Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Gjest nextlife

Hørte en sang jeg synes er nydelig på radioen i dag; Englestøv med Folk og røvere. Kom umiddelbart til å tenke på deg, og ville gjerne legge den i en link til deg, men finner den ikke. Men, tanken var i alle fall der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper på at lillegutt blir mer lik sin mor enn sin far i matveien, men det er kanskje litt mye å håpe av en liten unge og jeg vil jo uansett tidligst dra nytte av det om noen år...
Men det er sikkert lurt å begynne tidlig. :) Vi var nettopp i Frankrike, og jeg satt helt fascinert og så på ungene som la i seg alt mulig av fisk og grønnsaker og andre ting de fleste unger jeg kjenner ville spyttet ut tvert; kan ikke skjønne annet enn at det har med at man blir eksponert for fler og mer interessante smaker fra ung alder. Jeg tviler sterkt på at norske barn har helt annerledes smaksløker enn franske i utgangspunktet. ;)

Jeg må si når jeg leser og hører om enkelte menn, at jeg er veldig takknemlig over den alteteren jeg har i hus.
:Nikke: Jeg tror jeg forteller ham det minst tre ganger i uken (min altså, ikke Lacunas).

Hørte en sang jeg synes er nydelig på radioen i dag; Englestøv med Folk og røvere. Kom umiddelbart til å tenke på deg, og ville gjerne legge den i en link til deg, men finner den ikke. Men, tanken var i alle fall der :)
Og det minner meg på at jeg så en butikk i Lyon som bare solgte engler i alle varianter, da tenkte jeg på papagena, ja. :engel:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det. Jeg tenker også at det er greit at noen kommer å "tar" de daglige pratiske gjøremålene når man er i en situasjon der det emosjonelle tar all energi.

Det tror jeg du har helt rett i. Folk er ofte så usikre når andre har det vanskelig, de vet ikke helt hvordan de kan være til støtte, eller hva de skal si. Men det enkle er ofte det beste i slike tilfeller. Lage en ferdig middag, bake et brød, tilby seg å gå tur med hunder eller hente barn i barnehage...

Folk er ofte så redde fordi de ikke vet hva de skal si til andre som har det vanskelig. Men det er jo ingenting man kan si som mirakuløst gjør det lettere for folk som opplever en krise i livet. Men det kan være utrolig deilig å slippe å finne på og lage middag når man er fryktlig sliten av noe som er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Nydelig brudebukket, Papagena. :) Jeg må si når jeg leser og hører om enkelte menn, at jeg er veldig takknemlig over den alteteren jeg har i hus. Det eneste han sier at han ikke liker, er gresskarsuppe. :)

Det er jammen jeg også. Det eneste han rynker på nesen av er nøtter i mat, av alle ting (!), men det skal jeg klare å leve med. Ellers er det på en måte ikke noe tema. Man liker da mat.

Jeg er veldig enig i det du skriver om omsorg gjennom mat, Papagena. Fremdeles minnes jeg med vemodig glede at en litt perifer venninne av meg hadde tatt seg bryet med å lage en stoooor gryte med lapskaus til meg da jeg nettopp hadde født minsten. Det var en ganske sår og hard tid, med mann på jakt ( :kjefte: ) en aktiv to-åring og en nysgjerrig fire-åring hjemme. Jeg begynner fremdeles nesten å grine når jeg tenker på det.

Så, nextlife, tommelen opp for deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg pakke, hente papagenina i barnhagen, vente på papageno og så er det avgårde til sommerhuset. Vi må gjøre klart til å sette inn det nye kjøkkenet, så nå skal det gamle panelet males, ny panel skal opp på to vegger, og gulvet skal også males.

I tillegg tar jeg med laptop'en fordi jeg håper å få gjort ferdig søknaden min om veileder i løpet av helgen. Det skulle jeg egentlig har gjort i dag, men her var det pakker som skulle hentes på posten, klær som skulle vaskes - ting som skulle leses på KG...også har jeg trent. *veldig stolt*

Jeg fikk en fantastisk kjole i posten i går. Den er til den eldste datteren, hun skal ha den i sommerens bryllup. Helt nydelig, og utrolig rimelig!

Også har jeg kjøpt silkevest med matchende slips, lommetørkle og mansjettknapper til papageno - også til bryllupet. Den var utrolig fin, og kostet nesten ingenting, den heller. Jammen er det gøy med eBay! Jeg har bestilt brudepikekjoler derfra også, og er veldig spent på dem. Rasende billig, det også. (Jo billigere utstyr, jo åpnere bar i selskapet :lur: )

Men nå må jeg pakke....

Endret av papagena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er sikkert lurt å begynne tidlig. :) Vi var nettopp i Frankrike, og jeg satt helt fascinert og så på ungene som la i seg alt mulig av fisk og grønnsaker og andre ting de fleste unger jeg kjenner ville spyttet ut tvert; kan ikke skjønne annet enn at det har med at man blir eksponert for fler og mer interessante smaker fra ung alder. Jeg tviler sterkt på at norske barn har helt annerledes smaksløker enn franske i utgangspunktet. ;)

:Nikke: Jeg tror jeg forteller ham det minst tre ganger i uken (min altså, ikke Lacunas).

Og det minner meg på at jeg så en butikk i Lyon som bare solgte engler i alle varianter, da tenkte jeg på papagena, ja. :engel:

Jeg tror heller ikke norske barn har annerledes smaksløker enn franske, nei. Papagenina liker mange "rare" ting, også liker hun ikke helt vanlige ting. Hun spiser oliven, men ikke gulost...:fnise:

Papageno er heldigvis også ganske så eventyrlysten og grei i matveien. :spise:

Jeg liker englebutikker!! det er et lite hotell like ved sommerhuset vårt her anbefalt av mannen mange elsker å hate.... det er et vakkert sted og de har en egen, liten englebutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planen er definitivt å begynne tidlig. Jeg har ikke sansen for at barnemenyer på veikroer og lignende stort sett bare inneholder pølser og hamburgere. Barn kan da spise mye annet.

Men de fleste er jo greie og lager en halv porsjon hvis du ber om det. Men hender nok folk kjører seg litt fast i det som er på menyen...

Jeg håper virkelig at lillegutt vil spise. Hans far var visst umulig i matveien fra det øyeblikk han var født. Han ville ikke spise, og jeg kjenner min svigermor hun er ikke den som gir seg lett...

Det har aldri vært en problemstilling når det gjelder meg ;)

Men jeg har vokst opp med prinsippet at man skal i det minste smake før man sier at man ikke liker. Så håper jeg virkelig at min kjære også blir flinkere. Jeg har sagt til han at det går ikke an å rynke sånn på nesen når han blir pappa. Han må jo gå foran som et godt eksempel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ble så oppslukt av matvaner at jeg glemte meg helt.

god helg, Papagena. Kose deg masse på sommerhuset :-D

håper det blir en tur til sjøen for oss også i helga, selv om det ligger lenger nord enn deres sommerhus da :-D

Ingenting er som å sitte i sola og nyte en nydelig sjøutsikt :rødme:

Kanskje jeg får lurt inn litt reker og grillmat i løpet av helga også :-D Holdet været seg er det absolutt muligheter for det. en liten forsmak av sommer :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Nå er du jo forlengst på plass i ditt fine sommerhus, jeg ønsker deg en fin helg med arbeid,kos og champagne. I nevnte rekkefølge. :-D

Forresten, kosen og Champagnen går vel under ett... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser på opptak av åpningen i operaen, og jeg må innrømme at jeg tenkte på deg under en sekvens der. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...