ashera Skrevet 28. mars 2008 #1361 Del Skrevet 28. mars 2008 Nydelig og veldig pøbelsaraete kjole! Og Dalwhinniekjolen var også veldig fin, og sikkert veldig deg (jeg har jo ikke møtt henne live ennå, bare bildegooglet ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 28. mars 2008 #1362 Del Skrevet 28. mars 2008 Dalwhinniekjolen var også veldig fin, og sikkert veldig deg (jeg har jo ikke møtt henne live ennå, bare bildegooglet ) He he... da finner du kun ett bilde, så vidt jeg vet, og det kan neppe si så mye. Kjolen er litt i overkant rysjete, men jeg er modig etter forrige London-kjolen (den Donpedro hadde med til meg), og kliner til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 29. mars 2008 Forfatter #1363 Del Skrevet 29. mars 2008 He he... da finner du kun ett bilde, så vidt jeg vet, og det kan neppe si så mye. Kjolen er litt i overkant rysjete, men jeg er modig etter forrige London-kjolen (den Donpedro hadde med til meg), og kliner til Jeg synes det morsomt å kjøre litt ekstra røft tilbehør, hvis et plagg er veldig rysjete... Litt rampete sveis, eller noe annet som skapet litt kontrast. Og den London-kjolen er veldig søt da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 29. mars 2008 #1364 Del Skrevet 29. mars 2008 Istemmer i at kjolen ser veldig fin og pøbelsara-aktig ut . Jeg har klart å holde meg unna eBay lenge nå, men kjente plutselig et lite rykk Dalwhinniekjolen var også søt. Jeg konkluderer med at det er altfor mange fine ting i verden, i alle fall for mitt budsjett for øyeblikket. Buhu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 29. mars 2008 #1365 Del Skrevet 29. mars 2008 Jeg vil også ha kjole. men nå har jeg plutselig ikke råd, av en eller annen grunn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #1366 Del Skrevet 30. mars 2008 Jeg vil også ha kjole. men nå har jeg plutselig ikke råd, av en eller annen grunn... Det er skikelig ergerlig det der, at man bare har et begrenset beløp penger til disp hver måned! I går skulle pøbelprinsessen til en venninne for å overnatte. Hun har overnattet hos mine foreldre før, men aldri hos en venninne, og hun gledet seg veldig. Og like før vi skulle gå, men vi la siste hånd på pakkingen, løp hun ned trappen for å hente noe på rommet sitt. Hun la inn en brå høyresving nederst i trappen, gled, falt og SLO hodet inn i vedovnen som står der. KaBANG! Hun slo seg i pannen, og ved øret, blodet rant fra øret og barnet gråt og gråt pg gråt. I pannen var det en stol kul - deretter en kløft eller en en bulk som stemte foruloligende godt med kanten på ovnen, og så en ny kul. Og blodet rant fra øret. Og barnet gråt og skalv og gråt. Og gråt. Og frøs. Og hadde veldig vondt i hodet. Og orket ikke å reise til venninnen sin. Etter nesten en time med kalde kluter og en liten dose paracet, følte hun seg bedre. (Og bare for å ha sagt det: Grunnen til at vi IKKE dro til legevakten, var at hun aldri var bevistløs. Hun var klar og våken og svarte greit for seg, ergo avventet vi litt. Men det var faktisk nummeret før vi reiste dit. Og jeg har ganske høy terskel for akkurat å reise til legevakten med barn.) Men nå ligger hun i stolen ved siden av meg og synger alfabetsangen av full hals - så jeg regner meg at hun er i orden. :-D Også har hun sovet godt i natt også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 30. mars 2008 #1367 Del Skrevet 30. mars 2008 Huff da. Stakkars pøbelprinsessen. Det der hørtes ikke godt ut og det hørtes skikkelig skremmende ut også. Bra det gikk godt, men fullt forstålig at hun ikke orket å dra til venninnen sin. Best å være hjemme hos mamma og pappa når sånt skjer. Og best for mamma og pappa å ha henne hjemme også tenker jeg. Greit å selv kunne holde litt øye med henne. Håper det går seg til og det høres jo ut som det går greit nå. Ha en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 30. mars 2008 #1368 Del Skrevet 30. mars 2008 Stakkars pøbelprinsessen! Det er godt hun ble hjemme, det er ikke gøy dersom den første overnattingsopplevelsen ender i at man vil til mamma og pappa. Jeg la ellers merke til at du forsvarte det at dere ikke dro til legevakten. Er du blitt miljøskadd av for mye kg? Med tanke på den køen jeg selv har opplevd på legevakten hos dere, ville jeg nærmest vært døden nær før jeg utsatte meg selv for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 30. mars 2008 #1369 Del Skrevet 30. mars 2008 Stakkars lita! Skikkelig donaldkul, det der. Da er det kanskje greit i slike situasjoner at man er helsepersonell selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 30. mars 2008 #1370 Del Skrevet 30. mars 2008 Stakkars lita! Skikkelig donaldkul, det der. Da er det kanskje greit i slike situasjoner at man er helsepersonell selv? Jeg har ofte ønsket meg slike kunnskaper. Nå skal det sies at legevakten her i byen er fantastisk, alltid velvilje og forståelse. Og etter åtte år med tre viltre gutter må jeg si det har blitt noen turer. Mer eller mindre nødvendige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #1371 Del Skrevet 30. mars 2008 Min eldste datter påstår at å vokse opp med en sykepleiermor, betyr at man ikke engang har plaster tilgjengelig. Det noe sant i det, faktisk. Men den ene gangen hun brakk fingeren, skjønte jeg straks og med det samme at hun trengte behandlig, og tok henne med til legevakten. (Så det så!) Men det er klart at det er en fordel å ha litt selvtillit i forhold til det å kunne vurdere allmentilstand. I fjor når vi var i sommerhuset, ringte hyttenaboen helt fortvilet fordi datteren hennes hadde tråkket på en rusten spiker, og hun var klar til å kjøre til nærmeste legevakt en times kjøring unna. Hun var glad og lettet da jeg sa at det var mer enn nok å sette foten i grønnsåpebad et par ganger det første døgnet, og være på vakt etter infeksjonssymptomer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 30. mars 2008 #1372 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Samboeren og jeg har ganske forskjellig terskel for å kontakte legevakten når det gjelder vesla. Min terskel er ganske høy så lenge jeg føler at dette er noe jeg faktisk kan noe om og har grunnlag for å vurdere, mens han mye fortere føler seg hjelpeløs og vil ha profesjonell vurdering. Løsningen blir da ofte at vi tar en telefon til legevakten og får en vurdering fra dem. Som oftest sier de det samme til ham som jeg har gjort, og da slapper han også mer av. For det skal legevakten her i byen ha, om de har eviglange ventetider når en kommer, så er de utrolig behjelpelige med forhåndsvurderinger per telefon. Hvertfall når det kommer til barn. Edit: Mannen henger ikke på telefon til legevakten konstant altså. Bare når det er skikkelige Donaldkuler og andre uhumskheter. Endret 30. mars 2008 av Dalwhinnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 30. mars 2008 #1373 Del Skrevet 30. mars 2008 Er snuppa i form til kveldens kamp, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #1374 Del Skrevet 30. mars 2008 Er snuppa i form til kveldens kamp, da? Jepp! Hun fikk ny supporterlue i går, da var vi på Blaa markedsdager. Den har hun på seg nå. Dessuten kom hun krabbende opp i vår seng i natt ca. 04.30, og fortalte sin pappa at hun var mye bedre. Jeg og fikk ikke med meg den bulletinen. Istedet for to veldefinerte kuler, har hun nå en stor kul. Kledelig blå er den også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 30. mars 2008 #1375 Del Skrevet 30. mars 2008 Uff da, uhell skjer fort... Men godt det gikk bra. Personlig har jeg ramlet og slått meg både her og der. Kan ikke huske å ha vært hos lege/sykehus med mindre ting krevde sting eller gips. Tror ikke jeg har blitt så veldig miljøskadd av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 30. mars 2008 #1376 Del Skrevet 30. mars 2008 Jaja. Kjedelig kamp, hører jeg. Vi tapte, men den var visst ikke kjedelig, i alle fall. Ifølge mann og sønn, som var der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 31. mars 2008 #1377 Del Skrevet 31. mars 2008 God morgen! Håper prinsessen fortsatt er i fin form! Og angående fotball; selv om ikke resultatet ble akkurat slik du ønsket pøbelsara, så er det vel godt å være i gang igjen :-D Vi koste oss i alle fall mye i helga, både med resultat og med å følge med på "Runden" i går. Deilig søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 31. mars 2008 #1378 Del Skrevet 31. mars 2008 :kaffe: Mornings! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerie Skrevet 31. mars 2008 #1379 Del Skrevet 31. mars 2008 God morgen! Her hos oss er vi også tilhengere av sunn fornuft, og kommer skjelden løpende hvis noen hyler. Mest sannsynligvis står det ikke om liv. Vi pleier alltid å ringe til legevakta for en vurdering først, som oftest så er vi der for å få øyedråper for øyekatarr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #1380 Del Skrevet 31. mars 2008 God morgen! Ny uke - møkkavær, men who cares, lissom? Jeg har ting å gjøre og steder å være... :-D Denne uken skal jeg være flink og arbeidssom. Det er derfor jeg ikke har logget på KG for min første kaffepause før nå. Jeg har allerede rukket å gjøre masse husarbeid. Og hørt på musikk. Jeg elsker barokkmusikk - det har jeg gjort fra jeg var liten. Jeg elsket å spille Bach på pianoet, og spillelærerinnen min ga tilslutt opp å få meg til å få sansen for f.eks. de russiske, mer moderne komponistene. Jeg vil hevde at jeg er av dem som har en ganske omfattende musikksmak - men jeg er definitivt ikke altetende., Hverken når det gjelder klassisk eller moderne musikk. Men jeg liker både Metallica og Leonard Cohen, svenske trubadurer og amerikanske bluegrassartister. Litt jazz også. Men ikke bebop - det blir for sært for meg. Jeg liker musikk som er litt melankolsk, heller enn det kjærsten min kaller happy-happy-musikk. Selv om jeg for eksempel lar meg rive med av Scissor sisters Men jeg elsker barokkmusikk. For meg er det det ypperste og nærmeste jeg kommer den perpekte opplevelse. Vivaldis konsert for lutt i D-dur, largo. Dette er bare vakkert. Det gjør meg glad og rørt og lykkelig. Her er forresten hele konserten, fremført av John Williams på gitar istedet for lutt. (I håp om at noen ble inspirert ) Vakkert, nydelig....:rødme: I rest my case. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå