Fresi Skrevet 28. april 2008 #1961 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg har også vært med på å fjerne linoleumsbelegg en gang og må slutte meg til junia. Det var et sant mareritt. Jeg kan tenke med det var lagt på 50-60-tallet, og jammen satt det godt. Tregulvet under var ikke blitt spesielt pent etter å ha hatt limt linoleum på deg heller. Vi fikk det til til slutt, men jeg ville anbefalt nytt gulv oppå slik som junia sier. Dessverre. @Daria: jeg tror det som regel er junia og jeg som har diskutert elendig seminarservering. Jeg pleier i alle fall å klage . Den serveringen du fikk kan neppe ha vært i det offentlige? @junia: de siste gangene jeg har vært på kurs, har jeg blitt bedt om å ta med matpakke selv. Fikk allernådigst kaffe og frukt (men ikke nok). Elendig utvikling. Tror jeg skal bli med Daria neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Skrevet 28. april 2008 #1962 Del Skrevet 28. april 2008 Skulle vært på seminar i dag jeg, på et hotell som blir skrytt opp i skyene av kollegaer. Satser på å få med meg siste dag av seminaret, heldigvis består det av uavhengige bolker. Har blitt lovet stor lunchbuffet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 28. april 2008 #1963 Del Skrevet 28. april 2008 Å, fikk flashback til fjerning av gulvbelegg i min gamle leilighet. Øverste laget var gammelt og oppsprukket... Ikke akkurat lett å bli kvitt nei... Under var det et nytt lag. Det var nok fra blokka var ny i begynnelsen på 70 tallet. Var et sånt med "hårete" underside. Selve belegget var greit å fjerne, og ta tok vi jo med oss restene av det over også... Problemet var jo bare den hårete undersiden som hang igjen i betongen... Det måtte jo fjernes og vi brukte pussemaskin. Ikke så slitsomt og vanskelig, men EKSTREMT støvete!!!!!!!!!!!!!!!!! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Ellers så skjønner jeg at jeg er bortskjemt i kurs og seminar sammenheng. Får ikke champagne da, med mindre det er opplegg på kvelden med middag og hele opplegget. Men har gjerne kaker/frukt og veldig bra lunch. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 28. april 2008 Forfatter #1964 Del Skrevet 28. april 2008 Velbekomme til fjerning av linoleum. Det er ofte både spikret og limt, og er det gammelt nok og ikke har vært bonet på en stund, vil du antakelig måtte knekke det av i små biter og skrape restene som ligger igjen. Da tror jeg jammen meg jeg hadde valgt å legge nytt gulv oppå. Det gjorde vi på kjøkkenet. Etter å ha fjernet tre lag med gammelt gulvebelegg fant vi til slutt linoleum fra urtiden, og etter et mislykket fjerningsforsøk bet vi i det sure eplet. Fortsetter i det pessimistiske hjørnet: Jobbseminar på billig sted med dårlig mat idag. Ugh Ugh.Kinakålsalat og underlig gryte på torobasis. Usj og æsj til både kinakålsalat, Torogryte og fastsittende linoleum. Det er et lite felt i stuen hvor linoleumen sitter fast, og det er rett foran kjøkkendøren, et område på ca. 40 x 60 cm. På resten av gulvet kunne vi bare løfte opp linoleumet(n?), men akkurat der sitter den altså fast. Men av skal den! Jeg skraper av cm. for cm. med barkespade og malingskrape. Hadde det vært snakk om hele gulvet, så hadde vi lagt nytt gulv. Men resten er altså fine, gamle gulvplanker. Antakelig er det kombinasjonen mye gangtrafikk og Jøtulovnen i umiddelbar nærhet som har gjort at linoluemen sitter som asfaltert fast. Jeg har nemlig en plan - det gamle, slitte gulvet skal fremstå i ny (om enn noe rustikk) prakt. Om jeg så må sitte i flere dager til og skrape. (og det må jeg nok...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 28. april 2008 Forfatter #1965 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg ble også veldig imponert over serveringen Daria fortalte om. Jeg har vært på et par gjesteforelesninger i det siste, og da har vi fått både kaffe, te, vann og frukt. Ren luksus, spør dere meg. Jeg har jobbet hele yrkeslivet ikke bare i det offentlige - men i det utarmede helsevesenet. Der var vi overlykkelige dersom noen kom med et fat tørre wienerbrød. Ikke mye tapas og champis, nei. Ellers er jeg voldsomt misunnelig på Jente 79 som faktisk får massasje på jobben. (Helt utrolig bra!) Det hadde vært noe, det. *drømmer* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 28. april 2008 #1966 Del Skrevet 28. april 2008 Ellers er jeg voldsomt misunnelig på Jente 79 som faktisk får massasje på jobben. (Helt utrolig bra!) Det hadde vært noe, det. *drømmer* Vi har også massasje på jobben. Men massøren heter Ulf og er en helautomatisert massasjestol. Problemet med Ulf er at han ikke tar høyde (!) for at mennesker er av forskjellig størrelse. Jeg pådro meg derfor små, søte blåmerker etter å ha oppsøkt ham, og jeg er ikke en sånn som lett får blåflekker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 28. april 2008 #1967 Del Skrevet 28. april 2008 Må takke for innlegget i dagboka mi, Papagena. Utrolig glad for alle tips og råd du kan komme med. Utrolig hva en førstegangsfødende trenger å få greie på. (Spesielt når vi snakker om en førstegangsfødende som egentlig aldri har vært så utrolig tussete når det gjelder babyer, og ikke har skjønt at andre kan være det Men det er vel noe jeg ikke kan tilstå her Er jo en dødssynd Blitt litt annerledes nå som jeg er i modus selv, men synes fortsatt det er mest morsomt når du ser at du får kontakt med disse små...) Ellers er jeg voldsomt misunnelig på Jente 79 som faktisk får massasje på jobben. (Helt utrolig bra!) Det hadde vært noe, det. *drømmer* Det er luksus Ingen tvil om det. Men tror de får litt igjen for det. Jeg har alltid vært plaget med stive skuldre før, har aldri vært så bra som etter jeg fikk min nåværende jobb. Men er nok ganske bortskjemt ja... Og trives med det Vi har også massasje på jobben. Men massøren heter Ulf og er en helautomatisert massasjestol. Problemet med Ulf er at han ikke tar høyde (!) for at mennesker er av forskjellig størrelse. Jeg pådro meg derfor små, søte blåmerker etter å ha oppsøkt ham, og jeg er ikke en sånn som lett får blåflekker. Litt onskapsfull han Ulf synes jeg. Vår massør kan være ganske hardhent og det er langt fra behagelig alltid, men blåmerker har jeg enda ikke fått... Det er noen ganger det er greit at ikke alt er automatisert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 28. april 2008 #1968 Del Skrevet 28. april 2008 Litt onskapsfull han Ulf synes jeg. Vår massør kan være ganske hardhent og det er langt fra behagelig alltid, men blåmerker har jeg enda ikke fått... Det er noen ganger det er greit at ikke alt er automatisert... Virkelig ondskapsfull. Jeg hadde muligens satt meg i den stolen igjen dersom jeg var sikker på at han ville treffe med de sirkulære jernbevegelsene sine, men når det som er regnet ut å skulle treffe pasientens skulderparti i stedet treffer hodet; da er det kanskje ikke så lurt. : ) Dette minner meg forresten litt om en gang jeg hadde vært på treningsstudio. De apparatene der er vel heller ikke kjent for å være særlig tilpasningsdyktige... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 29. april 2008 #1969 Del Skrevet 29. april 2008 *ønsker meg massasje på jobb* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zia Skrevet 29. april 2008 #1970 Del Skrevet 29. april 2008 God morgen, papagena! Jeg drømte om deg i natt. Papagenina danset på en scene - hun var 14 år og ikke seks, hun hadde nydelige, mørke korketrekkere og en søt kjole. Papagenino satt på en stol og spilte gitar i mørk dress, og med joggesko i knallfarger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lacuna Skrevet 29. april 2008 #1971 Del Skrevet 29. april 2008 God morgen, Papagena. Håper du får en fin dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 29. april 2008 Forfatter #1972 Del Skrevet 29. april 2008 Hurra! Jeg fikk være med i en KG-drøm! Jeg skulle gjerne sett min kjære spille gitar....:rødme:...men det må nok en drøm til for at det skal gå i oppfyllelse. Akkurat som om det må en drøm, eller heftige stylingprodukter til for at noen med våre gener skal få korketrekkerkrøller.... Travel, ikke-studie-relatert dag i dag. Og i kveld er jeg gressenke, så da blir jeg vel ranglende opp til langt på natt sammen med andre pratmakere, kan jeg tenke meg. Mannen, den heldiggrisen, er på tur til både Irland og UK i et par dager. Tror ikke han får tid til å oppleve noe særlig annet enn konferanserom - men en pint i den lokale pub'en klarer han vel å klemme inn i det stramme tidsprogrammet, heldiggrisen...:øl: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 29. april 2008 #1973 Del Skrevet 29. april 2008 @Daria: jeg tror det som regel er junia og jeg som har diskutert elendig seminarservering. Jeg pleier i alle fall å klage . Den serveringen du fikk kan neppe ha vært i det offentlige? Offentlig regi, men med privat sponsor Men herligheten ble faktisk tilberedt og servert i offentlig kantine, skulle gjerne jobbet et sted med slike kokker i kantina... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 29. april 2008 #1974 Del Skrevet 29. april 2008 God formiddag Vi får krysse fingrene for at mannen i det minste tar med noe godt hjem da. Sjansen er vel til stede for det skulle jeg tro... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 29. april 2008 #1975 Del Skrevet 29. april 2008 Innom for å oppdatere meg, hilse på og ønske deg en fin dag Papagena. Snart 100 sider i tråden din jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 29. april 2008 #1976 Del Skrevet 29. april 2008 Hei Papagena! Når det bare er litt linoleum igjen, skjønner jeg at du orker å gjerne det. Men velbekomme, sier jeg bare. TEnk, på femtitallet var det "finere" med linoleum enn tregulv. I blokkene på Lampbertseter var det visst slik at det var tregulv i de nederste etasjene og linoleum lenger oppe, der det var "finere" å bo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 29. april 2008 Forfatter #1977 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) Hei! I dag har jeg vært ute på seriøs Jeg var så fryktelig lei av de gamle, halvslitte klærne mine, så nå har jeg fornyet meg. Jeg har kjøpt disse i mørkebrunt skinn, den første kjolen på rad 9 i "in-store-collecttions" (summer...), et par tunikaer fra VILA, ny veske, ny toalettmappe (jeg skal på jentesmåbyferie, og fant ut at den toalettmappen jeg hadde var ca. 10 år gammel, og bar tydelig preg av det....).....og litt småplukk som hårstrikker etc. Også har jeg fått nye kontaktlinser, men det gir ikke helt samme gleden som en ny kjole, selv om det er helt nødvendig. Jeg har den nye Odd Molly kjolen på nå, sammen med en slitt jeans med bootcut. Jeg føler meg ganske fin, faktisk.... Endret 29. april 2008 av papagena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 29. april 2008 #1978 Del Skrevet 29. april 2008 (endret) TEnk, på femtitallet var det "finere" med linoleum enn tregulv. I blokkene på Lampbertseter var det visst slik at det var tregulv i de nederste etasjene og linoleum lenger oppe, der det var "finere" å bo. Og enkelte steder i Tyskland er det fremdeles slik at det er stas med teppischboden. Jeg lærte meg fort å selektere bort de annonsene etter at jeg skjønte hva ordet betydde. Vegg-til-vegg-teppene skulle i tillegg gjerne være golfgrønne. Edit: Gratulerer med ny outfit! Endret 29. april 2008 av Rosalind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 29. april 2008 #1979 Del Skrevet 29. april 2008 Så fine sandaler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 29. april 2008 #1980 Del Skrevet 29. april 2008 Kjempefine sandaler og fin kjole også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå