Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Dalwhinnie

Veldig fint! Et skikkelig sommerkjøkken som roper på grillede asparges, artisjokker og champagne :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint det ble :-D

Og så deilig å ha det klart nå som sommeren er rett rundt hjørnet :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, alle sammen! Jeg er kjempefornøyd! Jeg bare digger den store porselensvasken - og ikke minst alle de geniale skuffeinredningsløsningene til IKEA. Helt utrolig hva vi fikk plass til. Også elsker jeg det gamle, men nymalte gulvet. Som skapt for barbentkokkelering! Neste prosjekt blir enl iten urte- og grønnsakshage. Slik at jeg kan høste mine egne små gulrøtter, salat, sukkererter, nypoteter og diverse urter. *drømme*

Nå gjenstå bare å male stuegulvet, noen tak, restaurere gamle vinduer.....hjelp. Nok å gjøre fortsatt. Men det er virkelig morsomt!

Helgen har vært kjempefin. Papagenina har hatt med seg en liten venninne, og de har hatt det så morsomt. Gi barna et par store pappesker, og de underholder seg selv i dagevis!

Svigersønnen til Papageno har hjulpet oss, og han har gjort et utrolig flott arbeid både med kjøkkenmontering og listing rundt ikke helt rette vegger og gulv. Kjempepraktisk med en dyktig håndtverker i familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Kjempefint kjøkken, papagena! Som Dalwhinnie sier, roper det på både asparges og champagne i mengder!

Dessuten jordbær med fløte og sukker, selvplukkede blåbær, nytrukket torsk osv. Veldig fint, og helt typisk det jeg ser for meg resten av stilen i sommerhuset.

Kombinasjonen håndverker i familien og skjevt hus høres både praktisk og komfortabelt ut. Vi mangler dessverre den ene komponenten.

Har det vært like fint vær hos dere som litt lenger vest? Det har faktisk ikke vært sommertemperatur, men deilig sol fra morgen til kveld. Og den mystiske havtåka om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nydelig kjøkken! Og den vasken var bare helt fantastisk, i tillegg til at det sikkert er veldig praktisk med så stor og fin vask :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superfint kjøkken! Sånne gulv er vi i ferd med å få hjemme hos oss også. Foreløpig på vårt soverom, i løpet av uka på flere rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sent men godt: veldig koselig sommerhuskjøkken :). Stor vask er superpraktisk og fint. Og jeg hadde også veldig sansen for skiltet på veggen. eBay?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fresi, Nilma og Dallandra: Menyskiltet kommer fra min lokale pusher av morsomme ting til huset, nemlig Mols i Sandvika. Jeg kan gjerne være luftbro hvis de har fler igjen, og dere er interessert.

Jeg hadde forøvrig et morsomt skilt til, hvor det står "Kiss the cook". Helt nødvendig instruksjon til Papagano, nemlig. Men når jeg skulle henge opp ting på kjøkkenet, falt skiltet ned i en sprekk mellom benken og veggen - forårsaket av at det altså er litt skakt og skjevt i det lille huset. Bak komfyren ligger, det, og der blir det nok liggende til evig tid, også.....jeg må straks og med en gang skaffe meg et nytt! :lur:

Endret av papagena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dallandra

Åh... Kiss the cook... Vil ha! Pris?

Og beliggenhet på butikken, i tilfelle jeg skulle komme meg til gamle trakter igjen?

Endret av Dallandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris?

Og beliggenhet på butikken, i tilfelle jeg skulle komme meg til gamle trakter igjen?

Jeg tror det kostet et sted mellom kr. 150,- og 200,-. Det ligger en butikk på Rådhustorget, og en inne i den nye delen av storsenteret. Og hvis du kommer til gamle trakter, må du jammen si fra! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kiss the cook var forresten litt rimeligere....ca. kr. 130,-, tror jeg. Men jeg skal også ha - så her blir det først til mølla....:lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Jammen det var jo ikke mye. :) Tror du du kan sjekke om de har fler? Og evt utstyre meg med et kontonr? Rådhustorget... er det der jernbanestasjonen ligger? Ved blomsterbutikken?

Vi giftet oss på Tinghuset i Sandvika faktisk! Fin liten seremoni i et lite rom med et nydelig teppe, med kvinnelig dommer som sa mange fine og viktige ord som jeg lovet meg selv å huske, men som jeg har glemt. :forvirret::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen det var jo ikke mye. :) Tror du du kan sjekke om de har fler? Og evt utstyre meg med et kontonr? Rådhustorget... er det der jernbanestasjonen ligger? Ved blomsterbutikken?

Vi giftet oss på Tinghuset i Sandvika faktisk! Fin liten seremoni i et lite rom med et nydelig teppe, med kvinnelig dommer som sa mange fine og viktige ord som jeg lovet meg selv å huske, men som jeg har glemt. :forvirret::ler:

Vi også giftet oss i Tinghuset i Sandvika! Rådhustorget er foran Rådhuset - i andre enden av gågaten enn togstasjonen. Her fant jeg forresten en nettside hvor de har begge skiltene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Å ja! Bortover der tror jeg aldri jeg gikk. :fnise:

Jeg fant flere nettsider med skilt jeg, så da kjøper jeg liksågodt derfra! :Nikke: Men tusen takk for tilbudet.

Svigers bor i Drammen, og vi må nok dit og besøke dem før eller senere. Da skal jeg nok sørge for å gi beskjed, det er begrenset hvor store svigersdoser jeg klarer i slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...