Fakse Skrevet 31. mars 2008 #1381 Del Skrevet 31. mars 2008 Stakkars pøbelprinsessen, det er bra at hun er bedre nå i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #1382 Del Skrevet 31. mars 2008 God morgen! Her hos oss er vi også tilhengere av sunn fornuft, og kommer skjelden løpende hvis noen hyler. Mest sannsynligvis står det ikke om liv. Vi pleier alltid å ringe til legevakta for en vurdering først, som oftest så er vi der for å få øyedråper for øyekatarr. I slike tilfeller har vi heldigvis svigerfar som er pensjonert lege. Det er utrolig greit, en rask telefon til svigerfar som igjen ringer apoteket, så er det fikset. Øyekatarr er noe herk forresten. De har fått nye regler i barnehagen nå, heldigvis. Før måtte barna være borte til de startet behandling - nå får de være der med øyekatarr. Når noen begynner å få symptomer, er antakelig hele røkla smittet allerede, likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerie Skrevet 31. mars 2008 #1383 Del Skrevet 31. mars 2008 I slike tilfeller har vi heldigvis svigerfar som er pensjonert lege. Det er utrolig greit, en rask telefon til svigerfar som igjen ringer apoteket, så er det fikset. Øyekatarr er noe herk forresten. De har fått nye regler i barnehagen nå, heldigvis. Før måtte barna være borte til de startet behandling - nå får de være der med øyekatarr. Når noen begynner å få symptomer, er antakelig hele røkla smittet allerede, likevel. Åh, sånne regler ønsker jeg meg til bhg vår. Jeg hater å bruke sykt-barn-dager på sånt. Derfor blir det innimellom sene kveldsturer til legevakta for å skaffe medisin slik at vi får startet behandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #1384 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Stakkars pøbelprinsessen, det er bra at hun er bedre nå i alle fall! Bortsett fra et svakt blåskjær over pannen, og et rift i høyre øre, er hun helt fin igjen. Begge jentene mine har hittil sluppet ganske greit unna store skader under oppveksten - og det selv om den eldste bedrev sprangridning i flere år. *mer vakker musikk: En praktful cellosuite Og her fant jeg jammen meg Air fremført av en brasiliansk gitarist. Jeg liker måten han har en latinamerikansk tilnærming til dette stykket som alle kjenner.* Endret 31. mars 2008 av pøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 31. mars 2008 #1385 Del Skrevet 31. mars 2008 *mer vakker musikk: En praktful cellosuite Og her fant jeg jammen meg Air fremført av en brasilians gitarist. Jeg liker måten han har en latinamerikansk tilnærming til dette stykket som alle kjenner.* Byssansang for flinke frøkener. Jeg har vært våken i over et døgn. Gud bedre meg. Eller bevare. Hva som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #1386 Del Skrevet 31. mars 2008 Byssansang for flinke frøkener. Jeg har vært våken i over et døgn. Gud bedre meg. Eller bevare. Hva som helst. Uff da! Har du fått gjort det du skulle, da, Rosalind? Jeg rydder i Cd'er, støvsuger, prøver å organisere en utrolig mengde med leker, og hører på musikk som får tårene til å renne. Händel's Laschia ch'io pianga Sunget slik jeg mener barokkmusikk skal synges - og av noe så sjeldent som en mannlig sopran. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 31. mars 2008 #1387 Del Skrevet 31. mars 2008 Uff da! Har du fått gjort det du skulle, da, Rosalind? Jeg rydder i Cd'er, støvsuger, prøver å organisere en utrolig mengde med leker, og hører på musikk som får tårene til å renne. Nesten. Har sendt avgårde dokument og en utfyllene mail med det som mangler. Nå håper jeg bare jeg våkner til kveldens strabaser! Jeg er også lettrørt. Og skjelvende. Kose deg, Pøbelsara. Jeg skal høre på Händel når jeg våkner. :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 31. mars 2008 #1388 Del Skrevet 31. mars 2008 Så flink du er, Pøbelsara!!! Godt å få gjort unna en del i heimen... Vi hadde heldigvis besøk i helga som skulle overnatte. Utrolig hvor mye en får gjort når man bare må Fikk veldig lyst til å høre på musikk nå, men får drøye det til kosekvelden jeg har planlagt på sofaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 31. mars 2008 #1389 Del Skrevet 31. mars 2008 Heisan pøbelsara Koselig med musikklinker da. Skal høre på de senere i dag. Har det litt travelt nå. Er bare innom for å oppdatere og skrive noen ord i dagbøkene. Så skal jeg innom romerike blad å lese om kampen i går. Om en time skal jeg på kaffebesøk hos min svigerinne. Ha en flott dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 31. mars 2008 #1390 Del Skrevet 31. mars 2008 Händel's Laschia ch'io pianga Sunget slik jeg mener barokkmusikk skal synges - og av noe så sjeldent som en mannlig sopran. Nydelig. Jeg har også viet meg til huset i morgentimene, bortsett fra at jeg sov lenger enn jeg pleier (sommertimen henger igjen). Nå er det kaffepause foran kg. Kjøkkendøren står vidåpen og sola skinner. Hundene vekselvis slapper av i sola og jager katter. Jeg lengter etter sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #1391 Del Skrevet 31. mars 2008 Nydelig. Jeg har også viet meg til huset i morgentimene, bortsett fra at jeg sov lenger enn jeg pleier (sommertimen henger igjen). Nå er det kaffepause foran kg. Kjøkkendøren står vidåpen og sola skinner. Hundene vekselvis slapper av i sola og jager katter. Jeg lengter etter sommeren. Heldige deg som har ! Jeg har tatt en Helen-Parr i dag, og prosjekt ryddiig hus er nå på god vei. (Det er til og med noe stasj som har blitt pensjonert her i dag... Helt klart KG-påvirkning det, ja.) Nå er det snart på tide med mer kaffe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 31. mars 2008 #1392 Del Skrevet 31. mars 2008 Händel's Laschia ch'io pianga Sunget slik jeg mener barokkmusikk skal synges - og av noe så sjeldent som en mannlig sopran. Pent! Skjønt noe sakte tempo. Min favoritt er Cecilia Bartolis framføring. Har hele Rinaldo med henne som solist. Ellers anbefaler jeg Bryn Terfels – med Schottish Chamber Orchestra (Mackerras dirigerer) – innspilling av Händelarier. Mannlig sopran, kan ikke hjelpe for at jeg lurer på hvordan det står til nedentil. Sorry, måtte bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #1393 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Mannlig sopran, kan ikke hjelpe for at jeg lurer på hvordan det står til nedentil. Sorry, måtte bare. Vel - hvis man ser nøye (eller ikke så nøye) på ham, så er han ikke spesielt hverken furet, værbitt eller maskulin... Men han synger jo fint da. Endret 31. mars 2008 av pøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #1394 Del Skrevet 31. mars 2008 Pent! Skjønt noe sakte tempo. Min favoritt er Cecilia Bartolis framføring. Har hele Rinaldo med henne som solist. Ellers anbefaler jeg Bryn Terfels – med Schottish Chamber Orchestra (Mackerras dirigerer) – innspilling av Händelarier. Bartoli syner vakkert og egenartet, ja. Jeg er også veldig begeistret for Edita Gruberova. Her synger hun Nattens dronning fra Tryllefløyten. Første gang jeg hørte henne, var på denne platen med Wynton Marsalis. Praktfult!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerie Skrevet 31. mars 2008 #1395 Del Skrevet 31. mars 2008 Her er det mye vakkert jeg må sjekke ut ved en mer passende anledning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #1396 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg må bare helhjertet slutte meg til all ros av Vinmonopolet som har forekommet rundt om i de forskjellige dagbøkene. De har et utrolig flott utvalg, og i vår lokale butikk har de en masse fagkunnskap og ekte vinentusiasme i tillegg, og det er utrolig flott! Jeg må innrømme at jeg liker å gå på skattejakt i vinavdelingene i supermarkedene i Danmark, men setter veldig pris på at vi har spesialbutikker med et utrolig fint utvalg her hjemme. (Selv om det er MYE dyrere...) Og med hele pollisten på nett, er det jo lett som fot i hose både å orientere seg i et stadig voksende utvalg, og å bestille vin, da. I dag kom det en leveranse med vårvinene våre. Pøbelgemalen har bestilt diverse hvit, rosè, rød og musserende. Det er ikke stor man betaler for å få hele herligheten kjørt hjem heller. Og når man nå engang har en matbod som er omgjort til vinkjeller, så kan man jo like gjerne fylle godt opp der inne (i boden, altså...). Jeg gleder meg til første soldag utenfor huset. Den feires alltid med rosèvin - og vi fikk en bitteliten forsmak på hvordan den vil bli i dag rundt kl. 16. Da var det sol i minst 10 minutter! (Men det varte ikke lenge nok til at det ble noe rosèvin, da.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badiane Skrevet 31. mars 2008 #1397 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg slutter meg helhjertet til rosen av Vinmonopolet. Mange pol kan nesten måle seg med de aller beste vinbutikkene i byer som Paris og London, selv om de sistnevnte gjerne har flere sjeldne viner, samt personale med mer vinkunnskap. Allikevel - det er helt utrolig at vi her oppe i nord har en slik enorm mengde viner å velge blant. Jeg tenker med gru på hvordan det ville blitt dersom vinsalget hadde blitt overlatt til butikker som Rema og Kiwi samt én og annen svinedyr spesialforretning. *står frem som vinmonopol-fan* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #1398 Del Skrevet 31. mars 2008 Ja. Jeg er absolutt fan, jeg også. En av de ansatte på mitt lokale pol, er en ekte champagneentusiast, og han og jeg har skravlet mye! Han vet hva jeg liker, og kommer alltid bort til meg og gir noen tips når jeg er innom. Også liker jeg selvbetjeningspolene! Jeg surrer rundt og kikker og koser meg og leser etiketter lenge ad gangen. (Og siste gang jeg var innom, så sto følgende skilt sammen med Black Tower, Blue Nun og Liebfraumilch: Vis legitimasjon dersom du er under 25. De vet nok hvem som kjøper hva fra sortimentet sitt, tenker jeg. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badiane Skrevet 31. mars 2008 #1399 Del Skrevet 31. mars 2008 (Og siste gang jeg var innom, så sto følgende skilt sammen med Black Tower, Blue Nun og Liebfraumilch: Vis legitimasjon dersom du er under 25. De vet nok hvem som kjøper hva fra sortimentet sitt, tenker jeg. ) På vårt lokale pol jobbet det tidligere en dame som var utrolig flink. Jeg mener å ha hørt at hun var utdannet vinkelner, men at hun foretrakk å jobbe på polet mens ungene var små. Hver fredag pleide vi å gå bort til henne og fortelle hva vi hadde tenkt å ha til middag, og vi fikk alltid anbefalt vin som passet utrolig bra! Dessuten var det ganske lærerikt å høre på hvordan hun resonnerte seg frem til hvilke viner som kunne passe, samt hvilke spørsmål hun stilte om middagen vår. Dessverre jobber hun ikke der mer, og ingen av de andre er tilnærmet like flinke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 31. mars 2008 #1400 Del Skrevet 31. mars 2008 Enig i at det er store fordeler med vinmonopol. Utrolig fint når man skal ha vin til mat. Blir et helt annet måltid, og den hjelpen ville man aldri kunne fått i en dagligvare butikk. Nyter fin musikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå