Gjest Faerie Skrevet 12. mars 2008 #1201 Del Skrevet 12. mars 2008 Hmmm... gulrotkake! Det har jeg fått bestilling på til helga. Tenker jeg kan prøve denne oppskriften her. Men jeg er ekstremt skeptisk til denne ananas/mandarin-osten. Så derfor spør jeg: Jeg elsker ostekake. Men jeg synes ostekake med ananas/mandarin-ost i er uspiselig. Kan dette sammenlignes med denne glasuren? Tror egentlig jeg holder meg til min sedvanlige glasur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 12. mars 2008 #1202 Del Skrevet 12. mars 2008 Lekkert tunika Du kan da ikke mene at du liker rødvin bedre enn champagne? Blir jeg forvist hvis jeg innrømmer at jeg ikke er så begeistret for noen av delene? Men jeg er veldig for gulrotkake Kjære PS. Jeg kunne ikke annet enn å le da denne kombinasjonen dukket opp i "Siste fra forumet". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 12. mars 2008 #1203 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg synes både vin (rød og hvit),champagne og gulrotkake er æsj og fysj, og det står jeg for! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 12. mars 2008 #1204 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg elsker gulrotkake, og oppskriften til Fakse er identisk med min, og kan derfor varmt anbefales. Men jeg holder meg til naturell ost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 12. mars 2008 #1205 Del Skrevet 12. mars 2008 164 cm over havet. Ingen kjempe akkurat, men jeg rager adskillig høyere enn noen av de andre her inne, da, oppdaget jeg sist gang vi diskuterte høyde... Da må jeg bare stå frem med mine 184,5 cm, da jeg jobbet som bartender lurte gjestene ofte på hva jeg stod på bak bardisken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 12. mars 2008 #1206 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg er veldig glad i rødvin. Drikke av og til hvitvin. Men drikker heller musserende vin enn champagne... (Det er vel et helligbrøde kan jeg tenke meg ) Er veldig glad i gulrotkake. Må lete litt for å finne min oppskrift, og finner den i hvert fall ikke her. Men jeg bruker philadelfia ost i glasuren. Kjempegodt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 12. mars 2008 #1207 Del Skrevet 12. mars 2008 Takk, Fakse!! Jippihurra! Skal gulrøttene forresten være finrevet? Jeg pleier å finrive dem ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 12. mars 2008 #1208 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg pleier å finrive dem ja. Hva med sesamoljen? Er jeg helt på jordet, eller....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 12. mars 2008 #1209 Del Skrevet 12. mars 2008 Når det gjelder ostevalg til gulrotkake så synes jeg det er nettopp det syrlige i mandarinosten som gjør glasuren ekstra god. Men jeg har prøvd med bare naturell ost, og det blir godt det også. Kan jo eventuelt kompensere med appelsinsaft eller sitronsaft? Ostekake med mandarin/ananasost har jeg ikke smakt, så det skal jeg ikke uttale meg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 12. mars 2008 #1210 Del Skrevet 12. mars 2008 Hva med sesamoljen? Er jeg helt på jordet, eller....? Har aldri prøvd og synes umiddelbart det høres litt rart ut. Det er jo ganske kraftig smak på sesamoljen mens soyaolje er nøytral. Tør ikke si så mye uten å teste selv tror jeg, for jeg klarer ikke helt å forestille meg hvordan det blir. Derimot slår det meg når du sier det at det må jo være godt med nøttesmak fra valnøttolje i denne kaka, så kanskje jeg prøver det neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 12. mars 2008 #1211 Del Skrevet 12. mars 2008 Ei på jobben kom med gulrotkake på bursdagen sin. Den var det grovhakkede valnøtter i og var pyntet med valnøtter og gulrot. Kjempegodt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 12. mars 2008 #1212 Del Skrevet 12. mars 2008 Da må jeg bare stå frem med mine 184,5 cm, da jeg jobbet som bartender lurte gjestene ofte på hva jeg stod på bak bardisken Whut? Er du hunkjønn? Jeg er 155 cm lav... (en kamerat av meg insisterer på dette adjektivet, da 155 cm aldri kan bli høyt. Jeg elsker gulrotkake, og oppskriften til Fakse er identisk med min, og kan derfor varmt anbefales. Men jeg holder meg til naturell ost. Hvor er denne oppskriften som alle snakker om? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 12. mars 2008 #1213 Del Skrevet 12. mars 2008 Whut? Er du hunkjønn? Sist jeg sjekket var jeg det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 12. mars 2008 #1214 Del Skrevet 12. mars 2008 Hvor er denne oppskriften som alle snakker om? :-) Postet her i dagboka for ikke så veldig mange innlegg siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 12. mars 2008 #1215 Del Skrevet 12. mars 2008 Sist jeg sjekket var jeg det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 12. mars 2008 #1216 Del Skrevet 12. mars 2008 Når det gjelder ostevalg til gulrotkake så synes jeg det er nettopp det syrlige i mandarinosten som gjør glasuren ekstra god. Men jeg har prøvd med bare naturell ost, og det blir godt det også. Kan jo eventuelt kompensere med appelsinsaft eller sitronsaft? Ostekake med mandarin/ananasost har jeg ikke smakt, så det skal jeg ikke uttale meg om. Jeg lager glasur av Philadelphia-ost, og smaker til med sitronsaft, evt også litt skall. Det blir bra! Dessuten har jeg litt most ananas i røren i tillegg til gulrøttene. Har aldri prøvd og synes umiddelbart det høres litt rart ut. Det er jo ganske kraftig smak på sesamoljen mens soyaolje er nøytral. Tør ikke si så mye uten å teste selv tror jeg, for jeg klarer ikke helt å forestille meg hvordan det blir. Derimot slår det meg når du sier det at det må jo være godt med nøttesmak fra valnøttolje i denne kaka, så kanskje jeg prøver det neste gang Ved et uhell brukte jeg engang kaldpresset solsikkeolje i gulrotkaken i stedet for vanlig smaksøytral solsikkeolje. Det ga nettopp en nøtteaktig, nesten krydret smak, og alle gjestene var begeistret, til tross for min fortvilelse. Valnøttolje hørtes spennende ut - jeg har en flaske i kjøleskapet, kanskje det må bli gulrotkake i påsken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 12. mars 2008 #1217 Del Skrevet 12. mars 2008 (endret) Jeg lager glasur av Philadelphia-ost, og smaker til med sitronsaft, evt også litt skall. Det blir bra! Dessuten har jeg litt most ananas i røren i tillegg til gulrøttene. Dette høres godt ut! Har du smakt gulrotkaka på R.O.O.M.? Ligner den noe på den? I de fleste oppskriftene jeg har sett, er kanel det eneste krydderet, men jeg innbiller meg at R.O.O.M.-kaka har mer krydder enn det. Dessuten er den saftigere enn noen annen gulrotkake jeg har smakt. *fysen* Endret 12. mars 2008 av Dalwhinnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. mars 2008 #1218 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg fikk bare en nitrist landgang til lunsj, så kan dere vennligst slutte å snakke om alskens spennende gulrotkaker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 12. mars 2008 #1219 Del Skrevet 12. mars 2008 Sorry Nilma, lukk øynene, for her kommer mer.... Dette høres godt ut! Har du smakt gulrotkaka på R.O.O.M.? Ligner den noe på den? I de fleste oppskriftene jeg har sett, er kanel det eneste krydderet, men jeg innbiller meg at R.O.O.M.-kaka har mer krydder enn det. Dessuten er den saftigere enn noen annen gulrotkake jeg har smakt. *fysen* Jeg er bombesikker på at jeg har sett en oppskrift med muskat i en gang, og mener bestemt jeg har testet det ut, og at det var vellykket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 12. mars 2008 #1220 Del Skrevet 12. mars 2008 Er jeg den eneste her inne som ikke liker gulrotkake tro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå