Gjest Dalwhinnie Skrevet 12. mars 2008 #1221 Del Skrevet 12. mars 2008 Sorry Nilma, lukk øynene, for her kommer mer.... Jeg er bombesikker på at jeg har sett en oppskrift med muskat i en gang, og mener bestemt jeg har testet det ut, og at det var vellykket Nå begynner det å ligne på noe :-D Hva med nellik, ørlite sådant, kan det ha noe i en gultotkake å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 12. mars 2008 #1222 Del Skrevet 12. mars 2008 Er jeg den eneste her inne som ikke liker gulrotkake tro Jeg er heller ikke overbegeistra. Har smakt 1 som var skikkelig god en gang, men ellers er ikke det min favoritt heller Men nå om dagen hadde sikkert det også sklidd ned om noen hadde tilbudt meg et stykke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #1223 Del Skrevet 12. mars 2008 :juhu: og for matprat og generell skravling i dagboken min mens jeg har vært borte!! Akkurat tilbake etter en lang dag med øving på muntlig fremlegg og levering av skriftlig oppgave. Har fremdeles en liten vei å gå med mitt eget innlegg til eksamen men blodtrykket begynner å gå ned. Hun som ikke er så veldig god på gruppeprosesser, leverte en lettforståelig (!) fremstilling av "hvordan analysere data". :juhu: Nå skal jeg slappe av. Så skal jeg gjøre bittelitt husarbeid, før jeg tar med penklær og gave til barnehagen. Pøbelprinsessen skal i bursdag. Håper jeg har karakter- og viljestyrke nok til å skrive ferdig fremlegget mitt i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 12. mars 2008 #1224 Del Skrevet 12. mars 2008 Ja til karakter, viljestyrke og for eksempel en liten klype allehånde i gulrotkaka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 12. mars 2008 #1225 Del Skrevet 12. mars 2008 Håper det er ok med litt til gulrotkake, pøbelsara. Dette høres godt ut! Har du smakt gulrotkaka på R.O.O.M.? Ligner den noe på den? I de fleste oppskriftene jeg har sett, er kanel det eneste krydderet, men jeg innbiller meg at R.O.O.M.-kaka har mer krydder enn det. Dessuten er den saftigere enn noen annen gulrotkake jeg har smakt. *fysen* Nei, jeg har ikke smakt den, dessverre. Mine gulrotkakekrydder: Ingefær (tørket, men planlegger å forsøke litt frisk revet), nellik og kardemomme, og gjerne bittelitt muskat. Allehånde hørtes også interessant ut! Dessuten eksperimenterer jeg med brunt sukker i røren, feks muscavado. Jeg fikk bare en nitrist landgang til lunsj, så kan dere vennligst slutte å snakke om alskens spennende gulrotkaker! Lykke til med innleggskriving, pøbelsara - når det hele er over har du fortjent en hel gulrotkake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 12. mars 2008 #1226 Del Skrevet 12. mars 2008 Mine gulrotkakekrydder: Ingefær (tørket, men planlegger å forsøke litt frisk revet), nellik og kardemomme, og gjerne bittelitt muskat. Allehånde hørtes også interessant ut! Dessuten eksperimenterer jeg med brunt sukker i røren, feks muscavado. Now we're talking! Oppskrift? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #1227 Del Skrevet 12. mars 2008 Yes! Kanel, ingefær, allehånde, nellik....hva mer? En liten klype chilipulver kanskje Og valnøttolje og brunt sukker. Revet sitronskall i kremen. Høres ut som en velegnet "avansert-eple-til-læreren"-kake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 12. mars 2008 #1228 Del Skrevet 12. mars 2008 Yes! Kanel, ingefær, allehånde, nellik....hva mer? En liten klype chilipulver kanskje Og valnøttolje og brunt sukker. Revet sitronskall i kremen. Høres ut som en velegnet "avansert-eple-til-læreren"-kake. Hmm. Men si meg. Trenger man motoriserte kjøkkenredskaper og stekeovn for å lage den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #1229 Del Skrevet 12. mars 2008 Hmm. Men si meg. Trenger man motoriserte kjøkkenredskaper og stekeovn for å lage den? Stekeovn tror jeg er et must. Motoriserte kjøkkenredskaper har jeg ikke mange av, så hvis jeg skal bake,så blir nok håndkraft. Nå har jeg ikke helt bestemt meg for å bake da. Jeg er egentlig alt for sliten til å engang tenke tanken. (...men jeg har veldig kyst på gulrotkake, da...) Mannen og barnet sitter helt oppslukt av Forbrukerinspektørene akkurat nå. Foreløpig har hun lille som spør om alt, spurt sin far om følgende: 1) Hva betyr bærbar? (Hun fikk et godt svar.) 2) Hva en høyrentekonto? (Hun fikk et enda bedre svar, og har nå store planer for de pengen tannfeen kom med i forrige uke.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 12. mars 2008 #1230 Del Skrevet 12. mars 2008 Stekeovn tror jeg er et must. Mannen og barnet sitter helt oppslukt av Forbrukerinspektørene akkurat nå. Foreløpig har hun lille som spør om alt, spurt sin far om følgende: 1) Hva betyr bærbar? (Hun fikk et godt svar.) 2) Hva en høyrentekonto? (Hun fikk et enda bedre svar, og har nå store planer for de pengen tannfeen kom med i forrige uke.) :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 13. mars 2008 #1231 Del Skrevet 13. mars 2008 Guten Morgen, Schwester! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 13. mars 2008 #1232 Del Skrevet 13. mars 2008 Så fornuftig pøbelprinsessen er Pappa'n hennes er nok veldig flink til å forklare :-D Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 13. mars 2008 #1233 Del Skrevet 13. mars 2008 God morgen, Pøbelsara! Her formelig lukter det nystekt gulrotkake på grunn av alle de fine gulrotkakeinnleggene. Det er rent så en blir sulten. Gulrotkakesulten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 13. mars 2008 #1234 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg begynner å få en anelse om at påskegjestene mine vil bli servert gulrotkake... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 13. mars 2008 #1235 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg begynner å få en anelse om at påskegjestene mine vil bli servert gulrotkake... Jeg vil også! Noen som vet om en billig bruktovn? Forresten: Daria minner meg om en herlig låt av Cake som jeg nå skal prøve å oppdrive. : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 13. mars 2008 #1236 Del Skrevet 13. mars 2008 pøbelsara :-D Her er det fortsatt snakk om gulrotkake ser jeg. Nå skal ikke jeg ha påskegjester, men en ting er sikkert: Jeg skal ikke ha gulrotkake heller Snickerskake derimot, det kan det hende jeg prøver meg på. Har aldri laget det, men kanskje jente79 eller noen andre gir meg oppskriften? Fornuftig pøbelprinsesse Ha en flott dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #1237 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg vil også! Noen som vet om en billig bruktovn? Forresten: Daria minner meg om en herlig låt av Cake som jeg nå skal prøve å oppdrive. : ) Finn.no, Rosalind....:-D Vi ble enige om å ikke bake noe, men heller bestille kringle i kantinen på instituttet vårt. Like greit, jeg har ikke lyst til å bake i dag, jeg har vondt i HODET! Jeg er ikke glad i å bake, men burde kanskje slenge sammen en ostekake...? Kjæresten min (altså pøbelgemalen) er så veldig glad i ostekake, og jeg lager det ca. bare en gang i året, til bursdagen hans. Ostekake er en fint prosjekt for pøbelprinsessen og meg også, fordi hun er veldig glad i og flink til å hjelpe meg på kjøkkenet, fordi det går fort, og fordi vi bruker elektriske apparater i tillagingen (og det synes hun er veldig morsomt.) Også har jeg fire lime liggende som jeg bør bruke til noe, og det er kjempegodt med limesaft i kaken, og revet limeskall i geleen på toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 13. mars 2008 #1238 Del Skrevet 13. mars 2008 Har sendt deg faglig PM! Du er på rett spor, men bør presisere litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #1239 Del Skrevet 13. mars 2008 Har sendt deg faglig PM! Du er på rett spor, men bør presisere litt. :bukke: :juhu: og litt flere ..... opps!! På tide å hente noen i barnehagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariposa Skrevet 13. mars 2008 #1240 Del Skrevet 13. mars 2008 Mye kakebakingprat her, no comments ang. de forskjellige varianter. Her skal ikke bakes en smule, nå er det påskeferie! Ønsker deg en riktig god påske pøbelsara, med mye kos og null stress. Og selvfølgelig en god dose champagne. :-D Selv skal vi til cavaland... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå