Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Lacuna

Det nye nicket ditt er forresten identisk med navnet på en nå nedlagt (eller heller gjenoppstått) nattklubb "for den eldre garde" her i byen, også kjent under navn som "der de døde danser, prostataklubben", og "Jurassic park". :Hehe:

Selvsagt uten sammenlikning for øvrig. :engel:

Endret av Lacuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I den lille byen jeg har bodd i, ble denslags steder bare kalt for "bruktmarkedet". Ganske eplekjekt av oss den gang 18-19-åringer, samtidig bar stamgjestene unektelig noe preg av hyppig resirkulering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med seieren i går! Når det først gikk som det gikk for Vålerenga, er det alltid en trøst når også Brann og Lillestrøm snubler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, alle sammen! :-D

For mange år siden var jeg flere ganger i New Orleans. Det er et magisk sted. Det er eksotisk og vakkert. Det er fattigdom og elendighet, og en varme og luftfuktighet som kan ta livet av en vanlig nordboer. Også er det musikk. Og god mat. Og sumplandskapet utenfor byen er utrolig vakkert og eksotisk og fremmed. De små Cajun-landsbyene hvor folk lever av fiske og turisme og bor i små hus som står på påler ute i vannet.De gamle plantasjene som er helt utrolig vakre, og som forteller historien om USA før borgerkrigen, og slaver og hardt arbeid og utrolig rikdom.

Jeg ble helt bergtatt av den byen første gang jeg var der. Arkitekturen er en salig blandig av spansk, fransk, amerikansk, viktoriansk....De fantastiske kirkegårdene - The Cities of the Dead. Utrolig vakkert.Og det er musikk overalt! PÅ gatehjørner og i klubber.

Og nyhetsbildene etter hurricane Katrina traff meg midt i hjertet. Folk i ytterste nød som døde i solsteken utenfor Ernest N. Morial Convention center. Der jeg hadde vært mange ganger før, og hørt verdensberømte key-note-speakers, der jeg hadde vært på coctail parties og på konserter.

Første gang jeg var i New Orleans, var jeg på sunday gospel brunch på The House of Blues. The Zion Harmonizers sto for gospelen. De var helt fantastiske! Dessuten var maten heftig! Det var svære sinkbaljer fylt med nykokt kreps, det var cornbread og muffins, egg og bacon, digre, kokte skinker, maisgrøt, pannekaker med maplesyrup - og vi fikk servert mimosa - 50/50 appelsinjuice og champagne. En riktig god start på dagen!!

Endret av papagena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*drømme*

Koselig at du lyser opp en grå mandags morgen, Papagena. (Må bruke litt tid før jeg venner meg til ditt nye nick...)

Er så mange steder jeg kan tenke meg å reise til. New Orleans er absolutt et av de stedene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Papagena. :hjerte:

(Takk forresten for herlig beskrivelse av New Orleans; Oslo er ikke akkurat mildt sted for mulefunkne mennesker idag. Sukk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Long time no see

Gratulerer med nytt nick og seier i går :-D

Det var en nydelig reisebeskrivelse av New Orleans. Tenk at du husker så detaljert flere år tilbake. Jeg er mektig imponert. :bukke:

Ellers ang. utesteder med ymse navn. Her i byen har vi Knokkelloftet. ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papagena. :hjerte:

(Takk forresten for herlig beskrivelse av New Orleans; Oslo er ikke akkurat mildt sted for mulefunkne mennesker idag. Sukk.)

Nei, her er det vasskaldt. Rett og slett. Igjen en takk til Fresi som lærte meg det meget passende ordet for dagens meteorologiske sinnstilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den aller første gangen jeg kom til New Orleans, kom vi inne sent lørdag kveld. Da jeg våknet tidlig søndag morgen, i 36. etg i hotellet og kikket ut - hva så jeg? The mighty Mississippi! Det er en imponerende elv, det. Glomma blir liksom litt pinglete i forhold.

Jeg gikk ut alene tidlig den søndagen, jeg var innom Stabuck's, fikk meg en "big tall" et-eller-annet, og vandret langs elven. Og der - på en lav betongpilar -satt det en ung, afroamerikansk gutt og spilte vakre, klagende toner på saksofon. Han var mitt første møte med New Orleans - ikke rart man blir bergtatt av slikt noe.

Men jeg husker MASSE, Mariposa. Jeg tror jammen jeg kunne skrevet en liten bok. New Orleans har så mye av det jeg setter mest pris på - slik som fantastisk mat, musikk i overflod, vakre bygninger og hager, en utrolig eksotisk blanding av mennesker og en utrolig natur...

Det verste stedet jeg har vært i verden, er forøvrig Las Vegas. Dit skal jeg ikke igjen. Det er HELT sikkert. Det er liksom Ole Ivars, Cowboy Laila og Sputnik på vanvittige mengder dop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: papagena :)

Gratulerer med nytt nick og nok en gang, gratulerer med seieren i går :forvirret:

(MellonCollie: Når Lillestrøm snubler :overrasket: . Og jeg som akkurat har skrytt av deg i tråden min :ler: , neida, helt ok, måtte bare nevne det)

Fin reiserskildring papagena :Nikke:

Nå kom min kjære hjem, hadde vært innom postkassa. Ingen selvangivelse i dag heller :sur:

Ha en flott dag papagena :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her er det vasskaldt. Rett og slett. Igjen en takk til Fresi som lærte meg det meget passende ordet for dagens meteorologiske sinnstilstand.

Ja! Ordforrådet mitt har økt betraktlig siden jeg begynte å henge rundt her inne ja. Vrangsøvd er en absolutt favoritt. Og vasskaldt er absolutt riktig betegnelse på det været vi har her i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett skal være rett, jeg har lært det av noen andre på KG, men akkurat nå husker jeg ikke hvem. Men møkkavær er det. Jeg har aldri vært i New Orleans, men jeg må si det frister nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...