Gjest Helen Parr Skrevet 20. mai 2008 #2241 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg har registrert at det er en tråd inne på generell som hadde passet midt i blinken for alle her. Den handler om DLF's valgprogram, og jeg klarer ikke annet enn å bare riste på hodet av de håpløse argumentene som legges for dagen. God formiddag, forresten! Jeg ser du har fått et oppdrag hos Junia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #2242 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg har vært inne og lest den DLF-tråden. Den er jo bara håpløs. Hjelpe og trøste! Nå har jeg laget risotto av purre og en masse pytonhvitvin vi fikk av gjestene på 17. mai. Den var ikke god, så nå er den kokt inn i risottoen sammen med litt god grønnsakskraft og masse finsnittet purre. Det ligger et stykke vill-laks i ovnen og vi skal ha grønne salatrester fr 17. mai til. Risottoen ble ikke verst, selv jeg syntes vinen var vond! (OK - jeg vet det - jeg er skikkelig sær på vin - liker ikke tutti-frutti lukt og smak på hvitvinen min....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Skrevet 20. mai 2008 #2243 Del Skrevet 20. mai 2008 (OK - jeg vet det - jeg er skikkelig sær på vin - liker ikke tutti-frutti lukt og smak på hvitvinen min....) Synes ikke det høres sært ut i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 20. mai 2008 #2244 Del Skrevet 20. mai 2008 Bra at du fikk noe godt ut av den kjipe vinen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lacuna Skrevet 20. mai 2008 #2245 Del Skrevet 20. mai 2008 Du kan bare sende den kjipe vinen inn til dem som spør om tips på matforumet, for der ser det ut til å florere med folk som egentlig ikke liker vin, men som anbefaler slikt skvip til stakkarer som spør om råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 20. mai 2008 #2246 Del Skrevet 20. mai 2008 Var det ikke en av dagbokdamene som var inne i en vintråd på bryllupsforumet å sa noen ord om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lacuna Skrevet 20. mai 2008 #2247 Del Skrevet 20. mai 2008 Var det ikke en av dagbokdamene som var inne i en vintråd på bryllupsforumet å sa noen ord om dette? Jeg mener det var Zia? Og hun hadde fullstendig rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 20. mai 2008 #2248 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg mener det var Zia? Og hun hadde fullstendig rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #2249 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg har vært inne og gitt vinen en fryktlig anmeldelse hos VG..... () Og vinen det er snakk om der dette skvipet her.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lacuna Skrevet 20. mai 2008 #2250 Del Skrevet 20. mai 2008 Huff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #2251 Del Skrevet 20. mai 2008 Anmeldelsen min har ikke kommet på nett enda... Folk har vært der inne og lovprist hvor god den er til fisk - til kos på terrassen osv. Hjelpe meg. Jeg ville heller drukket cola til fisk fremfor det sølet der....men nå skal jeg slutte å vinsnobbe i dagboken min.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lacuna Skrevet 20. mai 2008 #2252 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Så lenge vinen består av chardonnay, er fransk og har mindre enn 2g sukker pr. liter, er den bra? Jeg ser at sånne "gullkorn" som Vina Esmeralda får 6 prikker på terningen? Endret 20. mai 2008 av Lacuna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #2253 Del Skrevet 20. mai 2008 Så lenge vinen består av chardonnay, er fransk og har mindre enn 2g sukker pr. liter, er den bra? Nemlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mummi* Skrevet 20. mai 2008 #2254 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg har vært inne og gitt vinen en fryktlig anmeldelse hos VG..... () Og vinen det er snakk om der dette skvipet her.... Bare uttrykket "pæreaktig fruktighet" burde få en til å velge noe annet! Takk for tipset, skal holde meg unna den der! "Hurray, hurray for the 20th of May! Outdoor intercourse season starts that day." Neitakk, tror ikke det med de temperaturene vi har nå. Og ikke engang hvitvin på terrassen høres forlokkende ut! Men du har kanskje en å anbefale for senere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lacuna Skrevet 20. mai 2008 #2255 Del Skrevet 20. mai 2008 Nemlig! Vi deler visse preferanser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #2256 Del Skrevet 20. mai 2008 Vi deler visse preferanser... Vi gjør nok det....jeg har en flaske deilig blanc de blancs-champagne i kjelleren, som bare venter på besøk langt fra nord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #2257 Del Skrevet 20. mai 2008 Bare uttrykket "pæreaktig fruktighet" burde få en til å velge noe annet! Takk for tipset, skal holde meg unna den der! "Hurray, hurray for the 20th of May! Outdoor intercourse season starts that day." Neitakk, tror ikke det med de temperaturene vi har nå. Og ikke engang hvitvin på terrassen høres forlokkende ut! Men du har kanskje en å anbefale for senere? "Outside intercourse season"...? Jeg skal nok finne frem til noen gode terrassehvitviner å anbefale deg, Mummi....dessuten er det flere av de andre som stikker innom dagboken min som har smakt en vin eller to, og sikkert kan gi noen anbefalinger.... Men nå ma jeg stryke klær og pakke veskene til både papagenina og meg selv. Vi reiser til Frankrike i morgen! :juhu: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 20. mai 2008 #2258 Del Skrevet 20. mai 2008 Å Frankrike :-D På ferie, og blir dere lenge borte? Hørtes ut som en fin tur for to jenter. Hvor i Frankrike har dere tenkt dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #2259 Del Skrevet 20. mai 2008 Å Frankrike :-D På ferie, og blir dere lenge borte? Hørtes ut som en fin tur for to jenter. Hvor i Frankrike har dere tenkt dere? Det er faktisk bare Papageno og jeg som skal til Frankrike - til Rivieraen - papagenina skal til barnevakter. Det er første gang vi er i Frankrike uten henne - hun har vært i Frankrike 6 ganger tidligere. Men hun må jo ha med seg noen greier til barnevaktene, da. Vi er tilbake sent lørdag kveld. kort belønningstur med papagenos jobb. Jeg gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 20. mai 2008 #2260 Del Skrevet 20. mai 2008 Vi gjør nok det....jeg har en flaske deilig blanc de blancs-champagne i kjelleren, som bare venter på besøk langt fra nord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå