisk plassert liten fortauskafe, for påfyll av koffein. Jeg kjøpte en lekker, flortynn bomullskjole i delikat rosa til meg selv, to lekre, flagrende topper til de store jentene våre, og en t-skjorte til min eldste datter hvor det stod "I mummy" på. Og et par høye, svarte platåkorksandaler. Jeg har googlet, men finner dessverre ingen linker....så dere får heller bruke fantasien og forestillingsevnen. Hint: Ultralekkert, ultrafeminint, ultrahøye hæler... Da guttene var ferdig med å jobbe, gikk vi alle sammen i samlet flokk ned på stranden for å spise lunsj. Jeg spiste en deilig laksetartar, marinert med sitron og kapers og en liten dash creme fraiche. Vanvittig godt. Og selvsagt drakk vi rosevin til. Da lunsjen var omme, var vi ganske slappe. Vin, shopping og varmt solskinn gjør en stakkars nordboer ganske slapp, men deilig salig, samtidig... hele selskapet endte opp rundt svømmebassenget, hvor vi tilbragte noen timer i livlig passiar, kun avbrutt av svømmeturer innimellom. Før middag møttes vi på Pam Pam, den ultimate turistfelle - men veldig morsomt, hvis du ikke erger deg grønn over nesten norske coctailpriser. Her er det paraplydrinker som gjelder, servert av personale i lekre, tropiskinspirerte kostymer. De har kjempegode snacks til drinkene - nypoppet popcorn, nyristede peanøtter og deilige frityrstekte torskekaker med masse chilli. Helt perfekt akompagnement til en kald Caprihina. Eller Mohito. Eller Pina Colada. Eller hva du måtte ønske. Etter drinker her, gikk vi til La Festival de la Mer, hvor vi hadde bestillt bord. Det ble en opplevelse. Vi bestilte sjømatmeny til alle, og fikk fire gigantiske fat inn på bordet - fyllt med østers, hjerteskjell, sandskjell, blåskjell, små snegler, store snegler, bittesmå reker, store reker og krabbe. Det var bare rekene og krabben som var kokt, til vill begeistring fra noen (bl. a. meg ) og til forskrekkelse for andre. Vi fikk brød, sitron, majones og eddik med krydderurter og chilli til. Og noen flasker hvitvin og rosevin. Jeg fråtset i østers og annen skjellmat :rødme: Åhhh! Så deilig! Vi satt ved bordet i timevis og snakket om mat, matminner fra barndommen, yndlingsretter etc. mens vi slurpet i oss alle deilighetene på fatet. Det var helt utrolig fantastisk godt! Og gjett hva? Vi ble så trette og slitne av all den spisingen at vi måtte tilbake til hotellet å legge oss - etter at noen av de som ikke var så veldig begeistret for rå skjømat, hadde kjøpt seg is og pannekaker i en kiosk på gaten. Lørdag var jeg oppe 06.30 Jeg fikk slett ikke sove igjen, og var derfor helt klar for frokost kl. 08.30, da den stakkars mannen min våknet. Etter forkost tok vi taxi inn til Cannes. Filmfestivalen var fortsatt i full gang, så det var en masse folk fra alle verdenshjørner der. (Men jeg så ingen filmstjerner...) Vi vandret nedover Rue de Antibes, som er en helt fortreffelig handlegate, med en salig miks av dyrt og billig, og kjøpte enda mer klær til papagenina. Og jeg var innom Sephora og fikk fyllt opp sminkepungen. Også var det bruktmarked på torget! Men med filmfestivalpriser, så det ble bare se, og ikke kjøpe. Jeg har ikke nok peiling på antikviteter til å våge meg utpå å kjøpe dyre ting - men det var mye vakkert å se der. Det var utrolig mye flott, antikt sølvtøy, og noen utrolig vakre kniplingsduker....malerier, nips og krimskrams og ganske mye porselen. Men så ble vi sultne igjen, da - så da ble det lunsj ute på fortauet. Etter en natt med alt for lite søvn, og litt vel mye vin og paraplydrinker kvelden før, var jeg skikkelig kjøttsulten, og bestilte en entrecote med roquefort-saus. Og deilige, franske frites. (Og tre typer bladsalat.) Skikkelig mat for en sliten stakkar! Nam, igjen! den var perfekt stekt, og sausen var bare deilig... Og så....vel vi tok taxi til bake til der vi bodde - pakket koffertene - spaserte litt rundt i byen igjen - spiste en snack på stranden - og reiste til flyplassen for å rekke flyet. Og snipp, snapp snute - så var vi hjemme igjen. (Og nå ble jeg sulten...) Endret 27. mai 2008 av papagena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 27. mai 2008 #2325 Del Skrevet 27. mai 2008 *drømme* Jeg ble også sulten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Skrevet 27. mai 2008 #2326 Del Skrevet 27. mai 2008 Åh. Sephora. Dobbeltåh til alt det andre. Men jeg er så glad i dag for jeg har fått kjempenyheter på jobben så jeg må bare :juhu: :juhu: litt her også!!! :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 27. mai 2008 #2327 Del Skrevet 27. mai 2008 Så herlig! Og stakkars de som fikk sjokk av rå sjømat . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #2328 Del Skrevet 27. mai 2008 Åh. Sephora. Dobbeltåh til alt det andre. Men jeg er så glad i dag for jeg har fått kjempenyheter på jobben så jeg må bare :juhu: :juhu: litt her også!!! :juhu: *Nysgjerrig...løper inn i dagboken din for å se...* Og :juhu: selvsagt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 28. mai 2008 #2329 Del Skrevet 28. mai 2008 Papagena :-D Høres ut som dere har hatt en fantastisk tur etter de herlige reisebeskrivelsene dine Du beskriver og forteller, så man nesten føler at man er der. Og skoene til Papagenina var sååå kule. Kan tenke meg noen unger i Ulvefamilien som har rådigget de der Takk for hilsen i tråden min i mitt fravær Ha en flott dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 28. mai 2008 #2330 Del Skrevet 28. mai 2008 For en herlig tur Bare litt misunnelig -og litt mer nostalgisk ved tanke på at det er 10 år siden jeg var i samme strøk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 28. mai 2008 #2331 Del Skrevet 28. mai 2008 Herlig referat og reiseskildring. Jeg ble også sulten på sjømat og vin her jeg sitter, og ikke minst cocktails! Faktisk er det slik at herr Parr er tilstede den første kvelden hos oss, og det er enda godt han kan brukes til noe fornuftig; nemlig å lage de deiligste drinker. Vi får fortsette da. (Han har forresten lovet å kun være diskret tilstede...) Nydelig reiseskildring, og jeg må bare innrømme at jeg synes skoene til Papagenina var råstilige. (Jeg vil også være 6-7 år, og ha sånne sko) :gjeiper: Først trodde jeg de var til deg, helt til jeg så størrelsene. *litt ukjent med jentestash* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariposa Skrevet 28. mai 2008 #2332 Del Skrevet 28. mai 2008 Flott reiseskildring papagena, jeg er virkelig imponert over detaljnivået. :-D Jeg hadde nok vært en av dem som hadde stått over den rå sjømaten og kastet meg over reker og krabbe,med påfølgende "pågaten" is og pannekaker. Har prøvd meg på østers en gang. Og en gang sier vel alt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #2333 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Herlig referat og reiseskildring. Jeg ble også sulten på sjømat og vin her jeg sitter, og ikke minst cocktails! Faktisk er det slik at herr Parr er tilstede den første kvelden hos oss, og det er enda godt han kan brukes til noe fornuftig; nemlig å lage de deiligste drinker. Vi får fortsette da. (Han har forresten lovet å kun være diskret tilstede...) Først trodde jeg de var til deg, helt til jeg så størrelsene. *litt ukjent med jentestash* Veltalende (jeg går ut fra at er like god i muntllig som han er i skriftlig...) bartendere er jo bare fantastisk hyggelig! Og de skoene ble altså kjøpt inn i str. 30. Men de hadde faktisk helt opp til min størrelse....men ett sted går grensen, faktisk. Jeg begynner jo å bli en voksen dame. Den barnebutikken jeg linket til i referatet mitt har forresten utrolig mye fint til rampegutter også. Det lille barnebarnet til papageno fikk en liten snekkershorts i utrolig myk dongeri, med matchende skjorte og solhatt. (Med "la petit Monster" brodert på shortsen...) Endret 28. mai 2008 av papagena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 28. mai 2008 #2334 Del Skrevet 28. mai 2008 Franske barneklær er nydelige. Heldigvis synes svigermor med handledilla det samme. Bare synd (for oss) at de ofte er så smale i størrelsen. Junior har brukt str 2 år siden han var 13 mnd.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 28. mai 2008 Forfatter #2335 Del Skrevet 28. mai 2008 Utrolig hva man lærer på KG.... I dag har jeg lest om at min yrkesgruppe er en gjeng kravstore jenter som har hanglet seg gjennom utdannelsen med dårligste karakter... Et inntrykk som stemmer ganske dårlig med mine erfaringer, men jeg har jo bare vært i helsevesenet i 18 år, så hva vet jeg? Jeg har vært til veiledning i dag, og fått veldig mye god og matnyttig tilbakemelding. Professoren vår er en utrolig begavet pedagog, og hun er kjempeflink til å forklare ganske abstrakte ting på en trinn-for-trinn-måte som gjør det ganske lettforståelig. Hun var fornøyd med prosjektbeskrivelsen min - og med forskningsspørsmålet mitt - så da er jeg fornøyd også. Og nå skal jeg ut på "kjøpe-morsomme-ting-til-barneselskap"-ekspedisjon. Lange sugerør, vannballonger, papirduk og vanlige ballonger er det som står på innkjøpslisten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 28. mai 2008 #2336 Del Skrevet 28. mai 2008 Utrolig hva man lærer på KG.... I dag har jeg lest om at min yrkesgruppe er en gjeng kravstore jenter som har hanglet seg gjennom utdannelsen med dårligste karakter... Et inntrykk som stemmer ganske dårlig med mine erfaringer, men jeg har jo bare vært i helsevesenet i 18 år, så hva vet jeg? Hva skal vel sykepleiere med lønn, de har jo både "kallet", varme hender, og utsikter til lønn i himmelen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 28. mai 2008 #2337 Del Skrevet 28. mai 2008 Utrolig hva man kan lære på KG... Tror jeg hadde blitt veldig overrasket om du hadde fortalt at skoene var til deg ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 28. mai 2008 #2338 Del Skrevet 28. mai 2008 Utrolig hva man lærer på KG.... I dag har jeg lest om at min yrkesgruppe er en gjeng kravstore jenter som har hanglet seg gjennom utdannelsen med dårligste karakter... Et inntrykk som stemmer ganske dårlig med mine erfaringer, men jeg har jo bare vært i helsevesenet i 18 år, så hva vet jeg? Det visste du vel Nk en gang nydelig beskrivelse. Jeg får så lyst til å reise til Frankrike! Vi var noen uker i Provence og på rivieraen da Tenåringen var ganske liten, men det begynner å bli veldig mange år siden. Det var forøvrig da jeg fikk øynene opp for rosévin, men var så lite dreven at jeg husker jeg ble skuffet over at det ikke smakte det samme her hjemme Jeg har heldigvis lært mye siden. Og franske barneklær er nydelige. Men jeg begynner nesten å synes litt synd på herr Parr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 28. mai 2008 #2339 Del Skrevet 28. mai 2008 Men jeg begynner nesten å synes litt synd på herr Parr Han kommer ikke til å lide noen nød. Gi ham en øl og en bok og han er stort sett fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 28. mai 2008 #2340 Del Skrevet 28. mai 2008 Han kommer ikke til å lide noen nød. Gi ham en øl og en bok og han er stort sett fornøyd. Det er bra. Jeg har en mistanke om at lydnivået ikke blir forenlig med stille sysler, men han har kanske steder å trekke seg tilbake til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå